W opublikowanym właśnie rankingu Millward Brown 100 najcenniejszych marek na świecie Apple znalazło się na drugim miejscu. Firma z Cupertino została pobita przez jednego ze swoich największych rywali i sąsiadów, mieszczące się w Mountain View Google.

Zdaniem Millward Brown wartość marki Apple spadała aż o 20% i wynosi obecnie 147,88 miliarda dolarów. Google zaliczyło za to wzrost aż o 40%. Wartość tej marki szacowana jest na 158,84 miliarda dolarów. Wzrost ten związany jest z aktywnością Google, zwłaszcza na polu innowacji. Wspomnieć też wypada, że Apple okupowało pierwsze miejsce przez kilka kolejnych lat z rzędu.

Pierwsza dziesiątka przedstawia się następująco:

  • Google
  • Apple
  • IBM
  • Microsoft
  • McDonald's
  • Coca Cola
  • VISA
  • AT&T
  • Marlboro
  • Amazon

Millward Brown tworzy swój ranking na podstawie wartości samego przedsiębiorstwa, wyjątkowości marki, jej sile przebicia, generowanym przez nią pragnieniom i lojalności konsumentów. W badaniu wzięło udział około 150 tysięcy osób.

Raport w PDF dostępny jest TUTAJ

Źródło: _ Millward Brown_