Zdaniem Millward Brown Google odebrało Apple tytuł najcenniejszej marki na świecie
W opublikowanym właśnie rankingu Millward Brown 100 najcenniejszych marek na świecie Apple znalazło się na drugim miejscu. Firma z Cupertino została pobita przez jednego ze swoich największych rywali i sąsiadów, mieszczące się w Mountain View Google.
Zdaniem Millward Brown wartość marki Apple spadała aż o 20% i wynosi obecnie 147,88 miliarda dolarów. Google zaliczyło za to wzrost aż o 40%. Wartość tej marki szacowana jest na 158,84 miliarda dolarów. Wzrost ten związany jest z aktywnością Google, zwłaszcza na polu innowacji. Wspomnieć też wypada, że Apple okupowało pierwsze miejsce przez kilka kolejnych lat z rzędu.
Pierwsza dziesiątka przedstawia się następująco:
- Google
- Apple
- IBM
- Microsoft
- McDonald's
- Coca Cola
- VISA
- AT&T
- Marlboro
- Amazon
Millward Brown tworzy swój ranking na podstawie wartości samego przedsiębiorstwa, wyjątkowości marki, jej sile przebicia, generowanym przez nią pragnieniom i lojalności konsumentów. W badaniu wzięło udział około 150 tysięcy osób.
Raport w PDF dostępny jest TUTAJ
Źródło: _ Millward Brown_