Infinity Blade pokazuje do czego zdolne są przenośne urządzenia firmy Apple. Swój graficzny przepych gra ta zasługuje silnikowi graficznemu, z którego korzysta - Unreal Engine 3 w wersji przystosowanej do specyfikacji platformy iOS. Już jutro Unreal Development Kit, czyli narzędzie wykorzystywane przez deweloperów tworzących gry opartych na wspomnianym silniku, otrzyma aktualizację, która doda pełne wsparcie dla iOS.

Szefowie Epic Games, twórcy technologii Unreal, doceniają wartość wewnętrznego rynku gier sklepu App Store. Współzałożyciel tego studia, Mark Rein, stwierdza, że:

App Store firmy Apple to najbardziej tętniący życiem rynek dla gier na produkty mobilne. Decydując się stworzyć grę na jakieś urządzenie przenośne i chcąc zarobić na tym jak najwięcej, głupotą byłoby niezdecydowanie się na platformę iOS.

Unreal Development Kit jest publicznie dostępny i, jeśli użytkownik zamierza korzystać z niego w celach niekomercyjnych, jest całkowicie darmowy. Jeżeli jednak deweloper zamierza zarabiać na stworzonych przy pomocy UDK produkcjach, musi wykupić pełną licencję, która kosztuje 99$. Ponadto będzie musiał pogodzić się z faktem, że po przekroczeniu 5000$ dochodu z danej gry 25% zysków trafiać będzie do Epic Games. Kolejne 30% z owych zysków będą należeć do Apple, co znacznie zmniejsza opłacalność wykorzystywania Unreal Development Kit, jednak bez wątpienia i tak znajdzie on swoją liczną bazę deweloperów. Spodziewać możemy się zatem już wkrótce wysypu wszelkiej maści tytułów sygnowanych znaczkiem popularnego silnika graficznego, który zadebiutował na iOS w postaci dema technicznego, Epic Citadel.

Więcej informacji na temat narzędzia Unreal Development Kit na oficjalnej stronie:
http://www.udk.com/

Źródło: The Wall Street Journal, Joystiq