Apple ogłosiło, że od 17 września iPad będzie dostępny w pięciu krajach Ameryki Łacińskiej, będą to: Argentyna, Chile, Kolumbia, Ekwador oraz Peru. Dodatkowo firma z Cupertino znalazła najprawdopodobniej rozwiązanie na ciągłe problemy z dostępnością urządzenia.

Informacja na temat rozszerzenia sprzedaży iPada w powyższych krajach pojawiła się jako notka prasowa na początku tygodnia. Głosiła ona, że w wymienionych krajach można spodziewać się zarówno iPada WiFi jak również WiFi+3G. Również w piątek rozpocznie się dystrybucja urządzenia do największego światowego rynku zbytu: Chin. W tym przypadku jednak przygotowany jest jedynie model WiFi. Co z innymi krajami? Apple zapewnia: „później w tym roku”. Czy w tym gronie znajdzie się w końcu Polska? Tego jeszcze nie wiadomo.

Pierwsza międzynarodowa premiera iPada musiała zostać opóźniona do kwietnia z powodu zbyt dużego popytu na urządzenie w stosunku do możliwości podażowych firm dostarczających dotykowy sensor do iPada. Apple chcąc zlikwidować ten problem – zdaniem DigiTimes – zaangażowała tajwańską firmę Cando do produkcji i wysyłki ekranów na przełomie września i października. Produkcja ma według firmy sięgnąć prawie miliona paneli dotykowych miesięcznie.

Poparciem tych wiadomości może być powyżej zaprezentowana poprawa dostępności iPada w amerykańskim sklepie internetowym Apple. Czas oczekiwania na przesyłkę spadł do 24 godzin.

Źródło: AppleInsider.com