Amanita Design to czeskie niezależne studio, znane głównie za sprawą swoich nietypowych gier przygodowych, takich jak Machinarium, Botanicula i Chuchel. Już niedługo w App Store pojawi się odświeżona wersja ich najstarszej, debiutanckiej produkcji - Samorost.

Samorost to krótka i stosunkowo prosta przygodówka w klasycznym stylu point & click, w której wcielamy się w kosmicznego gnoma mieszkającego na niewielkiej asteroidzie, próbującego uratować swój dom przed zderzeniem z obcą planetą. W tym celu musimy rozwiązać szereg łamigłówek, przeważnie polegających na używaniu znajdujących się na ekranie obiektów w odpowiedniej kolejności. Podobnie jak większość pozostałych produkcji studia Amanita Design, Samorost cechuje się charakterystyczną stylistyką oprawy audiowizualnej, specyficznym humorem i brakiem dialogów.

Samorost po premierze w 2003 roku szybko zdobył sporą popularność wśród fanów gatunku. Z czasem doczekał się też dwóch kolejnych części, bardziej rozbudowanych i lepiej dopracowanych niż „jedynka" (która powstawała na wpół hobbystycznie). Obie są już od jakiegoś czasu dostępne w App Store, więc gdy dołączy do nich część pierwsza użytkownicy iOS będą mogli ukończyć całą trylogię na jednej platformie.

Studio Amanita Design nie ujawniło jeszcze dokładnej daty premiery gry Samorost w wersji dla iOS, jednak zapowiedziało, że tytuł ten pojawi się w App Store już niedługo. Nie wiadomo też, czy będzie to gra płatna, czy darmowa (oryginalna wersja była do niedawna dostępna w przeglądarce na oficjalnej stronie internetowej studia, jednak została usunięta ze względu na zakończenie wsparcia dla Flasha).

Źródło: TouchArcade