Mark Zuckerberg twierdzi, że nowe zabezpieczenia prywatności w iOS ostatecznie mogą okazać się korzystne dla Facebooka
Prezes Facebooka Mark Zuckerbegr był do tej pory największym (a przynajmniej najgłośniejszym) przeciwnikiem planowanych przez Apple nowych zabezpieczeń prywatności, mających informować użytkowników systemu iOS o elementach śledzących w aplikacjach i pozwalać im je wyłączyć. Podczas jednego z ostatnich publicznych wystąpień postanowił on jednak zaprezentować nieco inne podejście do tematu, próbując znaleźć jakieś pozytywne (z jego punktu widzenia) strony całej tej sytuacji.
Zuckerberg stwierdził, że nowe zabezpieczenia prywatności w systemie iOS mogą ostatecznie okazać się korzystne dla Facebooka. Liczy on na to, że gdy spowodowane nimi utrudnienia w działaniu reklam spersonalizowanych doprowadzą do spadku sprzedaży w sklepach internetowych, ich właściciele bardziej zainteresują się wprowadzoną niedawno możliwością sprzedaży bezpośredniej na Facebooku i Instagramie. Zuckerberg pochwalił się, że z opcji tej korzysta już ponad milion sklepów, które obsłużyły w ten sposób 250 milionów klientów. Dodał też, iż jego zdaniem popularność tego typu rozwiązań znacznie wzrośnie w najbliższym czasie.
Zuckerberg do tej pory ostro krytykował nowe zabezpieczenia prywatności w iOS, twierdząc, że będą one szkodliwe dla gospodarki wyniszczonej już przez pandemię, a zwłaszcza dla małych firm, które bez reklam spersonalizowanych będą miały problem z docieraniem do klientów. Firma Facebook zorganizowała szeroko zakrojoną kampanię reklamową mającą przekonać opinię publiczną do tej narracji, obejmującą m.in. reklamy w prasie drukowanej i piosenkę o zaletach reklam spersonalizowanych. Jej byli pracownicy zdradzili jednak niedawno, iż tezy głoszone przez Zuckerberga są nieprawdziwe, gdyż w rzeczywistości większość małych firm nie odczuje zbyt mocno zmian wywołanych nowymi zabezpieczeniami prywatności. Uważają oni też, że Facebook tak naprawdę nigdy nie wierzył w możliwość wygrania tego sporu z Apple, a całe zamieszanie miało na celu ocieplenie wizerunku poprzez pokazanie, że troszczy się on o małe lokalne biznesy.
Źródło: CNBC