Prezes WhatsApp o rywalizacji z Apple i etykietach prywatności
Will Cathcart, prezes należącej do Facebooka firmy WhatsApp znanej przede wszystkim z komunikatora internetowego o tej samej nazwie, był niedawno gościem podcastu Big Technology. Wśród tematów poruszanych w wywiadzie znalazły się m.in etykiety prywatności i rywalizacja z Apple.
Jakiś czas temu przedstawiciele firmy WhatsApp skrytykowali tzw. etykiety prywatności wprowadzone niedawno w App Store, informujące o tym, jakie dane na temat użytkownika zbierają poszczególne aplikacje. Zarzucali, że dają one nieuczciwą przewagę aplikacjom będącym częścią systemu iOS, w przypadku których użytkownik nie może zobaczyć etykiet prywatności przed pobraniem. Apple odpowiedziało tworząc specjalną stronę internetową, na której udostępnia etykiety prywatności wszystkich swoich aplikacji.
Cathcart odniósł się w wywiadzie do tego ruchu twierdząc, że jego zdaniem nadal nie jest to uczciwe rozwiązanie, gdyż w przypadku aplikacji z App Store każdy użytkownik musi zobaczyć etykiety prywatności danej aplikacji przed jej pobraniem, i może zostać zniechęcony przez którąś z nich, natomiast w przypadku aplikacji zainstalowanych fabrycznie na iPhonie na stronę Apple zajrzą tylko nieliczni. Zwrócił on też uwagę na to, że chociaż Apple oferuje możliwość przesyłania pieniędzy za pomocą aplikacji Wiadomości, w jej etykietach prywatności nie ma o tym wzmianki, podczas gdy w etykietach prywatności oferującej podobną funkcję aplikacji WhatsApp widnieje informacja, że może zbierać dane na temat płatności.
Cathcart stwierdził też, że istnienie alternatywnych komunikatorów internetowych dla iOS jest Apple bardzo nie na rękę. Gdyby ich nie było wiele osób korzystałoby z iPhone'ów tylko po to, by móc utrzymywać kontakt z innymi za pomocą iMessage. Komunikatory takie jak WhatsApp oferują jednak użytkownikom możliwość wygodnej komunikacji niezależnie od platformy, dzięki czemu mogą oni swobodnie wybierać między iOS a Androidem nie przejmując się tym, z jakiego systemu korzystają ich znajomi.
Źródło: 9to5Mac