Samsung wspiera medialną kampanię Epic Games krytykującą Apple
W sierpniu firma Epic Games pozwała Apple za usunięcie z App Store gry Fortnite, po tym jak wcześniej świadomie wprowadziła w niej zmiany naruszające regulamin sklepu. Równocześnie wystartowała wtedy kampania medialna pod hasłem #FreeFortnite, mająca nagłośnić sprawę i skłonić użytkowników do opowiedzenia się w tym sporze po stronie Epic Games. Teraz w akcję tą włączył się Samsung - jeden z konkurentów Apple na rynku urządzeń mobilnych.
Firmy Epic Games i Samsung rozesłały niedawno wybranym influencerom pudełka stylizowane na opakowania produktów Apple, wewnątrz których znajdowały się kurtki z logiem #FreeFortnite (stylizowanym na dawne logo Apple) oraz tablety Galaxy Tab S7. Do prezentów dołączona była notka informująca, że gra Fortnite nie jest obecnie dostępna w App Store i Google Play, ale można pobrać ją z prowadzonego przez firmę Samsung sklepu Galaxy Store, gdzie została właśnie wybrana grą roku 2020.
Firma Epic Games nie po raz pierwszy wykorzystuje w kampanii #FreeFortnite elementy mające parodiować Apple. Wcześniej opublikowała ona m.in. spot „Nineteen Eighty-Fortnite", nawiązujący do słynnej reklamy komputera Macintosh, zatytułowanej „1984".
Kolejna rozprawa w sporze między Apple i Epic Games ma odbyć się 3 maja 2021 roku. Twórcy Fortnite złożyli też niedawno drugi pozew, tym razem w australijskim sądzie, oskarżając Apple o łamanie tamtejszych praw dotyczących ochrony konkurencji i konsumentów.