W mijającym tygodniu pojawiło się kilka nowych doniesień na temat kolejnej generacji iPhone’ów. Poznaliśmy też prawdopodobny termin premiery tych urządzeń. Poza tym, Apple zainteresował się jedną z ofert pracy, którą opublikowano na stronie Jobs at Apple.

iPhone’y 12

We wtorek Jon Prosser zdradził kilka szczegółów dotyczących nowych modeli smartfonów marki Apple. Twierdzi on, że modele z serii Pro w podstawowym wariancie będą wyposażone w pamięć o pojemności 128 GB. Natomiast 5,4-calowy oraz 6,1-calowy iPhone 12 ma być dostępny w trzech wersjach - 64 GB, 128 GB oraz 256 GB. Co więcej, konferencja Apple ma odbyć się 13 października, a przedsprzedaż telefonów rozpocznie się trzy dni później - 16 października.

W środę w kodzie drugiej bety systemu iOS 14.2 deweloperzy znaleźli odniesienia wskazujące na to, że wraz z nowymi iPhone’ami w komplecie otrzymamy jedynie przewód do ładowania oraz dokumentację. Dotychczas w kontekście narażenia na promieniowanie elektromagnetyczne, Apple zalecało korzystanie między innymi z dołączonych słuchawek. Natomiast w systemie iOS 14.2 firma usunęła słowo „dołączonych”, co może wskazywać właśnie na wyeliminowanie tego akcesorium z zestawu.

Siri Annotation Analyst - Polish Speaking

Na stronie internetowej Apple kilka dni temu pojawiła się oferta pracy na stanowisko, gdzie wymagana jest świetna znajomość języka polskiego. Zainteresowane osoby muszą cechować się między innymi doskonałym rozumieniem gramatyki oraz umiejętnością aktywnego słuchania ze zdolnością rozumienia niuansów słownych w dialekcie polskim, w tym odmian występujących w różnych polskich województwach i regionach. Bardzo ważnym jest również bardzo wysoki poziom znajomości języka angielskiego zarówno w mowie jak i piśmie.

Wiele wskazuje na to, że Apple pracuje nad polską wersją Siri i wielce prawdopodobnym jest, że prace są na dość zaawansowanym poziomie.

Joswiak starszym wiceprezesem ds. marketingu

Z informacji opublikowanych na stronie firmy wynika, iż Joswiak oficjalnie objął to stanowisko, po tym jak zrezygnował z niego Phill Schiller. Greg Joswiak pracuje w Apple od 1986 roku i przez większość tego czasu zajmował się marketingiem produktów. Przez ostatnie cztery lata odpowiadał on głównie za działania marketingowe związane z iPhone’em, iPadem i systememami iOS i iPadOS. Teraz jako starszy wiceprezes do spraw marketingu będzie miał znacznie szerszy zakres obowiązków, obejmujący m.in. działania związane z budowaniem wizerunku marki Apple na arenie międzynarodowej i współpracę z biznesowymi partnerami firmy.