HomePod przegrywa ze znacznie tańszymi produktami konkurencji w USA
Kilka miesięcy temu Apple postanowiło obniżyć cenę swojego smart głośnika, w celu poprawy jego sprzedaży. Najnowsze informacje wskazują, że nie pobudziło to popytu na HomePoda.
Analitycy CIRP twierdzą, że Apple może „pochwalić się” 5-procentowym udziałem w rynku smart głośników w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do konkurencji - Amazona czy Google, wynik ten nie jest zadawalający. Aktualnie produkty Amazona zgarnęły 70 procent rynku, natomiast w przypadku Google jest to 25 procent.
Oczywiście nie można zapominać o tym, że produkt Apple różni się od linii Echo czy Home. Firma skupiła się na jakości dźwięku, natomiast urządzenia konkurencji cechują się bardzo niską ceną. Niewątpliwie jednak znaczna ich część decyduje się na zakup taniego urządzenia. Dodatkowo dzięki niskiej cenie klienci mogą kupić więcej tego typu produktów do swojego domu. Natomiast w przypadku głośnika HomePod, jego koszt zakupu to 300 dolarów.
Warto przypomnieć, że aktualnie Amazon pracuje nad głośnikiem, który mógłby rywalizować z HomePodem pod względem jakości dźwięku.
Źródło: 9To5Mac