Komputery firmy Apple są całkiem popularne wśród DJ-ów oraz osób zajmujących się produkcją i wykonywaniem muzyki na żywo. Okazuje się jednak, że najnowsze modele z katalogu tej firmy, wyposażone w układ T2, mają problem z obsługą interfejsów audio podłączanych przez USB 2.0, co może znacznie utrudniać, a czasem wręcz uniemożliwiać wykorzystywanie ich do takich celów.

Użytkownicy nowych modeli Maca mini, MacBooka Air, MacBooka Pro oraz iMaca Pro od jakiegoś czasu uskarżali się na różnych forach internetowych (m.in. Reddit i Logic Pro Help) na problemy z działaniem zewnętrznych interfejsów audio, które co jakiś czas przerywały dźwięk lub wprowadzały różnego rodzaju niepożądane trzaski i zniekształcenia. Okazuje się, że przyczyną jest wykorzystywany we wspomnianych modelach chip T2, który powoduje problemy z dźwiękiem przy próbach synchronizacji ustawień czasu i daty oraz usług lokalizacyjnych.

Problem występuje we wszystkich interfejsach audio podłączanych przez USB 2.0, niezależnie od ich producenta. Jak twierdzi Abid Hussain, certyfikowany trener programu Ableton Live, wyłączenie funkcji automatycznego ustawiania daty i czasu oraz automatycznego ustawiania strefy czasowej zmniejsza ryzyko jego wystąpienia, lecz nie eliminuje go całkowicie. Problemy z działaniem interfejsów audio są obecne także w ostatniej wersji beta systemu macOS, co oznacza, że choć o usterce wiadomo już od jakiegoś czasu, firmie Apple nadal nie udało się przygotować rozwiązania. Na chwilę obecną jedynym sposobem na całkowite wyeliminowanie problemów z dźwiękiem jest podłączanie interfejsu przez certyfikowany HUB korzystający ze złącza Thunderbolt 3 lub przerzucenie się na interfejs audio korzystający z Thunderbolt 3 lub USB 3.0.

Nie jest to zresztą pierwszy problem związany z T2, z którym muszą mierzyć się użytkownicy nowych komputerów firmy Apple. Kilka miesięcy temu okazało się, że układ ten może być odpowiedzialny za zawieszanie się komputerów w stanie uśpienia oraz podczas korzystania z niektórych akcesoriów. Element ten ogranicza też możliwości naprawy, gdyż wyposażone w niego komputery muszą przechodzić specjalne testy diagnostyczne, wykorzystujące oprogramowanie dostępne tylko dla autoryzowanych serwisów.

Źródła: CDM, AppleInsider