James Murdoch, prezes 21st Century Fox, podczas ostatniej edycji konferencji Code udzielił wywiadu Peterowi Kafce. Jednym z poruszonych przez nich tematów były firmy spoza branży medialnej próbujące swoich sił w produkcji seriali i programów telewizyjnych.

Zdaniem Murdocha firmy chcące osiągnąć sukces na tym rynku muszą przede wszystkim stawiać na kreatywność i różnorodność, produkując dużo odważnych, nowatorskich i zróżnicowanych treści, nie zrażając się przy tym ewentualnymi niepowodzeniami. Apple jest natomiast według niego przykładem firmy, która podchodzi do tego tematu zbyt ostrożnie, bardzo powoli i rozważnie wybierając kolejne zlecane produkcje, dlatego też prawdopodobnie minie jeszcze dużo czasu, zanim w jej ofercie pojawi się pierwszy głośny hit. Uważa on też, że z tego powodu próba wejścia na rynek seriali może się okazać dla Apple dużym wyzwaniem. Poniżej znajdziecie zapis całego wywiadu (temat Apple i innych podobnych firm zaczyna się od 11:57).

Na chwilę obecną Apple zleciło produkcję czternastu różnych seriali, które najprawdopodobniej będzie można obejrzeć wyłącznie za pośrednictwem usługi Apple Music. Znajdziemy wśród nich m.in. „Amazing Stories", „Are You Sleeping", „See", „Little America", „Central Park", serial o prezenterkach telewizji śniadaniowej z Reese Witherspoon i Jennifer Aniston, serial Sci-Fi Ronalda D. Moore'a oraz ekranizację cyklu Fundacja autorstwa Isaaca Asimova. Niestety, jak na razie żaden z nich nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery.