Apple kolejny raz rozmawiało o samochodach autonomicznych z kalifornijskim wydziałem komunikacji
Apple dalej pracuje nad rozwiązaniami dla samochodów autonomicznych i testuje je na Lexusach RX450h. Ostatnio przedstawiciele firmy, w tym Steve Kenner, kierownik odpowiedzialny w Apple za integralność produktów, rozmawiali o tym kolejny już raz z kalifornijskim wydziałem komunikacji.
Spotkanie odbyło się na terenie starego kampusu Apple w Cupertino, przy Infinite Loop 1. Wiadomo tylko, że poruszono w jego trakcie temat samochodów autonomicznych oraz temat prowadzonego przez kalifornijski wydział komunikacji programu EPN (The Employer Pull Notice), mającego poprawić bezpieczeństwo na drogach m.in. wśród zawodowych kierowców.
Spotkania z przedstawicielami wydziału komunikacji oraz testy rozwiązań dla samochodów autonomicznych na drogach Kalifornii świadczą wyraźnie o tym, że Apple nie rezygnuje z wejścia na rynek motoryzacyjny. Cały czas jednak nie wiadomo, czy firma poprzestanie jedynie na rozwiązaniach dla producentów takich samochodów, czy wejdzie na ten rynek z własnym pojazdem. Na to ostatnie jest jeszcze sporo czasu, gdyż auta tego typu wciąż są w fazie testów, a ich pojawianie się na publicznych drogach i ulicach budzi liczne kontrowersje, m.in. w związku z niedawnym śmiertelnym wypadkiem z udziałem takiego samochodu.
Apple może intensywnie pracować nad rozwiązaniami tego typu i z równie dużą uwagą przyglądać się temu, co dzieje się na rynku tego typu pojazdów. Być może technologia Apple pojawi się najpierw w pojeździe innej marki, ale ostatecznie firma może zdecydować się i tak na stworzenie własnego pojazdu. I choć samochody to nie smartfony, to warto przypomnieć sobie historię Apple na rynku telefonów komórkowych czy właśnie smartfonów. Przez lata firma była na nim nieobecna, a pierwszą, dość nieporadną próbą, była współpraca z Motorolą i umieszczenie sklepu iTunes w jednym z telefonów komórkowych tej marki. Kilka lat później Apple zrewolucjonizowało rynek telefonów komórkowych wprowadzając na niego iPhone'a.
Źródło: 9To5Mac
Grafika: Franco Grassi