Linus Sebastian, twórca popularnego kanału Linus Tech Tips, jakiś czas temu zdecydował się samodzielnie zdemontować komputer iMac Pro, a następnie złożyć go z powrotem. W trakcie tego procesu uszkodzeniu uległ ekran i kilka innych elementów urządzenia (prawdopodobnie płyta główna i zasilacz).

Jako iż z racji na brak dostępu do odpowiednich części zamiennych samodzielna naprawa nie wchodziła w grę, Linus zdecydował się oddać komputer do salonu Apple Store, świadom tego, że będzie musiał pokryć pełen koszt usługi, gdyż gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych z winy użytkownika. Już na samym początku pracownicy Apple poinformowali go, że zgodnie z regulaminem oficjalny serwis ma prawo odmówić naprawy sprzętu, jeśli był on w jakikolwiek sposób modyfikowany lub naprawiany przez nieupoważnione do tego osoby. Kilka dni później współpracownik Linusa otrzymał mail z informacją, że komputer nie zostanie naprawiony. Oficjalnym powodem odmowy naprawy nie była jednak ingerencja użytkownika, lecz brak dostępnych części zamiennych. Naprawy odmówił również jeden z autoryzowanych serwisów, jako przyczynę podając brak odpowiednio przeszkolonego personelu.

Historia opowiedziana przez Linusa wzbudziła sporo emocji wśród internautów. Większość komentarzy pod filmem krytykuje postępowanie firmy Apple i jej podejście do kwestii naprawy swoich produktów. Niektórzy, w tym Mike Wuerthele i Malcolm Owen z serwisu AppleInsider, zwracają jednak uwagę na to, że naprawa tak poważnych uszkodzeń prawdopodobnie kosztowałaby więcej niż nowy iMac Pro, co mogło być głównym powodem odmowy przyjęcia uszkodzonego komputera w dwóch różnych serwisach (które w najlepszym wypadku zarobiłyby na tym bardzo mało, a w najgorszym mogłyby nawet ponieść straty). Informacje o braku dostępnych części i odpowiednio przeszkolonego personelu (mimo iż, wbrew temu co twierdził pracownik serwisu, oficjalne szkolenia Apple rozpoczęły się jeszcze przed premierą iMaca Pro) mogły być więc po prostu niezbyt wyszukanym sposobem na „spławienie" niewygodnego klienta.

Źródła: MacRumors, AppleInsider