Studio Valve znane jest za sprawą takich gier jak Half-Life, Portal, Counter-Strike, Team Fortress i DOTA 2. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi ich nowa produkcja, nosząca tytuł Artifact. Będzie to pierwsza gra firmy Valve, która trafi również na urządzenia z systemem iOS.

Big fc3da313 ec0f 4cb4 b6d8 109e6400619f

Artifact to cyfrowa gra karciana, rozgrywającą się w świecie znanym z DOTA 2, w projektowaniu której brał udział Richard Garfield - twórca Magic: The Gathering. Pod względem mechaniki rozgrywki dość znacznie odbiega ona od tego, do czego przyzwyczaili nas inni popularni reprezentanci tego gatunku. Obszar gry podzielony jest na trzy części, reprezentujące ścieżki znane z gry DOTA 2. Każda tura składa się z trzech etapów, w których przechodzimy kolejno od pierwszej do trzeciej ścieżki, zagrywając karty wpływające na każdą z nich. Obaj gracze zaczynają grę z pięcioma kartami reprezentującymi bohaterów i trzema wieżami strażniczymi. Co turę na planszy pojawiają się też karty reprezentujące szeregowe wojska obu stron, za niszczenie których zdobywamy złoto, potrzebne do zakupu dodatkowego ekwipunku dla naszych bohaterów. Celem gry jest zniszczenie przynajmniej dwóch wież wroga lub pokonanie strażnika, który pojawia się po zniszczeniu pierwszej z nich.

Gra Artifact będzie miała swoją premierę jeszcze w tym roku. Początkowo będzie ona dostępna wyłącznie w sklepie Steam w wersjach dla systemów macOS, Windows i Linux. Wersja dla systemu iOS pojawi się w App Store nieco później, bo dopiero w połowie 2019 roku. Co ciekawe, w odróżnieniu od większości cyfrowych karcianek, które są dostępne za darmo, Artifact będzie płatną grą typu premium (cena nie została jeszcze ujawniona). Nie oznacza to jednak, że nie znajdziemy w niej żadnych mikropłatności. Podobnie jak w większości innych karcianek, tak i tutaj gracze będą mogli kupować pakiety losowych kart. W odróżnieniu od takich gier jak Hearthstone, Magic Duels czy The Elder Scrolls: Legends, gracze będą mogli jednak również wymieniać się i handlować kartami.

Źródła: PC Gamer, IGN, Kotaku