Phill Schiller, wiceprezes Apple do spraw marketingu, udzielił niedawno krótkiego wywiadu serwisowi Sound & Vision. Tematem przewodnim był głośnik HomePod, którego przedsprzedaż rozpoczęła się niedawno w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii.

Podczas wywiadu Schiller rzucił nieco więcej światła na to, jak HomePod wykorzystuje nowoczesną technologię by uzyskać jak najlepszą jakość dźwięku. Dzięki uczeniu maszynowemu, zestawowi mikrofonów oraz układowi A8, może on na bieżąco analizować otoczenie, rozpoznając odległość od ścian i innych obiektów, i dostosowywać się do aktualnych warunków, optymalnie wykorzystując osiem wbudowanych głośników. Według Schillera HomePod będzie mógł nie tylko eliminować problemy z akustyką pomieszczenia, ale też wykorzystywać ją na własną korzyść, np. kierując wybrane dźwięki w stronę słuchacza a inne w kierunku ścian w celu uzyskania bardziej przestrzennego brzmienia.

Sporą część rozmowy poświęcono też Siri, która została usprawniona pod kątem współpracy z głośnikiem HomePod. Uczenie maszynowe i wspomniany wcześniej zestaw mikrofonów pozwolą jej rozpoznać komendę „Hey Siri" nawet gdy w pomieszczeniu gra muzyka i toczone są głośne rozmowy. Poprawiono też integrację asystentki głosowej z usługą Apple Music, umożliwiając jej m.in. uczenie się osobistych preferencji użytkownika. Dzięki temu będzie ona w stanie odgadnąć, co dana osoba chce usłyszeć wypowiadając terminy w stylu „muzyka relaksacyjna" czy „muzyka do obiadu". Inne usprawnienia wprowadzone w Siri z myślą o głośniku HomePod dotyczą takich obszarów jak wiadomości, sport, pogoda, powiadomienia i współpraca z HomeKit. Warto jednak pamiętać o tym, że chociaż HomePod będzie reagował na komendy wielu różnych użytkowników, to jednak niektóre funkcje będą przypisane do jednego Apple ID.

Źródła: Sound & Vision, 9to5Mac