Sprzedaż głośnika HomePod oficjalnie rozpocznie się dopiero 9 lutego (i to tylko w wybranych krajach). Niektórzy dziennikarze mieli już jednak okazję zapoznać się nieco bliżej z tym urządzeniem. Wśród nich znalazła się Madeline Buxton z serwisu Refinery29, która rzuciła nieco więcej światła na funkcjonalność nowego produktu firmy Apple.

Okazuje się, że chociaż z jednego egzemplarza HomePod będzie mogło korzystać wiele różnych osób, to do urządzenia da się przypisać tylko jedno główne konto użytkownika, z którym powiązane będą takie funkcje jak wysyłanie wiadomości, dodawanie przypomnień oraz obsługa kalendarza. Głośnik będzie też w stanie sprawdzić, czy jego właściciel znajduje się w domu (najprawdopodobniej w oparciu o to, czy jego iPhone podłączony jest do tej samej sieci Wi-Fi) i powstrzymać się przed odczytywaniem wszelkiej maści komunikatów pod jego nieobecność. Użytkownik będzie mógł też oczywiście całkowicie wyłączyć powiadomienia.

Madeline Buxton zwróciła też uwagę na jakość dźwięku wydobywającego się z głośnika HomePod, która według niej przewyższa konkurencyjne Google Home Max, Amazon Echo i Sonos One. Jej zdaniem jest to w dużej mierze zasługa tego, iż głośnik firmy Apple potrafi automatycznie dopasowywać się do pomieszczenia, w którym z niego korzystamy. Zaznaczyła ona jednak, że HomePod sporo traci, jeśli naszym źródłem muzyki nie jest usługa Apple Music, gdyż tylko ona oferuje pełną integrację z Siri.

Źródła: Refinery29, 9to5Mac