Problemy z kartami graficznymi i bateriami w nowych MacBookach Pro budzą zrozumiałe kontrowersje. Są też powodem wielu krytycznych komentarzy pod adresem nie tylko samych komputerów, ale i Apple. Na domiar złego nowe MacBooki Pro pierwszy raz w historii nie uzyskały rekomendacji magazynu Consumer Reports.

Na oficjalnym blogu tego opiniotwórczego magazynu wyjaśniono, że przyczyną nieudzielenia rekomendacji są problemy z baterią we wszystkich trzech modelach nowych MacBooków Pro. Nie pozwala to redakcji polecać tych komputerów swoim czytelnikom i to pomimo tego, że w innych kategoriach maszyny te uzyskały najwyższe noty. Zwrócono uwagę, że faktyczna długość pracy na baterii nowych MacBooków Pro nijak się ma do deklarowanych 10 godzin. Wielu użytkowników skarży się na to, że ich komputery pracują maksymalnie od trzech do czterech godzin.

Wyniki testów przeprowadzonych w redakcji Consumer Reports różniły się drastycznie nawet w przypadku tego samego komputera. I tak 13-calowy MacBook Pro z Touch Barem w trzech kolejnych testach uzyskał skrajnie różne wyniki: od 4 do 16 godzin. W przypadku tańszego podstawowego modelu uzyskano wyniki od 4,5 do 19,5 godziny. Najlepiej wypadł model 15-calowy, choć i w jego przypadku wyniki różniły się znacznie. W przeprowadzonych testach uzyskano wyniki od 8 do 18,5 godziny.

Testy polegały na sekwencyjnym pobieraniu na testowane komputery dziesięciu stron web z serwera znajdującego się bezpośrednio w redakcyjnym laboratorium (i działającego w tej samej sieci). Strony były otwierane w systemowej przeglądarce Safari w macOS Sierra 10.12.2. Proces powtarzał się od uruchomienia komputera z pełni naładowaną baterią do jego automatycznego wyłączenia po wyczerpaniu się energii. W każdym z komputerów ekran był cały czas podświetlony ze stałą wartością 100 nitów.

Już po zakończeniu testów i wystawieniu oceny, przeprowadzono kolejne, w których zamiast Safari użyto przeglądarki Chrome. Okazało się, że miało to pozytywny wpływ na długość pracy na baterii.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Consumer Reports