Usługi oferujące różne multimedialne treści na żądanie stają się coraz bardziej popularne. Muzyka, filmy, a nawet programy i gry. Wszystkie one dostępne niemalże na wyciągnięcie cyfrowej ręki, za stosunkowo niedużą miesięczną opłatę. Czy tak będzie wyglądać przyszłość dystrybucji cyfrowych multimediów?

Użytkownicy, także ci w Polsce, zżyli się już na dobre z usługami oferującymi muzykę na żądanie, jak choćby Spotify, Apple Music czy Tidal (ten ostatni dostępny z resztą za darmo dla abonentów sieci Play). Podobnie jest z ksiązkami, filmami i serialami. U nas jest to Legimi, Netflix, FilmBox i kilka innych mniejszych serwisów. Od kilku lat tylko w abonamencie, wraz z przestrzenią w chmurze, dostępne są popularne programy firmy Adobe. Już niebawem w podobny sposób oferowane będą inne programy (za pośrednictwem usługi Setapp, którą mam okazję testować od miesiąca), a w przyszłym roku także i gry. Znana dobrze z serii Angry Birds fińska firma Rovio ogłosiła plany otwarcia serwisu zwanego Hatch, który w ramach miesięcznego abonamentu oferować będzie w streamingu mobilne gry. Początkowo będzie on dostępny tylko dla użytkowników urządzeń z systemem Android, później pojawi się też jego wersja dla iOS.

Czy taki model dystrybucji dotyczyć będzie tylko multimediów? Czy w podobny sposób w przyszłości kupować korzystać będziemy z komputerów, smartfonów, tabletów, a kto wie, może w przyszłości w ogóle całe życie będzie jednym wielkim abonamentem (mieszkanie z mediami, opieka zdrowotna, żywność i transport). O tym rozmawiamy w dzisiejszym odcinku MyApple Daily.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.