W poprzednim roku Apple uruchomiło usługę o nazwie „iPhone Upgrade Program", która umożliwia coroczną wymianę tego smartfona na nowy model. Warunkiem jest jednak regularne płacenie abonamentu, w ramach którego klient otrzymuje dodatkowo dwuletnią, rozszerzoną gwarancję AppleCare+ oraz dostęp do wsparcia technicznego. W poniedziałek, w sądzie w Kalifornii złożony został pozew, zgodnie z którym program ten, wbrew jego założeniom, utrudnia jego członkom nabycie nowych iPhone’ów.

Zgodnie z treścią oskarżenia, Apple daje większe szanse na zakup nowych modeli iPhone’ów klientom, którzy nie są członkami tego programu. Mieli oni możliwość zarezerwowania swojego egzemplarza w dniu, w którym rozpoczęto pre-order’y. Uczestnicy „iPhone Upgrade Program" pozbawieni zostali takiej możliwości i poproszeni zostali o „wstrzymanie się” bądź zakup urządzeń gdy będą już dostępne w oficjalnej sprzedaży. Zgodnie z jednym z warunków programu, wymiany dokonać można dopiero po dwunastu miesiącach od zakupu poprzedniego modelu. Sprawia to, że w kolejnym roku, korzystający z tej usługi nie będą mieć możliwości zakupu nowego smartfona w dniu jego premiery.

Oskarżyciele żądają m.in. zwrotu kosztów, które poniosą w okresie oczekiwania na otrzymanie iPhone’a 7 bądź 7 Plus, możliwości otrzymania przyszłorocznego modelu w dniu rozpoczęcia jego sprzedaży oraz możliwości zamówienia go w Apple Online Store. Obecnie wymiany dokonać można tylko w stacjonarnych salonach Apple.

Źródła: 9To5Mac, AppleInsider