Kilka miesięcy temu firma Oculus VR ogłosiła oficjalnie, iż konsumencka wersja gogli Oculus Rift będzie współpracować wyłącznie z systemem Windows, zaś prace nad wsparciem dla innych platform zostały tymczasowo wstrzymane. Palmer Luckey, założyciel firmy i twórca wspomnianego urządzenia, powiedział wczoraj w wywiadzie dla serwisu ShackNews, że prace nad wsparciem dla Maców zostaną wznowione dopiero wtedy... gdy Apple zacznie produkować dobre komputery.

Mocne słowa młodego przedsiębiorcy brzmią wprawdzie jak przejaw złośliwości, jednak jego krytyczne podejście nie jest całkowicie bezpodstawne. Okazuje się bowiem, że nawet Mac Pro, najpotężniejszy komputer z obecnej oferty Apple, ma zbyt słaby układ graficzny by „udźwignąć" wirtualną rzeczywistość w wydaniu Oculus Rift. Karty graficzne zalecane przez firmę Oculus VR to NVIDIA GTX 970 i AMD 290 lub produkty innych firm o zbliżonych bądź wyższych parametrach. Najdroższy wariant komputera Mac Pro, kosztujący ponad 45 tysięcy złotych, wyposażony jest natomiast w układ AMD FirePro D700, który, jak twierdzi Luckey, nie spełnia minimalnych wymagań potrzebnych do poprawnego działania gogli.

Oczywiście należy mieć na uwadze fakt, iż żaden z komputerów Apple nie był tworzony z myślą o grach komputerowych, dlatego też trudno oczekiwać od nich, by radziły sobie z bardzo wysokimi wymaganiami stawianymi przez Oculusa (chociaż wypada wspomnieć o tym, że na oficjalnej stronie firmy Oculus VR nadal można znaleźć aplikacje na OS X działające z drugą wersją deweloperską gogli). Z drugiej strony nie da się ukryć, że brak możliwości współpracy z jednym z najbardziej wyczekiwanych akcesoriów tego roku z pewnością nie wpłynie pozytywnie na wizerunek Maców. Warto jednak pamiętać o tym, że samo Apple również interesuje się wirtualną rzeczywistością, o czym świadczy chociażby niedawna wypowiedź Tima Cooka, zdobyte patenty oraz ostatnie doniesenia Financial Times. Może się więc okazać, że prędzej doczekamy się oficjalnych akcesoriów VR sygnowanych logiem nadgryzionego jabłka, niż gogli Oculus Rift współpracujących z systemem OS X.

Źródła: ShackNews