Firma Apple od kilku miesięcy dość intensywnie promuje usługę Apple Music, korzystając przy tym z wielu różnych form reklamy, poczynając od billboardów (również interaktywnych) a kończąc na spotach telewizyjnych. Jednym z najnowszych elementów kampanii jest seria reklam w których wystąpiły aktorki Taraji P. Henson i Kerry Washington oraz piosenkarka Mary J. Blige. Ostatnia z pań została niedawno zaproszona wraz z Jimmym Iovine'm do programu CBS This Morning, gdzie mieli rozmawiać zarówno o reklamach jak i samej usłudze.

Gdy dziennikarka prowadząca program zapytała Iovine'a o to skąd wziął się pomysł na kampanię reklamową skierowaną do pań odpowiedział on, że od zawsze wiedział o tym że kobiety, a przynajmniej niektóre z nich, mają spory problem z odkrywaniem nowej muzyki, a Apple Music jest w stanie im to ułatwić. Chwilę później opisał przykładową sytuację, w której grupa dziewczyn spotyka się by porozmawiać o chłopakach i chce sobie umilić to spotkanie muzyką, jednak mają z tym problem, gdyż żadna z nich nie ma przygotowanej playlisty na taką okazję. Wypowiedzi Iovine'a niemal natychmiast spotkały się z falą krytyki ze strony internautów, którzy zarzucali mu dyskryminację kobiet.

Niedługo po emisji programu na łamach serwisu Buzzfeed News ukazało się krótkie oświadczenie, w którym Iovine przeprosił za niefortunny dobór słów. Zaznaczył on też, że Apple Music powstało z myślą o wszystkich ludziach, niezależnie od wieku i płci. Jego wypowiedzi odnosiły się do kobiet tylko dlatego, że to właśnie na nich skupia się nowa kampania reklamowa o której rozmawiał z dziennikarzami, jednak wszystko co powiedział tyczy się również mężczyzn.

Źródło: Buzzfeed