Final Cut Pro vs. Avid Media Composer vs. Adobe Premiere Pro
#1
Napisano 30 grudnia 2009 - 19:27
#2
Napisano 31 grudnia 2009 - 13:40
#3
Napisano 31 grudnia 2009 - 13:53
#4
Napisano 31 grudnia 2009 - 14:12
#5
Napisano 31 grudnia 2009 - 16:03
#6
Napisano 03 stycznia 2010 - 15:28
#7
Napisano 05 stycznia 2010 - 13:37
#8
Napisano 05 stycznia 2010 - 18:58
#9
Napisano 06 stycznia 2010 - 03:13
#10
Napisano 06 stycznia 2010 - 12:21
ze avid jest bardziej profesjonalnym narzedziem i po tym co widzialem smialbym twierdzic ze wiecej profesjonalnych studiow filmowych bedzie miec wlasnie avid ale to subiektywne odczucie.
Avid Media Composer oraz Final Cut Pro (nie FCE ) należą do elity w profesjonalnej postprodukcji materiału. Adobe Premiere Pro jest na szarym marginesie. Są to bardzo dobre programy i trudno tutaj wskazać, który lepszy. Mnie "ciutkę" lepiej leży FC niz Avid. Natomiast mojemu koledze lepiej się pracuje na Avidzie.
#11
Napisano 06 stycznia 2010 - 17:12
#12
Napisano 06 stycznia 2010 - 19:35
Montaż to nie narzędzie... A jak ktoś chce robić wrażenie samą nazwą narzędzia, to żadne z powyższych, trzeba się uczyć nowych nazw , bo to żadna elita, a normalne i dość pospolite narzędzia.
Mylisz się i to bardzo w tym jednym. Takie podejście jak Twoje, mają - bez urazy- "weselni kamerzyści". Zgoda co do wyboru "łatwiejszego" w obsłudze programu.
#13
Napisano 06 stycznia 2010 - 19:44
#14
Napisano 06 stycznia 2010 - 22:35
Mylisz się i to bardzo w tym jednym. Takie podejście jak Twoje, mają - bez urazy- "weselni kamerzyści". Zgoda co do wyboru "łatwiejszego" w obsłudze programu.
Jeżeli weselni kamerzyści zdają sobie sprawę z tego, że nie narzędzie, a umiejętności robią z kogoś montażystę, to chyba lepiej być do nich zaliczanym niż do elitarnych samozwańczych profesjonalistów, cytujących slogany reklamowe na forach. Powtarzam umiejętności, umiejętności, a później narzędzie, bez tego to wyżej niż bycie chodzącym banerem reklamowym danego produktu nie podskoczysz. Rzeczywiście uważasz, że słaby montażysta + Final Cut, to będzie lepszy duet od dobrego montażysty + Adobe Premiere?!
Nie wiem na czym ma polegać ta elitarność Final Cut'a, no chyba na tym, że jak na tak popularny program, jego znajomość jest bardzo mała i spotkać się można z bardzo podstawowymi pytaniami na forach dotyczących jego obsługi. Jeśli chodzi o efektywne wykorzystywanie potencjału programu, to też jest to na bardzo niskim poziomie, wśród użytkowników. Dlaczego? Produkt najtańszy z wymienionych, a jednocześnie wymagający nieco więcej zaangażowania od użytkownika na podstawowym poziomie. Smutna rzeczywistość... dlatego wybieranie oprogramowania do montażu bo ktoś wydał opinie, że jest elitarne uważam za głupotę. Tak samo nie płaci się montażyście za to, że używa danego programu, a za to jaki jest efekt jego pracy. Nikogo, kto ogląda zmontowany materiał nie interesuje na czym on został zmontowany, ale jak został zmontowany. Nie wiem, dla mnie to podstawa w tej robocie.
Są jeszcze inne aspekty czy warto przywiązywać się w tej pracy kurczowo do danego narzędzia... ale to chyba zbyt długi wywód się zrobi.
#15
Napisano 06 stycznia 2010 - 23:39
Jeżeli weselni kamerzyści zdają sobie sprawę z tego, że nie narzędzie, a umiejętności robią z kogoś montażystę, to chyba lepiej być do nich zaliczanym niż do elitarnych samozwańczych profesjonalistów, cytujących slogany reklamowe na forach. Powtarzam umiejętności, umiejętności, a później narzędzie, bez tego to wyżej niż bycie chodzącym banerem reklamowym danego produktu nie podskoczysz. Rzeczywiście uważasz, że słaby montażysta + Final Cut, to będzie lepszy duet od dobrego montażysty + Adobe Premiere?!
Nie wiem na czym ma polegać ta elitarność Final Cut'a, no chyba na tym, że jak na tak popularny program, jego znajomość jest bardzo mała i spotkać się można z bardzo podstawowymi pytaniami na forach dotyczących jego obsługi. Jeśli chodzi o efektywne wykorzystywanie potencjału programu, to też jest to na bardzo niskim poziomie, wśród użytkowników. Dlaczego? Produkt najtańszy z wymienionych, a jednocześnie wymagający nieco więcej zaangażowania od użytkownika na podstawowym poziomie. Smutna rzeczywistość... dlatego wybieranie oprogramowania do montażu bo ktoś wydał opinie, że jest elitarne uważam za głupotę. Tak samo nie płaci się montażyście za to, że używa danego programu, a za to jaki jest efekt jego pracy. Nikogo, kto ogląda zmontowany materiał nie interesuje na czym on został zmontowany, ale jak został zmontowany. Nie wiem, dla mnie to podstawa w tej robocie.
Są jeszcze inne aspekty czy warto przywiązywać się w tej pracy kurczowo do danego narzędzia... ale to chyba zbyt długi wywód się zrobi.
Spadłeś z Księżyca czy co? W branży "PRO" najważniejszy jest najpierw talent poparty umiejętnościami oraz sprawną obsługą Avid'a lub Final Cut'a. Chodzi o to czy masz wizję tego co robisz - "myślenie montażowe", czy myślisz kreatywnie i na końcu czy posiadasz umiejętności (jesteś sprawnym montażystą). Same umiejętności nie wystarczą a Adobe Premiere Pro w tej grze się nie liczy. Taka jest rzeczywistość.
#16
Napisano 07 stycznia 2010 - 01:32
TVN 24 (a spin-off of Poland’s leading commercial free-to-air channel, TVN, and part of ITI, one of the country’s largest media and entertainment groups), has invested in a massive, fully integrated Apple storage and networking set-up. With 55 Xsans, 30 Xserve G5s, 22 Xserve RAIDs, 50 Final Cut Pro licences, 50 Power Mac G5s, 10 PowerBook G4s and two licences for Apple’s Shake digital effects package, TVN 24 is home to Europe’s largest Mac-based broadcast installation.
Maciej Sojka, general manager of TVN 24, explains: “I was a producer in the news department at TVN where everything was digital but was still VTR- and tape-based. I knew this model wouldn’t work for 24-hour news — if you need to re-edit the same footage throughout the day, it’s simply not efficient to use VTRs”.
źó∂ło: Apple (United Kingdom) - Pro - Profiles - TVN 24
Apple (United Kingdom) - Pro - Profiles - TVN 24
A tu link do reszty: Polsat unowoczeĹnia newsroom - Polsat, Wydarzenia, Avid, Polsat24 - Media2.plTelewizja Polsat wprowadziła do newsroomu system informatyczny oparty na rozwiązaniu firmy Avid, który wykorzystany zostanie w powstającym kanale informacyjnym (Polsat24), a także ma na celu unowocześnienie produkcji "Wydarzeń".
#17
Napisano 08 stycznia 2010 - 23:10
Jednym Avid, drugim FCS - jeden ma w pewnych segmentach przewagę nad drugim, a w innych drugi ma przewagę nad piewrszym. Wiadome jest natomiast, że PC = AVID, MAC = FCS, lepiej się nie da, bo AVID kulawo działa na makach (nowy AVID i nowe maki) a FCS nie działa na PC. Żeby wiedzieć jakie są różnice - trzeba się z nimi spotkać, pracować i mieć doświadczenie. Pewnie da się pewne rzeczy zrobic na jednym i na drugim, ale tu chodzi o czas (=pieniadze). Obu pogramów trzeba się nauczyc i niestety oba reprezentuja inna filozofie pracy i dzialania. Mysle, ze najlepiej znac je oba - wtedy jest uniwersalnie i mozna byc elastycznym. I w dalszym ciagu trzeba paietac, ze oba programy to tylko narzedzia, ulatiwajace lub utrudniajace pewne rzeczy. Nie stanowia one natomiast o montazu - od tego jest operator programow i to on ksztaltuje wyglad wersji ostatecznej.
Dla mnie osobiscie FCS, przynajmniej w takiej pracy, z jaka sie na codzien spotykam, ale pracowalem rowniez w takich sytuacjach na AVIDzie, gdzie FCS slabo by sie odnalazl.
No i z tego co kiedys liczylem - FCS jest tanszy niz AVID o podobnyh mozliwosciach.
PA.
---- Dodano 08-01-2010 o godzinie 23:19 ----
Szlak mnie trafia, jak robienie 10 minutowego montazu z muzyka zajmuje okolo 5-6 razy dluzej.
Pracowalem nad materialami, gdzie praca nad 4 minutami trwala 2 tygodnie, wiec idzie Ci szybko.
Kompa mam dobrego i szybkiego (MBP 2.26GHz Intel C2D, 4GB RAM).
Dobrego do DV, nie do HD. Sorry, ale zapomnij o wydajnej pracy na komputerku przenosnym, gdzie polowa rzeczy jest zorientowana na oszczedzanie pradu, a nie na wydajnosc.
Chodzi mi o zgranie dzwieku (muzyki) z obrazem video. Zeby sprawdzic czy dobrze sie zgrywa, czesto musze zobaczyc polaczona calosc, czyli po jakichkolwiek zmianach musze to "zRenderowac", a to jest bardzo wkurzajace.
Rozumiem, że montujesz na ostro, po sprawdzeniu czy jest ok - koloryzujesz, efektujesz itp itd ? To jest właśnie styl pracy.
Moim zdaniem, FCS ma wystarczające możliwości obróbki dzwieku - robisz sobie dzwiek na brudno, montujac obraz w FCS, nastepnie upiekszasz dzwiek w Soundtracku, koloryzujesz obrazek w Color, sprawdzasz w FCS czy jest o.k. i czekasz na przelew. Wszystko poprzez XML i bezbolesnie. Renderowania - jesli jest potrzebne - nie ominiesz, ale pamietaj aby timeline miec ustawione w natywna rozdzielczosc i format materialu zrodlowego, aby pracowac z dzwiekiem nieskompresowanym - aiff lub wav, w natywnej rozdzielczosci, a przede wszystkim aby rozdzielic montaz od efekciarstwa - filtry, przenikania i te inne pierdolki dodaje sie na koncu, wiec rendering zajmuje mniej czasu.
Generalnie odnosze wrazenie - no offense - ze najwiekszy problem z renderingiem u Ciebie jest albo w technologii pracy, albo w nieznajomosci oprogramowania. W pierwszym przypadku pomoze myslenie, w drugim mozna wspomoc sie HELP'em. Komputer robi to co mu kazesz robic, ale na pewno nie zoptymalizuje Twojej pracy - od tego masz glowe i doswiadczenie.
Pa.
#18
Napisano 09 stycznia 2010 - 16:27
#19
Napisano 09 stycznia 2010 - 18:18
#20
Napisano 10 stycznia 2010 - 00:18
Dobrego do DV, nie do HD. Sorry, ale zapomnij o wydajnej pracy na komputerku przenosnym, gdzie polowa rzeczy jest zorientowana na oszczedzanie pradu, a nie na wydajnosc.
To uwazasz, ze jakie parametry beda dobre do pracy z HD? Chodzi mi o stacjonarnego Mac'a.
#21
Napisano 11 stycznia 2010 - 13:43
#22
Napisano 14 stycznia 2010 - 00:25
#23
Napisano 14 stycznia 2010 - 11:47
#24
Napisano 16 stycznia 2010 - 17:14
MacPro. Na serio i do zarabiania. Do zabaw to i MacBook będzie dobry.
MacPro z sensowną ilością pamięci RAM (6-8GB) i porządna macierz dyskowa (nie WD i inne wynalazki) spięta z komputerem szybką magistralą. Wsparcie w postaci karty AJA / DeckLink również wskazane. Ale w całości to już spora inwestycja $$$.
Pa.
hmmm,
macbookpro 2GB ramu, 2,4GHz, dysk po usb, FC7 )proxy), material full HD , 20 sciezek na timeline, montuje bardzo duzo i zarobkowo glownie: teledyski, rep, dok
no i?
garf
p.s. 6 lat temu dokuemnt 20 minutowy, fabula 25min, na AP6.5. no i ?
#25
Napisano 18 stycznia 2010 - 13:45
hmmm,
macbookpro 2GB ramu, 2,4GHz, dysk po usb, FC7 )proxy), material full HD , 20 sciezek na timeline, montuje bardzo duzo i zarobkowo glownie: teledyski, rep, dok
no i?
garf
p.s. 6 lat temu dokuemnt 20 minutowy, fabula 25min, na AP6.5. no i ?
czyli ze sie da...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych