Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Sieć Play, znikające pieniądze, blokada wap i ściema...


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
89 odpowiedzi w tym temacie

#26 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 22 października 2009 - 07:25

Przez długi czas wszystko było ok... dzisiaj wstaję a tu sms z informacją o braku środków na koncie. Wchodzę w obsługę i co widzę... 1 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 07:50:36 Nieznany Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 2 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 07:36:06 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 3 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 07:18:24 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 4 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 06:38:46 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 5 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 06:25:06 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 6 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 06:08:06 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 7 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 05:48:26 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 8 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 05:33:36 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 9 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 05:20:01 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 10 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 05:00:46 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 1 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 04:42:51 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 2 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 04:28:21 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 3 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 04:09:41 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 4 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 03:50:06 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 5 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 03:36:46 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 6 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 03:18:26 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 7 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 02:40:06 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 8 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 02:19:31 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 9 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 02:03:46 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły 0,12 PLN Konto 10 połączenie wychodzące Dane 22.10.2009 01:44:56 Internet Transmisja danych strefa Play 10 kB » szczegóły Jak widać jest to z nocy, gdzie nie korzystałem z IP... oferta w play fresh itp, wszystko wyłączone w ipku by samodzielnie nie próbował oprócz 3G i Edge... Apn zmieniony

#27 JFP

JFP
  • 90 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 października 2009 - 08:49

Devonaire musisz wejść na stronę Play'a.

Zalogować się na swoje konto, przejść do zakładki usługi i tam musisz zaznaczyć: "blokada transferu danych poza strefą taniego internetu w Play"[tak to jakoś się zwie, juz nie pamiętam dokładnie ;)]

Nie ma czegoś takiego! Jest tylko Blokada transferu danych, a to jak przypuszczam blokuje generalnie dane, niezależnie z jakiego źródła one pochodzą.

#28 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 22 października 2009 - 08:59

Blokada transferu danych Informacja po kliknięciu przycisku "Info" "Aby swobodnie korzystać z pakietu Play Online w telefonie zablokuj transfer danych poza strefa taniego Internetu - kliknij WŁĄCZ." Czyli po włączeniu jest to blokada tylko poza strefą taniego internetu. Napisałem zgłoszenie do Play... niestety zapomniałem, że nie jest tak prosto... odpowiedź przyszła bardzo szybko. W skrócie najpierw powinienem popędzić do salonu, żeby zarejestrować się przed rozpatrzeniem przez Play mojego zgłoszenia :/ Od czasu mojego ostatniego wpisu zanotowałem jeszcze 3 próby połączenia po 10kb. Teraz wiem jak to ludzi może wkurzać.

#29 JFP

JFP
  • 90 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 października 2009 - 09:11

Blokada transferu danych

Informacja po kliknięciu przycisku "Info"
"Aby swobodnie korzystać z pakietu Play Online w telefonie zablokuj transfer danych poza strefa taniego Internetu - kliknij WŁĄCZ."

Czyli po włączeniu jest to blokada tylko poza strefą taniego internetu.

Masz rację!
Też sobie włączyłem :)

#30 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 22 października 2009 - 10:28

hmmm dziwna sprawa... właśnie sprawdzałem i wykasowałem apn od internetu oraz od mms (pozostałe ustawienia mms są jak były. Zauważyłem taką rzecz, że otwierając przykładowo safari ipek próbuje podłączyć się do netu. Oczywiście po dłuższym czekaniu pokazuje się informacja, że safari nie mógł otworzyć strony ze względu na brak połączenia z internetem, jednak w statystykach telefonu pokazuje się informacja że wysłano i odebrano po 2kb. Po 5 minutach pojawia się uaktualnienie w bilingu o próbie połączenia i naliczenie należnej opłaty...

#31 bboyMarcus

bboyMarcus
  • 258 postów

Napisano 22 października 2009 - 13:37

seker masz identycznie ten sam problem co ja miałem. Próbowałem wszystkiego, nawet ściągnąłem profil z iphonenodata.com, kytóry gwarantował na 100%, że telefon nie będzie się łączyć.

Bzdura, i tak się łączył.

Korzystałem z SBSettings, wyłączając EDGE, tu już sprawa wyglądała nie co lepiej. Liczba połączeń internetowych ograniczyła się do 2 max. na dzień, wcześniej miałem podobną sytuację do ciebie, czasami dochodziła nawet od 6 do 8 połączeń nadzień. Średni brało mi od 48- 60 gr na dzień.

Ten temat na forum właśnie powstał z powodu tego problemu, który mnie dotknął. Jednak widzę, iż nie jestem sam, bo takich przypadków jest coraz więcej.

Jedyne co mogę powiedzieć, to.. to, że na pewno nie jest to wina złej konfiguracji telefonu.
Bo skoro miałem wyłączony EDGE i fake APN to tel i tak się łączył.

Proponuje zadzwonić do nich, tak jak to było w moim przypadku i lekko nimi potrząść.

Swoją drogą, powiem tak. Skoro zaangażowałem się w kupno iPhon'a, który z natury przeznaczony jest do internetu - nie mogę mieć do siebie pretensji.

Fakt faktem, człowiek powinien kontrolować telefon, a nie odwrotnie.

Suma sumarum, w końcu zdecydowałem się na zakup pakietu 500 MB i powiem tylko tyle, było warto.

Może co do działania internetu przez EDGE- do końca nie jest tak... jak to sobie wyobrażałem. Ale z lekkością mogę stwierdzić, że skończyło się obsesyjne wstukiwanie numeru *101# i wglądanie się w stan konta, czy wzięło coś dzisiejszej nocy czy nie.

PS - Druga prawda to tak, że wydaje mi się że to Play za tym stoi. Bo wcześniej będąc w sieci Mobilking, przy tej samej konfiguracji telefonu nie było żadnych połączeń z internetem. A wsadzając kartę z Play'a, automatycznie po paru godzinach zaobserwowałem w billingu pierwsze połączenie wykonane bez mojej zgody.

PS2 - seker ostatecznie możesz jeszcze ustwić: Ustwiebia -> Poczta, kontakty, inne -> Pobieraj nowe dane [wyłącz] -> Push [wyłącz] -> Dodatkowe -> Jeżeli masz konto e-mail ustaw na odbieranie ręczne.

Pzdr

#32 robalcfg

robalcfg
  • 495 postów

Napisano 22 października 2009 - 13:57

(...)
PS - Druga prawda to tak, że wydaje mi się że to Play za tym stoi. Bo wcześniej będąc w sieci Mobilking, przy tej samej konfiguracji telefonu nie było żadnych połączeń z internetem. A wsadzając kartę z Play'a, automatycznie po paru godzinach zaobserwowałem w billingu pierwsze połączenie wykonane bez mojej zgody.
(...)

Jakoś sobie Play musi odbić te wszystkie promocje. Jakoś ciężko mi uwierzyć, że nie można tego rozwiązać. Chociażby w taki sposób, że w momencie zablokowania internetu z poziomu konta, nawet jeśli telefonowi uda się połączyć z internetem w celu próby uwierzytelnienia, operator nie pobierze opłaty.
Sam sprawiłem mojej drugiej połówce iPhone'a, zablokowałem internet z poziomu panelu I-BOA i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby zostały naliczone jakieś opłaty za pobieranie danych.

Ja sobie nie wyobrażam swojego iPhone'a bez pakietu danych, ale mimo wszystko powinna być możliwość tego typu blokady, ze strony operatora.

#33 bboyMarcus

bboyMarcus
  • 258 postów

Napisano 22 października 2009 - 14:17

Ja sobie nie wyobrażam swojego iPhone'a bez pakietu danych, ale mimo wszystko powinna być możliwość tego typu blokady, ze strony operatora.


Owszem, tutaj w pełni się zgadzam. Internet w iPhone jednak jest potrzebny.

Jest możliwość zablokowania internetu [ale na stałe] po u wczesnej rozmowie z konsultantem, w tedy choćby chop na bobe wsiod, opłata nie będzie w żadnym przypadku naliczana.

Wiąże się to jednak z dość dużym uniedogodnieniem, bo gdy zajdzie już faktyczna potrzeba dostępu do internetu, jesteśmy w tym momencie bezradni... ale nie do końca.

W tym wypadku dzwonimy ponownie o włączenie usługi WAP.

Piszę, to bo jeżeli ktoś w ogóle nie zamierza korzystać z internetu, a raz na zawsze chce pozbyć się utrapienia z niechcianymi połączeniami internetowymi może z tego skorzystać.

PS - Niestety nie można włączyć tej usługi z poziomu zarządzania kontem Play online.

#34 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 22 października 2009 - 15:04

Początkujący nie jestem i wielu rzeczy próbowałem. - push wyłączony - kont mailowych akurat obecnie nie mam ustawionych bo wczoraj robiłem restore i od nowa montowałem programy - z help.benm.at ściągałem zły profil do ery - z iphonenodata ściągałem profil wyłączający net - ręcznie zmieniałem apn - ściągałem z cydii wtyczkę do SBS zmieniającą apn generalnie to wszystko jedynie zmieniało APN a jak już wspomniałem w poprzednim poście przy takiej zmianie ipek próbuje połączyć się do netu i w statystykach widać, że wysłał i pobrał po kilka kilobajtów. Obecnie wyłączyłem 3G i EDGE. Od czasu wyłączenia nie zauważyłem w bilingu nowych prób. Ipek natomiast pokazuje 1kb odebrany :/ Niestety to rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje, ze względu na znaczne pogorszenie połączenia głosowego - ja słyszę elegancko, lecz mój rozmówca słyszy trzaski i przerywania. Na domiar złego tak naprawdę dopiero dzisiaj zauważyłem tyle prób połączenia się telefonu do netu. Wcześniej wystarczyła zmiana APN i statystyki miałem puste. Wczoraj i przedwczoraj troszkę kombinowałem z ipkiem, by włączyć tethering itp. Wiązało się to z patchowaniem pliczku CommCenter oraz wgraniem profilu dla Play (pliczek ipcc). Prawdopodobnie od tego momentu zacząłem mieć tak naprawdę problemy. Obecnie mam 3 pola w mms'ach wpisane i za żadną cenę nie moge ich wykasować (mmmc, proxy mms i max wielkość). Może ktoś ma na to radę? Lub kwestia jak się pozbyć tego uaktualnienia z pliku ipcc, który sobie wrzuciłem? Przy okazji jeszcze jedno pytanko... bo mam ipka z orange. Soft wrzucony 3.1.2 już był aktywowany. Teraz kwestia tego, czy jeśli wrzucę soft bez aktywacji, aktywuję go samodzielnie na karcie orange i wrzucę play to czy tethering będzie dostępny? (wczesniej wystarczyło żebym włożył kartę orange i opcje modemu pojawiały się samodzielnie. niestety po próbie włączenia znikały).

#35 Devonaire

Devonaire
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 października 2009 - 19:46

co do blokady transferu na stronie PLAY'a, miałem go właczonego wczesniej - i to byl chyba powod ze iP sie nie laczyl z totalnie niczym. Jak wylaczylem blokade to wszystko ruszylo oO. takze nie wiem... aa i w SBsettings jak wylacze 3g, edge to i tak iP jest polaczony oO

#36 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 23 października 2009 - 16:51

ehhhh wiecie co... wydaje mi się, ze to jednak dziwne praktyki po stronie play... Jak już wspomniałem, korzystam z oferty na kartę. Dzisiaj robiłem sobie testy... Na koncie 0,07 zł. Koszt połączenia 100kb to 0,12 zł. Jakieś darmowe minut, więc dzwonić mogę normalnie. Dzisiaj włączone 3G, EDGE itp. Zmieniony jedynie APN na "internetu". Ipek zachowuje się jak wcześniej, czyli długo myśli przy otwieraniu strony zanim wywali komunikat, że nie ma połączenia z internetem. Statystyki użycia jednak pokazują dokładnie tak samo, gdy na koncie były środki. Pobrane i wysłane dane to 1-2 kb. I tu jest właśnie pies pogrzebany... bez rejestracji w Play nie mogę złożyć reklamacji. Obecnie nie ma z czego kasy ściągnąć i nikt się o to nie dopomina... Wg mnie strasznie głupia sprawa... jak wspomniałem miałem przez nocke ok 25 połączeń z internetem, za które pobierane były środki z konta. W takim przypadku podliczając każde jako 100kb, mnożąc to przez ilość nocy i dni w miesiącu to się robi z tego ok 150MB danych oddanych za friko. Nawet uwzględniając pakiet to wydaje mi się, iż są to jakieś dziwne praktyki. Luźne przemyślenia to takie, że play mi się łączył nawet przy użyciu profilu z Orange... czyli oprócz apn miałem uzupełnioną nazwę użytkownika i hasło. Nie znam się aż tak bardzo na tym, lecz wydaje mi się, że ipek wysyła zapytanie do play o podłączenie do sieci i nawet jeśli dostanie odmowę od usługodawcy to ten za samą odpowiedź, że internetu brak podlicza opłatę. Tak swoją drogą to zrobiłem kolejny restore w nocy i chociaż mam już skonfigurowaną pocztę jak tego nie chcę, to nie widać żadnych pobranych i odebranych danych

#37 Olivia

Olivia
  • 716 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 października 2009 - 17:08

co do blokady transferu na stronie PLAY'a

Może mi ktoś dokładnie opisać/pokazać gdzie to wyłączyć? Ja tego w usługach nie mam...

#38 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 23 października 2009 - 20:25

jest na pewno, nie chce mi się obecnie sprawdzać, ale jest to do włączenia w usługach. trzeba się zalogować na stronie, wejść w usługi i będzie to chyba ostatnia opcja przed pierwszą kreską... jednak jest to jedynie blokada "poza strefą taniego internetu" - chodzi tu o roaming plusa, gdzie połączenia są droższe. jeśli znajdziesz się w zasięgu nadajników play to telefonik będzie Ci się dalej łączył

#39 Olivia

Olivia
  • 716 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 października 2009 - 20:57

Dzięki za odpowiedź ale ja chyba tego nie mam.
Screen:
http://img197.images...58166702.th.tif

#40 rejestracjakont

rejestracjakont
  • 1 postów

Napisano 24 października 2009 - 18:01

Witam! Również miałem (mam?) ten sam problem.. iPhone nieskonfigurowany, a tu co chwilę mi nabija konto po 12gr/za 1 połączenie z netem.. ;/ Resetowałem iPhone`a, zerowałem.. Niestety nic nie pomogło.. ;/ Pewnego dnia zgłosiłem ten problem za pośrednictwwem play24, lecz dostałem marna odpowiedź.. ;/ Pół miesiąca ta sytuacja mnie coraz bardziej denerwowałą, gdyż przy każdym doładowaniu konta np. sumą30zł, po paru dniach mi tylko jeszcze połowa została.. ;/ !! I w czym problem? -po mojej stronie wszystko zrobiłem, co tylko moglem.. Więc nastepnie zgłosiłem ten problem ponownie, lecz tym razem drogą telefoniczną.. Na początku oczywiście dostałem (nie raz!!) taką, odpowiedź, że mam profil konfiguracyjny usunąc.. dalszą wypowiedź się chyba domyślacie.. Więc kazałem zgłosić ten problem do centrali play, żeby to wszytsko rozważyli, aby wyjaśnić całą sytuację.. ;/ Na końcu sam jeszcze dodałem, czy niema takiej możliwości, aby kompletnie zablokować płatny transfer danych (gprs/edge itd....) i się udało.. Teraz zobaczymy (jak ponownie konto doładuje -aż mam strach.. ;/) czy mi znowu z konta obciągać będą.. ;/

#41 Olivia

Olivia
  • 716 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 października 2009 - 19:43

Nie ma takiej możliwości żeby całkiem zablokować. Przynajmniej mi tak napisali. Mam blokade a mimo tego kasa leci.

#42 DeadFish

DeadFish
  • 28 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2009 - 18:30

Czyli ogólnie rzecz biorąc nie ma skutecznego sposobu na wyłączenie tego transferu? Jeżeli tak to będę musiał pożegnać się z tym telefonem bo miesięcznie to mi wyjdzie około 50 (!) zł w plecy.

#43 Olivia

Olivia
  • 716 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 listopada 2009 - 21:46

50zł? Mi maks idzie 10zł na to...

#44 stolik

stolik
  • 396 postów
  • SkądKatowice, Poland, Poland

Napisano 06 listopada 2009 - 22:24

wlasnie dzis mnie dotknal podobny problem doladowalem sie 5 zl play fresh rano a teraz juz mam 3.04... a nigdzie nie dzwonilem/smsowalem/ani nie uzywalem neta e ani 3g... ustawienia puste... jak to zablokowac ?

#45 seker

seker
  • 192 postów
  • SkądToruń

Napisano 07 listopada 2009 - 07:26

Nie wiem już co o tym myśleć... Zrobiłem ponownie restore.... doładowałem konto, kupiłem pakiecik 500MB... Obecnie mam włączone wszystko oprócz automatycznego pobierania poczty. Od 22.10 do dnia dzisiejszego znalazłem jedynie 7 połączeń po 10kb - nie następowały po sobie a 3 pierwsze z nich były testowe na sprawdzenie tetheringu... W pierwszej chwili pomyślałem, że jest dobrze. Nie mogę stwierdzić z całkowitą pewnością które połączenia były wymuszone przeze mnie a które fonik sam wykonał, jednak znalazłem dziwną sprawę: 7 połączenie wychodzące Dane 04.11.2009 05:01:08 Internet Transmisja danych strefa Play 1850 kB » szczegóły 1900 kB Prom. MB w Play 8 połączenie wychodzące Dane 04.11.2009 05:01:05 Internet Transmisja danych strefa Play 20 kB » szczegóły To z całą pewnością nie było zamierzone, gdyż o tej porze spałem smacznie. Do tego żadna aplikacja nie działała w tle bo to sprawdzam systematycznie. Tym bardziej na noc nie zostawiam działających w tle aplikacji takich jak mail, safari czy ipod ze względu na baterię. Oznacza to, że ipek sam się podłączył w nocy i ściągnłą 1,5MB danych.... ciekaw jestem po co? Obecnie najbardziej wkurzającą rzeczą jest mail. Aplikacja sama otwiera się przy wejściu w szczegóły kontaktu i automatycznie dostaję powiadomienie o nowej poczcie... Czy ktoś wie, jak się można tego pozbyć? Chciałbym, by mail odpalał się jedynie na wyraźne żądanie.

#46 stolik

stolik
  • 396 postów
  • SkądKatowice, Poland, Poland

Napisano 07 listopada 2009 - 08:21

chyba znalazłem sposób jak zrobić by nam nie pobierało play danych !
sprawdzcie:






1. wylączamy te wsztystkie uslugi w iphonie(poczta maile, pobieraj nowe dane itp. ww w tym temacie)

2. wchodzimy do swojego konta play24 poprzez strone playa

3. w usługach włączmy "Blokada transferu danych" (Aby swobodnie korzystać z pakietu Play Online w telefonie zablokuj transfer danych poza strefa taniego Internetu)

4. w iphonie Ustawienia>ogolne>wyzeruj>Wyzeruj ustawienia sieciowe

5. i teraz najważniejsze: Ustawienia>Operator i tu z automatycznego wybieramy Plus !






przez noc nic mi z konta nie pobrało !
nie ma żadnych ikonek koło napisu plus(niema e ani 3g)

w przyszłości jak chcemy korzysac z internetu zawsze mozemy przelaczyc sie na play, bez blokowania w bok'u wapu !



proszę sprawdzcie to czy u Was działa !

#47 iMarekPL

iMarekPL
  • 2 727 postów
  • SkądZduńska Wola

Napisano 07 listopada 2009 - 10:29

Tylko cóż z tego. Nie pozwala to na wygodne użytkowanie iPhone'a. Mając wykupiony pakiet nie za bardzo widzi mi się bawić w ręczne przełączanie sieci. Może zamiast na Plus przełącz na Play. Wtedy nie powinno korzystać z nadajników Plusa i powinno ciągnąć tylko dane z pakietu. Będą za to problemy z zasięgiem w miejscu gdzie nadajnika Play nie ma.

#48 Olivia

Olivia
  • 716 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 listopada 2009 - 10:33

chyba znalazłem sposób jak zrobić by nam nie pobierało play danych !
sprawdzcie:
.
.
.
proszę sprawdzcie to czy u Was działa !


POL czy Plus?
Dałam na razie PLUS a strefe też mam wyłączoną. Zobaczmy czy będzie działać.

#49 vt9st

vt9st
  • 169 postów

Napisano 07 listopada 2009 - 10:37

Chcę właśnie przejść do Play, abonament 25zł miesięcznie, korzystałbym z tego na iPhonie 2G. Tu też takie problemy występują?

#50 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 07 listopada 2009 - 10:38

ja mam też swojego 2G w PLAY i nie zżera mi kasy,mimo że widnieje że pobrało mi kilka kb,a kasa jak była tak jest nie ruszona,dziwie się że wpisanie błędnych danych w APN nie pomaga,można powiedzieć że iPhone żyje własnym życiem i robi co chce




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych