Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#1301 mrqasq

mrqasq
  • 13 postów
  • Skąd3City

Napisano 29 lipca 2013 - 16:30

Dziś kurier przywiózł mi nowego iPhone'a. Wygląda jak poprzedni, chociaż w tym lekko słychać stukanie, pukanie chyba soczewki, którego na pewno nie miałem wcześniej, ale teraz mam. Ekran działa tak jak trzeba. Później wkleję jak wygląda papierek który się dostaje od rege.Do Szela_512 - wypełnij te wszystkie pola jakie wziąłem w okrąg w którymś z poprzednich postów. Im więcej danych tym lepiej ;)

#1302 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipca 2013 - 07:35

Jeju ile można. Masz 12 miesięcy gwarancji. Koniec kropka.

Jeżeli kupowałeś jako firma to nie masz rękojmi bo ona jest też 12 mies. Jeżeli kupowałeś jako osoba prywatna, to możesz się powołać na "niezgodność towaru z umową" ale to na Tobie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada ta istniała w momencie kupna. Słowo klucz "moment kupna", bo tylko za to odpowiada sprzedawca. Nie za to, że się coś popsuło, tylko za to, że było niesprawne już kiedy kupowałeś. W teorii możesz zrobić płatną ekspertyzę gdzieś w autoryzowanym serwisie, która wykaże, że ta wada istniała w momencie kupna telefon, w praktyce jest to prawie niemożliwe...


czyli co, w skrócie - mimo, że w PL gwarancja powinna wynosić 24mc to po 12miesiącach nie dam rady tego zareklamować, udowodnić?

Co najlepsze, poniżej cytat z wpisu konta Play4U "12 miesięcy to gwarancja producenta. Sprzedawcy możesz oddać towar na gwarancję przez 24 miesiące. Gwarantuje to prawo konsumenckie UE. "

#1303 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipca 2013 - 08:20

czyli co, w skrócie - mimo, że w PL gwarancja powinna wynosić 24mc to po 12miesiącach nie dam rady tego zareklamować, udowodnić?

Co najlepsze, poniżej cytat z wpisu konta Play4U "12 miesięcy to gwarancja producenta. Sprzedawcy możesz oddać towar na gwarancję przez 24 miesiące. Gwarantuje to prawo konsumenckie UE. "


Mylisz pojęcia, jak widać sam Play i zatrudniani przez niego studenci też nie widzą różnicy między gwarancją a "niezgodnością towaru z umową". Mówiąc o gwarancji 24 mies. gwarantowanej przez UE to chodzi o "niezgodność towaru z umową". Gwarancja jako taka sama w sobie jest DOBROWOLNYM świadczeniem producenta i to on decyduje jaka ma być długa.

#1304 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipca 2013 - 08:35

Mylisz pojęcia, jak widać sam Play i zatrudniani przez niego studenci też nie widzą różnicy między gwarancją a "niezgodnością towaru z umową". Mówiąc o gwarancji 24 mies. gwarantowanej przez UE to chodzi o "niezgodność towaru z umową". Gwarancja jako taka sama w sobie jest DOBROWOLNYM świadczeniem producenta i to on decyduje jaka ma być długa.


Prawda, nie mogę się z Tobą nie zgodzić. W skrócie - mogę zapomnieć o wymianie skoro już iPhone ma 14 miesięcy i za nic nie da rady przekonać Playa o tej wadzie? Pytanie kieruję głównie do tych, którzy chcieli wymiany własnie po 12 miesiącach bo teoria, teorią a praktyka, praktyką :D

#1305 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipca 2013 - 08:38

Serwis nie wymieni na bank, bo już po gwarancji i przygotują kosztorys płatnej naprawy, a Play zrobi wszystko, żeby nie ponieść kosztów tej naprawy. Tak wygląda rzeczywistość i nie ma za bardzo różnicy czy to Play czy ktoś inny. Nikt nie jest skory do wydawania pieniędzy.

#1306 grzyb.ek

grzyb.ek
  • 16 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:19

Oddalem mojego 4s na gwarancje do play i wczoraj wyladowal w regenersis [wyszarzony pasek wifi] dzisiaj natomiast pojawily sie 2 zdjecia:
[url]http://www.regenersis.pl/Photo.aspx?ID=179930&DB=APPRO[/url]
[url]http://www.regenersis.pl/Photo.aspx?ID=179931&DB=APPRO[/url]
Tel upadl mi w pierszym tygodniu uzytkowania a dzisiaj zostaje tylko 4 dni do konca rocznej gwarancji producenta. Tel mial folie na przednim ekranie wiec poza tym co ukazane na zdjbrak rysek.
Jak myslicie, dostane nowy tel czy napisza ze uszkodzenie mechaniczne? Oddawaliscie tel. w podobnym stanie?

Typ: iPhone 4S 16GB Black
IMEI: 0131740********
Data oddania do naprawy(dd-mm-rrrr): 31-07-2013
Miejsce przyjęcia: PLAY
Poznań
Ostatnia zmiana statusu urządzenia: 01-08-2013
Status naprawy: W trakcie naprawy w centralnym serwisie - Regenersis (WARSAW) Sp. z O. O.

#1307 6c1fb0760d

6c1fb0760d
  • 1 663 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 14:03

raczej przysłali to żeby nie było że to oni porobili te odpryski. chyba jakby mieli odesłać to już by zrobili, także raczej powinni naprawić

#1308 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 15:38

raczej przysłali to żeby nie było że to oni porobili te odpryski. chyba jakby mieli odesłać to już by zrobili, także raczej powinni naprawić


Trochę by to było bez sensu gdyż oni nie naprawiaja tylko wymieniają iphony, bez wyjątku. Sądzę że kolega dostanie kosztorys naprawy że wzgledu na uszkodzenia mechaniczne. Stąd te zdjęcia.

#1309 grzyb.ek

grzyb.ek
  • 16 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 16:37

Myslisz ze moga mnie skasowac mimo ze ten problem pojawia sie ostatnio coraz czesciej i nie ma nic wspolnego z uszkodzeniami mechanicznymi? Fora Apple sa ostatnio babardowane ludzmi z takim samym problemem/
[url]https://discussions.apple.com/thread/4909703?start=300&tstart=0[/url]
[url]https://discussions.apple.com/article/TS1559[/url]
Nawet w [URL="http://techland.time.com/2013/06/06/apples-ios-6-1-3-update-can-knock-out-wi-fi-bluetooth-and-cost-you-200-to-fix/"]time[/URL] o tym pisali
Osoba ktore maja jesze gwarancje daja nowe/refuby telefony reszta musi placic 200 dolcow.
Jak oddawaliscie tel do regenerisis ktore byly uszkodzone/ porysowane tez zamieszczali fotki? jaki byl final sprawy?

#1310 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 16:47

Ogólnie rzecz biorąc: regenersis nie wymieni telefonu który uległ zalaniu, nosi ślady uszkodzeń mechanicznych bądź jakichkolwiek ingerencji w urządzenie ( ślady na srubkach etc ). Niestety, tak to u nich wygląda. Życzę Ci jak najlepiej, i obym się mylił, ale na moje to właśnie po to serwis porobil i wstawił fotki, aby mieć udokumentowane że dany iphone uległ właśnie uszkodzeniu mechanicznemu. I jie ma tutaj dla nich znaczenia czy awaria nastąpiła na skutek owego uszkodzenia czy też nie.

#1311 AnndyK

AnndyK
  • 2 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 20:38

Ha, a czy ktoś z Was reklamował iphone z powodu problemów z matrycą? Na mojej pojawiły się biało-niebieskie paski. Nie ma żadnych poważniejszych rys, czy śladów mechanicznych. Telefon kupiony na osobę prywatną w grudniu 2011 roku z apstore przez internet. Naprawią mi go czy mam się nie fatygowac ? Poradźcie co mam robić żeby skutecznie go zareklamować.

#1312 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 20:56

Jesli kupiony w grudniu 2011r, to gwarancja się skończyła w grudniu 2012r. Naprawić nie naprawią, wymienią ale już nie na gwarancji, za opłatą.

#1313 AnndyK

AnndyK
  • 2 postów

Napisano 01 sierpnia 2013 - 20:59

a 24 miesiące rękojmi ? Ta opcja nie przejdzie ?

#1314 dm76

dm76
  • 2 445 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:02

Jeśli udowodnisz, że miałeś te paski od momentu kupna, to tak.

#1315 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:10

a 24 miesiące rękojmi ? Ta opcja nie przejdzie ?


Zacznijmy od tego, że rękojmia też trwa tylko 12 miesięcy i dotyczy zakupów firma-firma lub osoba fizyczna-osoba fizyczna.

Poza tym z łaski swojej cofnij się o stronę dwie i doczytaj w tym wątku bo nie będę drugi raz tego pisał.

#1316 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:52

Zacznijmy od tego, że rękojmia też trwa tylko 12 miesięcy i dotyczy zakupów firma-firma lub osoba fizyczna-osoba fizyczna.


A to ciekawe. Jest na to ustawa? Jeśli tak, to podaj.

- - - Połączono posty - - -

Chodzi oczywiście o tekst pogrubiony.

#1317 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 sierpnia 2013 - 22:30

art. 556-576 k.c. dotyczy wszystkich z wyłączeniem kiedy nabywcą jest konsument, odpowiednie definicje konsumenta i przekierowanie do niezgodności towaru z umową już sobie sam wygógluj.

#1318 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 sierpnia 2013 - 22:59

OleYek, przeczytałem, a teraz mi wskaż dokładnie w ustawie gdzie rękojmia dotyczy osób fizycznych.

#1319 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 sierpnia 2013 - 06:43

Czytaj ze zrozumieniem. Nie ustawa, tylko k.c. Ustawa jednoznacznie określa, że dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej. W pozostałych przypadkach wskazany przez OleYek-a zapis kodeksu.

1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu nie- związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).



#1320 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 sierpnia 2013 - 08:42

OleYek, przeczytałem, a teraz mi wskaż dokładnie w ustawie gdzie rękojmia dotyczy osób fizycznych.


Widać, że nie umiesz czytać ustaw, w takim razie mały hint: wskaż w takim razie, gdzie jest napisane, że nie dotyczy osób fizycznych. Nie ma? Hmmm... czyli co to oznacza?

#1321 mickelk

mickelk
  • 144 postów
  • SkądPrudnik, Poland

Napisano 03 sierpnia 2013 - 04:38

a ja mam takie pytanie, czy jak wysyłam do regenersis np dwa iPhony w jednej przesyłce to odsyłają też dwa, czy np jak jeden "naprawiony" a drugi jeszcze nie (bo nie) to wysyłają naprawiony nie czkając na drugiego? wysłałem we wtorek (31.07.2013) dwa iPhony, przy jednym pojawiła się informacja: Ostatnia zmiana statusu urządzenia: 02-08-2013 Status naprawy: Wydany Nr listu przewozowego: 000000...... a przy drugim mam Ostatnia zmiana statusu urządzenia: 02-08-2013 Status naprawy: W trakcie naprawy w centralnym serwisie - Regenersis (WARSAW) Sp. z O. O. Nr listu przewozowego: -- data zmiany statusu się zmieniła, ale opis nie. Ciekawi mnie czy to błąd systemu czy faktycznie w przesyłce przyjdzie jeden telefon. Dzięki za odpowiedź

#1322 grzyb.ek

grzyb.ek
  • 16 postów

Napisano 03 sierpnia 2013 - 05:42

Jeden zrobili i wyslali, na drugi bedziesz musial poczkekac. Swoja droga co z nim bylo nie tak ze tak szybko odsylaja? Mojego tez wyslalem 31 i ciagle czekam.

#1323 mickelk

mickelk
  • 144 postów
  • SkądPrudnik, Poland

Napisano 05 sierpnia 2013 - 14:57

Chyba nie zrobili, odesłali ze niby jest sprawny - a w jednym jak i w drugim iPhonie słychać jak "coś" lata w środku telefonu, ale w moim dwu dniowym było to strasznie słychać, no i plus na lcd zielony piksel. Czekam ciągle na swoją sztukę.

#1324 matek14231

matek14231
  • 21 postów

Napisano 08 sierpnia 2013 - 09:19

Posiadam iPhone 4S i za szkiełkiem aparatu mam drobinki kurzu, miał ktoś z was taki przypadek? Można to reklamować?

#1325 6c1fb0760d

6c1fb0760d
  • 1 663 postów

Napisano 08 sierpnia 2013 - 10:47

Wątpię żeby przyjęli to na gwarancję, ale to jest prosta sprawa, wystarczy odkręcić dwie śrubeczki, zdjąć tył, przeczyścić i zmontować z powrotem. 3 minuty roboty.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych