Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna - Regenersis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2025 odpowiedzi w tym temacie

#676 worrek

worrek
  • 64 postów

Napisano 31 lipca 2011 - 23:04

Ok ale ja nie do końca jestem pewny wymiany na nowy... Po za homem który działa jak sie go na prawdę co raz mocniej wciska to ok. A tak to mi wmówia, że zalany albo przyślą niby nowy a wiele osób dostaje refurby z wadami? Jakby mieli mi wymienić to na białego:) Które to są te czujniki i jak mają wyglądać jeśli tel nie byl zalany? Proszę o jakieś zdjęcia:) ip4 to mój pierwszy itelefon:D

#677 Danos

Danos
  • 1 postów

Napisano 01 sierpnia 2011 - 18:36

Ok ale ja nie do końca jestem pewny wymiany na nowy... Po za homem który działa jak sie go na prawdę co raz mocniej wciska to ok.


Zawsze możesz spróbować korzystać z gestów palców, które zastępują przycisk Home (jeśli boisz się serwisu :)). Dostępne są po Jailbreaku, po włączeniu w opcjach. Ja w swoim iP przestałem prawie w ogóle korzystać z Home'a na rzecz owych gestów (Home oczywiście doskonale działał) - ot jakoś tak przyjemniej mi się tak korzysta. Co nie zmienia faktu, że jednak warto mieć naprawiony i ten przycisk.

Które to są te czujniki i jak mają wyglądać jeśli tel nie byl zalany? Proszę o jakieś zdjęcia

[url]http://i.imgur.com/iWmRq.png[/url] <- z tego co mi wiadomo w iP4 jest podobnie jak w 3GS.

#678 m3rkury

m3rkury
  • 38 postów

Napisano 03 sierpnia 2011 - 14:30

Dołączę do wątku swoją historię, bo sam tutaj wiele ciekawych rzeczy wyczytałem.

Od kilku miesięcy nie działa mi dobrze aparat (robił zdjęcia jak za mgłą).
W kwietniu pisałem o tym tutaj: http://myapple.pl/ip...ak-za-mgla.html

Trochę nie uśmiechalo mi się funkcjonowanie bez telefonu, a z aparatu tak często nie korzystałem więc zwlekałem. Zbliżył się jednak termin wygaśnięcia gwarancji i przycisk home zaczął kiepsko działać (co któreś wciśnięcie nie reagował). Postanowiłem więc odkurzyć jakąś starą Nokię i wysłać do regenersis.

Teraz chronologicznie:
1. 27.07.2011 środa - zamawiam o 13:00 kuriera na koszt regenersis (ubezpieczyłem na 2500). Kurier przyjechał po godzinie (Warszawa)
2. 28.07.2011 czwartek - telefon dociera do serwisu około 10:00 (ale informacja na trackingu DHL pojawia się dopiero gdzieś po 20:00 - ktoś pisał, że oni mają tam opóźnienie, bo tam kilkaset przesyłek dziennie przychodzi do serwisu)
3. 29.07.2011 piątek - telefonu wciąż nie ma w systemie regenersis, więc trochę zaniepokojony napisałem maila (odpowiedź dopiero przyszła 3.08) i zadzwoniłem na infolinię. Pani na infolinii też nie miała w systemie, ale prosiła, żeby spokojnie czekać.
3. 1.08.2011 poniedziałek - dopiero teraz pojawia się w systemie regenersis. Status - w naprawie
4. 2.08.2011 wtorek - w systemie pojawia się numer listu przewozowego (ale na DHLu jeszcze go nie ma). Status jest wciąż "w naprawie". Późnym wieczorem przesyłka jest już w DHL (a w regenersis dalej "w naprawie")
5. 3.08.2011 środa ok. 11:00 dostaję nowy telefon :) adnotacja na dokumencie, że odnaleziono usterki zgłoszone przez użytkownika. Nie wiem, czy to refurb czy nie. Wygląda jak nowy i działa bardzo dobrze.

Co do gwarancji to chyba nie przedłużyli, bo na stronie Apple mam info, że gwarancja do końca sierpnia 2011 (czyli tak, jak było).

#679 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 03 sierpnia 2011 - 16:36

Dołączę do wątku swoją historię, bo sam tutaj wiele ciekawych rzeczy wyczytałem.

Od kilku miesięcy nie działa mi dobrze aparat (robił zdjęcia jak za mgłą).
W kwietniu pisałem o tym tutaj: http://myapple.pl/ip...ak-za-mgla.html

Trochę nie uśmiechalo mi się funkcjonowanie bez telefonu, a z aparatu tak często nie korzystałem więc zwlekałem. Zbliżył się jednak termin wygaśnięcia gwarancji i przycisk home zaczął kiepsko działać (co któreś wciśnięcie nie reagował). Postanowiłem więc odkurzyć jakąś starą Nokię i wysłać do regenersis.

Teraz chronologicznie:
1. 27.07.2011 środa - zamawiam o 13:00 kuriera na koszt regenersis (ubezpieczyłem na 2500). Kurier przyjechał po godzinie (Warszawa)
2. 28.07.2011 czwartek - telefon dociera do serwisu około 10:00 (ale informacja na trackingu DHL pojawia się dopiero gdzieś po 20:00 - ktoś pisał, że oni mają tam opóźnienie, bo tam kilkaset przesyłek dziennie przychodzi do serwisu)
3. 29.07.2011 piątek - telefonu wciąż nie ma w systemie regenersis, więc trochę zaniepokojony napisałem maila (odpowiedź dopiero przyszła 3.08) i zadzwoniłem na infolinię. Pani na infolinii też nie miała w systemie, ale prosiła, żeby spokojnie czekać.
3. 1.08.2011 poniedziałek - dopiero teraz pojawia się w systemie regenersis. Status - w naprawie
4. 2.08.2011 wtorek - w systemie pojawia się numer listu przewozowego (ale na DHLu jeszcze go nie ma). Status jest wciąż "w naprawie". Późnym wieczorem przesyłka jest już w DHL (a w regenersis dalej "w naprawie")
5. 3.08.2011 środa ok. 11:00 dostaję nowy telefon :) adnotacja na dokumencie, że odnaleziono usterki zgłoszone przez użytkownika. Nie wiem, czy to refurb czy nie. Wygląda jak nowy i działa bardzo dobrze.

Co do gwarancji to chyba nie przedłużyli, bo na stronie Apple mam info, że gwarancja do końca sierpnia 2011 (czyli tak, jak było).


Telefon masz na firmę?jezeli tak to powinieneś ubiegać sie o gwarancje na 12msc

#680 m3rkury

m3rkury
  • 38 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 13:56

Telefon masz na firmę?jezeli tak to powinieneś ubiegać sie o gwarancje na 12msc


tak, mam na firmę. U kogo ubiegać się o przedłużenie? Telefon kupiłem w Erze (T-mobile).

#681 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 16:22

U nikogo. Gwarancja przedłuża się z mocy prawa, bez niczyjego udziału.

#682 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 16:37

Ale jemu sie nie przedłużyła,wiec powinien chyba gdzieś zainterweniować nie ?

#683 m3rkury

m3rkury
  • 38 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 16:41

hmm a może jest po prostu tak, że w systemie Apple będzie już "po gwarancji", ale jak mi się zepsuje potem, to "z mocy prawa" muszą mi naprawić?

#684 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 16:57

@proxx
Data na stronie nie jest datą zakończenia zobowiązania gwarancyjnego. Jego okres biegnie od daty zakupu, nie aktywacji. Dla uprawnionego z gwarancji istotna jest data zakupu i, w przypadku zakupu na firmę, wydania wymienionego w ramach wykonania zobowiązania telefonu.

@m3rkury
Tak.

#685 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 17:10

To dlaczego jednemu użytkownikowi przedłużyli na stronie o rok a innym nie ?

#686 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 18:55

Nie wiem. Przypuszczam, że na skutek błędu - może system widział telefon jako nowy (nowa aktywacja), zamiast wymienionego w ramach gwarancji i liczył rok od daty aktywacji.

#687 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 19:11

Jest może na forum ktoś komu wymieniono bez problemu telefon na nowy ? chodzi mi o sytuacje tak jak opisujemy powyżej(wymiana gwarancyjna-telefon na firme i po jakims czasie znowu wymiana mimo ze stara gwarancja juz sie skonczyła)

#688 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 04 sierpnia 2011 - 19:17

Są tacy, którym nie wymieniono (klik), mimo że racja leżała ewidentnie po ich stronie.

#689 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 05 sierpnia 2011 - 16:10

Zapytałem ich o tą gwarancje i dostałem informacje "w przypadku wymiany gwarancyjnej okres gwarancji biegnie do końca pierwotnego okresu gwarancyjnego lub jest przedłużany o 90 dni od ostatniej naprawy lub wymiany. Proszę nie mylić obsługi gwarancyjnej z rękojmią." Czyli ta gwarancja jest ale jej nie ma...wiec nie ma co sobie robic nadziei

#690 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 06 sierpnia 2011 - 17:32

Gwarancja jest, co wynika jednoznacznie z przepisów kc o gwarancji jakości. Serwis twierdząc, że okres zobowiązania w przypadku wymiany urządzenia się nie przedłuża (o rok, nie o 90 dni), świadomie wprowadził Cię w błąd. Odmawiając naprawy narazi się na odpowiedzialność cywilną z tyt. niewykonania zobowiązania (art. 471 - 486 kc).

#691 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 08 sierpnia 2011 - 16:17

dostalem maila odnosnie rękojmi "pragnę poinformować ,że roszczenia z tytułu rękojmi powinny być realizowane poprzez sprzedawcę. Klient indywidualny nie zostanie obsłużony w naszym punkcie w przypadku zgłoszenia z takiego tytułu" z tego wynika ze mozna uzyskac dodatkowy rok gwarancji,tylko trzeba wyslac telefon przez orange,dobrze rozumiem ? rękojmia jest do 6 miesiecy od zakupu ? czy moge zgłosić ją po dluzszym okresie

#692 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpnia 2011 - 16:49

Zgłosić możesz w ciągu 24 miesięcy, jednak musisz dowieść, że niezgodność zaistniała w ciągu pierwszych 6 miesięcy. Tak to chyba było, TRYT pewnie mnie poprawi, jeśli coś pokręciłem ;)

#693 coby6

coby6
  • 39 postów
  • SkądZ nikąd .

Napisano 08 sierpnia 2011 - 16:52

A jak wygląda sprawa simlocka . Telefon z orange ma ściągnięty simlock przez simlock.pl , jak go wyślę do regenersis i mi dadzą odnowionego . To czy znów muszę wydać 150 zł na odblokowanie ?

#694 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 08 sierpnia 2011 - 22:07

@proxx
Nie. Rękojmia to inna para kaloszy. Tu odpowiedzialność za wadę rzeczy ponosi sprzedawca, nie gwarant. Kupujący, w przypadku stwierdzenia wady przed upływem jednego roku od daty sprzedaży, jest uprawniony do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny, ale nie może domagać się wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad. Niemniej, sprzedawca odstąpienie od umowy lub żądanie obniżenia ceny może uczynić nieskutecznym, o ile rzecz wadliwą wymieni niezwłocznie na rzecz wolną od wad lub wady usunie.

Z tego co napisał serwis nie wynika, że można się ubiegać o cokolwiek - serwis jedynie stwierdził, zgodnie z prawdą zresztą, że nie jest adresatem roszczeń wysuwanych na zasadzie przepisów o rękojmi za wady. Roszczenia takowe kierować można wyłącznie pod adresem sprzedawcy.

@renquien
Nawet nie w ciągu pierwszych 6 m-cy, a już w chwili wydania rzeczy. Dotyczy to sprzedaży konsumenckiej, proxx tymczasem zakupu dokonał na firmę.

@coby6
Żądanie zapłaty za odblokowanie kolejnego telefonu będzie moim zdaniem uzasadnione.

#695 oozils

oozils
  • 120 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 sierpnia 2011 - 22:24

To moj 3 nowy iPhone i znowu jest... *sigh* 3G po tygodniu padlo wifi, 3GS latal przycisk sleep/wake (przezylem i nie reklamowalem), 4 od wyjecia z pudelka (2 tyg) ma tak slaby zasieg wifi, ze powinien zepsuc sie ze wstydu. Do rzeczy - czy do reklamacji w t-mobile/regenersis jest potrzebna faktura? Czy przyjmuja po imei/serialu? Odkupilem ten telefon w folii, a fakture mam niedlugo dostac. it's fcukin amazing! *sigh* EDIT: przegladam posty/watki, nikt nie pisal o cudzie bez-fakturowym wiec pytanie uznaje za nieaktualne.

#696 Madoxxxe

Madoxxxe
  • 65 postów

Napisano 19 sierpnia 2011 - 03:40

Moj iP4 tez wyladowal w Regenersis i po tym co czytam zaczynam sie bac co do mnie wroci.

Trafil tam przez to, ze spadl z wysokosci 40-50cm na posadzke i pekla szybka (jak widac na zdjeciu)
Dołączona grafika
Niewielkie, wiem, ale juz traci na wartosci.

Telefon byl w stanie idealnym, dzialalo wszystko jak powinno, nie bylo ani jednej rysy, od nowosci moze 10 min byl bez folii ochronnej. Dbalem o ten telefon i taki pech. No coz, odeslalem go, zaspiewali 860zl za wymiane na jak to powiedzieli "NOWY". Zgodzilem sie, bo uwazam, ze w takim sprzecie grzebanie w nim moze skonczyc sie ciaglymi awariami.
Teraz zaczynam sie obawiac co do mnie wroci.

Mam jeszcze pytanie co do tej gwarancji. Dostaje "nowy" egzemplarz i powiedzieli mi ze gwarancje mam tylko na 3 miesiace. Gwarancja w poprzednim konczy mi sie jakos w pazdzierniku/listopadzie, takze wychodz mniej wiecej na to samo, ale czy nie powinno byc znow 12mscy gwarancji? Telefon z Orange, kupiony na firme i odkupiony przeze mnie.

Z gory dziekuje za odpowiedz, zaluje ze nie zapytalem o takie rzeczy miesiac temu jak zaczynala sie akcja z serwisem.

#697 b.milewski

b.milewski
  • 4 486 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 19 sierpnia 2011 - 06:11

Moj iP4 tez wyladowal w Regenersis i po tym co czytam zaczynam sie bac co do mnie wroci.

Trafil tam przez to, ze spadl z wysokosci 40-50cm na posadzke i pekla szybka (jak widac na zdjeciu)
Dołączona grafika
Niewielkie, wiem, ale juz traci na wartosci.
Co się przejmujesz? będziesz się martwić jak przyjedzie do ciebie telefon i okaże się uszkodzony. Równie dobrze możesz martwić się teraz o pingwiny na Grenlandii czy nie jest im za zimno w łapki.

Gwarancja nigdy nie jest przedłużana ponownie do 12 miesięcy. Okres 3 miesięcy, który został Ci przyznany dotyczy naprawy wykonanej przez Regenersis, czyli pękniętej szybki. Jeśli ona ponownie ulegnie uszkodzeniu nie z wyniku właściciela, Regenersis jest zobowiązany wykonać ponowny serwis części za darmo.

Upadek telefonu tak samo jak zalanie go jest traktowane jak uszkodzenie urządzenie z winy jego jego użytkownika

Telefon byl w stanie idealnym, dzialalo wszystko jak powinno, nie bylo ani jednej rysy, od nowosci moze 10 min byl bez folii ochronnej. Dbalem o ten telefon i taki pech. No coz, odeslalem go, zaspiewali 860zl za wymiane na jak to powiedzieli "NOWY". Zgodzilem sie, bo uwazam, ze w takim sprzecie grzebanie w nim moze skonczyc sie ciaglymi awariami.
Teraz zaczynam sie obawiac co do mnie wroci.

Mam jeszcze pytanie co do tej gwarancji. Dostaje "nowy" egzemplarz i powiedzieli mi ze gwarancje mam tylko na 3 miesiace. Gwarancja w poprzednim konczy mi sie jakos w pazdzierniku/listopadzie, takze wychodz mniej wiecej na to samo, ale czy nie powinno byc znow 12mscy gwarancji? Telefon z Orange, kupiony na firme i odkupiony przeze mnie.

Z gory dziekuje za odpowiedz, zaluje ze nie zapytalem o takie rzeczy miesiac temu jak zaczynala sie akcja z serwisem.


Co się przejmujesz? będziesz się martwić jak przyjedzie do ciebie telefon i okaże się uszkodzony. Równie dobrze możesz martwić się teraz o pingwiny na Grenlandii czy nie jest im za zimno w łapki.

Gwarancja nigdy nie jest przedłużana ponownie do 12 miesięcy. Okres 3 miesięcy, który został Ci przyznany dotyczy naprawy wykonanej przez Regenersis, czyli pękniętej szybki. Jeśli ona ponownie ulegnie uszkodzeniu nie z wyniku właściciela, Regenersis jest zobowiązany wykonać ponowny serwis części za darmo.

Upadek telefonu tak samo jak zalanie go jest traktowane jak uszkodzenie urządzenie z winy jego jego użytkownika i podlega opłacie.

#698 tryt

tryt
  • 628 postów

Napisano 19 sierpnia 2011 - 10:50

Mam jeszcze pytanie co do tej gwarancji. Dostaje "nowy" egzemplarz i powiedzieli mi ze gwarancje mam tylko na 3 miesiace. Gwarancja w poprzednim konczy mi sie jakos w pazdzierniku/listopadzie, takze wychodz mniej wiecej na to samo, ale czy nie powinno byc znow 12mscy gwarancji? Telefon z Orange, kupiony na firme i odkupiony przeze mnie.

Powinno, gdyby wymiany dokonano w ramach gwarancji. W związku z tym, że usterka gwarancją objęta nie jest, przepisy kc o gwarancji jakości nie mają w sprawie zastosowania.

Gwarancja nigdy nie jest przedłużana ponownie do 12 miesięcy.

Okres zobowiązania gwarancyjnego biegnie od nowa, gdy w ramach jego wykonania wymieniono telefon nabyty przez osobę niebędącą konsumentem.

Kodeks cywilny
Art. 581 § 1 Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.



#699 Madoxxxe

Madoxxxe
  • 65 postów

Napisano 22 sierpnia 2011 - 20:51

Wrocil do mnie telefon, niby "nowy", z obu stron w folii, zero zarysowan, czujniki cieczy biale, a wygadane na nim 22h i 45min...

#700 Goku

Goku
  • 1 586 postów
  • SkądGorlice

Napisano 22 sierpnia 2011 - 21:10

Z tego co pamiętam ta kwestia była poruszana na forum. Dostałeś stary telefon sprawny telefon z którym nie mieli co zrobić w nowej obudowie. Jeżeli się myle niech ktoś mnie poprawi.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych