@
proxx
Data widoczna na stronie Apple ma niewiele z okresem gwarancji wspólnego, to data orientacyjna, wynikająca z daty aktywacji. Treść zobowiązania gwarancyjnego stanowi jednoznacznie, że okres gwarancji liczony jest od daty zakupu.
Spółka Apple (...) udziela gwarancji na niniejszy produkt firmy Apple, obejmującej wady materiałowe i produkcyjne, pod warunkiem jego normalnego użytkowania, na okres JEDNEGO (1) ROKU od dnia zakupu w placówce handlu detalicznego przez pierwszego użytkownika końcowego (...).
W przypadku wymiany telefonu, data na stronie powinna wrócić po jakimś czasie do pierwotnej lub zostać przedłużana o 90 dni od daty wymiany.
Skoro telefon kupiony był na firmę, to okres gwarancji przedłuża się na zasadzie przepisów kc o gwarancji jakości:
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej.
W związku z powyższym, interesuje Cię wyłącznie data wydania wymienionego telefonu - od niej gwarancja biegnie na nowo.
W sytuacji, gdy nabywca jest konsumentem w rozumieniu art. 22 ze znaczkiem 1 kc, tj. osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej (tu: zakupu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zastosowanie mają wyłącznie postanowienia udzielonego zobowiązania gwarancyjnego:
Produkt lub część zamienna, w tym również część możliwa do zainstalowania przez użytkownika, która zostanie zainstalowana zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez Apple, zostanie objęta gwarancją do końca okresu gwarancji na produkt
pierwotny lub przez okres dziewięćdziesięciu (90) dni od daty zamiany lub naprawy, w zależności od tego, który z tych okresów będzie dłuższy.