Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Alu - problem z Cortlandem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubat

jakubat
  • 200 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:01

Witam,
15.12.2008r kupiłem nowego MacBooka Alu na firmę. Po dwóch tygodniach użytkowania zauważyłem, że ma pewne wgniecenie na obramowaniu matrycy (przy przycisku power). Napisałem do Cortlandu w sprawie wymiany na nowy z racji przysługującego mi prawa (niezgodność towaru z umową). Najpierw dostałem numer zgłoszenia i polecenie wysłania komputera kurierem do Poznania w celu dokonania naprawy. Ta wada obramowania powoduje że gumka która otacza ekran wciera się w jednym miejscu w obudowę. Gdy zaznaczyłem, że laptop jest mi potrzebny i że wybieram druga opcję - wymianę na nowy ponieważ komputer nie ma żadnych śladów użytkowania to po tygodniu otrzymałem odpowiedź:

[...] "Niezależnie od tego w ramach gwarancji Cortland zwrócił się do Autoryzowanego Serwisu Apple z prośbą o zdiagnozowanie usterki. Przesłane zdjęcia wskazują na to, iż jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega naprawie gwarancyjnej"

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Szczęka mi po tym opadła. Załączam zdjęcia które im wysłałem. Strasznie mnie to poirytowało bo gdybym sam wygiął ten element to do nikogo innego bym nie miał pretensji. Poza tym gdybym to zrobił to by pękł szklany ekran... Gdzie mogę powalczyć w tej sprawie? Mógłby mi ktoś pomóc?

#2 nitr0

nitr0
  • 850 postów
  • SkądGryfino, Poland

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:07

no jeżeli tak Ci odpowiedzieli to trzeba się bawić z Rzecznikiem Praw Konsumenta

#3 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:37

nie wiem czy to jest do wygrania - skoro nie zauwazyles tego od raz u przy zakupie to teraz moga twierdzic ze tego nie bylo. i zostaje twoje slowo przeciwko slowu sprzedawcy...

#4 janhalb

janhalb
  • 940 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:40

Dokładnie. Nie jesteś w stanie udowodnić, że to nie było uszkodzenie mechaniczne juz po kupnie. Ciężko będzie, IMHO.

#5 pidipius

pidipius

    iOS Developer

  • 571 postów
  • SkądKatowice

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:46

Jeżeli jesteś pewny swego - a widzę, że jesteś - to albo rzecznik praw konsumenta albo obsmaruj ich u przedstawiciela Apple na Europę - zwierzchnika cortlandu w programie partnerta Apple. Mimo wszystko wydaje mi się, że szkoda Twoich nerwów - szkoda życia na walkę o takie, wybacz, pierdoły. Pozdrawiam serdecznie

#6 Therioon

Therioon
  • 4 281 postów
  • SkądZ brzucha:)

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:48

polska jest świetna i servisy maja niezłe, powiem krótko nie masz szans na wygranie tej batalii

#7 B.M

B.M
  • 133 postów
  • SkądZakopane

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:49

Ale z matrycą jest wszystko w porządku? Wiem że to boli, ale duża część laptopów ma jakieś uszkodzenia i da się z tym żyć. Ja mam wgniecony bok przy porcie Magsafe ;/

#8 ihow

ihow
  • 187 postów
  • SkądWarszawka

Napisano 12 stycznia 2009 - 18:49

Jak przez dwa tygodnie nie widziałeś tej rysy? Mi to niestety wygląda wlaśnie na uszkodzenie mechaniczne, tak jakby Ci laptop upadł - stąd to wygięcie matrycy i wgniecenie/rysa obok włącznika.

#9 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 stycznia 2009 - 19:25

Jak na mój gust, nie można tego nie zauważyć przez dwa tygodnie...

#10 nitr0

nitr0
  • 850 postów
  • SkądGryfino, Poland

Napisano 12 stycznia 2009 - 19:28

IMO jakby upadł i się wygiął mechanicznie tak jak na zdjęciu to po matrycy zostałby mak ;)

szkoda życia na walkę o takie, wybacz, pierdoły.

pierdoły?! rozumiem że na niektórych takie pieniądze nie robią najmniejszego wrażenia ale skoro wydajesz kasę na laptopa to ma on być ładniutki i śmigać jak powinien ;)
jak mówiłem na początku - Rzecznik Praw Konsumenta

#11 jakubat

jakubat
  • 200 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:24

Tak jak mówiłem, gdybym sam go uszkodził to nie było by w ogóle sprawy. Zobaczcie sobie na zdjęciach. Nie ma żadnego śladu na zewnętrznej części obudowy. Żadnej najdrobniejszej ryski! Nie byłbym w stanie tego tak wgnieść mimo najszczerszych chęci. Gdybym to zrobił mechanicznie pękła by szyba ochraniająca wyświetlacz. Nie zauważyłem tego wcześniej bo myślałem na początku, że te kreski to jakiś brud pozostawiony np przez spocone ręce i machinalnie go od razu czyściłem. Dopiero za którymś razem naszło mnie pytanie co jest przyczyną regularnych odbarwień. Nie chodzi mi nawet o to, że nie wymienią laptopa. Nieziemsko zdenerwowało mnie to że napisali że sam to zniszczyłem. Mogli napisać że nie mają na stanie, że jeśli jestem zainteresowany to proszę odesłać - naprawimy wszystko, przepraszamy za kłopoty. Ale nie, łatwiej zwalić wszystko na usera. Na pewno nie zostawię tak tej sprawy, dla samej zasady i przekory. Co do "wagi" uszczerbku to można debatować, ale płacąc niemałą sumę za laptopa mam prawo wymagać wyglądu jak na obrazku.

#12 wasil16

wasil16
  • 541 postów
  • SkądMielno

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:27

Walcz chłopie walcz!!! Ja sam walczę ze sklepem internetowym strefa24.pl Rzecznik konsumenta już działa,sprawa toczy się od października,chodzi o wymianę komputera na nowy w którym już 3 krotnie był wymieniany top-case (biały Macbook) Powiedziałem,że już więcej wymieniać go nie będę i chce nowego kompa.Sprawa pewnie trafi do sądu ale nie popuszczę! O swoje trzeba walczyć i Tobie również to proponuje,aczkolwiek uzbrój się w cierpliwość!

#13 jakubat

jakubat
  • 200 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:30

Dziękuję za wsparcie. Na pewno tego nie odpuszczę. Jutro może uda mi się dostać do biura federacji konsumentów. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dobrze że wada nie przeszkadza aż tak w codziennej pracy.

#14 tomasz

tomasz

  • 10 981 postów
  • Płeć:
  • SkądBełchatów, PL

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:36

IMO jakby upadł i się wygiął mechanicznie tak jak na zdjęciu to po matrycy zostałby mak ;)

Nie musiał upaść, mógł zostać np. przygnieciony.

Tak jak mówiłem, gdybym sam go uszkodził to nie było by w ogóle sprawy.

To Twoja wersja, oczywiście możesz mieć rację.

Zobaczcie sobie na zdjęciach. Nie ma żadnego śladu na zewnętrznej części obudowy. Żadnej najdrobniejszej ryski! Nie byłbym w stanie tego tak wgnieść mimo najszczerszych chęci. Gdybym to zrobił mechanicznie pękła by szyba ochraniająca wyświetlacz.

To o niczym nie świadczy ale rzeczoznawca mógłby pomóc.

Nie zauważyłem tego wcześniej bo myślałem na początku, że te kreski to jakiś brud pozostawiony np przez spocone ręce i machinalnie go od razu czyściłem. Dopiero za którymś razem naszło mnie pytanie co jest przyczyną regularnych odbarwień.

Niestety, ale kupując cokolwiek powinniśmy sprawdzać dokładnie to kupujemy :( - takie czasy, wszystko robią na ilość.

Nie chodzi mi nawet o to, że nie wymienią laptopa. Nieziemsko zdenerwowało mnie to że napisali że sam to zniszczyłem. Mogli napisać że nie mają na stanie, że jeśli jestem zainteresowany to proszę odesłać - naprawimy wszystko, przepraszamy za kłopoty. Ale nie, łatwiej zwalić wszystko na usera. Na pewno nie zostawię tak tej sprawy, dla samej zasady i przekory.

Mieli Cię kłamać, że nie mają na stanie i zwodzić przez kilka miesięcy, żebyś zapomniał w końcu o sprawie albo się zniechęcił?
Ktoś na podstawie zdjęć uznał, że to mechaniczne uszkodzenie i Ci o tym szczerze napisał.

Co do "wagi" uszczerbku to można debatować, ale płacąc niemałą sumę za laptopa mam prawo wymagać wyglądu jak na obrazku.

Racja i dlatego powinieneś sprawdzić towar przy zakupie.

#15 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:40

Nie musisz mieć żadnej rysy/śladu na zewnętrznej części.. równie dobrze mogłeś "puknąć" torbą/plecakiem albo coś.. a takie wgniecenie na rogu to chyba tylko od czegoś takiego mogło powstać.. Szczerze mówiąc to gdybym był sprzedawcą to bym tego nie uznał.. :/ Aczkolwiek życzę powodzenia i zazdroszczę nowego MacBook'a ;)

#16 jakubat

jakubat
  • 200 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:45

Ciężko by było wgnieść aluminium przypadkiem. Poza tym na samym początku po zgłoszeniu problemu i przesłaniu zdjęć do Cortlandu zostałem poproszony o wypełnienie zgłoszenia po czym dostałem odpowiedź o przyjęciu mojej reklamacji i poleceniem odesłania laptopa do Poznania! Czyli ktoś uznał zasadność mojego wniosku. Dopiero gdy napisałem, że chcę wymieniać laptopa a nie naprawiać go wszystko się zmieniło, naglę się*okazało*ze sam go uszkodziłem. Spróbujcie sobie zgnieść kawałek plastikowej obudowy, trzeba by na prawdę się*postarać a co dopiero takiej aluminiowej...

#17 b52

b52
  • 127 postów

Napisano 12 stycznia 2009 - 20:46

jakubat, przeczytaj ten wątek.

#18 peelar

peelar
  • 31 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 stycznia 2009 - 16:58

Jak można tego nie zauważyć przez 2 tygodnie. Sorry dla mnie to jest ewidentne Twoje naciąganie Cortkandu.

#19 mobor

mobor
  • 182 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 17:38

ja równiez uwazam ze sprawa jest przegrana. Co innego gdyby wyszło to od razu, gdyby karton był wyraznie uszkodzony etc... Ale po 2 tygodniach ? Sprawa grubymi nićmi szyta- sorry ale tak uwazam Rzeczoznawca oczywiscie moze pomoc ...ale takiego rzeczoznqawcę trzeba opłacić. Koszt od 500-1000zł za ekspertyzę. Do zwrotu jesli wygrasz sprawę..ale wyłozyć musisz ze swoich UOKiK nic nie pomoze poniewaz nie jest to niezgodnosc towaru z umową /komputer działa/ tylko uszkodzenie mechaniczne Tzn sprawa zostanie przyjęta- bo nie moge Cię bezposrednio olać- ale napiszą do Cortlandu pisemko celem wyjasnienia sprawy. Cortland wysle swoją opinię na ten temat i wtedy poznasz stanowisko UOKiK w tej sprawie. Gwarantuję że oddalą Twoje powództwo. Pozostanie sprawa cywilna- jesli masz dość czasu, sił i pieniędzy by to ciągnąć

#20 jakubat

jakubat
  • 200 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 21:37

Skontaktowałem się z rzecznikiem praw konsumentów. Złożyłem wniosek i opisałem jak wygląda sprawa. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Sam żałuję że tak późno to zauważyłem. Ale co zrobić. Będę pisał jak sprawa dalej się potoczy. Jeśli trzeba będzie to oddam laptopa do ekspertyzy, jestem przekonany swojej racji i tyle.

#21 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 13 stycznia 2009 - 21:45

no i bardzo dobrze

#22 RobAndzik

RobAndzik
  • 365 postów
  • SkądIngolstadt DE

Napisano 13 stycznia 2009 - 22:10

Dlatego wychodzac z kupiona rzecza ze sklepu ( lub przy kurierze ) nalezy sprawdzic czy laptop nie ma wizualnych usterek ( peknieta matryca obudowa itp. ) Teraz w zaden sposob tego nie udowodnisz. Nie ma takiej mozliwosci.

#23 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 13 stycznia 2009 - 23:01

Ewentualnie gdyby wyszedl z laptopem a wrocil po 15 minutach. Ale po kilku dniach?? Tez watpie zeby sie udalo.

#24 luk101

luk101
  • 276 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 stycznia 2009 - 23:14

Zgodnie z ustawa o niezgodnosci toworow z umowa do 6 miesiecy od chwili zakupu jesli ujawni sie usterka to istnieje domniemanie, ze byla w chwili zakupu.

#25 krisztof

krisztof
  • 213 postów
  • SkądOlsztyn/Warszawa

Napisano 13 stycznia 2009 - 23:17

Ewentualnie gdyby wyszedl z laptopem a wrocil po 15 minutach. Ale po kilku dniach?? Tez watpie zeby sie udalo.


jest dwa tygodnie na sprawdzenie sprzętu, gdy zauważysz że coś jest nie tak masz prawo iść do sklepu i żądać wymiany! Pracuje w sklepie z elektroniką i nawet jak np. telewizor po wyjęciu z pudełka ma pękniętą matryce wymieniamy to od ręki przed upływem 2 tygodni od zakupu... tak działa porządna firma w polsce (nie MM) :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych