Wysłałem MBP do serwisu i...
#151
Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:16
#152
Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:18
#153
Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:31
Znając obiektywność artkułów w CHIPe jestem ciekawy tego artykułu. Niech nie zapomną dokładnie opisać w co był zapakowany laptop. Po wysłaniu komputera w kopercie to ja bym już nic nie pisał w tym wątku na temat serwisu SADu. Jako autor wątka uległbym chyba samospaleniu... ze wstydu.I prosze Państwa: W chwili obecnej jestem w trakcie prac nad artykułem dla magazynu CHIP (chłopaki postanowili nagłośnić sprawę).
#154
Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:37
#155
Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:03
Niech nie zapomną dokładnie opisać w co był zapakowany laptop. Po wysłaniu komputera w kopercie to ja bym już nic nie pisał w tym wątku na temat serwisu SADu. Jako autor wątka uległbym chyba samospaleniu... ze wstydu.
No tak, najlepiej siedzieć cicho. Sęk w tym, że nie ja odpowiadam za uszkodzenie. A uwierz mi, że jeśli paczka byłaby źle zapakowana to kurier by jej nie wziął.
#156
Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:19
Nieprawda. Paragraf 16. punkt 3. regulaminu przewozów DHL mówi:uwierz mi, że jeśli paczka byłaby źle zapakowana to kurier by jej nie wziął.
Czyli może odmówić przyjęcia, ale nie musi, bo jak nie odmówi, to kasę bierze, a odpowiedzialność ponosi nadawca.Przyjmujący przesyłkę Kurier może nie przyjąć przesyłki do przewozu jeśli jej opakowanie nie zapewnia należytego i bezpiecznego wykonania usługi. Ze względu na regularnie występującą niemożliwość sprawdzenia opakowania przez kuriera w razie przyjęcia przez niego przesyłki w warunkach opisanych w poprzednim zdaniu DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia przesyłki.
#157
Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:27
#158
Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:57
Nieprawda. Paragraf 16. punkt 3. regulaminu przewozów DHL mówi:
Przyjmujący przesyłkę Kurier może nie przyjąć przesyłki do przewozu jeśli jej opakowanie nie zapewnia należytego i bezpiecznego wykonania usługi. Ze względu na regularnie występującą niemożliwość sprawdzenia opakowania przez kuriera w razie przyjęcia przez niego przesyłki w warunkach opisanych w poprzednim zdaniu DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia przesyłki.
#159
Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:03
#160
Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:03
Siedzę cicho tak, bo już mam dość ciągłęgo użalania się nad naszym rodzimym Apple. Dla dobra nas wszystkich lepiej współpracować z SADem a nie go ciągle gnoić jeśli wina nie leży po stronie SADowców. Omijam szerokim łukiem takie wątki, ale zostałem ZMUSZONY (przez Heidiego) do zapoznania się z tym wątkiem. Żal ściska... Otrząśnijmy się wreszcie!!! Jak można tak się użalać nad sobą... my polacy to mamy tak źle achhh, echhh. Wątki które zaczynają się od bluzgania na SAD omijam, bo jestem znudzony.... Serio, ja zaraz biorę się za wątek "SAD - pozytywne opinie", bo nie wierzę, że wszyscy mamy złe doświadczenia z SADem, a trochę pozytywnych wibracji nikomu nie zaszkodzi a raczej osłodzi nasz zgorzkniały żywot.No tak, najlepiej siedzieć cicho.
#161
Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:23
#162
Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:25
Heidi: Ale to jest regulamin, a prawo stoi ponad regulaminem.
Punkty umowy sprzeczne z ustawą
uważa się za nieważne.z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jednolity Dz. U. z 2000 nr 50 poz. 601 z późn. zm.), chyba że ma zastosowanie ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe Dz. U. nr 130 poz. 1188) oraz przepisy Kodeksu cywilnego.
#163
Napisano 28 sierpnia 2006 - 22:07
#164
Napisano 29 sierpnia 2006 - 00:31
Hue, hue, a czytałeś te ustawy? Polecam Art. 65. punkt 3. ust. 2. Prawa Przewozowego:Punkty umowy sprzeczne z ustawą uważa się za nieważne.
Więc mimo całej sympatii dla naszego kolegi, zrobił sobie straszne kuku, bo nie bardzo widzę podstawy prawne do domagania się czegokolwiek od kogokolwiek.Art. 65.
1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, nie wywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
(...)
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości,
#165
Napisano 29 sierpnia 2006 - 04:38
#166
Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:20
#167
Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:30
Wycinki z regulaminu DHL (mam nadzieje, ze sie nie powtarzam)
Pytanie czy opakowanie bylo uszkodzone?DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za ubytek w przesyłce w przypadku, gdy przesyłka została dostarczona do odbiorcy lub zwrócona do nadawcy w nieuszkodzonym opakowaniu zewnętrznym.
Ciekawe co to sa dla nich 'normalne czynnosci zaladunkowe'?DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie opakowania jako części rzeczy stanowiącej substancję przesyłki, jeśli opakowanie to jest jedynym opakowaniem przesyłki a uszkodzenie powstało jako normalne następstwo czynności ładunkowych oraz innych czynności dokonanych przez przewoźnika i związanych z wykonywaniem usług.
#168
Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:48
Podejrzewam że nie, bo tego typu koperty są cholernie odporne na rozerwanie. Porozciągają się, porysują, ale nie pękną.Pytanie czy opakowanie bylo uszkodzone?
Osobiście, właśnie z tego powodu, często pakuję takie rzeczy dodatkowo w pojedynczą warstwę niewzmacnianego papieru, po którym lepiej widać traktowanie przesyłki przez firmę kurierską.
#169
Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:16
Hue, hue, a czytałeś te ustawy? Polecam Art. 65. punkt 3. ust. 2. Prawa Przewozowego:
Więc mimo całej sympatii dla naszego kolegi, zrobił sobie straszne kuku, bo nie bardzo widzę podstawy prawne do domagania się czegokolwiek od kogokolwiek.
Od Przewoźnika nie, ale od Odbiorcy jak najbardziej.
REGULAMIN ŚWIADCZENIA KRAJOWYCH USŁUG PRZEWOZOWYCH I POCZTOWYCH DHL EXPRESS (POLAND) SP. Z O.O.
Paragraf 13
Doręczenie przesyłki Odbiorca potwierdza własnoręcznym i czytelnym podpisem na Liście Przewozowym, stwierdzając tym samym prawidłowość wykonania usługi. W przypadku gdy Odbiorcą jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej doręczenie przesyłki potwierdza osoba upoważniona do odbioru.
Wszelkie zastrzeżenia dotyczące wykonania usługi lub stanu przesyłki, winny być wpisane na Liście Przewozowym przez Odbiorcę w chwili jej przyjęcia.
Przed potwierdzeniem doręczenia przesyłki na Liście Przewozowym i uiszczeniem wynikających z niego opłat Odbiorca nie może dokonać otwarcia przesyłki.
Z chwilą doręczenia przesyłki wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem lub utratą przesyłki przechodzą na Odbiorcę.
Paragraf 14
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub ubytku doręczanej przesyłki, Kurier doręczający przesyłkę niezwłocznie sporządza protokół szkód.
Sporządzenia protokołu może zażądać także Odbiorca, jeśli stwierdzi on, że przesyłka jest naruszona.
Jeśli uszkodzenie lub ubytek zostaną stwierdzone po odbiorze przesyłki, Odbiorca ma prawo w ciągu 7 dni od daty odbioru zażądać spisania protokołu szkody w obecności pracownika DHL Express. Protokół podpisują Odbiorca oraz pracownik DHL Express.
Z tego co pamiętam to te paragrafy są zgodne z Kodeksem cywilnym.
Nie twierdzę, że w serwisie upuścili komputer.
Jedynie to, że potwierdzili odbiór przesyłki.
#170
Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:23
To jak to jest ?Przed potwierdzeniem doręczenia przesyłki na Liście Przewozowym i uiszczeniem wynikających z niego opłat Odbiorca nie może dokonać otwarcia przesyłki.
Musi potwierdzić odebranie itp, ale nie może zajrzeć do środka coby sprawdzić czy jest OK ? Coś mętnie ten regulamin pisany, można to było inaczej ująć.
#171
Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:28
#172
Napisano 29 sierpnia 2006 - 13:02
A tu nalażałoby zajrzeć do warunków ubezpieczenia, co jest przez nie objęte ochroną. Zapewne zaginięcie czy uszkodzenie spowodowane wypadkami losowymi, ale może lub nie istnieć w zapisach klauzula, że uszkodzenia spowodowane nieodpowiednim opakowaniem itd., analogicznie do regulaminu przewozów, nie jest ubezpieczeniem objęte.
Właśnie. Czyli pracownik firny kurierskiej albo odmawia zawarcia ubezpieczenia ( bo nie spełnione są warunki) albo poucza jak należy zapakować i ubezpieczenie zawiera. Jeśli ubezpiecznie zostało zawarte, o czym pisze Lutecki, to zapłacił za ubezpieczenie przesyłanego powietrza. Może jest jakiś prawnik na forum? A może Lutecki prawnika pytał? Ciekaw jestem jak to jest.
#173
Napisano 29 sierpnia 2006 - 17:42
#174
Napisano 29 sierpnia 2006 - 20:03
#175
Napisano 29 sierpnia 2006 - 20:44
Ale zwróć uwagę, że ubezpieczenie obejmować może nie tylko uszkodzenie w skutek, powiedzmy, upadku (wtedy ważne jest opakowanie, a właściwie jego jakość), ale również przypadki losowe (katastrofa lub wypadek drogowy, zalanie czy pożar magazynu, etc.) i zagubienie. W samej treści umowy ubezpieczeniowej może również zawarta być klauzula podobna do regulaminu przewozów, że w przypadku nieodpowiedniego opakowania ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia z tym związane.Właśnie. Czyli pracownik firny kurierskiej albo odmawia zawarcia ubezpieczenia ( bo nie spełnione są warunki) albo poucza jak należy zapakować i ubezpieczenie zawiera. Jeśli ubezpiecznie zostało zawarte, o czym pisze Lutecki, to zapłacił za ubezpieczenie przesyłanego powietrza. Może jest jakiś prawnik na forum? A może Lutecki prawnika pytał? Ciekaw jestem jak to jest.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych