Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wysłałem MBP do serwisu i...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
191 odpowiedzi w tym temacie

#151 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:16

I prosze Państwa: W chwili obecnej jestem w trakcie prac nad artykułem dla magazynu CHIP (chłopaki postanowili nagłośnić sprawę).

#152 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:18

Brawo :) Caly czas 'trzymam kciuki' za pomyslne zakonczenie sprawy. P.S. Dzis ma do mnie przyjechac kurier z iMaciem ...mam nadzieje, ze bedzie w calosci ;)

#153 marczynski

marczynski


  • 1 688 postów
  • SkądKonskie, Poland

Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:31

I prosze Państwa: W chwili obecnej jestem w trakcie prac nad artykułem dla magazynu CHIP (chłopaki postanowili nagłośnić sprawę).

Znając obiektywność artkułów w CHIPe jestem ciekawy tego artykułu. Niech nie zapomną dokładnie opisać w co był zapakowany laptop. Po wysłaniu komputera w kopercie to ja bym już nic nie pisał w tym wątku na temat serwisu SADu. Jako autor wątka uległbym chyba samospaleniu... ze wstydu.

#154 iSylwek

iSylwek
  • 872 postów

Napisano 28 sierpnia 2006 - 12:37

dokładnie, po artykule sprzedaż maków w Polsce napewno wzrośnie a artykuł wysyłasz drogą elektroniczną czy w butelce i do rzeki? ;) szkoda komputeru, ale może lepiej poczekać z tym artykułem do wyjaśnienia całej sprawy?

#155 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:03

Niech nie zapomną dokładnie opisać w co był zapakowany laptop. Po wysłaniu komputera w kopercie to ja bym już nic nie pisał w tym wątku na temat serwisu SADu. Jako autor wątka uległbym chyba samospaleniu... ze wstydu.


No tak, najlepiej siedzieć cicho. Sęk w tym, że nie ja odpowiadam za uszkodzenie. A uwierz mi, że jeśli paczka byłaby źle zapakowana to kurier by jej nie wziął.

#156 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:19

uwierz mi, że jeśli paczka byłaby źle zapakowana to kurier by jej nie wziął.

Nieprawda. Paragraf 16. punkt 3. regulaminu przewozów DHL mówi:

Przyjmujący przesyłkę Kurier może nie przyjąć przesyłki do przewozu jeśli jej opakowanie nie zapewnia należytego i bezpiecznego wykonania usługi. Ze względu na regularnie występującą niemożliwość sprawdzenia opakowania przez kuriera w razie przyjęcia przez niego przesyłki w warunkach opisanych w poprzednim zdaniu DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia przesyłki.

Czyli może odmówić przyjęcia, ale nie musi, bo jak nie odmówi, to kasę bierze, a odpowiedzialność ponosi nadawca.

#157 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:27

Heidi: Ale to jest regulamin, a prawo stoi ponad regulaminem.

#158 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 28 sierpnia 2006 - 13:57

Nieprawda. Paragraf 16. punkt 3. regulaminu przewozów DHL mówi:
Przyjmujący przesyłkę Kurier może nie przyjąć przesyłki do przewozu jeśli jej opakowanie nie zapewnia należytego i bezpiecznego wykonania usługi. Ze względu na regularnie występującą niemożliwość sprawdzenia opakowania przez kuriera w razie przyjęcia przez niego przesyłki w warunkach opisanych w poprzednim zdaniu DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia przesyłki.



#159 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:03

Możemy się kłcić, ale jak dwaj różni prawnicy mówią to samo to chyba tak jest.

#160 marczynski

marczynski


  • 1 688 postów
  • SkądKonskie, Poland

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:03

No tak, najlepiej siedzieć cicho.

Siedzę cicho tak, bo już mam dość ciągłęgo użalania się nad naszym rodzimym Apple. Dla dobra nas wszystkich lepiej współpracować z SADem a nie go ciągle gnoić jeśli wina nie leży po stronie SADowców. Omijam szerokim łukiem takie wątki, ale zostałem ZMUSZONY (przez Heidiego) do zapoznania się z tym wątkiem. Żal ściska... Otrząśnijmy się wreszcie!!! Jak można tak się użalać nad sobą... my polacy to mamy tak źle achhh, echhh. Wątki które zaczynają się od bluzgania na SAD omijam, bo jestem znudzony.... Serio, ja zaraz biorę się za wątek "SAD - pozytywne opinie", bo nie wierzę, że wszyscy mamy złe doświadczenia z SADem, a trochę pozytywnych wibracji nikomu nie zaszkodzi a raczej osłodzi nasz zgorzkniały żywot.

#161 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:23

pemmax: Do czasu kiedy nie przyszło mi zmierzyć się z obecną sytuacją nie krytykowałem SAD. Ba, pisałem jak mi się miło rozmowiało z serwisem. Poza tym wątek nie jest o SADzie lecz o sytuacji. Gdzie zniszczono komputer to mnie nie interesuje i nie próbuję kogokolwiek osądzać. Zauważyłes?

#162 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 28 sierpnia 2006 - 14:25

Heidi: Ale to jest regulamin, a prawo stoi ponad regulaminem.


Punkty umowy sprzeczne z ustawą

z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tekst jednolity Dz. U. z 2000 nr 50 poz. 601 z późn. zm.), chyba że ma zastosowanie ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe Dz. U. nr 130 poz. 1188) oraz przepisy Kodeksu cywilnego.

uważa się za nieważne.

#163 naresh

naresh
  • 2 079 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 22:07

Czemu wszyscy sie tak upieraja na ta koperte babelkowa, skoro to zupelnie inne opakowanie... moze lutecki powinien pokazac na zdjeciu jak to wyglada bo wszyscy maja przed oczami koperte z naszej rodzimej poczty polskiej (w ktorej swoja droga dostalem poczta szklana buteleczke z zawartoscia i nie byla stluczona). Tak wiec lutecki bardzo prosilbym o zdjecia tego opakowania coby rozwiac wszelkie watpliwosci co do koperty babelkowej... poza tym jak moze osoba przeworzaca nie ponosic odpowiedzialnosci za to co przewozi... troche to nie logiczne...

#164 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 00:31

Punkty umowy sprzeczne z ustawą uważa się za nieważne.

Hue, hue, a czytałeś te ustawy? Polecam Art. 65. punkt 3. ust. 2. Prawa Przewozowego:

Art. 65.
1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, nie wywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
(...)
2) braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości,

Więc mimo całej sympatii dla naszego kolegi, zrobił sobie straszne kuku, bo nie bardzo widzę podstawy prawne do domagania się czegokolwiek od kogokolwiek.

#165 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 sierpnia 2006 - 04:38

A czy przy zawarciu umowy ubezpieczeniowej na przesyłkę nie mają czasem zastosowania inne procedury, inne umowy dotyczące przewozu? To coś jak Auto Casco, ubezpieczyciel zgadza się zawrzeć umowę na wypłatę odszkodowania w razie kradzieży auta ale tylko jeśli samochód jest stosownie przed kradzieżą zabezpieczony. Tu, przy zawarciu umowy na ubezpieczenie przesyłki ubezpieczyciel kładłby na firmę kurierską obowiązek zminimalizowania możliwych szkód. Czyli m.in konieczność prawidłowego zapakowania. Podaje to jako przykład, ciekaw jestem jak to regulują przepisy i jak wygląda ich interpretacja przez prawnika.

#166 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:20

A tu nalażałoby zajrzeć do warunków ubezpieczenia, co jest przez nie objęte ochroną. Zapewne zaginięcie czy uszkodzenie spowodowane wypadkami losowymi, ale może lub nie istnieć w zapisach klauzula, że uszkodzenia spowodowane nieodpowiednim opakowaniem itd., analogicznie do regulaminu przewozów, nie jest ubezpieczeniem objęte.

#167 DoMiNiQuE

DoMiNiQuE
  • 1 852 postów
  • SkądOstrów Wielkopolski

Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:30

Wycinki z regulaminu DHL (mam nadzieje, ze sie nie powtarzam)

DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za ubytek w przesyłce w przypadku, gdy przesyłka została dostarczona do odbiorcy lub zwrócona do nadawcy w nieuszkodzonym opakowaniu zewnętrznym.

Pytanie czy opakowanie bylo uszkodzone?

DHL Express nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie opakowania jako części rzeczy stanowiącej substancję przesyłki, jeśli opakowanie to jest jedynym opakowaniem przesyłki a uszkodzenie powstało jako normalne następstwo czynności ładunkowych oraz innych czynności dokonanych przez przewoźnika i związanych z wykonywaniem usług.

Ciekawe co to sa dla nich 'normalne czynnosci zaladunkowe'?



#168 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 09:48

Pytanie czy opakowanie bylo uszkodzone?

Podejrzewam że nie, bo tego typu koperty są cholernie odporne na rozerwanie. Porozciągają się, porysują, ale nie pękną.
Osobiście, właśnie z tego powodu, często pakuję takie rzeczy dodatkowo w pojedynczą warstwę niewzmacnianego papieru, po którym lepiej widać traktowanie przesyłki przez firmę kurierską.

#169 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:16

Hue, hue, a czytałeś te ustawy? Polecam Art. 65. punkt 3. ust. 2. Prawa Przewozowego:

Więc mimo całej sympatii dla naszego kolegi, zrobił sobie straszne kuku, bo nie bardzo widzę podstawy prawne do domagania się czegokolwiek od kogokolwiek.


Od Przewoźnika nie, ale od Odbiorcy jak najbardziej.

REGULAMIN ŚWIADCZENIA KRAJOWYCH USŁUG PRZEWOZOWYCH I POCZTOWYCH DHL EXPRESS (POLAND) SP. Z O.O.

Paragraf 13

Doręczenie przesyłki Odbiorca potwierdza własnoręcznym i czytelnym podpisem na Liście Przewozowym, stwierdzając tym samym prawidłowość wykonania usługi. W przypadku gdy Odbiorcą jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej doręczenie przesyłki potwierdza osoba upoważniona do odbioru.
Wszelkie zastrzeżenia dotyczące wykonania usługi lub stanu przesyłki, winny być wpisane na Liście Przewozowym przez Odbiorcę w chwili jej przyjęcia.
Przed potwierdzeniem doręczenia przesyłki na Liście Przewozowym i uiszczeniem wynikających z niego opłat Odbiorca nie może dokonać otwarcia przesyłki.
Z chwilą doręczenia przesyłki wszelkie ryzyka związane z uszkodzeniem lub utratą przesyłki przechodzą na Odbiorcę.

Paragraf 14

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia lub ubytku doręczanej przesyłki, Kurier doręczający przesyłkę niezwłocznie sporządza protokół szkód.
Sporządzenia protokołu może zażądać także Odbiorca, jeśli stwierdzi on, że przesyłka jest naruszona.
Jeśli uszkodzenie lub ubytek zostaną stwierdzone po odbiorze przesyłki, Odbiorca ma prawo w ciągu 7 dni od daty odbioru zażądać spisania protokołu szkody w obecności pracownika DHL Express. Protokół podpisują Odbiorca oraz pracownik DHL Express.


Z tego co pamiętam to te paragrafy są zgodne z Kodeksem cywilnym.

Nie twierdzę, że w serwisie upuścili komputer.
Jedynie to, że potwierdzili odbiór przesyłki.

#170 parasit

parasit
  • 187 postów
  • SkądWawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:23

Przed potwierdzeniem doręczenia przesyłki na Liście Przewozowym i uiszczeniem wynikających z niego opłat Odbiorca nie może dokonać otwarcia przesyłki.

To jak to jest ?
Musi potwierdzić odebranie itp, ale nie może zajrzeć do środka coby sprawdzić czy jest OK ? Coś mętnie ten regulamin pisany, można to było inaczej ująć.

#171 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 29 sierpnia 2006 - 12:28

Mieli 7 dni na sprawdzenie zawartości paczki. Ale im się nie chciało jej otworzyć przez 8 dni.

#172 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 sierpnia 2006 - 13:02

A tu nalażałoby zajrzeć do warunków ubezpieczenia, co jest przez nie objęte ochroną. Zapewne zaginięcie czy uszkodzenie spowodowane wypadkami losowymi, ale może lub nie istnieć w zapisach klauzula, że uszkodzenia spowodowane nieodpowiednim opakowaniem itd., analogicznie do regulaminu przewozów, nie jest ubezpieczeniem objęte.



Właśnie. Czyli pracownik firny kurierskiej albo odmawia zawarcia ubezpieczenia ( bo nie spełnione są warunki) albo poucza jak należy zapakować i ubezpieczenie zawiera. Jeśli ubezpiecznie zostało zawarte, o czym pisze Lutecki, to zapłacił za ubezpieczenie przesyłanego powietrza. Może jest jakiś prawnik na forum? A może Lutecki prawnika pytał? Ciekaw jestem jak to jest.

#173 ŁUKASZ1

ŁUKASZ1
  • 497 postów
  • SkądWARSZAWA

Napisano 29 sierpnia 2006 - 17:42

Rozmawialem z kolega ktory jest kurierem w DHL. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, niestety. Kolega twierdzi, ze sam fakt przyjecia paczki przez kuriera nie daje 100% pewnosci, ze reklamacja w przypadku uszkodzenia sprzetu zostanie rozpatrzona pozytywnie < sic ! > Kurier moze zasugerowac lepsze opakowanie ale jak nadawca sie uprze to przyjmuje paczke. Czesto kurier nie jest w stanie obiektywnie ocenic czy dany sprzet jest wystarczajaco dobrze opakowany. W przypadku uszkodzenia jest spisywany protokol reklamacji, w ktorym okresla sie co bylo wysylane i jak opakowane. Jesli "komisja eskpertow" z DHL uzna ze opakowanie bylo wystarczajace do zabezpieczenia takiej zawartosci / tu komputera / wyplaca sie odszkodowanie, zas jesli uznaja ze nie byl prawidlowo i bezpiecznie opakowany maja prawo odmowic. Sprawe komplikuje fakt, ze cala sprawa zostanie zgloszona w ponad tydzien od przyjecia paczki przez odbiorce /Sad/. Na zdrowy rozsadek DHL moze sie migac zwalajac wine na serwis i zaslaniajac sie brakiem zastrzezen przy odbiorze paczki przez pracownika serwisu oraz wspomnianym poslizgiem od przyjecia paczki do chwili zgloszenia uszkodzenia sprzetu. Kurier mowil, ze czesto zdrzaja sie upadki paczek i ze nalezy bardzo, na prawde bardzo dokladnie pakowac delikatny sprzet. Powiedzialbym tak by byl "niezniszczalny" - wtedy mamy gwarancje ze dojdzie w calosci a w przypadku reklamacji silna podstawe do jej uznania.

#174 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 20:03

jak wiecie mialem problemy z bateria. dzis pojechalem do serwisu, pojechalem na 5 pietro na Mangalii. wychodzi do mnie Pan Arek Mieklisz i pyta sie co sie stalo. powiedzialem ze niewykrywa baterii i dalem mu karteczke co jeszcze nie dziala. wzial MB i gwarancje. po 5 min wrocil z nowa bateria. powiedzial tez ze zamowią nowa klawiatura i plyte glowna i mam sie dowiedywac kiedy przyjada. wtedy zawioze im MB i wymienia te czesci. serwis oceniam na 8/10 8 bo zawsze moglo byc lepiej ;) mogli mnie kawa i ciasteczkami poczestowac :P hehe

#175 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 sierpnia 2006 - 20:44

Właśnie. Czyli pracownik firny kurierskiej albo odmawia zawarcia ubezpieczenia ( bo nie spełnione są warunki) albo poucza jak należy zapakować i ubezpieczenie zawiera. Jeśli ubezpiecznie zostało zawarte, o czym pisze Lutecki, to zapłacił za ubezpieczenie przesyłanego powietrza. Może jest jakiś prawnik na forum? A może Lutecki prawnika pytał? Ciekaw jestem jak to jest.

Ale zwróć uwagę, że ubezpieczenie obejmować może nie tylko uszkodzenie w skutek, powiedzmy, upadku (wtedy ważne jest opakowanie, a właściwie jego jakość), ale również przypadki losowe (katastrofa lub wypadek drogowy, zalanie czy pożar magazynu, etc.) i zagubienie. W samej treści umowy ubezpieczeniowej może również zawarta być klauzula podobna do regulaminu przewozów, że w przypadku nieodpowiedniego opakowania ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia z tym związane.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych