Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wysłałem MBP do serwisu i...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
191 odpowiedzi w tym temacie

#126 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 sierpnia 2006 - 19:28

Wiem, że jest sympatyczny, bo miałem okazję z nim rozmawiać.


No. To wierze, ze sie dogadacie. W mojej, podobnej sprawie, tez okazal sie pomocny. I choc rownolegle wszczalem kroki prawne to p. Janusz rozwiazal sprawe szybciej i przyjemniej.

#127 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2006 - 19:33

A widzisz, więc jednak SAD też potrafi załatwiać sprawy z ludźmi. Mam nadzieję, że mi także pomogą w walce o uszkodzoną przesyłkę :/

#128 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 25 sierpnia 2006 - 20:02

No i odpowiedział szef serwisu. Powiedział, że to moja wina (że powstało uszkodzenie) i jeszcze mi gwarancję unieważnia na sprzęt. Pozostaje więc sąd konsumencki.

Ja jestem ciekaw czy gdy sprzęt kupiłem w USA to po oddaniu do serwisu w Polsce mogą mi mówić, że ich regulamin mówi, że mogą mi cofnąć gwarancję i czy SAD może cofnąć gwarancję od Apple US?


Na jakiej podstawie chcą ci unieważnić gwarancję?

#129 pynieq

pynieq
  • 418 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2006 - 20:08

Nie chce tutaj stawac w nikogo obronie (czyt. SAD) ale czy nie jest tak ze JEST WYMAGANE aby komputer odeslac w oryginalnie pudelku ze styropianowym zabezpieczeniem, bez tego maja prawo do odmowienia udzielenia gwarancji ????


Nie jest.

13. Naprawa gwarancyjna może być wykonana po przedtawieniu przez Kupującego:
- ważnej Karty gwarancyjnej,
- dokumentu sprzedaży wystawionego przez autoryzowanego sprzedawcę wpisanego na pierwszej stronie Karty,
- dokumentu przeniesienia własności z nabywcy końcowego na kolejnego (jeżeli miało to miejsce),
- reklamowanego sprzętu.


I znalazlem przy okazji punkt uzasadniajacy odebranie prawa do gwarancji luteckiemu.

14. Nabywca końcowy traci wszelkie prawa gwarancyjne w przypadku: (...);
- uszkodzeń mechanicznych. termicznych, chemicznych itp.;
(...).


czyli na chwile obecna maja takie prawo :/

// zacytowane z karty gwarancji SAD'u (jak ktos ma z Apple US to moglby rzucic okiem i porownac ?)

#130 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 25 sierpnia 2006 - 20:12

Troche wg. mnie jest bez sensu (ale jak maja prawo to niech bedzie) oni maja prawo przez 7dni nie otwierac paczki natomiast DHL daje 7dni aby spisac protokol uszkodzeniowy. Wszystko na niekorzysc klienta :( Tymbardziej ze DHL z SADem wspolpracuje mimo wszystko sad nie chcial pomoc.


No ale to SAD przyjął paczkę bez sprawdzenia zawartości.
Jeśli komputer był już uszkodzony to ich problem.

#131 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2006 - 20:17

Panowie, wstrzymajmy się narazie z dyskusją. Bardzo proszę.

#132 mediumformat

mediumformat
  • 73 postów
  • SkądPolska

Napisano 26 sierpnia 2006 - 16:13

Witam, wysylalem juz kilka komputerow Apple do klientow (allegro), i zawsze pakuje w oryginalne opakowania + wieksze opakowanie kartonowe, wypelnine np. makulatura + papier pakowy + dobra tasma do oklejenia np. "szara szeroka" lub "tasma allegro" Pozostale sprzedawane przedmioty tak samo pakuje!!! A tagze ja sam zakupilem kilka komputerow w ten sam sposob zapakowanych! Tylko raz kupilem myszke na Allegro ProMouse ktura zapakowal wysylajacy w "koperte bombelkowa" i naturalnie dotarla domnie uskodzona! Zostala "wgnieciona"! - dotej pory nie odzyskale calej kasy! :( Wiec przede wszystkim Lutecki wina lezy po twojej stronie!!! Zapakowal bys to staranie i jesli SAD przyja paczake to wtedy ewidetnie SADownicy zmasakrowali komputer! ... :rolleyes:

#133 naresh

naresh
  • 2 079 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2006 - 18:00

mediumformat, ale skoro z USA (pare ladnych kilometrow) w takim samym pudelku z tworzywa sztucznego (nie jakistam karton czy cos) z wysciolka (czyli teoretycznie cos jak nasze koperty bombelkowe) dotarlo calo, to w polsce na prawde zle sie dzieje... nie wiem czy te drogi takie dziurawe zeby na odcinku nieporownywalnie mniejszym tak bardzo uszkodzic sprzet :| Po to jest mozliwosc sprawdzenia towaru (nie wazne czy przy wysylaniu, czy odbiorze) zeby potem nie bylo wlasnie takich sytuacji... Na 99% lutecki na drodze sadowej powinien wygrac sprawe, ale miejmy nadzieje ze obejdzie sie bez tego :). PS. Cala sprawa nadaje sie na jakis reportarz telewizyjny :)

#134 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2006 - 18:31

Bratanek pracuje w TVN. Może epizodzik w Uwadze? :)

#135 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 26 sierpnia 2006 - 18:35

Najlepiej w e-life w TVN24 ;-)

#136 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 26 sierpnia 2006 - 18:58

Nie masz szans w TVN. TVN za rekordowa kwote zakupil setki Makow w SADzie, zalezy od ich serwisu i na bank nic nie da na SAD.

#137 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2006 - 19:02

Ruczaj: Przesadzasz - maki kupili, ale nie setki. Równie dobrze możnaby powiedzieć, że nic nie powiedzą o firmie OSRAM od której mają żarówki i Ground która układała im panele we wszystkich pomieszczeniach. Do tego w grę wchodzi Biedronka na której jedzeniu lecą reporterzy.

#138 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 26 sierpnia 2006 - 19:14

Nie masz szans w TVN. TVN za rekordowa kwote zakupil setki Makow w SADzie, zalezy od ich serwisu i na bank nic nie da na SAD.

Delli mają więcej niż Maców.
Wystarczy zobaczyć Bilans, Fakty Ludzie Pieniądze albo InterNet24.

#139 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2006 - 19:27

rzymianin: Internet24 tworzy Onet.pl

#140 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 sierpnia 2006 - 23:46

to ze przesylka w takim opakowaniu ze stanow doleciala calo to czysty przypadek... po takim obrocie sytuacji to juz nie jestem taki pewien co do wygranej kolegi luteckiego w sądzie... regulamin DHL jednoznacznie mowi ze firma nie ponosi odpowiedzialnosci za uszkodzony sprzet podczas gdy zostal nieodpowiednio zapakowany ...

#141 PitMac

PitMac
  • 399 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 sierpnia 2006 - 01:44

Ta sprawa co chwile przybiera inny obrót.Mnie dziwią trzy rzeczy. 1) Ja kurier mógł przyjąc taką paczke i ją ubezpieczyć? 2)Opakowanie,nigdy ale to nigdy nie przyszło by mi do głowy wysyłac komputer gdziekolwiek w bezpiecznej kopercie.Normalnie słów braknie. 3)Jak ktoś kto odbiera paczke i bierze za nia odpowiedzialność nie rozpakuje jej odrazu po odbiorze i nie sprawdzi co ona wogóle zawiera!

#142 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 sierpnia 2006 - 09:13

po takim obrocie sytuacji to juz nie jestem taki pewien co do wygranej kolegi luteckiego w sądzie... regulamin DHL jednoznacznie mowi ze firma nie ponosi odpowiedzialnosci za uszkodzony sprzet podczas gdy zostal nieodpowiednio zapakowany ...


Wiesz, regulamin to jest tak napisany, że praktycznie za każdym razem gdy ktoś zarząda ubezpieczenia to dostanie zero. Dodatkowo nie mam pewności, że uszkodzenie powstało w transporcie.

#143 Hans

Hans
  • 277 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 sierpnia 2006 - 09:33

Jak dla mnie to popelniles blad wysylajac tak wartosciowego Maca w takim opakowaniu. I nie wazne sa inne argumenty typu z USA tak paka doszla bez uszkodzen. W tej chwili potrzeba ci dobrego adwokata by usuneli te usterki ew.wyrwac kase na nowego. Ale w swietle wszystkich niedopatrzen pewnie jest duza szanasa.

#144 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 27 sierpnia 2006 - 13:05

Nie wiem, skad ta legenda o kopercie z babelkami. Lutecki, czy ja sie myle, o ile pamietam Macbook szedl w pudelku takim samym jak przyszedl z USA?

#145 maryo666

maryo666
  • 574 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 sierpnia 2006 - 13:07

Nie wiem, skad ta legenda o kopercie z babelkami. Lutecki, czy ja sie myle, o ile pamietam Macbook szedl w pudelku takim samym jak przyszedl z USA?

Tak, w takim samym, a to wlasnie byla koperta bombelkowa :wink: .

#146 ŁUKASZ1

ŁUKASZ1
  • 497 postów
  • SkądWARSZAWA

Napisano 27 sierpnia 2006 - 16:43

Wspolczuje wlascicielowi. Mysle ze brakiem rozwagi jest wysylanie sprzetu znacznej wartosci jedynie w kopercie babelkowej. Nie chce bronic Sadu ale zwloka z rozpoczeciem naprawy nie swiadczy o jakims spisku, krecaniu z ich strony a moze popropstu komputer czekal na swoja kolej do naprawy. Oni chyba maja 14 dni na naprawe wiec moga sie zabrac nawet w 13 dniu za nia. Jak ja bym przyjmowal sprzet znacznej wartosci do serwisu bym odtwieral przy kurierze paczki by nie bylo niedomowien tak jak w tym przypadku. Nie wiem niestety jak postapuja pracownicy Sadu. Zycze by sprawa sie wyjasnila na korzysc kolegi. Wszyscy pamietajmy o solidny pakowaniu laptopow, gdziekolwiek wysylamy.

#147 maryo666

maryo666
  • 574 postów
  • SkądPuławy

Napisano 27 sierpnia 2006 - 17:44

Dokladnie, lepiej dobrze zapakowac i sie nie martwic, ale tu mamy odmienna sytuacje. Lutecki mogl sobie pomyslec przeciez ze: ze stanow przyleciala samolotem a potem przyjechala do domu wiec luz nie ma co sie martwic. Za to Sad przyjmujac laptopa do naprawy w kopercie bombelkowej powinien sprzwdzic czy ten laptop przezyl podroz, no ale tak sie nie stalo ;( mam nadzieje ze Lutecki sie dogada z sadem i bedzie mozna zakonczyc watek happy endem :wink:

#148 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 09:37

Czy wie ktoś gdzie mogę znaleźć postanowienia gwarancji międzynarodowej Apple?

#149 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 09:58

http://www.apple.com/legal/

#150 lutecki

lutecki
  • 3 315 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpnia 2006 - 10:04

Dzięki Heidi :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych