Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Bezpieczna Ładowarka samochodowa!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
269 odpowiedzi w tym temacie

#51 Slider

Slider
  • 76 postów

Napisano 03 sierpnia 2009 - 19:49

ooo to masz ta sama co ja z ery:) Tez firmy "jivo"? I jak sie sprawdza? Reid- Jaka jest oryginalna ladowarka samochodowa Apple? Podaj link do niej, chetnie zobacze?

#52 mlodywilq

mlodywilq
  • 59 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 00:49

nie ma oryginalnej

#53 Slider

Slider
  • 76 postów

Napisano 04 sierpnia 2009 - 20:45

nie ma oryginalnej

tez tak mysle:) Aco sadzidzie o ladowarce z salonu ery? Motor Power - In-Car Category - the home of iPod, computer and electronic accessories

#54 Ultrasonic

Ultrasonic
  • 102 postów

Napisano 19 sierpnia 2009 - 17:11

Przetestowałem już dwie ładowarki, jedna "noname" druga taka jak ta: Ĺ�ADOWARKA SAMOCHODOWA iPhone / iPod PROPLAY W-wa (713922751) - Aukcje internetowe Allegro (też chińszczyzna).

Obydwie nie dają rady ładować z włączonym GPSem.
Co do Griffina SE to w iStore również są opinie (dużo) że nie daje rady z włączonym GPS i że ma za krótki kabel.
Co w takim razie kupić aby pociągnęło iPhone z włączoną nawigacją??

PS. Ładowarki testowałem tak: zostawiłem 20% baterii w iPhone, podłączyłem go do testowanej ładowarki i pojechałem w trasę. iPhone kończył żywot w niespełna godzinę.
Macie coś naprawdę sprawdzonego?
Już się zastanawiam nad czymś takim: ŁADOWARKA SAMOCHODOWA PDA 5V 2A WROCŁAW TRAUGUTA (716431340) - Aukcje internetowe Allegro
2 ampery powinny zapewnić odpowiedni prąd.

#55 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 19 sierpnia 2009 - 20:32

TYLKO orginalna Apple jest DOBRA i nie rozwala baterii.

Skoro już wiemy, że nie ma oryginalnej ładowarki Apple do samochodu, to pozostają nam niestety tylko te podróby.
I mam jeszcze pytanie techniczne. W jaki sposób ładowarka samochodowa "rozwala" baterię w iPhonie?
Czyżby zastosowano tam akumulator typu NiMh czy też NiCd?
Pomijam oczywiście uszkodzenia ładowarek, które powodują przepuszczanie napięć wyższych niż 5V.

pozdrawiam

#56 najman

najman
  • 953 postów

Napisano 21 sierpnia 2009 - 09:27

ŁADOWARKA SAMOCHODOWA USB ~ APPLE IPHONE IPOD MP3 (710151013) - Aukcje internetowe Allegro a takie cos nei popsuje mi baterii? Dobre ma napiecie?

#57 vect0r

vect0r
  • 215 postów

Napisano 03 września 2009 - 16:32

Witam! Ostatnio wpadła mi w ręce ładowarka samochodowa firmy... Bóg wie jakiej, jakaś ze Stanów, ale taka no-name. Rzecz w tym, że nie mam zamiaru jej używać, podłączyłem testowo i okazało się, że iPhone nie wydaje w czasie ładowania dźwięku - nie gra, nie ma dźwięku klawiszy - słowem milczy... Zaintrygowało mnie to i stąd moje pytanie - co jest tego powodem? Pozdrawiam!

#58 Panicz

Panicz
  • 323 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 03 września 2009 - 18:55

Ta też nie ogarnia GPS'u
ale jest bezpieczna więc polecam!
Ładowarka samochodowa iPhone 3G NIE PSUJE BATERII (724232228) - Aukcje internetowe Allegro
PS niedługo będę miał takie z rozwijanym kabelkiem, podobno radzą sobie z GPS i z długością kabla też oki, ale nie wiem jeszcze w jakiej cenie i czy jest oki.
dam znać
Na razie polecam tę jak na początku postu.
Pozdrawiam!

#59 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 03 września 2009 - 19:19

Ta też nie ogarnia GPS'u
ale jest bezpieczna więc polecam!
Ładowarka samochodowa iPhone 3G NIE PSUJE BATERII (724232228) - Aukcje internetowe Allegro

Co to znaczy, że jest bezpieczna? Masz własny pogląd na tę sprawę, czy powtarzasz wpis na allegro?

pozdrawiam

No szkoda, że tak naprawdę żaden serwisant-elektronik się nie wypowie jasno i otwarcie, że tekst pt. bezpieczna ładowarka samochodowa jest próbą naciągnięcia klienta i tyle.
Ten tekst na allegro o tej ładowarce jest kłamliwy i tendencyjny. Wszystkie ładowarki z wyjściem USB ma napięcie wyjściowe 5V. Różnią się tylko wydajnością prądową. Jak wiemy iPhone potrzebuje 1A (takie parametry ma ładowarka sieciowa) i to wystarczy.
A zepsuć może się każda ładowarka.

#60 Ultrasonic

Ultrasonic
  • 102 postów

Napisano 07 września 2009 - 21:39

Problem z niewydolnością ładowarki pojawia się głównie podczas korzystania z nawigacji. Mam mały update dla tych co nie znaleźli dobrej ładowarki (ja po przetestowaniu trzech na razie dałem sobie luz). Przede wszystkim wyłączyć Wifi. Wydaje mi się że od tej operacji ładowarka (noname) zaczęła dawać radę. Fakt że telefon miałem naładowany na full, ale po 2 godzinach jazdy tak pozostało. Druga sprawa o której nie wiedziałem: jeśli przy włączonej nawigacji naciśniemy przycisk "power" to wyłącza się podświetlanie ale GPS i navigon pracuje dalej. Jechać dalej można bo kiedy trzeba będzie gdzieś skręcić, albo zwolnić to dowiemy się o tym komunikatami głosowymi które w trybie wygaszenia normalnie działają.

#61 taiszo

taiszo
  • 23 postów

Napisano 07 września 2009 - 21:43

Polecam ładowarkę firmy Sitel (opakowanie koloru żółtego) na każdej stacji Shell. Ładowarka działa bez problemów z nawigacją i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z komórką po użytkowaniu tej ładowarki!!! Cena to 19,90zł.

#62 Panicz

Panicz
  • 323 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 września 2009 - 11:53

Wiesz opieram swoje zdanie, na tym że ładowarkę tę mam rok i wszystko jest oki, a bateria trzyma tyle ile powinna, widziałem też komentarze nie ma niezadowolonych klientów. Tutaj jeden z komentarzy: "Dobry kontakt, szybka wysyłka, bardzo konkretnie. Ładowareczka do iPhona od tego sprzedawcy działa świetnie (w przeciwieństwie do kilku innych które próbowałem). Polecam!!" Pozdro!

#63 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 08 września 2009 - 13:27

Wiesz opieram swoje zdanie, na tym że ładowarkę tę mam rok i wszystko jest oki, a bateria trzyma tyle ile powinna, widziałem też komentarze nie ma niezadowolonych klientów.

Oczywiście, że nie ma. Z reguły klienci, którzy kupili produkt nie psioczą na niego, bo wystarczy im tylko szybko zrealizowana transakcja. Na temat jakości ładowarki można powiedzieć coś po jakimś czasie, a zwykle komentarz wystawiamy wczesniej.
Masz tę ładowarkę i jesteś zadowolony to OK.
Ja odnosiłem się tylko do tekstu na aukcji, który jest tendencyjny i nierzetelny. Na tej samej aukcji nie ma słowa o wydajności pradowej tej ładowarki. Można z niej pobierać 1A czy mniej? Bo jeżeli mniej, to nie sprawdzi się przy działającej nawigacji.

Tutaj jeden z komentarzy:
"Dobry kontakt, szybka wysyłka, bardzo konkretnie. Ładowareczka do iPhona od tego sprzedawcy działa świetnie (w przeciwieństwie do kilku innych które próbowałem). Polecam!!"

No nie żartuj.
Wiesz może dlaczego te poprzednie były niedobre? Może kupował słabe ładowarki do 2G i się dziwił, że coś nie jest tak.
Powtórzę. Szanuję Twoje zdanie w kwestii tej ładowarki. Jeżeli ma możliwość poboru prądu 1A, to jest jak najbardziej godna polecenia.

pozdrawiam

#64 neequo

neequo
  • 130 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 września 2009 - 22:22

A ja kupiłem Griffin PowerJolt, dałem stówkę w iSpocie. Chciałem mieć pewność, że wszystko będzie ok. I co? Ładuje w samochodzie, i Z REGUŁY osobny kabelek ładuje przez USB komputerowe. Ale co z synchronizacją? Według dołączonej instrukcji kabelek służy zarówno do ładowania, jak i właśnie do synchronizacji. I tu już totalna losówka. Raz iTunes widzi iPhone, raz nie. Próbowałem z kilkoma iPodami, iPhone'ami, iMacami, MacBook'ami PRO i nie-PRO. Raz jest ok, a innym razem błędny odczyt, albo nawet komunikat o nierozpoznanym urządzeniu. Sprzedawca w iSpocie orzekł, że powinienem przeinstalować iTunes. Reklamacji nie przyjął.

#65 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 10 września 2009 - 12:25

Może zaczniemy rozbierać nasze ładowarki samochodowe i zobaczymy co siedzi w środku i jakie napięcie jest podawane na zewnątrz. Sam kupiłem na allegro "bezpieczną" ładowarkę z prądem wyjściowym 1A za 38zł z przesyłką. Po odebraniu rozebrałem ją, pomierzyłem i zobaczyłem co jest w środku. Sercem ładowarki okazała się przetwornica DC-DC MC34063A. Układ stary jak świat i wcale nie jakiś nadzwyczajny. Ale działa. Napięcie na wyjściu bez obciążenia: 5,5V (zmierze jeszcze po podłączeniu iPhona). Biorąc pod uwagę zastosowaną aplikację przetwornicy w ten 1A bym nie wierzył (maks 800-900mA). Może zrobię jakiś dokładny pomiar zmieniając obciążenie. Zobaczymy ile dam radę wyciągnąć i przez jaki czas. Mam nadzieję, że komuś też się będzie chciało rozbebeszyć jakąś ładowarkę (najlepiej super firmową) i porównamy bebechy. pozdrawiam

#66 neequo

neequo
  • 130 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 września 2009 - 14:06

Popieram, świetny pomysł. Mam za sobą kilka o wiele bardziej skomplikowanych układów, ładowarka samochodowa to rzeczywiście banał. A gdyby użyć popularnego LM7805? Na wyjściu 5V i do 1,5A obciążenia.

#67 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 10 września 2009 - 17:41

Popieram, świetny pomysł. Mam za sobą kilka o wiele bardziej skomplikowanych układów, ładowarka samochodowa to rzeczywiście banał. A gdyby użyć popularnego LM7805? Na wyjściu 5V i do 1,5A obciążenia.

Pomysł zły. Dlaczego? Ano dlatego, że ten LM7805 będzie musiał oddać moc. I to sporo mocy. Przy poborze 1A, to będzie jakieś P= (12V-5V)*1 = 7W. Tzn., że założysz sobie grzejniczek-elektryczek.
Dlatego pomysł z przetwornicą jest najlepszy. Co do dalszych pomysłów, to odsyłam na portal elektrody jako bardziej odpowiedni :)

pozdrawiam

#68 Canibal

Canibal
  • 155 postów

Napisano 12 września 2009 - 19:28

Witam ja zakupiłem taka ladowarke za smieszne pieniadze 10zł
Dołączona grafika

Dołączona grafika

made in china wiadomo i nie wiem czy ja probowac czy nie.moze ktos mial do czynienia z czyms takim ?Sry za jakosc zdjecia robione ipkiem :P no ale ma takie parametry ładowarka domowa input:ac100V-240V 50/60HZ Output :dc 5,0V 500mA a ładowarka samochodowa input:ac 12V-24V output:dc 5,0V 800mA .Z góry dzieki o opinie i porady ;)

#69 Grabus

Grabus
  • 112 postów
  • SkądTczew

Napisano 19 września 2009 - 21:56

a ja mam belkin micro car charger ;] tez dziala ;]

A można wiedzieć gdzie kupiłeś i za ile. Coś nie mogę znaleźć gdzie to kupić. Jak byś mógł podać w jakich warunkach używałeś tej ładowarki, to byłbym wdzięczny.

Polecam ładowarkę firmy Sitel (opakowanie koloru żółtego) na każdej stacji Shell. Ładowarka działa bez problemów z nawigacją i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z komórką po użytkowaniu tej ładowarki!!! Cena to 19,90zł.

Niestety zakupiłem dzisiaj taką i muszę jednoznacznie stwierdzić po testach w trasie, że nie daje ona jednak rady z włączoną nawigacją oraz muzyką przez bluetooth. Co prawda powoli, ale jednak poziom naładowania baterii spadał. Jednak niewiele do szczęścia tej ładowarce brakuje, ponieważ kiedy potem testowałem ją jeszcze raz tym razem jednak na postoju, to dawała radę naładować telefon. Włączone miałem te same aplikacje, to jest Navigon oraz muza przez bluetooth, jedyną różnicą było to, że samochód stał w miejscu.
Myślę, że poruszająca się nawigacja bardziej obciąża procesor, przez co zużywa on więcej energii.

Poza tym kilku z was wypowiadających się wyżej twierdziło, że "jedyna polecana przez Apple ładowarka" Griffin Power Jolt, ta z odłączanym kablem usb, którą niektórzy nazywali nawet "oryginalną ładowarką do iPhone'a"; daje radę naładować iPhone'a z włączoną nawigacją. Tą tezę również muszę obalić. Testy w trasie potwierdziły, że nie daje ona rady naładować iPhone'a. Była nawet gorsza od ładowarki Sitel'a dostępnej na stacjach Shell, co objawiało się szybszym rozładowywaniem baterii niż w przypadku podłączenia ładowarki Sitel. Dodam jeszcze, że z pewnością miałem odpowiedni model ładowarki gdyż zakupiłem go bezpośrednio w iSpocie.


Wartym wspomnienia jest również fakt, iż telefon raczej nie był w stanie się przegrzać, ponieważ miałem go przymocowany bezpośrednio przy wylocie wentylacji.

Czyli niestety Griffin Power Jolt jutro jadę zwrócić do iSpot'u i szukam nadal ładowarki, która spełni moje wymagania. Teraz na celowniku mam wspominaną przez kolegę massacrrrre Belkin Micro Car Charger. Producent podaje, że obsługuje ona nateżenie prądu sięgające 1A, co powinno wystarczyć. Trudno w to uwierzyć przy jej rozmiarach, ale kto wie. Może rzeczywiście da radę, a wtedy jej rozmiar będzie dużym plusem.

#70 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 20 września 2009 - 10:34

Poza tym kilku z was wypowiadających się wyżej twierdziło, że "jedyna polecana przez Apple ładowarka" Griffin Power Jolt, ta z odłączanym kablem usb, którą niektórzy nazywali nawet "oryginalną ładowarką do iPhone'a"; daje radę naładować iPhone'a z włączoną nawigacją. Tą tezę również muszę obalić. Testy w trasie potwierdziły, że nie daje ona rady naładować iPhone'a. Była nawet gorsza od ładowarki Sitel'a dostępnej na stacjach Shell, co objawiało się szybszym rozładowywaniem baterii niż w przypadku podłączenia ładowarki Sitel. Dodam jeszcze, że z pewnością miałem odpowiedni model ładowarki gdyż zakupiłem go bezpośrednio w iSpocie.

No to mamy problem. Dlaczego? Ano dlatego, że zgodnie z danymi producenta ładowarka Power Jolt ma wydajność prądową dochodzącą nawet do 2A i gwarantowaną wartość napięcia wyjściowego 5,2V przy obciążeniu 1A
http://www.griffinte...uide_nomini.pdf

Mamy zatem do wyboru, albo:
1. Producent ładowarki nie wie co pisze
2. Ładowarka Grabusa jest uszkodzona
3. Apple dał d...y i wbudowany układ zasilania jest za słaby dla wersji 3GS przy pełnym obciążeniu. W końcu zmienili ten układ, bo 3GS nie można już ładować napięciem 12V.
4. W samochodzie Grabusa napięcie na "zapalniczce" spada z jakiegoś powodu do wartości poniżej 12V, co powoduje, że ładowarka nie może wydać z siebie tyle ile by chciała.

Wszystko jest oczywiście do sprawdzenia, bo wystarczy dokonać odpowiednich pomiarów.
Generalnie cała sprawa jest troszkę zasmucająca.

pozdrawiam

#71 Grabus

Grabus
  • 112 postów
  • SkądTczew

Napisano 20 września 2009 - 11:53

Nie, no zaraz zaraz. Ja mam inny model, mianowicie taki: Sklep internetowy iSpot GRIFFIN PowerJolt Redisign do iPod/iPhone czarny - Zasilanie on nawet inaczej wygląda i w specyfiakcji jest informacja o prądzie 0.5A Dołączona grafika

#72 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 20 września 2009 - 12:18

Nie, no zaraz zaraz. Ja mam inny model, mianowicie taki: Sklep internetowy iSpot GRIFFIN PowerJolt Redisign do iPod/iPhone czarny - Zasilanie

No to nie ma o czym mówić. 500mA możesz sobie... zresztą sam wiesz.
Nie ma co się dziwić, że nie daje rady.
Ale jak widać, ten sam producent sprzedaje ładowarkę, która może się nadać :)

pozdrawiam

#73 Grabus

Grabus
  • 112 postów
  • SkądTczew

Napisano 20 września 2009 - 12:33

...Ale jak widać, ten sam producent sprzedaje ładowarkę, która może się nadać :)

No właśnie widzę, tylko dlaczego nie jest ona dostępna w iSpotach? Wysłałem zapytanie czy mają taka w ofercie czekam na odpowiedź.

#74 Piotrex

Piotrex
  • 877 postów

Napisano 20 września 2009 - 13:50

No to mamy problem. Dlaczego? Ano dlatego, że zgodnie z danymi producenta ładowarka Power Jolt ma wydajność prądową dochodzącą nawet do 2A i gwarantowaną wartość napięcia wyjściowego 5,2V przy obciążeniu 1A
http://www.griffinte...uide_nomini.pdf


pozdrawiam


2A to natężenie zadziałania bezpiecznika topikowego. Przy takim obciążeniu ten sprzęt długo nie popracuje, nie wspominając o tym że zapewne napięcie jest wówczas poniżej 1V.
Wypowiadałem się już na tym forum trzykrotnie na temat ładowarek griffin. Firma ta nie wypuściła jeszcze żadnej ładowarki do iphone'a o wydajności ponad 500mA. Jeżeli gdzieś jest napisane inaczej to jest to błąd, który firma onegdaj oficjalnie dementowała.

#75 Mystik

Mystik
  • 134 postów

Napisano 20 września 2009 - 13:56

2A to natężenie zadziałania bezpiecznika topikowego. Przy takim obciążeniu ten sprzęt długo nie popracuje, nie wspominając o tym że zapewne napięcie jest wówczas poniżej 1V.
Wypowiadałem się już na tym forum trzykrotnie na temat ładowarek griffin. Firma ta nie wypuściła jeszcze żadnej ładowarki do iphone'a o wydajności ponad 500mA. Jeżeli gdzieś jest napisane inaczej to jest to błąd, który firma onegdaj oficjalnie dementowała.

Onegdaj może i dementowała.
Powyżej podany przeze mnie link do manuala ze strony Friffina i dla mnie jest dokumentem oficjalnym.
Więc może cos się zmieniło.

pozdrawiam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych