Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Pękające MacBooki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
582 odpowiedzi w tym temacie

#551 chris.zurada

chris.zurada
  • 3 977 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 07 grudnia 2010 - 10:07

No po tylu latach mocniejsze trzepniecie klapka daje niestety taki efekt.

#552 Babidi

Babidi
  • 330 postów
  • SkądJeżyce Terrorists

Napisano 08 grudnia 2010 - 23:58

Panowie sprawa topcase jest znana Apple nie od dziś. Jeśli macie Apple Care 3 letnie to nie macie się co martwić, wymienią na nowy, jeśli nie a czas od zakupu nie przekroczył 4 lat to też wymieniają. Ja w białym MB z 2006 roku miałem wymieniany topcase 3 razy. Zawsze po jakimś czasie mi pękał. Po pierwszym razie po 6 miesiącach potem rok, potem znów parę miesięcy. Zrobiłem gnój w stanach dzięki pomocy redaktora Cult of Mac, który dostał od Apple nowego białego Unibody za to, że jego stary Mac też był tyle razy wymieniany. Za 4 razem dają nowego Maca - taka jest zasada. Ja po cichu liczyłem nawet na to ale przyznam, że teraz za 3 razem tak mi zrobili, że mucha nie siada, jest jakoś inaczej inny plastik trwalszy, bielszy jakoś inaczej jest to spasowane od środka, wiecie jak np się dotknęło po lewej stronie to był taki luz itd., w niektórych miejscach ten plastik tak latał teraz tego nie mam. Jest zwarta zbita konstrukcja, waliłem mocno z całej siły przez 6miesięcy teraz by wrócić i dostać nowego MB unibody :) ale się nie da wreszcie to zrobili z czego jestem zadowolony. Jeszcze apropo wymian na nowego Maca, znam ludzi co dostając za 4 razem propozycję MB unibody mówili, że chętnie ale tam nie ma firewire a ja bardzo potrzebuję i co ? darmowy upgrade do MBP 13 alu unibody, wszystko by klient był szczęśliwy, no ale to w USA.

#553 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 11 grudnia 2010 - 10:16

piękna sprawa też bym chętnie wymienił na MBP 13" :D

#554 xbartekx

xbartekx
  • 8 postów

Napisano 19 grudnia 2010 - 11:38

no i stało się po ponad dwóch latach użytkowania mojego macbooka zauważyłem pierwsze pęknięcie, wydaje mi się że to i tak szmat czasu że wytrzymał bez żadnego uszkodzenia ale pytanie mam do was drodzy forumowicze. otóż mieszkam obok cortlandu w poznaniu więc daleko do serwisu nie mam ale czy warto się z tym do nich fatygować ? zwłaszcza że komputer po gwarancji. poniżej link do zdjecia.

pozdrawiam i dzięki za pomoc

[url]http://img441.imageshack.us/img441/2793/101219112650.jpg[/url]

#555 B@rtasMAC

B@rtasMAC
  • 572 postów

Napisano 19 grudnia 2010 - 12:37

myślę że bez problemu możesz do nich zawitać, powinni to wymienić

#556 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 23 grudnia 2010 - 00:42

Korzystaj, puki jeszcze wymieniają. Może być tak jak z dyskami z pierwszych MB, już przestali wymieniać.

#557 xbartekx

xbartekx
  • 8 postów

Napisano 27 grudnia 2010 - 21:36

już przysłali części do nich i jutro jadę na wymianę więc dzięki wielkie za doradzenie :) pozdro

#558 mat_swat

mat_swat
  • 35 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 grudnia 2010 - 15:58

Wstęp:
Panowie i Panie, jestem po wymianie topcase (Macbook white, early 2008). Procedura wg. postu #333 autorstwa "domeen" a naprawa odbyła się w Cortand (Poznań) w ramach naprawy pogwarancyjnej programu "customer satisfaction".

Przedmiot naprawy:
Wymienili topcase i ramkę wokół matrycy (z tego co napisali w zleceniu serwisowym) ale widzę, że jest też nowa klawiatura i gładzik. Co ciekawe wydaje mi się, że topcase i ramka są innego koloru (ciemniejsze, bardziej szare) a już napewno z innego materiału. Teraz te części bardziej się wyróżniają, tzn. wcześniej były jakby lepiej wkomponowane (może były bardziej beżowe jak szare) a może to poprostu wina tego, że stare części pożółkły z biegiem czasu i komputer przestał wyglądać jak nowy. Fajnie, że przy okazji wymieniają klawiaturę i gładzik, ponieważ po 1,5 roku na klawiaturze zdążyły zatrzeć się niektóre literki a gładzik stracił swoją chropowatą powierzchnię.
Co do materiału z którego są nowe części - jak go zobaczyłem to odrazu pomyślałem, że to jakaś chińszczyzna a nie oryginał od apple ale niestety nie ma tego jak sprawdzić a w dodatku serwis deklaruje, że używa oryginalnych części. Słyszałem, że nowe plastikowe macbooki były zrobione z innego materiału i chyba użyli go do produkcji części zamiennych dla starszych wersji. Niestety jak dla mnie widać różnicę i wolałem stary plastik a cała ta sytuacja przypomina mi tą gdy porównuje się oryginalne/nieoryginalne obudowy do telefonów.

Czas realizacji:
Wysłałem zgłoszenie ze strony www i po 3 dniach odpisali, że są gotowi przyjąć komputer. Wysłałem kompa DHL-em a potem dostałem od serwisu kilka maili a w nich, że: odebrali komputer i czekają na diagnozę (na następny dzień po wysyłce), komputer został zdiagnozowany i czekają na części (+5 dni), sprzęt został naprawiony (+2 dni). Ostatni mail był z informacją, że wysłali komputer (+1 dzień). Komputer był u mnie na następny dzień. Łącznie 13 dni (wliczając transport).

Jakość wykonania usługi:
Moge mieć zastzeżenie do tego, że przy zawiasie od ekranu - między bottom case a top case wystaje jakiś mały kawałek folii (lub przeźroczystego plastiku) i przy zamykaniu klapy zawsze słychać że zawias ociera o to "coś" wydając w końcowej fazie dziwny dźwięk - strzela. W sumie na niektórych forach ostatnio modne jest powiedzenie, że "w X:XX słychać strzały" ale nie wiedziałem, że zostanie to okrojone do liczby pojedyńczej i zaimplementowane sprzętowo w moim maku. Widać taki znacznik czasu, ewentualnie okazja do zabawy w małego chirurga (mogę odciąć wystający element skalpelem lub nożykiem).

Tyle mojej historii, może komuś się przyda.
Sądząc po wpisach to teraz muszę zainwestować w klawiaturę i gumki by uniknąć przyszłych problemów.

Na koniec pytanie do osób którym wymieniono obudowę: Wydaje mi się, czy w nowych obudowach jest nowy wyłącznik zasilania - ma mniejszą średnicę?

#559 owz

owz
  • 3 360 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 grudnia 2010 - 21:48

Napisałem maila do Cortlandu czy wymienią top case w moim czarnym macbooku w ramach "kampanii naprawczej". Zobaczymy co odpiszą :)

#560 chris.zurada

chris.zurada
  • 3 977 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 30 grudnia 2010 - 22:26

Mi niestety odrzucili, bo minal juz miesiac ponad ten okres dopuszczalny, a chyba sa ta 3 lata od daty produkcji.

#561 shadowsky

shadowsky
  • 299 postów
  • SkądPleszew

Napisano 16 stycznia 2011 - 18:46

Może mi ktoś napisać jak to dokładnie jest tzn 3 czy 4 lata oraz od daty produkcji czy daty zakupu? Interesuje mnie macbook late 2007 i nie wiem czy jeszcze to go obejmie czy już nie.

#562 chris.zurada

chris.zurada
  • 3 977 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 16 stycznia 2011 - 19:10

Zdradze Ci maly sekret:

https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do

#563 shadowsky

shadowsky
  • 299 postów
  • SkądPleszew

Napisano 16 stycznia 2011 - 21:03

Zdradze Ci maly sekret:

https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do


Nie napisałem, że go posiadam tylko, że takim modelem z taką wadą się interesuje także twój "magiczny sekret" na nic mi się nie przyda. O takich "sekretach" to mi bardzo dobrze wiadomo.

Przeszukałem temat i niby, że od daty zakupu ale róznie ludzie piszą, jeszcze tylko nie wiem 3 czy 4 lata, tu też sprzeczne informację.

#564 chris.zurada

chris.zurada
  • 3 977 postów
  • SkądTychy, Poland

Napisano 16 stycznia 2011 - 21:12

3 lata. Raczej od daty zakupu, co tez jest odnotowywane w systemie apple. Ja sie spoznilem pol roku.

#565 the3ye

the3ye
  • 30 postów

Napisano 04 lutego 2011 - 22:44

Może mi ktoś napisać jak to dokładnie jest tzn 3 czy 4 lata oraz od daty produkcji czy daty zakupu? Interesuje mnie macbook late 2007 i nie wiem czy jeszcze to go obejmie czy już nie.

I jak się sprawa zakończyła? Też mam late 2007 z objawami 'do wymiany' i najwcześniej będę mógł się kontaktować z jakimś serwisem w przyszłym tygodniu.

#566 czapla2006

czapla2006
  • 1 postów

Napisano 13 lutego 2011 - 12:19

Witam,

plaster - mam ten sam problem i dosyć biegania i wymieniana obudowy, która i tak za miesiąc pęka, ponieważ dzieje się tak po raz trzeci chcę wystąpić do sprzedawcy o wymianę laptopa (w innej obudowie) lub zwrot gotówki. Proszę o rade jak zacząć działać, reklamacja "z tytułu niezgodności towaru z umową" czy w innej formie?
Będę wdzięczna za pomoc, proszę pisz na adres: sroka6002@wp.pl

pozdrawiam

#567 lewandowsky

lewandowsky
  • 492 postów

Napisano 14 lutego 2011 - 03:38

Niezgodność towaru z umową Tylko niezgodność towaru z umową wchodzi w tym wypadku w grę, jest najkorzystniejsza i daje dość duże prawdopodobieństwo, że oddadzą kasę jeśli nie mogą wymienić towaru na pozbawiony wady. masz 24 miesiące od daty zakupy i 2 tyg od daty stwierdzenia wady, oczywiście zawsze mówię, że wystąpiło to wczoraj:)

#568 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 14 lutego 2011 - 09:08

Ciekawy jestem, co by zrobiło Apple, jak by wszyscy zażądali zwrotu gotówki. Faktem jest, że pomimo tzw nowego TopCase problem dalej istnieje. Po ostatnich doniesieniach właścicieli iMaków, okazuje się, że mamy kolejnego iBubla. No cóż. Polityka oszczędności i tak kiedyś wyjdzie. Szkoda tylko, że tyle ludzi przez to zraża się do marki.

#569 barte9

barte9
  • 56 postów
  • SkądGummersbach, Germany

Napisano 24 sierpnia 2011 - 15:56

Dzisiaj dzwoniłem do Apple na ich polską infolinię 00800... i pytałem sie jak wygląda sprawa z topcase po gwarancji. Sprawdził mój nr seryjny i przyjął zgłoszenie, żeby serwis nie odrzucił zgłoszenia, że mój biały MacBook nadaje się do wymiany topcase. Polecił także żeby oddać go najlepiej do Cortlandu, bo szybciej to załatwią niż w iSpocie. Mój białas to mid2009. Tak więc najlepiej zadzwońcie do Apple i wam powiedzą co i jak.

#570 luksta

luksta
  • 154 postów
  • SkądLuboń/Poznań

Napisano 24 sierpnia 2011 - 16:29

Ja jestem po trzech latach użytkowania i trzech wymianach. Znów pojawiły się te symptomy i dowiedziałem się, że mogą to naprawić za kasę. AppleUSA odesłało mnie do Polski abym najpierw porozmawiał z lokalnym. Sugerowali mi również abym się udał do AppStore ale najbliższy to chyba w Lonodynie (bo do Berlina to chyba nie pojadę bo nie dogadam się po niemiecku). Pytanie zasadnicze czy w ogóle warto tam jechać (kiedyś był tutaj jakiś post o tym, że wymieniono mu kompa od ręki). Może jakieś doświadczenie macie w tej kwestii?

#571 Agher

Agher
  • 1 304 postów

Napisano 24 sierpnia 2011 - 19:27

Ja zostawiłem swojego starego mac'a u autoryzowanego resellera i tyle. (AkbarPro w Toruniu). Top case wymieniony za darmo, bez żadnych problemów, noszenia dokumentacji, dowodu zakupu. W sklepie nikt mnie nie pytał jaki to model, jaki numer seryjny itp. Sprzedawca powiedział, że każdy biały macbook podlega darmowej wymianie elementów (wymienili nie tylko topcase ale też klawiaturę i ramkę wokół ekrany) DO 5 lat od zakupu. Komputer był naprawiany w serwisie Apple (!). Potem dostałem nawet maila od Apple, czy to rzeczywiście mój komputer był oddany do serwisu, czy jestem zadowolony z usługi, jak oceniam serwis, pośrednika w naprawie (wspomniany sklep) itp. Całość trwała jakieś 2 tygodnie, ale to było w trakcie trwania weekendu majowego i zostałem uprzedzony z góry, że czas wymiany top case może tyle trwać ze względu na urlopy pracowników.

#572 luksta

luksta
  • 154 postów
  • SkądLuboń/Poznań

Napisano 25 sierpnia 2011 - 11:01

Ja zostawiłem swojego starego mac'a u autoryzowanego resellera i tyle. (AkbarPro w Toruniu). Top case wymieniony za darmo, bez żadnych problemów, noszenia dokumentacji, dowodu zakupu. W sklepie nikt mnie nie pytał jaki to model, jaki numer seryjny itp. Sprzedawca powiedział, że każdy biały macbook podlega darmowej wymianie elementów (wymienili nie tylko topcase ale też klawiaturę i ramkę wokół ekrany) DO 5 lat od zakupu.


Pytanie jest następujące, jaki stary jest Mac i ile wymian już miał.
A kwestia z 5-cioma latami jest ciekawa, bo ja otrzymałem informację (od AppleSupport Poland), że możliwe są trzy darmowe wymiany.

#573 Agher

Agher
  • 1 304 postów

Napisano 25 sierpnia 2011 - 20:39

MB White 2008, pierwsza wymiana. Mi mowili tylko o wieku sprzętu, nie wspominali nic o ilości wymian. Możliwe, że obie wersje są prawdziwe i można po prostu wymieniać top case maksymalnie 3 razy w sprzęcie mającym maksymalnie 5 lat i tyle ;)

#574 Leeway

Leeway
  • 60 postów
  • SkądKraków, Poland

Napisano 23 listopada 2011 - 20:00

Witam. A czy korzystał ktoś z wymiany w Krakowie, na ul.Filipa? w iMat? Czy jakos tak? Poniewaz dzwonilem do nich powiedzieli ze nie ma problemu, spoko przyjsc oni zrobia itd. (zostalem przekierowany do nich z infolini apple polska/ Model early2008 czyli juz 3lata będą) Ale nie zapytalem czy w tej wymianie zawarta jest rowniez wymiana plastiku na matrycy/do okola ekranu ktora w gruncie rzeczy jest bardziej popękana w moim wypadku niz sam topcase :) Czytalem wyzej ze koledze wymienili akurat ten element ale chcialbym sie dowiedziec czy jest to STANDARDEM czy po prostu moge lub nie, mieć szczęscie i mi to zrobia tudzież nie zrobią :)

#575 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 23 listopada 2011 - 20:57

Ja jestem po trzech latach użytkowania i trzech wymianach. Znów pojawiły się te symptomy i dowiedziałem się, że mogą to naprawić za kasę.
AppleUSA odesłało mnie do Polski abym najpierw porozmawiał z lokalnym. Sugerowali mi również abym się udał do AppStore ale najbliższy to chyba w Lonodynie (bo do Berlina to chyba nie pojadę bo nie dogadam się po niemiecku).
Pytanie zasadnicze czy w ogóle warto tam jechać (kiedyś był tutaj jakiś post o tym, że wymieniono mu kompa od ręki).

Może jakieś doświadczenie macie w tej kwestii?


W BER to chyba nie ma Apple Store. A Niemcy gadają też po angielsku...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych