Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Pękające MacBooki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
582 odpowiedzi w tym temacie

#51 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 22 września 2008 - 17:26

przemek, imho to jest glownie histeria napedzana przez jakies dziwne samonakrecajace sie stany swiadomosci - jedni mysla ze jak juz kupia maka to rozwiaze to wszystkie ich problemy i potem czuja sie rozczarowani, inni probuja wmowic swiatu ze skoro im popsul sie komputer to kazdemu musi sie popsuc a jeszcze inni, ze maka kupuje sie dla lansu albo z glupoty a zaleznosc jest prosta. sprzedaje sie ich wiecej wiec wiecej sie o nich mowi - w tym takze o problemach/usterkach i awariach. a ze polskie realia zakupowo-serwisowe sa takie jakie sa - niezadowolenie nabiera rumiencow a historie wulgaryzmow. poza tym nic sie przez ostatnie lata nie zmienilo. tylko intel obsysa ;)

#52 bartek.trebacz

bartek.trebacz
  • 32 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 września 2008 - 19:18

no ten sposob rozwiazania problemu jest chyba najsensowniejszy:D wielkie dzieki, bo wlasnie mam macbooka i zaczely robic mi sie takie mini koleinki na topcase wlasnie

#53 Therioon

Therioon
  • 4 281 postów
  • SkądZ brzucha:)

Napisano 22 września 2008 - 20:33

fajnie tylko że ja to sam odkryłem już dawno i pisałem na myapple.
moje rozwiązanie dotyczy modyfikacji ceratki dostarczonej razem z macbookiem ( chodzi mi o tą co jest wlożona pomiędzy matrycą a klawiaturą.
moja modyfikacja to naklejenia kilku warstw taśmy izolacyjnej (ja ma 4) w miejsce zetknięcie się plastikowych wypustek. Po co oklejać maca wystarczy dobrze okleić ceratkę i mamy ten sam efekt tyle tylko że bez zbędnego tuningu :0

---- Dodano 22-09-2008 o godzinie 19:36 ----
u mnie nie ma śladu peknięć

---- Dodano 22-09-2008 o godzinie 19:39 ----
u mnie nie ma śladu peknięć

#54 luck1985

luck1985
  • 924 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 września 2008 - 21:08

Na forum nikt mi nie udzielil odp , wiec zapytalem serwis w wawie. Odpisali mi , ze apple oficjalnie sie nie wypowiedzialo na ten temat czyli nie jest to wada fabryczna . Oni moga to w trakcie gwarancji wymienic za darmo -warunkowo. Po gwarancji usluga wymiany top case'u to koszt 620zl

#55 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 22 września 2008 - 21:09

hmmm cała sprawa jest wielce żałosna i powtórzę to co już ktoś wcześniej napisał, nie po to kupuję kompa za 5tyś.pln żeby naklejać jakieś ceratki, taśmy izolacyjne czy silikonowe dystanse i być zadowolonym że dzięki temu MB nie pękł... :-/

#56 theseus

theseus
  • 52 postów

Napisano 22 września 2008 - 21:45

Na forum nikt mi nie udzielil odp , wiec zapytalem serwis w wawie.
Odpisali mi , ze apple oficjalnie sie nie wypowiedzialo na ten temat czyli nie jest to wada fabryczna . Oni moga to w trakcie gwarancji wymienic za darmo -warunkowo. Po gwarancji usluga wymiany top case'u to koszt 620zl

Jeśli się faktycznie oficjalnie nie wypowiedzieli, to powinni to zrobić - gdzie uczciwość wobec kupujących, którzy byli przekonywani że kupują sprzęt doskonałej jakości. Poza tym cena 620 pln za kawałek tandetnego, pękającego przy ostrożnym użytkowaniu plastiku - przegięcie!

#57 luck1985

luck1985
  • 924 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 września 2008 - 22:07

Taka polityka firmy , to samo Ipody ktore sie rysuja juz przy wyjmowaniu nowego sprzetu z pudelka. Ale najwazniejsze , ze apple uzywa eko alu dla srodowiska - imo LOL Ale nic nie mozna zrobic , za znaczek jabluszka sie placi , a tacy jak my na calym swiecie dalej to kupuja.Kolko sie zamyka . Na dodatek dookola namawiamy do wstapienia do sekty Jobsa piszac, ze apple jest fajne ;) Stabilne i nie ma wirusow :D

#58 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 22 września 2008 - 23:12

Na forum nikt mi nie udzielil odp , wiec zapytalem serwis w wawie.
Odpisali mi , ze apple oficjalnie sie nie wypowiedzialo na ten temat czyli nie jest to wada fabryczna . Oni moga to w trakcie gwarancji wymienic za darmo -warunkowo. Po gwarancji usluga wymiany top case'u to koszt 620zl


No to jak to w końcu jest z tą wymianą?
Jest, czy jej nie ma?
LASERman pisze coś innego:

Apple Store wymienia bezpłatnie Top Case w MacBook'u bez względu na to gdzie był kupiony i również po gwarancji co potwierdziłem osobiście wielokrotnie.
Zdesperowanym oferuję pomoc w załatwieniu bezpłatnej wymiany po gwarancji - szczegóły w tym wątku.


Może niech się oficjalny przedstawiciel wypowie!
Zapraszamy na forum.

#59 luck1985

luck1985
  • 924 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 września 2008 - 23:37

Ja wyslalem pytanie do serwisu w polsce - waraszawa. Odpowiedz mowila jednoznacznie ,ze wymienia za free na gwarancji - po , moga to zrobic za 620zl . Laserman jest w UK i tam moze nie oszczedzaja , maja inne rozkazy z gory i wymieniaja nawet po 2 latach . Ale Laserman napisal wyraznie , ze jak nie naprawia , to placimy za wysylka , ale przyjeli jakiegos maca ktory mial 2 lata . Ale nie daje 100% Pewnosci . Teraz trzeba sie zapytac w serwisie (polskim) dlaczego oni tylko na gwarancji wymienaija za free ,jak w UK nawet po gwarancji wymieniaja.

#60 keramzyt

keramzyt
  • 78 postów

Napisano 23 września 2008 - 02:19

W moim macbooku też pękła obudowa w przedstawionych miejscach po około roku używania. Poradziłem sobie z tym naklejając nakładkę moshi (jak to już ktoś wspomniał w tym wątku). Spełnia swoje zadanie doskonale, poza tym nie wyciera się tak jak oryginalna obudowa i w komplecie jest też folia na touchpad, którą też polecam. Dodatkowo kolorystycznie pasuje tak, że na prawdę trzeba się dokładnie przyjrzeć aby zobaczyć jej istnienie. Używałem jej pół roku i nie zanotowałem najmniejszych problemów. W tej chwili macbook zmienił właściciela i z tego co wiem nowy właściciel także nie zamierza pozbywać się tej nakładki.

#61 enigma

enigma
  • 151 postów

Napisano 23 września 2008 - 02:48

warszawski serwis to zenada

#62 art.mariusz

art.mariusz
  • 1 542 postów
  • SkądKatowice

Napisano 23 września 2008 - 07:31

Brzydko mowiac - windowsiarz pewnie nie przyjdzie. Kto kupuje produkty Apple nie tylko z powodu mody, widzimisie czy jakiegokolwiek innego niemerytorycznego powodu wybierze Della czy cos i bedzie szczesliwy. Ale Apple to nie komputer, to komputer I system, nie da sie tego porownac z niczym.

Aczkolwiek zgoda, cos z tymi wpadkami trzeba bedzie zrobic i wesolo to nie wyglada. Bo mniej wpadek = wyzsza cena. Jeszcze wyzsza?


:) Odpusc rasizm, uwolnij umysl. :) Stary Ty przeczytaj sobie co ty piszesz?

Jedynym powodem wydania sporej kasy na sprzet jest jego uzytecznosc, kto normalny kupuje sprzet dla "niemerytorycznego" powodu :) Przerazasz mnie swoim mysleniem. :)

Płacę wiec ma działac i tyle, płacę więcej ma działać lepiej, place malo to oczekuje malo. Czy to taka firma czy inna to co to za roznica?

W tym wątku padło kilka niemiłych określeń dla naszej wolnej ojczyzny — zle, bo ojczyzna to my — zle oceniac siebie i nic nie robic to juz choroba. Jak sobie zapracujemy tak bedziemy mieli. Prawda jest taka, ze jako konsumneci jestesmy nadal b.wystraszeni i zapominamy ze My tutaj jestesmy Tym o ktorego sie zabiega, dlatego zwyczajnie wymagajmy i upierajmy sie stanowczo jesli jest do tego powod. Jesli nasz sprzedawca nie jest wyedukowany to go wyedukujmy sami, pomoga nam specjalne urzedy UOKiK lub można też zapoznać się z własnym prawem i obowiązkami sprzedawcy samemu UOKiK
Oraz dokladam jeszcze prawa konsumneta w UE Inspekcja Handlowa w Opolu

Jesli lapy sie psuja i forum to wykazuje to BARDZO dobrze ze potrafimy sie zorganizowac jako spoleczenstwo! Jest to tez dowod aby to wydrukowac i zazadac od serwisu natychmaistowej wymiany lub chocby takiej obslugi abysmy nie odczuli, ze nasz wybor marki byl choc troche bledny - bo to ze zdarzaja sie pomylki i wpadki to mysle, ze kazdy wie i nikt o to akurat nie bedzie mial wielu pretensji — choc to tez kwestia umowna.

Serwis to przeciez tacy sami rodacy jak my, nie plujmy na siebie wzajemnie, szanujmy sie wzajemnie i wymagajmy wzajemnie od siebie wiecej niz od innych czyz nie tak bedziemy silniejsi? :)

Musialem to wygadac bo jak odczytalem tresc kolegi do ktorej sie odnosze to mi sie odechciewa uczciwie pracowac, a to juz poczatek konca.

#63 jaco88

jaco88
  • 781 postów

Napisano 23 września 2008 - 07:36

W moim macbooku też pękła obudowa w przedstawionych miejscach po około roku używania. Poradziłem sobie z tym naklejając nakładkę moshi (jak to już ktoś wspomniał w tym wątku). Spełnia swoje zadanie doskonale, poza tym nie wyciera się tak jak oryginalna obudowa i w komplecie jest też folia na touchpad, którą też polecam. Dodatkowo kolorystycznie pasuje tak, że na prawdę trzeba się dokładnie przyjrzeć aby zobaczyć jej istnienie. Używałem jej pół roku i nie zanotowałem najmniejszych problemów. W tej chwili macbook zmienił właściciela i z tego co wiem nowy właściciel także nie zamierza pozbywać się tej nakładki.


a skąd taką nakąłdkę dorawć? :)

#64 M4G33k

M4G33k
  • 268 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 września 2008 - 08:32

wlasnie, te nakladki moshi to naprawde fajna opcja, mozna je kupic gdzies w Polsce?

#65 theseus

theseus
  • 52 postów

Napisano 23 września 2008 - 08:59

Mieli je w iSpocie, wczoraj widziałem je na iSpot.com.pl, ale właśnie sprawdziłem i faktycznie nie ma, były chyba po 42 pln, ale teraz jest koniunktura, to pewnie ze dwieście złotych będą chcieli, w końcu to naklejka do Macbooka!!

#66 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 23 września 2008 - 09:13

Mieli je w iSpocie, wczoraj widziałem je na iSpot.com.pl, ale właśnie sprawdziłem i faktycznie nie ma, były chyba po 42 pln, ale teraz jest koniunktura, to pewnie ze dwieście złotych będą chcieli, w końcu to naklejka do Macbooka!!


Ja też to najtaniej widziałem w ofercie iSpot:
P-AL-TIF-000-0000-99MO012002 Moshi PALMGUARD 13 BLACK NAKŁADKA OCHRONNA NA MACBOOK 13 - 41.22,-
P-AL-TIF-000-0000-99MO012102 Moshi PALMGUARD 13 WHITE NAKŁADKA OCHRONNA NA MACBOOK 13 - 39.68,-

Na ebay chcą za to 20 euro.

#67 luck1985

luck1985
  • 924 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 września 2008 - 09:56

czyli wg prawa moge isc po okresie gwarancji i musza wymienic obudowe tak ? A jak udowodnic , ze to wada fabryczna ? Sprawa byla by o wiele latwiejsza , gdyby 100 albo nawet 90% lapkow siadalo ,a sa tacy co maja rok i nic nie widza na swoich macbookach ( albo nie chca widziec ;p ) Moze wspolnymi silami zoorganizujmy pisemko-gadke dla serwisu , jakby odmowili wymiany obudowy gdyz jest juz po gwarancji.

#68 nib187

nib187
  • 90 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 września 2008 - 10:11

Prosty sposób? nie kupować emce buka. :)

#69 przemekpiorkowski

przemekpiorkowski
  • 869 postów

Napisano 23 września 2008 - 11:45

:) Odpusc rasizm, uwolnij umysl. :) Stary Ty przeczytaj sobie co ty piszesz?

Jaki rasizm, sam poczytaj co piszesz, he he.
To sie odnosilo do podejscia klienta do firmy. Sam juz sie z tym spotkalem - ludzie kupili sobie Macbooka bo taki fajny, bialy, modny i w ogole Apple klasa sama w sobie (co za durne nic nie znaczace powiedzenie), uzywaja na tym glownie Windows albo w ogole nie maja OS X. Gdy posypala im sie obudowa to sie rozczarowali i nastepnym komputerem nie bedzie Apple bo dla nich nie ma on zadnych zalet.

#70 LASERman

LASERman

  • 2 286 postów
  • SkądMaidstone, UK

Napisano 23 września 2008 - 13:25

To na prawdę szlachetne z twojej strony, że pomagasz w wymianie.
Tylko powiedz mi, dlaczego w Polsce nie ma takiego podejścia do klienta, że aż nasi muszą sprzęt słać do UK?
Jak widać jest to wada konstrukcyjna, więc bezwzględnie podlegająca wymianie.
Ale chyba jakoś nasz rodzimy dystrybutor widocznie nie nacisnął na producenta tak jak Anglicy.
W autoryzowanych serwisach powinny leżeć Top Case' y i czekać na klienta, a nie na odwrót....

IMHO dystrybutor nie ma powodu przejmować się jakością sprzedawanych towarów bo "nie Oni to wyprodukowali". Gdy np. reklamuję spuchniętą baterię w Apple Store, pracownik wyrywa mi ją z ręki by jak najszybciej schować wadliwy produkt pod ladą - działa kwestia wizerunku marki, którym pośrednik nigdy tak się przejmować nie będzie. Dla jasności w UK też są dystrybutorzy, u których zamawianie towaru i naprawy wyglądają zupełnie inaczej niż w Apple Store.

#71 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 23 września 2008 - 13:51

Iro jestes genialny !! Dobrze ze w moim iBooku takie cuda się nie dzieją.... :) pozdrawiam serdecznie.. :)

#72 raffalsky@gmail.com

raffalsky@gmail.com
  • 140 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2008 - 14:25

a ja na problem "zabójczych" magnesów polecam sylikonową ochronkę na klawiaturę [url=http://cgi.ebay.com/KeyBoard-Silicone-Skin-For-13-3-MacBook-Leopard-Black_W0QQitemZ310085451390QQcmdZViewItem?hash=item310085451390&_trkparms=72%3A1205%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14]KeyBoard Silicone Skin For 13.3" MacBook Leopard--Black - eBay (item 310085451390 end time Sep-23-08 12:30:16 PDT)[/url] proste, skuteczne i dodatkowo nie brudzą się klawisze

#73 thret

thret
  • 44 postów

Napisano 23 września 2008 - 15:31

nie mam jeszcze macbooka ale przymierzam sie do kupna, ale pierwsze co mi przychodzi do głowy to ściąć te wypustki... próbował ktoś tego czy wtedy klawisze waliły by o matryce przy zamykaniu?

#74 bartosz

bartosz

  • 1 644 postów

Napisano 23 września 2008 - 16:16

dzizas... to jest dopiero mysl! tylko w czym to lepsze - wlasnorecznie wylamac gorna czesc obudowy czy poczekac az sama odpadnie dolna?

#75 Bluepoz

Bluepoz
  • 4 postów

Napisano 23 września 2008 - 17:53

Może zacznij sprzedawć takie gumki? 'MacBook Topcase Protector' :D.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych