Pękające MacBooki
#551
Napisano 07 grudnia 2010 - 10:07
#552
Napisano 08 grudnia 2010 - 23:58
#553
Napisano 11 grudnia 2010 - 10:16
#554
Napisano 19 grudnia 2010 - 11:38
pozdrawiam i dzięki za pomoc
[url]http://img441.imageshack.us/img441/2793/101219112650.jpg[/url]
#555
Napisano 19 grudnia 2010 - 12:37
#556
Napisano 23 grudnia 2010 - 00:42
#557
Napisano 27 grudnia 2010 - 21:36
#558
Napisano 30 grudnia 2010 - 15:58
Panowie i Panie, jestem po wymianie topcase (Macbook white, early 2008). Procedura wg. postu #333 autorstwa "domeen" a naprawa odbyła się w Cortand (Poznań) w ramach naprawy pogwarancyjnej programu "customer satisfaction".
Przedmiot naprawy:
Wymienili topcase i ramkę wokół matrycy (z tego co napisali w zleceniu serwisowym) ale widzę, że jest też nowa klawiatura i gładzik. Co ciekawe wydaje mi się, że topcase i ramka są innego koloru (ciemniejsze, bardziej szare) a już napewno z innego materiału. Teraz te części bardziej się wyróżniają, tzn. wcześniej były jakby lepiej wkomponowane (może były bardziej beżowe jak szare) a może to poprostu wina tego, że stare części pożółkły z biegiem czasu i komputer przestał wyglądać jak nowy. Fajnie, że przy okazji wymieniają klawiaturę i gładzik, ponieważ po 1,5 roku na klawiaturze zdążyły zatrzeć się niektóre literki a gładzik stracił swoją chropowatą powierzchnię.
Co do materiału z którego są nowe części - jak go zobaczyłem to odrazu pomyślałem, że to jakaś chińszczyzna a nie oryginał od apple ale niestety nie ma tego jak sprawdzić a w dodatku serwis deklaruje, że używa oryginalnych części. Słyszałem, że nowe plastikowe macbooki były zrobione z innego materiału i chyba użyli go do produkcji części zamiennych dla starszych wersji. Niestety jak dla mnie widać różnicę i wolałem stary plastik a cała ta sytuacja przypomina mi tą gdy porównuje się oryginalne/nieoryginalne obudowy do telefonów.
Czas realizacji:
Wysłałem zgłoszenie ze strony www i po 3 dniach odpisali, że są gotowi przyjąć komputer. Wysłałem kompa DHL-em a potem dostałem od serwisu kilka maili a w nich, że: odebrali komputer i czekają na diagnozę (na następny dzień po wysyłce), komputer został zdiagnozowany i czekają na części (+5 dni), sprzęt został naprawiony (+2 dni). Ostatni mail był z informacją, że wysłali komputer (+1 dzień). Komputer był u mnie na następny dzień. Łącznie 13 dni (wliczając transport).
Jakość wykonania usługi:
Moge mieć zastzeżenie do tego, że przy zawiasie od ekranu - między bottom case a top case wystaje jakiś mały kawałek folii (lub przeźroczystego plastiku) i przy zamykaniu klapy zawsze słychać że zawias ociera o to "coś" wydając w końcowej fazie dziwny dźwięk - strzela. W sumie na niektórych forach ostatnio modne jest powiedzenie, że "w X:XX słychać strzały" ale nie wiedziałem, że zostanie to okrojone do liczby pojedyńczej i zaimplementowane sprzętowo w moim maku. Widać taki znacznik czasu, ewentualnie okazja do zabawy w małego chirurga (mogę odciąć wystający element skalpelem lub nożykiem).
Tyle mojej historii, może komuś się przyda.
Sądząc po wpisach to teraz muszę zainwestować w klawiaturę i gumki by uniknąć przyszłych problemów.
Na koniec pytanie do osób którym wymieniono obudowę: Wydaje mi się, czy w nowych obudowach jest nowy wyłącznik zasilania - ma mniejszą średnicę?
#559
Napisano 30 grudnia 2010 - 21:48
#560
Napisano 30 grudnia 2010 - 22:26
#561
Napisano 16 stycznia 2011 - 18:46
#563
Napisano 16 stycznia 2011 - 21:03
Zdradze Ci maly sekret:
https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do
Nie napisałem, że go posiadam tylko, że takim modelem z taką wadą się interesuje także twój "magiczny sekret" na nic mi się nie przyda. O takich "sekretach" to mi bardzo dobrze wiadomo.
Przeszukałem temat i niby, że od daty zakupu ale róznie ludzie piszą, jeszcze tylko nie wiem 3 czy 4 lata, tu też sprzeczne informację.
#564
Napisano 16 stycznia 2011 - 21:12
#565
Napisano 04 lutego 2011 - 22:44
I jak się sprawa zakończyła? Też mam late 2007 z objawami 'do wymiany' i najwcześniej będę mógł się kontaktować z jakimś serwisem w przyszłym tygodniu.Może mi ktoś napisać jak to dokładnie jest tzn 3 czy 4 lata oraz od daty produkcji czy daty zakupu? Interesuje mnie macbook late 2007 i nie wiem czy jeszcze to go obejmie czy już nie.
#566
Napisano 13 lutego 2011 - 12:19
plaster - mam ten sam problem i dosyć biegania i wymieniana obudowy, która i tak za miesiąc pęka, ponieważ dzieje się tak po raz trzeci chcę wystąpić do sprzedawcy o wymianę laptopa (w innej obudowie) lub zwrot gotówki. Proszę o rade jak zacząć działać, reklamacja "z tytułu niezgodności towaru z umową" czy w innej formie?
Będę wdzięczna za pomoc, proszę pisz na adres: sroka6002@wp.pl
pozdrawiam
#567
Napisano 14 lutego 2011 - 03:38
#568
Napisano 14 lutego 2011 - 09:08
#569
Napisano 24 sierpnia 2011 - 15:56
#570
Napisano 24 sierpnia 2011 - 16:29
#571
Napisano 24 sierpnia 2011 - 19:27
#572
Napisano 25 sierpnia 2011 - 11:01
Ja zostawiłem swojego starego mac'a u autoryzowanego resellera i tyle. (AkbarPro w Toruniu). Top case wymieniony za darmo, bez żadnych problemów, noszenia dokumentacji, dowodu zakupu. W sklepie nikt mnie nie pytał jaki to model, jaki numer seryjny itp. Sprzedawca powiedział, że każdy biały macbook podlega darmowej wymianie elementów (wymienili nie tylko topcase ale też klawiaturę i ramkę wokół ekrany) DO 5 lat od zakupu.
Pytanie jest następujące, jaki stary jest Mac i ile wymian już miał.
A kwestia z 5-cioma latami jest ciekawa, bo ja otrzymałem informację (od AppleSupport Poland), że możliwe są trzy darmowe wymiany.
#573
Napisano 25 sierpnia 2011 - 20:39
#574
Napisano 23 listopada 2011 - 20:00
#575
Napisano 23 listopada 2011 - 20:57
Ja jestem po trzech latach użytkowania i trzech wymianach. Znów pojawiły się te symptomy i dowiedziałem się, że mogą to naprawić za kasę.
AppleUSA odesłało mnie do Polski abym najpierw porozmawiał z lokalnym. Sugerowali mi również abym się udał do AppStore ale najbliższy to chyba w Lonodynie (bo do Berlina to chyba nie pojadę bo nie dogadam się po niemiecku).
Pytanie zasadnicze czy w ogóle warto tam jechać (kiedyś był tutaj jakiś post o tym, że wymieniono mu kompa od ręki).
Może jakieś doświadczenie macie w tej kwestii?
W BER to chyba nie ma Apple Store. A Niemcy gadają też po angielsku...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych