Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone, a gwarancja w Orange


  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#101 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 02 October 2008 - 05:33

Jak długo w Orange się zwykle czeka na aktywację SIM?


ja jakieś rok temu, kilka dni czekałem, a Pani powiedziała, że do kilku godzin

#102 Pendragon

Pendragon
  • 122 posts

Posted 02 October 2008 - 07:07

Jak długo w Orange się zwykle czeka na aktywację SIM?


Ja czekałem około 3h

#103 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 02 October 2008 - 13:45

JędrekMac mam takie pytanie oddałem iPhona do orange z reklamacja odnośnie wady fabrycznej w dniu 25.9.2008 dzisiaj jest 2.10 ile sie czeka zazwyczaj na iPhona i jaki czas maksymalnie oni maja na zwrot?

#104 Abaddon

Abaddon
  • 170 posts

Posted 02 October 2008 - 16:39

mają 14 dni

#105 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 02 October 2008 - 17:27

JędrekMac mam takie pytanie oddałem iPhona do orange z reklamacja odnośnie wady fabrycznej w dniu 25.9.2008 dzisiaj jest 2.10 ile sie czeka zazwyczaj na iPhona i jaki czas maksymalnie oni maja na zwrot?


Przy oddawaniu Pan powiedział, żebym zajrzał za 8 dni, bo może już być. Oczywiście nie było, bo 14 dniach też nie było, myślę, że po 14 dniach nie będziesz go miał. 20-30 dni to jest realny termin. Ale, żeby był realny, musisz być upierdliwy, pisać pisma i inne duperele. Straszyć rzecznikiem i takie tam. Polecam lekturę tego wątku ;)

EDIT: Ja swojego oddałem 2.09, a dostałem 29.09, równo po 27 dniach

#106 m0d3

m0d3
  • 14 posts

Posted 02 October 2008 - 20:30

witam Przeczytałem wszystkie posty tutaj i mam pytanko Kupiłem swojego ipka jakiś miesiąc temu na allegro nowka nie używana... Dostałem paragon za jego zakup. Po 2-3 tyg w czasie lądowania pojawiło sie około 5 plamek na wyświetlaczu coś w stylu bad pixeli... Czy jeśli pójdę do orange przedstawiając ten paragon mam szanse na reklamację mojego aparatu?

#107 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 03 October 2008 - 05:53

Dzięki wielkie za odpowiedz przejdę się do nich w poniedziałek bo raczej na sms-a nie mam co czekać :/

#108 chelboj

chelboj
  • 55 posts

Posted 03 October 2008 - 10:23

... Arasie - jeżeli jesteś konsumentem to ich czas na realizacje twojej reklamacji jest cytuję "odpowiedni"... nie ma mowy o żadnym terminie 14 dni - ten termin to okres, w którym muszą tylko ustosunkować się do twoich roszczeń... jeżeli jesteś przedsiębiorcą reklamację muszą zrealizować "niezwłocznie"... w moim przypadku były to 2 dni - salon firmowy na narutowicza ;)

#109 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 03 October 2008 - 11:05

chelboj kurcze w tym samym salonie oddałem swój i czekam już 8 dni, ja nie mogę od czego to zależy a co było powodem Twojej reklamacji?

#110 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 03 October 2008 - 13:29

Arasie - jeżeli jesteś konsumentem to ich czas na realizacje twojej reklamacji jest cytuję "odpowiedni"...

nie ma mowy o żadnym terminie 14 dni - ten termin to okres, w którym muszą tylko ustosunkować się do twoich roszczeń...

jeżeli jesteś przedsiębiorcą reklamację muszą zrealizować "niezwłocznie"...

w moim przypadku były to 2 dni - salon firmowy na narutowicza ;)


a w łodzi?

#111 Abaddon

Abaddon
  • 170 posts

Posted 04 October 2008 - 12:27

na reklamacje mają 14 dni, takie jest prawo :)

#112 JędrekMac

JędrekMac
  • 1712 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 October 2008 - 15:27

na reklamacje mają 14 dni, takie jest prawo :)


z własnych doświadczeń wiem, że prawo to tylko prawo, Orange rządzi się prawem Dżungli

#113 Abaddon

Abaddon
  • 170 posts

Posted 04 October 2008 - 16:05

wytocz im proces , wygrasz. Powiedz, że chcesz 100 tys. zł na rekompensatę strat poniesionych w wyniku nieposiadania działającego aparatu przez czas dłuższy niż 14 dni roboczych czyli 18 dni powszechnych. Np. dziewczyna do mnie dzwoniła i nie mogłem jej dopowiedzieć przez co mój związek się rozpadł, albo mogli do mnie dzwonić pracodawcy oferujący mi bardzo dobre warunki pracy :) A tak to wszystko serwisu Orange(to orange serwisuje telefony, jakiego oni używają podwykonawcy to nas nie interesuje). Pzdr, Abaddon.

#114 chelboj

chelboj
  • 55 posts

Posted 04 October 2008 - 17:16

to jest chyba wątek o "gwarancji" w orange, a nie o marzeniach sennych użytkownika Abaddon ;)

#115 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 05 October 2008 - 09:02

Witam wczoraj dostałem sms-a od orange odnośnie telefonu, że jest już do odebrania w salonie co jest bardzo zabawne to to, że sms dotarł do mnie o godzinie 14-57 a orange w sobote jest do 15 :)pozostaje mi tylko iść w poniedziałek i odebrać ciekawe czy to będzie nowy aparat czy naprawiony ten co im oddałem zobaczymy napisze co i jak w poniedziałek.

#116 prozac

prozac
  • 100 posts

Posted 06 October 2008 - 10:02

witam. Dolacze sie do tematu. Jaka jest polityka tej firmy gwarancyjnej dot. martwych pikseli? Zorientowalem sie ze moj egzemplarz ma jednego bad pixela widocznego na czarnym tle. Poza tym wydaje mi sie ze powstaja takie dziwne kontrastowe cienie na czarnym tle. Myslicie ze nadaje sie to na reklamacje? Do tego dochodzi dziwnie charczacy wibrator.

#117 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 06 October 2008 - 10:19

prozac moja gwarancją dotyczyła właśnie dziwnego rezonansu w środku obudowy podczas działania wibracj więc jak najbardziej Twoj aparat powinien być naprawiony bądź wymieniony na inny. Pamietaj podczas oddawania do orange żeby Odnowic system jesli masz jallbrake powódźnia z orange.

#118 AVALON

AVALON
  • 465 posts
  • SkądUK

Posted 06 October 2008 - 10:26

[QUOTE=easymike;727263]do AVALON

"Ogólnie czuję się tym stanem rzeczy dosyć mocno zniesmaczony, a sama obsługa Orange zawiodła mnie nie po raz pierwszy."
=== MOCNE SŁOWA,ALE PRZEJRZYJ KOLEGO JESZCZE RAZ SWOJE WĄTPLIWOŚCI I MOJE ODPOWIEDZI I ZASTANÓW SIĘ JESZCZE RAZ NAD OSKARŻANIEM KOGOKOLWIEK===[/QUOTE]

Jakie mocne słowa? A Ty człowieku kogo reprezentujesz? Powinni mieć na wymianę telefony zawsze, szczególnie jak tak to się sypie. Moja rada? Zerwać umowę a potem na podstawie paragonu żądać telefonu. Nie wywiązali się z umowy.[/QUOTE]

Ale zapytam po raz kolejny czy ktoś może wskazać jakikolwiek przepis, że jakikolwiek operator ma OBOWIĄZEK dostarczyć telefon zastępczy i to w dodatku identyczny lub o podobnych parametrach.

Wszelkie tego typu sytuacje są regulowane przez UKE a nie przez operatorow. Zawsze przecież można kupić iPhona w Erze, tylko czy tam taka sama sytuacja zostanie inaczej rozwiązana - otóż nie, ponieważ jak już opisałem regulacje są narzucone przez UKE (Państwowa instytucja) a nie przez operatorów.

---- Dodano 06-10-2008 o godzinie 09:29 ----
[QUOTE==ArAs=;734877]JędrekMac mam takie pytanie oddałem iPhona do orange z reklamacja odnośnie wady fabrycznej w dniu 25.9.2008 dzisiaj jest 2.10 ile sie czeka zazwyczaj na iPhona i jaki czas maksymalnie oni maja na zwrot?[/QUOTE]

Telefon ten nie podlega gwarancji tylko rękojmi (Apple nie daje gwarancji) więc jeśli ktoś chce z niej skorzystać to musi oddać cały komplet (nie może niczego brakować) telefon, ładowarka, słuchawki, kabelek USB i oryginalne opakowanie. Orange (jak i ERA) wysyła telefon do serwisu, który stwierdza albo wymianę na nowy albo naprawia iPhona. Nikt nie może sam wymienić według własnego widzimisie telefonu na nowy.

---- Dodano 06-10-2008 o godzinie 09:31 ----
[QUOTE=Pendragon;734601]Ja czekałem około 3h[/QUOTE]

Każdy operator komórkowy ma obowiązek aktywować telefon do max 7 dni. Jeśli będzie to dłuższy okres to możesz żądać zwrotu kaski za przekroczoną ilość dni.

---- Dodano 06-10-2008 o godzinie 09:34 ----
[QUOTE=Wencek;733835]a ja mam pytanie. czy to prawda, żę mogę reklamowac iPhone tylko tam gdzie go kupiłem? tak mi dziś powiedzieli w Orange... a ja kupiłem na allegro... :/... z drugiego końca Polski...[/QUOTE]

Nieprawda!!! W każdym salonie można znaleźć jakąś niekompetentną osobę (w różnych sieciach). Masz prawo reklamować w KAŻDYM salonie Orange. Jeśli nie chcą Ci go przyjąć dzwonisz na *600 w przypadku klientów biznesowych Orange i składasz najnormalniej w świeci skargę.

#119 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 06 October 2008 - 14:02

Ja swój telefon odebrałem dzisiaj wymienili na nowy model sprawdziłem go wizualnie i na wszelakie inne sposoby wpinałem wtyczkę od słuchawek bo podobno szumy są u niektórych ja nic takiego nie zaobserwowałem wiec chyba jest w porządku tyle tylko, że ten nowy Iphon jest wcześniej wyprodukowany niż tamten co miałem.

#120 prozac

prozac
  • 100 posts

Posted 06 October 2008 - 14:42

prozac moja gwarancją dotyczyła właśnie dziwnego rezonansu w środku obudowy podczas działania wibracj więc jak najbardziej Twoj aparat powinien być naprawiony bądź wymieniony na inny. Pamietaj podczas oddawania do orange żeby Odnowic system jesli masz jallbrake powódźnia z orange.


Ja swój telefon odebrałem dzisiaj wymienili na nowy model sprawdziłem go wizualnie i na wszelakie inne sposoby wpinałem wtyczkę od słuchawek bo podobno szumy są u niektórych ja nic takiego nie zaobserwowałem wiec chyba jest w porządku tyle tylko, że ten nowy Iphon jest wcześniej wyprodukowany niż tamten co miałem.


Dzięki za info, w takim razie prawdopodobnie będę musiał się na jakiś czas pożegnać z moją ulubioną zabawką :( Mam rozumieć po tych przeczytanych wszystkich postach, że 2 tyg robocze to dla Orange wersja niemozliwa? Ale Ty ArAs chyba krócej czekałes, bo wg. moich szybkich obliczen trwalo to wszystko 11 dni zwyklych (tj. nie roboczych).

#121 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 06 October 2008 - 14:49

Dokładnie tak 11 dni i dzisiaj mam już swoja zabawkę.

#122 prozac

prozac
  • 100 posts

Posted 06 October 2008 - 14:54

Arasie - jeżeli jesteś konsumentem to ich czas na realizacje twojej reklamacji jest cytuję "odpowiedni"...

nie ma mowy o żadnym terminie 14 dni - ten termin to okres, w którym muszą tylko ustosunkować się do twoich roszczeń...

jeżeli jesteś przedsiębiorcą reklamację muszą zrealizować "niezwłocznie"...

w moim przypadku były to 2 dni - salon firmowy na narutowicza ;)


Czy moglbys rozwinac pojecie "przedsiebiorca"? Bo 2 dni to bardzo szybko :)

Dokładnie tak 11 dni i dzisiaj mam już swoja zabawkę.


To szczescie? Czy cos sie poprawia? Albo zalezy to od salonu.

#123 =ArAs=

=ArAs=
  • 26 posts
  • SkądLublin

Posted 06 October 2008 - 15:04

Może zrozumieli ze dużo ludzi korzysta z tego aparatu i to dla nich będzie lepsze jak będą szybciej realizować reklamacje. Na moich papierach reklamacyjnych, które poszły do warszawy jest napisane " data przyjęcia do serwisu 29.09 data wydania z serwisu 30.09" w takim razie chyba tylko i wyłącznie można winić kuriera a nie orange.

#124 Fantazyoosh

Fantazyoosh
  • 209 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 October 2008 - 15:15

Uff, właśnie aktywowali mi kartę SIM w Planie dla Firm. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy mogę już bezstresowo korzystać z Internetu w ramach usługi Business Everywhere? Loguję się na swoje konto przez Orange.pl, ale jest tam groch z kapustą, a połowa zakładek nie działa. W Usługach również nie widzę "Business Everywhere"... Aha, czy APN, login i hasło są dla Business Everywhere jakieś specjalne? Czy te, które mam domyślnie wpisane w iP są ok?

#125 Lombo

Lombo
  • 22 posts

Posted 06 October 2008 - 17:47

witam Przeczytałem wszystkie posty tutaj i mam pytanko Chcę kupić iPhone na allegro nowego z Orange z gwarancją i jeśli on mi się popsuję i pójdę do orange przedstawiając ten paragon/gwarancję mam szanse na reklamację mojego aparatu?




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users