Posted 21 August 2008 - 00:39
Kilkanascie stron wczesniej ktos wklejał maila do ery w sprawie paczek danych i stałego klienta. Tekst jest pisany w formie zenskiej gdzy telefon jest na firme i włascicielem jest kobieta
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie dlaczego oferta PTC Sp. z o.o.
dla stałych klientów jest znacznie mniej korzystna niż dla nowego
abonenta. Rozumiem, że PTC Sp. z o.o chciałaby pozyskać jak najwięcej
nowych abonentów, ale powinna też dbać o dobro tych, którzy z usług
firmy już korzystają i zrobić wszystko by utrzymać swoich
dotychczasowych klientów.
Dla uwidocznienia wyżej opisanego problemu przedstawiam
kalkulację miesięcznych opłat dla stałego i nowego klienta przy
taryfach dla telefonu Apple iPhone 3G, na którym to mojej firmie
szczególnie zależy.
Dla porównania pokaże koszty w taryfie Nowa Era 200, którą to
wybrałam(aczkolwiek aneks jest jeszcze nie podpisany) i taryfę dla
nowego klienta za 195zł gdyż koszt podstawowego abonamentu jest bardzo
podobny. Załóżmy, że Nowy Klient i Stały abonent chce wykorzystać
telefon w ten sam sposób czyli 500minut rozmów w miesiącu i 1GB
przetransferowanych danych. Nowy klient zapłaci miesięcznie rachunek
ok. 260zł. 350 minut ma do wykorzystania w abonamencie + 150 minut
ponad abonament za 0,49 gr minuta co daje dodatkowy koszt ok 75zł.
Czyli 195zł + 75 zł = 260zł. Za transfer danych nie ponosi żadnych
dodatkowych kosztów, gdyż ma zapewnione 2GB w abonamencie. Stały
abonent za takie samo korzystanie z telefonu zapłaci miesięcznie 820zł
!!! 170 zł abonament + 50 zł paczka blueconnect 500MB + 0,12 gr za
każde 100kb ponad limit 500MB co daje 120zł za 100MB czyli dodatkowo
600zł za korzystanie z internetu i transfer 1GB w miesiącu. Za
połączenia nie poniesie dodatkowych opłat, gdyż ma 500 minut do
wykorzystania w abonamencie. Dodatkowo Nowy klient ma nielimitowany,
bezpłatny HotSpot w sieci Era i korzystne rozliczanie
przetransferowanych danych za każdy rozpoczęty 1kb, a nie za 100kb jak
to ma miejsce w przypadku Stałego abonenta. Co ważne, Nowy klient nie
poniesie żadnych dodatkowych kosztów za przekroczenie limitu
2GB(nastąpi ograniczenie transferu), a Stały abonent płaci za każde
100kb ponad żenująco niski w obecnych czasach i dobie internetu limit
500MB.
Koszt aparatu iPhone 3G w wersji 16GB przy tych taryfach jest dla
Nowego klienta o ok. 250 zł wyższy, ale kwota ta całkowicie zwraca się
już w pierwszym miesiącu korzystania.
Przedstawiłam porównanie zawierające dość duży transfer danych, gdyż
nielimitowany, mobilny dostęp do internetu staje się coraz bardziej
niezbędny w mojej firmie, a telefon Apple iPhone 3G doskonale się do
tego celu nadaje.
Nadmieniam, iż jestem klientem PTC Sp. z o.o. od ponad 10
lat, a moje rachunki nie należą do najniższych i są regulowane
terminowo. Jestem bardzo rozczarowana traktowaniem stałego klienta
przez PTC Sp. z o.o. i zastanawiam się nad dalszą współpracą z uwagi
na konkurencyjne oferty innych sieci i dbanie o stałego klienta.
A oto odpowiedz:
Witam
Dziękuję za skierowaną korespondencję.
W odpowiedzi na Pani zapytania z przykrością informuję, iż Stały Abonent przedłużając umowę i wybierając aparat IPhone 3G nie otrzymuje dodatkowej paczki danych, jak również bezpłatnego i nielimitowanego HotSpota w sieci Era.
Rozumiem, iż brak dodatkowych usług może wywołać Pani rozczarowanie i niezadowolenie.
Chciałbym jednak poinformować, iż przeprowadzamy teraz krótkotrwałą, bardzo agresywną kampanią mającą na celu pozyskanie nowych klientów, w związku, z czym może Pani odnieść wrażenie, że warunki proponowane osobom wstępującym są korzystniejsze.
Pragnę natomiast zaznaczyć, iż te dwie oferty nie są ze sobą w żadnym stopniu powiązane.
Proszę zauważyć, iż decydując się na taryfę Nowa Era 200, ma Pani do wykorzystania aż 500 darmowych minut w miesięcznej cenie abonamentu jedyne 170zł. Nowy Abonent natomiast w abonamencie za 195zł ma jedyne 350 darmowych minut.
Jako Stały Abonent ma Pani również możliwość nabycie IPhona po zdecydowanie niższej cenie, jak i przygotowany w ofercie 50% upust do cen aparatów jest zdecydowanie korzystny. Ponadto zachowuje Pani swój dotychczasowy numer telefonu, jak również nie płaci Pani żadnej opłaty aktywacyjnej.
Uprzejmie proszę, zatem o przeanalizowanie oferty mając na uwadze powyższe korzyści.
Jednym słowem maja wszystko w dupie. Dlatego mimo ze czekam na kuriera z iPhonem z ery to zdecydowałem sie na orange i tez kuriera. Bedzie jajo jak obaj na raz przyjda:)W Orange Za 150zł mam 1gb bez dodatkowych opłat po przekroczeniu. 300minut przez rok potem 200 jakos wystarczy. Dzwonie głównie do mojej drugiej połówki która jest w orange wiec z dodatkowych prezetów od orange zrobie sobie 720minut do niej i 400 esów do całego orange. Wiec te 200 na kontakty z niepomaranczowymi mi styknie.
Nie wiem czemu stary klient z orange moze sobie wybrac te taryfy dla nowych dodatkowo ma 500MB w taryfie za 150zł i 1GB w taryfie za 250zł na korzystanie z netu. A cwaniaki w erze nic nie dali tak naprawde stałym abonentom. Dlatego dziekuje im za współprace i od piatku bede pomaranczowy.Szkoda tylko numeru 10 lat go miałem...ehh