Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

iPhone 15/15 Pro - status zamówienia, opłaty, kurierzy, zwroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
446 odpowiedzi w tym temacie

#126 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 846 postów

Napisano 18 września 2023 - 10:35

Jak się kupuje/sprzedaje w Unii między firmami z zarejestrowanym europejskim VAT, to nie nalicza się VAT na fakturze. Zamiast rozliczać VAT z urzędem w Polsce, płaci się mniej. I sklep Apple dla biznesu tak to obsługuje (przez telefon).  Ja tak też sprzedaję z moje działalności. To nic specjalnego.



#127 tomczii

tomczii
  • 913 postów

Napisano 18 września 2023 - 10:53

Ja gdzieś wygrzebałem mail aby napisać o tej fakturze ale myślę, że tylko i wyłączenie trzeba próbować dzwonić ale pewnie od jutra próbować bo dzisiaj ściemniają ,że mają tyle roboty i telefony off ;) nie wierze, że aż tak dzwonią po te iPhone bo jak ktoś miał to zamówił już :D


Iphone 16 pro max , AW ultra 49mm


#128 DD7

DD7
  • 101 postów
  • SkądPL

Napisano 18 września 2023 - 13:08

Jak się kupuje/sprzedaje w Unii między firmami z zarejestrowanym europejskim VAT, to nie nalicza się VAT na fakturze. Zamiast rozliczać VAT z urzędem w Polsce, płaci się mniej. I sklep Apple dla biznesu tak to obsługuje (przez telefon).  Ja tak też sprzedaję z moje działalności. To nic specjalnego.

 

Zgadza się - właśnie potwierdziłem z infolinią. We wcześniejszym poście pytałem o możliwość dorzucenia NIPu w celu otrzymania faktury już po złożeniu zamówienia online i okazuje się, że taka możliwość jest, ale:

 

1) Apple musi nam wysłać najpierw regularną fakturę/dowód zakupu (po wysyłce zamówienia - teraz jest jeszcze za wcześnie)

2) Musimy być płatnikami europejskiego VATu

 

Po spełnieniu ww. warunków AOS (a raczej irlandzkie Apple) wystawi nam FV VAT 0% i zwrócą w pełni zapłaconą kwotę VATu, więc nie trzeba będzie czekać na zwrot przez naszą księgowość. Niestety punkt nr 1 oznacza też, że będę musiał zadzwonić do nich ponownie, a dziś czas oczekiwania na linii wyniósł 55 minut...


Użytkownik DD7 edytował ten post 18 września 2023 - 13:09

  • maxwawa lubi to

#129 tomczii

tomczii
  • 913 postów

Napisano 18 września 2023 - 13:09

dzisiaj nie da się dodzwonić to jest jakaś masakra - sam automat już mówi, że nie mogą połączyć z infolinią ja wytrzymałem 30 min i odpuściłem czekanie na linii..


Iphone 16 pro max , AW ultra 49mm


#130 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 września 2023 - 13:14

Ten sposób kupowania na firmę jest u nich od, około, kwietnia - maja.. Albo zamówienia trzeba robić telefonicznie, albo kupić samodzielnie i potem dzwonić. 
Obsługa posprzedażowa ma adres email contactus.pl@euro.apple.com . Pani mi go, właśnie podała (też 58 minut czekałem) ; Tam można poprosić o fakturę WNT (vat 0%) , ale Pani nie wiedziała czy i jak długo czeka się na odpowiedzi, z podanego adresu. 

Generalnie, przed pre-orderam, dwa razy zamawiałem telefonicznie i nie musiałem czekać... Po prostu, obecnie, pre-ordery ich zabijają. 



#131 tomczii

tomczii
  • 913 postów

Napisano 18 września 2023 - 13:16

Ten sposób kupowania na firmę jest u nich od, około, kwietnia - maja.. Albo zamówienia trzeba robić telefonicznie, albo kupić samodzielnie i potem dzwonić. 
Obsługa posprzedażowa ma adres email contactus.pl@euro.apple.com . Pani mi go, właśnie podała (też 58 minut czekałem) ; Tam można poprosić o fakturę WNT (vat 0%) , ale Pani nie wiedziała czy i jak długo czeka się na odpowiedzi, z podanego adresu. 

Generalnie, przed pre-orderam, dwa razy zamawiałem telefonicznie i nie musiałem czekać... Po prostu, obecnie, pre-ordery ich zabijają. 

 

 

Pisałeś na mail o fakturę na ten mail ? odpowiedzieli coś ?


Iphone 16 pro max , AW ultra 49mm


#132 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 września 2023 - 13:18

Nie , dzwoniłem aby zwrócili mi vat za case do telefonu (którego nie mam jeszcze :-P ) . W ramach testu procesu ; wcześniejsze zamówienia na firmę robiłem telefonicznie. 
Mail podała mi Pani gdy zapytałem o inną ścieżkę zwrotu VAT, niż dzwonienie na infolinię. 


  • maxwawa lubi to

#133 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 289 postów

Napisano 18 września 2023 - 14:39

Ponoć stan przedsprzedaży nowych modeli o jakieś 10-12% w tym momencie już wyprzedza ubiegłoroczny.

https://9to5mac.com/...-15-pre-orders/

#134 tomczii

tomczii
  • 913 postów

Napisano 18 września 2023 - 16:01

Dodzwoniłam się w końcu do Apple poprawili mi na fakturę 0% lecz miałem dostawę 26-28 wrzesień i po tej poprawce mail przyszedł z terminem 26 wrzesien -04 październik jaja wydłużyli czas dostawy
  • basterall lubi to

Iphone 16 pro max , AW ultra 49mm


#135 basterall

basterall
  • 39 postów

Napisano 18 września 2023 - 20:07

Nie tylko Tobie. Miałem na 25-27 wrzesień, dzisiaj zmienili na 25.09-3.10… a nawet się z nimi nie kontaktowałem. Przez tyle lat zamówień nigdy nie miałem takiej sytuacji.

#136 otuadiordna

otuadiordna
  • 222 postów

Napisano 18 września 2023 - 20:13

Niestety mi także wydłużyli z 25-27 na 27-03. Co do dyskusji na temat faktur. Dzwoniłem dzień przed przedsprzedażą bo zauważyłem ze moje dane w ich systemie są niepełne. Powiedzieli ze kiedyś faktycznie wpisywali nazwę firmy i NIP w różne dziwne rubryki (w koncu najważniejsze żeby to było na FV) ale teraz tego nie robią i zostaje infolinia. Może i faktycznie da się coś poprawić po zakupie ale wciąż wymaga to telefonu. Trochę wstyd. Druga rzecz ze jak wspomniał @DD7 trzeba mieć europejski VAT. To oznacza ze nie wszyscy się na to łapią.

Co do samej sprzedaży chyba skocze w piątek do paru sklepów i zobaczę czy przypadkiem nie maja czegoś na stanie. Jeśli nie spokojnie poczekam sobie na zamówienie od Apple. Btw dzisiaj chciałem zerknąć co tam w Orange a ci sprzedaj iPhone o kilkaset złotych drożej. Niezła praktyka.

#137 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 289 postów

Napisano 18 września 2023 - 20:20

Mi keszcze nie zdążyli zmienić: 25-27 września. Ale skoro tak przesuwają terminy, to chyba jest coś na rzeczy z tą popularnością pro maxów. Czyżby ich nawał preorderów zaskoczył?

#138 Lexy25

Lexy25
  • 20 postów

Napisano 18 września 2023 - 21:16

Mi jeszcze nie zmienili daty też, wieczorem dostałem powiadomienie systemowe żebym przygotował się na nowego iPhona. Pierwszy raz zamawiałem z ich oficjalnego sklepu, to coś znaczy czy po prostu zawsze takie coś przychodzi nie patrząc na kiedy jest dostawa?

#139 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 846 postów

Napisano 18 września 2023 - 21:19

A mi zmienili, mimo, że dodzwoniłam się do nich w momencie rozpoczęcia sprzedaży. Już nie 22 a kolejny tydzień. 



#140 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 289 postów

Napisano 18 września 2023 - 22:17

Mi jeszcze nie zmienili daty też, wieczorem dostałem powiadomienie systemowe żebym przygotował się na nowego iPhona. Pierwszy raz zamawiałem z ich oficjalnego sklepu, to coś znaczy czy po prostu zawsze takie coś przychodzi nie patrząc na kiedy jest dostawa?

Hmm, rok temu takie powiadomienie przyszlo do mnie tuż przed otrzymaniem iphone’a. Ale chyba wysyłają randomowo, skoro już dostałeś.

A mi zmienili, mimo, że dodzwoniłam się do nich w momencie rozpoczęcia sprzedaży. Już nie 22 a kolejny tydzień.

Może z uwagi na tzw. priorytet dla prywatnych użytkowników vs. zamówienia firmowe? Dziwne, w każdym razie. Czegoś takiego chyba jeszcze w Apple nie grali…

Użytkownik sheepysheep edytował ten post 18 września 2023 - 22:18


#141 Gregory

Gregory


  • 2 732 postów
  • Skądᴧ̊

Napisano 19 września 2023 - 08:08


Nie do końca, bo u mnie laptop na windowsie nie załapał aosa przez 40 minut.

 

Oni to pewnie jakoś tak sprytnie robią, żeby obniżyć obciążenie serwera, że część użytkowników dostaje randomowo „szczęśliwy” identyfikator i działa im bez problemu, a część dostaje „pechowy” identyfikator i nie mają szans - na tamtym laptopie sklep działał płynnie i szybko, a na innych koszmarnie wolno.

 

Ale tak dla pocieszenia, nawet iJustine musi czekać dłużej niż niektórzy w tym wątku:

 

MMCBeD7m.png


PYM Player 8.2.1 — działa od Cataliny po Sonomę

Klawiatura PYM też jest fajna – ma przecinek na klawiaturze numerycznej, twardy łącznik, jabłko  i symbol bitcoina ₿

VR, AR, XR – wszystko, co potrzebujecie wiedzieć, i czego nie potrzebujecie też.

> [ pym.uce.pl ]


#142 damianmajk

damianmajk
  • 769 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 19 września 2023 - 08:38

Chyba ogólnie z datami się pozmieniało, bo patrzę cały czas na AW ultra 2 i tam, jeszcze do wczoraj, od poprzedniego tygodnia, data dostawy była na 22/09. Dzisiaj już tej daty nie ma, jest na 26/09. Nie ma szans, żeby nagle, przez kilka h, złożono n zamówień, żeby aż tak daty przesuwać :) Widocznie dopiero ogarnęli ile jest zamówień vs stock. 


Użytkownik damianmajk edytował ten post 19 września 2023 - 08:39


#143 winmaciek

winmaciek
  • 6 800 postów
  • Płeć:

Napisano 19 września 2023 - 10:20

Nie sądzę, że to kwestia tego akurat, prędzej bym podejrzewał na przykład opóźnienie w fabryce spowodowane sytuacją losową. Co jak co, ale Apple ma zarządzanie łańcuchem dostaw ogarnięte, także bardziej w tę stronę bym szedł aniżeli „ojej, ktoś się machnął ze stockiem”. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#144 tomczii

tomczii
  • 913 postów

Napisano 19 września 2023 - 10:27

Mam znajomego co wpisał mnie w cortland mówił, że same 512 1tb przychodzą 15 pro max i nie ma 256gb

Iphone 16 pro max , AW ultra 49mm


#145 otuadiordna

otuadiordna
  • 222 postów

Napisano 19 września 2023 - 11:34

Mam znajomego co wpisał mnie w cortland mówił, że same 512 1tb przychodzą 15 pro max i nie ma 256gb

A jak ze zwykłym 15 Pro? 

Chyba ogólnie z datami się pozmieniało, bo patrzę cały czas na AW ultra 2 i tam, jeszcze do wczoraj, od poprzedniego tygodnia, data dostawy była na 22/09. Dzisiaj już tej daty nie ma, jest na 26/09. Nie ma szans, żeby nagle, przez kilka h, złożono n zamówień, żeby aż tak daty przesuwać :) Widocznie dopiero ogarnęli ile jest zamówień vs stock. 

 

Wystarczy że mają w systemie jakąś ustaloną liczbę (a w sumie muszą mieć) powyżej której zmienia się data i tyle. Owszem trochę szkoda że zmieniają daty także dla już złożonych zamówień ale tu też może być kwestia jakiegoś ich przeprocesowania. Tak czy inaczej świat się nie zawali ;) Poczekamy



#146 damianmajk

damianmajk
  • 769 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 19 września 2023 - 12:00

A jak ze zwykłym 15 Pro? 

Wystarczy że mają w systemie jakąś ustaloną liczbę (a w sumie muszą mieć) powyżej której zmienia się data i tyle. Owszem trochę szkoda że zmieniają daty także dla już złożonych zamówień ale tu też może być kwestia jakiegoś ich przeprocesowania. Tak czy inaczej świat się nie zawali ;) Poczekamy

Ja zdecydowanie mogę czekać, bo nic nie zamawiałem :)



#147 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 289 postów

Napisano 19 września 2023 - 13:06

A jak ze zwykłym 15 Pro?
Wystarczy że mają w systemie jakąś ustaloną liczbę (a w sumie muszą mieć) powyżej której zmienia się data i tyle. Owszem trochę szkoda że zmieniają daty także dla już złożonych zamówień ale tu też może być kwestia jakiegoś ich przeprocesowania. Tak czy inaczej świat się nie zawali ;) Poczekamy


W tym roku wyjątkowo, zamiast na naszą korzyść, opóźniają terminy. Apple w poprzednich latach przyzwyczaiło, że raczej przyśpiesza zamówienia. Zatem już nie nastawiam się, że dostanę telefon w piątek. Teraz liczę na to, że przyjdzie „w swoim terminie” ;)

#148 SilentPL

SilentPL
  • 194 postów

Napisano 19 września 2023 - 14:20

Dajcie spokój, co to za nowa zmiana, że pare dni po złożeniu zamówienia zmienia się termin dostawy na późniejszy. Co to Aliexpress czy AOS? Ja mam nadal 22go i oby tak zostało.


 iPhone 15 Pro | MacBook Pro 2023 M2 Pro 16'' | iPad Mini 6G | Apple Watch SE | AirPods Pro 2


#149 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 19 września 2023 - 14:55

Ma ktoś pro maxa 256 z datą na 22.09 ?

#150 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 19 września 2023 - 22:00

Ma ktoś pro maxa 256 z datą na 22.09 ?

Ja, ale w Rzymie xD 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych