Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

eSIM w zegarku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#26 damianmajk

damianmajk
  • 700 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 29 września 2023 - 16:01

Tak , ale to jest Orange Flex a z kolei zwykły plan?

Ja zawsze, przy zmianie zegarka, wywalałem jeden plan esim i przy parowaniu kolejnego, dodawałem nowy. To 5 PLN kosztuje w moim abonamencie. 


  • crash5 lubi to

#27 crash5

crash5
  • 404 postów
  • SkądGdynia

Napisano 01 października 2023 - 10:56

Rozumiem dziękuję za odpowiedzi. Teraz pytanie czy mogę to zrobić przy uruchomionych zegarkach z moimi danymi czy musi być wyzerowany ten poprzedni a nowy nie uruchomiony. Przepraszam za bałagan w poście za bardzo nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć.


iPhone 14 Pro Max 128 GB , iPad 2018 9.7 , Apple Watch 5 (44) (Cellular) , Air Pods Pro , Apple TV 4 GEN 4K ,Belkin 3-in-1 Wireless Charging Pad Black 


#28 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 października 2023 - 08:33

A jak jest z powiadomieniami gdy je odbiorę na telefonie a zegarek w tym momencie jest rozparowany / poza zasięgiem BT ?
1. W czasie gdy sparuję ponownie zegarek po BT to powiadomienia przyjdą, pomimo tego, że je odebrałem wcześniej na telefonie?
2. Czy w czasie kiedy mam zegarek poza zasięgiem BT, a w zasięgu LTE i przychodzą powiadomienia i na zegarek i na telefon to czy w momencie ponownego sparowania zegarka z telefonem przychodzą z telefonu powiadomienia zdublowane pomimo tego że zostały odczytane wcześniej na zegarku?

#29 winmaciek

winmaciek
  • 6 508 postów
  • Płeć:

Napisano 06 października 2023 - 08:38

Zegarek nigdy nie wyświetla więcej powiadomień niż iPhone (nie wliczam czysto „zegarowych” powiadomień jak Fitness). Odczytane/skasowane powiadomienie wylatuje z zegarka. Także moim zdaniem powinien to sobie ogarnąć jak wyjdziesz poza zasięg telefonu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#30 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 października 2023 - 11:04

Dzięki,  chodzi mi o dublowanie powiadomień jak to jest np w zegarkach Samsung - tam przychodzi powiadomienie na telefon i zegarek jak są w parze a dodatkowo jak polaczy się z LTE po wyjściu z pary - to i tak przychodzą wszystkie powiadomienia dodatkowo - pomimo tego, że zostały odczytane wcześniej



#31 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 06 października 2023 - 11:38

Dzięki,  chodzi mi o dublowanie powiadomień jak to jest np w zegarkach Samsung - tam przychodzi powiadomienie na telefon i zegarek jak są w parze a dodatkowo jak polaczy się z LTE po wyjściu z pary - to i tak przychodzą wszystkie powiadomienia dodatkowo - pomimo tego, że zostały odczytane wcześniej

 

Słowem wyjaśnienia - Parowanie to jednorazowy proces skojarzenia 2 urządzeń Bluetooth, w tym przypadku telefonu z zegarkiem (tak jak ślub). Po oddaleniu się od telefonu, zegarek się nie "rozparowuje" (i nie rozwodzi), co najwyżej traci z nim kontakt, cały czas pozostając parą. Ale akurat, jeśli jest to zegarek z aktywnym LTE, to tego kontaktu nie traci, chyba, że telefon zostanie wyłączony lub będzie poza zasięgiem sieci. Więc powiadomienia się normalnie synchronizują. Ale nawet w przypadku wersji WiFi, powiadomienia się zsynchronizują, jak tylko urządzenia będą się w stanie skomunikować. Też zasięg BT nie jest do tego niezbędny, bo zegarek można na przykład podpiąć do jakiegoś WiFi i, o ile będzie miał dostęp do internetu, to mu to wystarczy.



#32 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 października 2023 - 15:30

Tak masz rację - nie chodzi o parę a o aktywne połączenie BT już wcześniej sparowanego

#33 otuadiordna

otuadiordna
  • 161 postów

Napisano 06 października 2023 - 18:00

Jeśli nie ma łączności z iP, to bateria leci bardzo szybko.

szybko jak szybko. Pytanie czy będzie się na nim dodatkowo słuchać muzyki trenować rozmawiać czy po prostu nosić. Takie zwykłe noszenie aż tak nie zjada baterii. Wiadomo siła zasięgu też robi swoje. Trening w miarę ok. Chyba najwięcej to streaming ale to według mnie. 



#34 MC_

MC_
  • 6 832 postów

Napisano 06 października 2023 - 20:17

Jak dla mnie to i tak dużo za szybko.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#35 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 października 2023 - 23:31

Firma Samsung nie potrafiła znaleźć rozwiązania tego problemu - u nich zegarki z LTE są okrojone z możliwości zegarka z WiFi - w końcu przyznali mi rację - ale zastanawiam się / bo nie mam Apple watcha z esim / czy taki Apple Watch z esim po wyłączeniu iPhone będąc w zasięgu WiFi a poza zasięgiem LTE - tak jak w przypadku Samsunga - nie będzie mógł wykonać połączenia przez WiFi ponieważ oprogramowanie nie ma tej funkcjonalności co wersje WiFi bez esim… czy może ktoś z Was to sprawdzić - proszę

#36 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 07 października 2023 - 06:35

czy taki Apple Watch z esim po wyłączeniu iPhone będąc w zasięgu WiFi a poza zasięgiem LTE - tak jak w przypadku Samsunga - nie będzie mógł wykonać połączenia przez WiFi ponieważ oprogramowanie nie ma tej funkcjonalności co wersje WiFi bez esim… czy może ktoś z Was to sprawdzić - proszę

Strasznie kombinujesz. Tak, można dzwonić będąc tylko w zasięgu WiFi, także wtedy kiedy telefon jest wyłączony, pod warunkiem, że operator to poprawnie obsługuje. W Orange działa.

#37 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 października 2023 - 07:13

Tam zaraz kombinujesz… to mi było potrzebne bo zostawiam telefon w szatni i mogę korzystać z zegarka jeśli na całym obszarze firmy mam WiFi a nie mam zasięgu sieci a gdy chce pobiegać to nie muszę zabierać telefonu - w Androidzie nie da się tak zrobić bo zegarki z LTE nie obsługują WiFi nawet gdy nie ma zasięgu sieci - co jest absurdem bo tańsze zegarki z WiFi to potrafią
Od wsparcia technicznego Samsung dostałem poradę że w takim razie trzeba kupić dwa zegarki… ciężko to było zrozumieć tym bardziej że zegarek z LTE posiada moduł WiFi
Ja również mam kartę w sieci Orange…

#38 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 07 października 2023 - 07:34

mogę korzystać z zegarka jeśli na całym obszarze firmy mam WiFi

A to akurat może nie być prawdą, jeżeli np. firmowe WiFi ma jakieś ograniczenia na firewallach poustawiane, obsługuje ruch przez proxy itp.



#39 nesiasps

nesiasps
  • 159 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 października 2023 - 08:08

Nie ma ograniczeń - sam je ustawiałem - po prostu oprogramowanie androidowych zegarków nie przewiduje takiego rozwiązania do czego przyznał się producent / jego wsparcie techniczne.

#40 Flahor

Flahor
  • 3 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 listopada 2023 - 13:15

Cześć, jako że jestem w Plush (Plus) w abonamencie to nie mam możliwości otrzymania Multisim. Kombinuję, czy kupując kartę eSIM u dowolnego operatora, u którego zadziała ona na Apple Watch mógłbym ustawić sobie przekierowanie z głównego numeru w Plush na numer eSIM w Apple Watch w przypadku nieodebrania połączenia na telefonie? Byłoby to takie biedniejsze rozwiązanie :)

 

Próbowaliście coś takiego już?



#41 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 02 listopada 2023 - 19:58

Nie próbowałem, ale też nie wiem, po co. Jak mój operator nie oferował eSIM do AW, to zmieniłem operatora. Szybko, sprawnie i bezkosztowo.



#42 Flahor

Flahor
  • 3 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 listopada 2023 - 11:24

Nie próbowałem, ale też nie wiem, po co. Jak mój operator nie oferował eSIM do AW, to zmieniłem operatora. Szybko, sprawnie i bezkosztowo.

 

Gdyby to była opcja to nie zadałbym pytania :) Jestem w Plusie od niedawna i trzyma mnie umowa. Byłem w Orange, ale ze względu na problemy z zasięgiem jakie pojawiły się gdy pobliska betonoza zasłoniła nadajniki na wieży kościoła i teraz tylko Plus jako jedyny ma zasięg dzięki antenie na pobliskiej szkole.



#43 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 03 listopada 2023 - 11:36

DO zegarka musi być specjalna usługa do zegarka. Połączona z kartą do telefonu albo w tym wariancie standalone dla dzieci, ale chyba to jeszcze nie u polskich operatorów. Ja w takiej sytuacji wziąłem e-sim Orange Flex do telefonu (jako drugi, do istniejącej fizycznej karty T-Mobile, który wtedy jeszcze nie obsługiwał Watcha) i do tego plan dla zegarka. Zrobiłem przekierowanie - dzwoniło, dane były - ogólnie OK. Ale jak oddzwaniałem to z numeru zegarkowego - ludzie mnie nie poznawali. Do tego koszt. A na koniec - LTE w zegarku jest fajne, ale tylko czasami na prawdę potrzebne (np. bieganie w upał, jak nie ma gdzie wsadzić telefonu). 



#44 Flahor

Flahor
  • 3 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 listopada 2023 - 14:23

Dzięki za odpowiedzi, jestem coraz bardziej przekonany, że pójdę w kierunku modelu z GPS.



#45 strazaknicio

strazaknicio
  • 4 postów

Napisano 26 stycznia 2024 - 10:12

Szanowni Państwo, helpunku :-)

 

Sytuacja wygląda tak, córka dostała w prezencie od dziadków Apple Watch SE z cellularem.

Sama korzysta z iPhone'a 8, ma swoje konto w ramach rodziny. Tego telefonu nie da się już połączyć w parę z zegarkiem, więc próbowałem przez konfigurację dla członka rodziny przez swojego iPhone'a 11.Zegarek się łączy, wszystko się zgadza, ale nie da się aktywować planu komórkowego...

Sieć T-mobile - usługa MultiSim (dla numeru córki) aktywowana. Oczywiście przy konfiguracji dla członka rodziny przełożyłem kartę z jej telefonu do swojego. Na telefonie jest zainstalowana aplikacja "Mój T-mobile" z utworzonym profilem dla tego numeru. 

Komunikat wygląda tak:

Da się coś z tym zrobić? :-)

Załączone pliki



#46 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 26 stycznia 2024 - 13:51

 Oczywiście przy konfiguracji dla członka rodziny przełożyłem kartę z jej telefonu do swojego.

Nie wiem, dlaczego to miałoby być jakoś szczególnie oczywiste, skoro usługa konfiguracji dla członka rodziny została pomyślana o tych członkach rodziny, którzy nie mają telefonu, więc nie bardzo jest co przekładać. W tej konfiguracji zegarek jest autonomicznym urządzeniem, nie mającym nic wspólnego z telefonem dziecka.

 

Pomijając tę kwestię, to o ile nic się nie zmieniło, to zdaje się, że T-mobile nie oferuje w Polsce takiej usługi. Tutaj znajdziesz listę operatorów oferujących konfigurację rodzinną:

https://www.apple.co...le-family-setup



#47 strazaknicio

strazaknicio
  • 4 postów

Napisano 26 stycznia 2024 - 14:01

Czyli w ogóle nie ma możliwości korzystania z zegarka z dostępem do rozmów i iMessage w ramach T-mobile, jeżeli nie masz przy sobie telefonu, czy musi być po prostu konto dziecka jako konto dorosłego i wtedy można powiązać te urządzenia?

 

Czy jedyna możliwość, to przeniesienie numeru do innej sieci albo telefon, który będzie miał iOS zgodny z konfiguracją zegarka  i konfiguracja "nierodzinna"?

 

Panowie, słaby jestem w te klocki. Doradźcie, jak ogarnąć temat ;-) 



#48 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 648 postów
  • Płeć:

Napisano 26 stycznia 2024 - 14:06

Najsensowniejszą opcją jest wymiana telefonu na nieco świeższy model, który wciąż jest wspierany. Wiem, że dla dziecka, które a to zgubi, a to stłucze, a to coś, to szkoda wywalać fortunę na telefon, ale niewspierany model to złe rozwiązanie z wielu powodów, z których niekompatybilność z zegarkiem, to jeden z mniejszych.



#49 strazaknicio

strazaknicio
  • 4 postów

Napisano 26 stycznia 2024 - 14:10

Okej. To jest do zrobienia, bo i tak będę wymieniał, ale planowałem w perspektywie jakichś 3 miesięcy. 

Jest opcja żeby zrobić tak, żeby teraz działał ten zegarek jako urządzenie do komunikacji poza domem? 



#50 winmaciek

winmaciek
  • 6 508 postów
  • Płeć:

Napisano 26 stycznia 2024 - 15:16

Teraz to nie bardzo, chyba że w kontekście tego setupu rodzinnego. Będzie miała drugi numer telefonu, bo to będzie zupełnie niezależne od jej obecnego iPhone'a. Truphone oferuje coś takiego. Na pewno złym pomysłem jest parować zegarek z cudzym (np. rodzica) iPhone'em tak po prostu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych