Wsparcie dla Metal w Blenderze, o ile wiem, wciąż jest w fazie beta testów. Ale nawet, jak wejdzie już do stabilnej edycji, to optymalizacja zajmie jeszcze kilka grubszych wersji. Twoje porównanie jest prawie właściwe (prawie, bo powinieneś porównywać Blender do Blendera), tylko mocno przedwczesne.
Zresztą, nawet gdyby Twoje porównanie spełniało warunki obiektywności i mimo to procesory Apple wypadałoby słabo, czego zresztą wcale nie wykluczam, to i tak jednym z podstawowych rozróżników tych procesorów jest wydajność GPU. Jest oczywiste, że Apple będzie rozwijać procesory w tym kierunku i zachęcać producentów oprogramowania do wsparcia Metal. W tym modelu po prostu nie ma miejsca na eGPU.
To porównanie było Blender Metal do Blender Optix czyli obydwie opcje natywne.
To, że kiedyś może być lepsza optymalizacja to wiadomo, ale pewnie po obydwu stronach.
Głównie chodzi o to, że jak ktoś chce się kierować wspomnianą już wcześniej racjonalnością, a przy tym porusza się w obrębie grafiki 3d to kupowanie nawet "tańszego" 48core Mini za 27 tys. na tą chwilę to trzeba naprawde bardzo chcieć MacOs;)
Dodam, że te komputery są naprawde bardzo dobre do wielu rzeczy, ale nie jest to rendering i jakiekolwiek obliczenia na GPU.