Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * - 7 głosy

Apple Watch Series 4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1903 odpowiedzi w tym temacie

#1526 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 13:54

Nie docierają, ani nie można wysłać, sprawdziłem przed chwilą.

 

Działają, działają - jak nie ma błędów po drodze :D To samo na WiFi. Raz zadzwonię, raz mam połączenie nieudane, raz wyjdzie sms, raz nie wyjdzie. AW LTE nie jest urządzeniem, które zastąpi iPhone, dlatego w góry, dłuższe wyprawy itp. lepiej brać telefon. Nie wyobrażam sobie wyjechać na rower z 70 km w świat i podczas nieszczęścia zobaczyć "połączenie nieudane", bo coś nie styka przy łączności AW z iP, który leży w domu.

 

AW LTE jest dobry, jak robisz grilla na ogrodzie, a telefon leży w domu. Łączność jest, a jak coś nie przejdzie to nie ma płaczu.


Użytkownik m-graficzny edytował ten post 18 kwietnia 2019 - 13:56

  • kristof461 lubi to

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#1527 wiesiek3d

wiesiek3d
  • 404 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 17:57

Mam jeszcze kilka pytań, będę wdzięczny za pomoc.
Czy w przypadku zakupu na firme na VAT 0% będę mógł zwrócić produkt jeśli coś mi się nie spodoba ?
Jeśli zamówiłem dzisiaj rano myślicie , ze jest szansa na dostawę przed świetami ?

IP 14 Pro Max/ AW Ultra 

MB Pro 14/ IMAC 24/ IPAD PRO M1


#1528 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 17:59


AW (bez LTE) działa tak, że komunikuje się po sieci z iP, jeżeli nie ma połączenia BT. Możesz zostawić telefon w domu i nawet nie musisz mieć go podpiętego do WiFi, wystarczy LTE.

Dla przykładu:
iPhone zostaje w domu i ma łączność przez LTE. 30 km dalej, w firmie AW sam podpina się do znanej sieci WiFi. Po połączeniu działa wszystko, poza przekazywaniem połączeń głosowych. Nie widzisz, że ktoś dzwoni, ale dostajesz powiadomienie, że masz nieodebrane połączenie. Mogę wysłać SMS, iMessage, pisać, odbierać maile, dostaje wszystkie powiadomienia itp. Jeżeli masz AW połączonego do WiFi, działa on tak jak AW LTE. Warunkiem jest stałe połączenie iPhone do sieci.

Połączenia nie działają na zwykłym AW. To trochę bardziej skomplikowanie i para zwykłego AW i iP tego nie ogarnia. Na AW LTE połączenia przekazywane są za pomocą iP, który wysyła informację o połączeniu do AW LTE po sieci i o ile dobrze pamiętam, działa to na zasadzie WiFi calling. Nie działa to tak, że na Waszego esim w AW przychodzi połączenie. Jeżeli iP Wam zdechł, na AW LTE zwykłe połączenie nie przyjdzie.

Minęło kilka dni AW LTE w PL. Czy nadal uważasz, że przy wyłączonym telefonie nie otrzymam telefonicznego połączenia przychodzącego ?

Użytkownik Bogen edytował ten post 18 kwietnia 2019 - 18:02

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1529 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 18 kwietnia 2019 - 18:07

Nie działają połączenia przy wyłączonym telefonie, potwierdzam.

#1530 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 18:19

Nie działają połączenia przy wyłączonym telefonie, potwierdzam.


Ciekawe bo u mnie działają.
  • MasterM lubi to

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1531 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 18 kwietnia 2019 - 18:41

Wyłączyłem telefon, spróbowałem się połączyć z drugiego numeru i był komunikat "abonent nie dostępny".

#1532 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 19:16

Wyłączyłem telefon, spróbowałem się połączyć z drugiego numeru i był komunikat "abonent nie dostępny".


Rozumiem, że jesteś w PL i jesteś w ORANGE ?

Wyłączyłem telefon, spróbowałem się połączyć z drugiego numeru i był komunikat "abonent nie dostępny".


Czyli gdy wyłączysz telefon na AW nie masz widocznego połączenia LTE ?

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1533 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 18 kwietnia 2019 - 19:26

Musiałem chwilkę poczekać jednak zanim zegarek przełączy się na LTE. Faktycznie, działają połączenia gdy telefon jest wyłączony.

#1534 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 19:46

Musiałem chwilkę poczekać jednak zanim zegarek przełączy się na LTE. Faktycznie, działają połączenia gdy telefon jest wyłączony.

Jasna sprawa. Te 30-60s trzeba poczekać. 


Działają, działają - jak nie ma błędów po drodze :D To samo na WiFi. Raz zadzwonię, raz mam połączenie nieudane, raz wyjdzie sms, raz nie wyjdzie. AW LTE nie jest urządzeniem, które zastąpi iPhone, dlatego w góry, dłuższe wyprawy itp. lepiej brać telefon. Nie wyobrażam sobie wyjechać na rower z 70 km w świat i podczas nieszczęścia zobaczyć "połączenie nieudane", bo coś nie styka przy łączności AW z iP, który leży w domu.

 

AW LTE jest dobry, jak robisz grilla na ogrodzie, a telefon leży w domu. Łączność jest, a jak coś nie przejdzie to nie ma płaczu.

Nie zgodzę się. Po pierwsze telefon może być wyłączony. Od 12.04 " testuję" działanie w trybie LTE i nigdy nie zdarzyło się aby SMS  nie doszedł do adresata. Z WiFi jest nieco inaczej. Tu istotny jest zasięg. Dodatkowo IP i AW musi być w tej samej sieci. AW może mieć w pamięci kilka sieci WiFI. Gdy przełączy się na inna niż aktualnie jest połączony telefon może być problem. Jak juz pisałem zasięg. Przy słabym WiFIi będą problemy. Połączenie telefoniczne rwą się i mogą być opóźnienia w dzwięku. Z LTA nie ma takich problemów. 

O jakich błędach piszesz ?

Masz wersje LTE?


pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1535 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 18 kwietnia 2019 - 20:10

Właśnie świeżo co wróciłem z biegania i dla testów wyłączyłem telefon w domu - połączenia hulają aż miło. Nic nie zrywało. Jeśli chodzi w WiFi Calling to różnie z tym bywa, dużo zależy od jakości WiFi. Jak jest dobry zasięg to działa dobrze, jak trochę gorszy zasięg to automatycznie robi się problem.

#1536 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 21:03

Właśnie świeżo co wróciłem z biegania i dla testów wyłączyłem telefon w domu - połączenia hulają aż miło. Nic nie zrywało. Jeśli chodzi w WiFi Calling to różnie z tym bywa, dużo zależy od jakości WiFi. Jak jest dobry zasięg to działa dobrze, jak trochę gorszy zasięg to automatycznie robi się problem.


Mam takie same doświadczenia. Połączenia przez wifi działają o ile jest dobry zasięg. Przy LTE wystarczy jedna kropka na zegarku i nadal nie ma problemów z połączeniami. Jakość rozmowy jest porównywalna do tej przez telefon.

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1537 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 21:18

Jak możecie - wejdźcie w ustawienia na iP > sieć komórkowa > rozmowy przez WiFi i ustawić na wyłączony. Poczekać chwile, wyłączyć iP, wyłączyć WiFi na AW i zobaczcie czy połączenie przychodzi, albo wychodzi przy aktywnym LTE w AW.

Jeżeli przyjdzie, znaczy że Orange się postarało i puszcza połączenia po VoLTE. Jak pisałem, co sieć to inne rozwiązanie, a sam sprawdzić na chwile obecna nie mogę, ponieważ nie ten operator :/

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#1538 depe

depe
  • 484 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 21:25

Jak możecie - wejdźcie w ustawienia na iP > sieć komórkowa > rozmowy przez WiFi i ustawić na wyłączony. Poczekać chwile, wyłączyć iP, wyłączyć WiFi na AW i zobaczcie czy połączenie przychodzi, albo wychodzi przy aktywnym LTE w AW.

Połączenia przychodzą i wychodzą. Podobnie z iMessage.

Zwykłe SMSy u mnie nie działają.


 MacBook Pro 13 M1 16GB 1TB  iPad Air LTE 32 GB  iPad Mini 4 LTE 16 GB  iPhone 12 Pro 128 GB  Apple Watch Series 4 LTE SS


#1539 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 21:33

Czyli wychodzi na to, że połączenia idą po VoLTE, a SMS leci po staremu i potrzebny jest włączony IP pod netem, chyba, że komuś innemu będzie działać.

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#1540 depe

depe
  • 484 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 21:44

SMSy doszły dopiero wtedy jak włączyłem iPhona.


Użytkownik depe edytował ten post 18 kwietnia 2019 - 21:44

 MacBook Pro 13 M1 16GB 1TB  iPad Air LTE 32 GB  iPad Mini 4 LTE 16 GB  iPhone 12 Pro 128 GB  Apple Watch Series 4 LTE SS


#1541 depe

depe
  • 484 postów

Napisano 19 kwietnia 2019 - 13:57

Czyli wychodzi na to, że połączenia idą po VoLTE, a SMS leci po staremu i potrzebny jest włączony IP pod netem, chyba, że komuś innemu będzie działać.

Pogrzebałem na swoim koncie w Orange i okazuje się, że SMSy są domyślnie zablokowane na karcie eSIM. Teoretycznie można je samemu odblokować z poziomu konta ale ta opcja na chwile obecną nie działa. Zleciłem odblokowanie konsultantowi Orange na czacie.

 

Zrzut-ekranu-2019-04-19-o-14-34-01.jpg

 

 

 

Zrzut-ekranu-2019-04-19-o-14-34-12.jpg

 

 

 

Zrzut-ekranu-2019-04-19-o-14-46-28.png


  • MasterM lubi to

 MacBook Pro 13 M1 16GB 1TB  iPad Air LTE 32 GB  iPad Mini 4 LTE 16 GB  iPhone 12 Pro 128 GB  Apple Watch Series 4 LTE SS


#1542 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 19 kwietnia 2019 - 14:04

Apple Watch ma tę wadę w przeciwieństwie do smartwatchy konkurencji że smsy działają wyłącznie przy włączonym i podłączonym do jakiejś sieci iPhone'ie. Apple jasno o tym informuje więc nie sądzę by było inaczej. W związku z tym Orange domyślnie blokuje tę usługę bo jest ona i tak zbędna (miałem okazję gdzieś już o tym czytać). Niestety jej uruchomienie nic nie wniesie. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 19 kwietnia 2019 - 14:04

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#1543 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 19 kwietnia 2019 - 16:54

Ja odsyłam swojego Apple Watcha. Korzystanie z eSIM nie mając abonamentu, a przejście z karty na abonament nie jest dla mnie w ogóle opłacalne. Szkoda, bo to fajne urządzenie.

#1544 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 19 kwietnia 2019 - 21:59

Pogrzebałem na swoim koncie w Orange i okazuje się, że SMSy są domyślnie zablokowane na karcie eSIM. Teoretycznie można je samemu odblokować z poziomu konta ale ta opcja na chwile obecną nie działa. Zleciłem odblokowanie konsultantowi Orange na czacie.

Daj znać czy działa.
Z,góry dziękuje

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1545 Bogen

Bogen
  • 59 postów

Napisano 21 kwietnia 2019 - 08:54

Ze strony ORANGE:

Czy Apple Watch obsługuje SMSy i MMSy?
Apple Watch wspiera odbieranie i wysyłanie wiadomości tylko przez usługę iMessage z włączoną usługą iCloud. Oznacza to, że na Apple Watch z usługami: Ekstra karta eSIM, iMessage i iCloud:
Możesz odbierać i odpowiadać na SMS/MMS na zegarku, dopóki iPhone jest włączony i ma połączenie z internetem, nawet gdy jest z dala od zegarka.
Gdy iPhone jest wyłączony lub nie ma połączenia z internetem, nie możesz odbierać i odpowiadać na SMS/MMS na zegarku.
Zawsze możesz odbierać i odpowiadać na wiadomości iMessage na zegarku.
Przy aktywacji Ekstra karty eSIM na Apple Watch domyślnie włączamy blokadę SMS / MMS przychodzących. Nie wyłączaj blokady SMS / MMS przychodzących na Apple Watch w ustawieniach usługi Ekstra karta eSIM w serwisie Mój Orange. Może to spowodować nieprawidłowe działanie usługi na Apple Watch, a nawet jej tymczasowe zablokowanie.

pozdrawiam 

Bogusław Chmielnik


#1546 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 21 kwietnia 2019 - 09:09

Po świętach zrobię rozeznanie co z tymi smsami w Orange.

#1547 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 21 kwietnia 2019 - 12:29

Ale to nie kwestia Orange a Apple Watcha. Było wielokrotnie. Korzysta on z danych wiec jak ma niby odebrać SMS? IPhone je otrzymuje i przesyła do AW.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#1548 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 22 kwietnia 2019 - 08:13

Szkoda, że skoro Apple Watch korzysta z danych, nie można kupić do niego pakietu danych internetu mobilnego, tylko musisz mieć rozmowy. Na pudełku od zegarka jest napisane, że iPhone i Apple Watch muszą być w sieci tego samego operatora, wzmianki o numerze nie widzę.

#1549 petrydz

petrydz
  • 137 postów
  • SkądTrójmiasto :)

Napisano 22 kwietnia 2019 - 19:11

Z baterią coraz lepiej, 16% jeszcze mam.

Załączone pliki



#1550 dredg

dredg
  • 2 452 postów
  • SkądVendin les Béthune

Napisano 22 kwietnia 2019 - 19:56

Tragedia ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych