Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro TouchBar 2016 Problem z klawiszami.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 meddy

meddy
  • 10 postów

Napisano 19 lutego 2018 - 23:53

Cześć,

 

Otórz od paru miesięcy mam straszne problemy z klawiszami, część nich już kompletnie nie odskakuje, zacinają się itp.

Próbowałem je wyczyścić na własną rękę, ale mam wrażenie, że już same mechanizmy butterfly nie mają zamiaru "odskakiwać", zastanawiam się co z tym fantem zrobić, ponieważ jakby nie patrzeć to roczny komputer, a jego niezawodnośc jest dla mnie niezbędna.

 

Myślicie, że moge go oddać do serwisu na wymiane klawiatury bazując na dwu letnim prawie konsumenckim? Słyszałem, że ta nowa klawiatura w 2016 seryjnie była felerna - od samego początku niby te klawisze były dziwne. Ale teraz to już się nie da na tym kompletnie pisać(robie straszne literówki jak gimbus)

 

 

Ktoś miał taki problem? 



#2 YABBA235

YABBA235
  • 446 postów

Napisano 20 lutego 2018 - 07:34

Może nie doładnie na temat, ale to przez klawiaturę piszesz "otórz" ?


  • Najwyzszy lubi to

Zona na Acera Swift 3, pierwsza córka ma Yogę 520, druga ma AIR-a 13", ja miałem maca mini, teraz mam Zotac-a MI553 (hamaka) oraz  iphone 6s, backupy i TM QNAP TS-453mini.


#3 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 20 lutego 2018 - 09:27

Nie masz innego wyjścia jak oddać do serwisu.



#4 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 lutego 2018 - 11:42

Skoro czyszczenie nic nie daje należy oddać do serwisu. Nie żadnego programu naprawczego więc musisz walczyć o rękojmie. Nie wiem gdzie go kupiłeś (oby u jakiegoś resellera) bo w innym przypadku może być ciężko. Rękojmia w pierwszym roku a w drugim działa na ciut innych zasadach.

Tak czy inaczej musisz walczyć bo w innym przypadku sporo za to zapłacisz. Serwis wymienia cały top case w takich przypadkach więc jest to spory koszt. Gdzieś tu się przewijały na forum sumy (coś chyba około 2000).

Sam miałem problemy ze swoją a mam model z początku 2016. Late 2016 dostawały już poprawione wersje takie jak model 2017. Taką klawiaturę otrzymałem i ja od serwisu. 

Niestety popełniłeś błąd czekając. Oby udało ci się to załatwić. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 20 lutego 2018 - 11:43

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#5 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 20 lutego 2018 - 13:43

Ja mam model 2016 ale data produkcji to kwiecień 2017 więc powinna być już nowa klawiatura, jednak klawisze strzałek inaczej klikają i się zacinają. Oddam na gwarancję.



#6 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 lutego 2018 - 14:14

Da się odróżnić klawiaturę z 2016 od tej z 2017. Ta nowsza ma ^ na klawiszu control oraz inny piktogram na klawiszu backspace. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 20 lutego 2018 - 15:16

O dzięki, w domu sprawdzę.


Sprawdziłem na zdjęciu, niestety control jest bez znaczka ^, czyli klawiatura stara.



#8 luck1985

luck1985
  • 918 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 lutego 2018 - 22:11

Ta z 2017 nie ma problemu? z ^ na control? 



#9 gucio9377pl

gucio9377pl
  • 54 postów

Napisano 20 lutego 2018 - 22:26

Mi w serwisie na gwarancji wymieniono klawiaturę wraz z baterią i całym top casem. Objaw był taki, że klawiatura działała bardzo głośny gdy komputer był ciepły, zaś spacja działa raz na pięć naciśnięć. Komputer został naprawiony na gwarancji w serwisie iMad w Krakowie.

#10 bee3

bee3
  • 3 807 postów

Napisano 21 lutego 2018 - 08:13

Ta z 2017 nie ma problemu? z ^ na control? 

Problemy wynikające z wysokiej wrażliwości na zanieczyszczenia (pył) dostające się pod klawisze dotyczą (niestety) również nowych wersji klawiatur.

 

Jeżeli czujesz, że klawisze zaczynają działać źle to należy je niezwłocznie wyczyścić (samodzielnie: https://support.appl.../pl-pl/HT205662 lub za parę złotych w serwisie). Dalsze używanie komputera z SiO 2 pod klawiszami skutkuje trwałym uszkodzeniem mechanizmu i kończy się najczęściej wymianą całej klawiatury z topcase, a to po upływie gwarancji trochę "boli".


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#11 meddy

meddy
  • 10 postów

Napisano 21 lutego 2018 - 11:19

Zastanawiam się jedynie czy uda mi się wymienić tą klawiaturzę na bazie gwarancji konsumenckiej( komputer kupiony w iSpot ). Bo spójrzmy prawdzie w oczy jest to wada fabryczna potwierdzona przez producenta (pare miesięcy później i już komputery maja inny mechanizm)



#12 gucio9377pl

gucio9377pl
  • 54 postów

Napisano 21 lutego 2018 - 14:17

Jeżeli komputer ma mniej niż rok, to klawiatura zostanie wymieniona na gwarancji. Jeżeli roczna gwarancja apple już minęła, to zgłoś się do sprzedawcy (w twoim przypadku iSpot) i powołaj się na rękojmie za wadę rzeczy sprzedanej.

#13 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 lutego 2018 - 19:04

Jeżeli komputer ma mniej niż rok, to klawiatura zostanie wymieniona na gwarancji. Jeżeli roczna gwarancja apple już minęła, to zgłoś się do sprzedawcy (w twoim przypadku iSpot) i powołaj się na rękojmie za wadę rzeczy sprzedanej.

Napisał przecież ze gwarancja minęła. Problem w tym ze drugi rok rekojmi działa inaczej niż pierwszy. Tym razem to klient musi udowodnić ze problem występował od początku a nie sprzedawca który próbuje udowodnić ze nie występował. Krótko mówiąc iSpot jak będzie chciał będzie kręcił ile się da i może nie chcieć łatwo wymienić cokolwiek.
Jak już padło. Błędem był brak reakcji od razu kiedy problem wystąpił. Dodatkowo do takich drogich rzeczy warto dokupić applecare. Przy całej cenie komputera ten dodatkowy koszt nie jest już tak wysoki a może się zwrócić.

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#14 luck1985

luck1985
  • 918 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 lutego 2018 - 22:18

Mam wydać ponad kafla na przedłużenie gwarancji, bo kawałek pyłka może zniszczyć klawisz? 

 

Poziom hard tu już widzę :) 

 

Szanujmy się.... 

Skłaniam się mocno ku powrotowi do Aira, który jest konstrukcją sprawdzoną, pewną, tanią. Aaaa i ten "tragiczny" ekran do poczty i yt jest wystarczający. 


  • Sebosz lubi to

#15 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 lutego 2018 - 22:57

Poziom hard to kupić drogi sprzęt nie zabezpieczyć się a później narzekać że coś jest nie tak. Nie wiem w czym tu brak szacunku. To że Apple daje rok gwarancji to z jednej strony tylko rok porównując z innymi ale i aż bo w sumie mogliby nie dać w ogóle. A tak kupując AC masz rok plus kolejne dwa lata. W ciągu 3 lata spora szansa że coś się wydarzy. Poza tym bateria. Jak się zużyje zapłacisz krocie za wymianę. A tak będzie darmo. 
A co do modelu klawiatur. Obie mogą zostać zanieczyszczone. Niemniej te z 2017 roku czy też późnego 2016 są lepsze konstrukcyjne i nie rzadziej zdarzają się przypadki dziwnych klikań itp. rzeczy. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#16 luck1985

luck1985
  • 918 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 lutego 2018 - 23:01

Tłumaczysz apple że nie sprawdziło odpowiednio sprzętu? I mamy się cieszyć z możliwości dokupienia Apple Care?! 

Oficjalnie 6499 + 1099. 7 i pół klocka żeby spać spokojnie że klawiatura zostanie naprawiona za darmo. Lecimy już na ultra widzę :) 

 

Nie, nie oczekuje po tej kwocie że będzie mi ssało co wieczór, ale przejmować się klawiaturą to już jakiś gruby szajs. 

Powłoka anty była chyba wymieniana za darmo (ekran). Apple powinno za darmo wymieniać klawiaturę bez jakiegoś dokupywania Apple Care. 



#17 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 22 lutego 2018 - 09:25

Dokładnie tak, to ewidentna wada konstrukcyjna.



#18 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2018 - 11:59

Dla jasności. Nie bronię Apple. Niemniej potrafię rozważyć stronę konsumenta jak i sprzedawcy a bardzo często o tej drugiej się zapomina.

Wracając do meritum. Chyba mylicie pojęcia. Pył i kurz który dostaje się pod wasze klawiatury (wspomniał o tym bee3) to nie jest wada konstrukcyjna. Jedni pracują w okolicach bardzo czystych inni trochę mniej. Przykładem może być zwykła budowa obok miejsca pracy. Dla przykładu obok mojego mieszkania była budowa bloku przez co kurzyło się niemiłosiernie. Wtedy też prawdopodobnie zarysowałem lekko ekran telefonu. Czy to wina producenta? Nie. Zresztą ani z obecną ani z poprzednią klawiaturą nie miałem problemu z kurzem. Jak ktoś je nad laptopem to później tak jest.

Wszyscy albo większość chce cienkich laptopów. Apple poszło w tym kierunku i wadą tego rozwiązania jest klawiatura która sama w sobie jest super ale może się przycinać od kurzu oraz pewna jednorazowość sprzętu. Niemniej jest to trend i nie można powiedzieć że tylko Apple ma problem. 

 

Natomiast winą producenta jest wszelakie dziwne klikanie zacinanie itp rzeczy się które występuje zaraz po wyjęciu z pudełka bądź kiedy czyszczenie sprężonym powietrzem nic nie daje. Sam miałem problem z klawiaturą. Za drugim razem dostałem nową. Wydaje mi się że spoko. Problem zaczyna się kiedy skończy się gwarancja. Atakuje Apple ale zapominacie że po wykupieniu AppleCare macie aż 3 lata gwarancji. Jak wspomniałem moglibyśmy nie dostać jej w ogóle. Pewnie że każdy chciałby mieć pewność że jak kupi drogi sprzęt to zawsze ktoś mu coś naprawi ale to tak nie działa. Gdyby tak było Apple wydawałoby krocie na naprawę starych sprzętów dawno nie wspieranych a których żywot musieliby utrzymać. Wszystko by kosztowało co się po prostu nie opłaca. Wiadomo komputer to nie telefon i nie wymienia się go tak często ale cóż poradzić. Rękojmia plus gwarancja i tyle. Więcej ani u Apple ani nigdzie indziej nie dostaniecie.  I nie mówicie że inni producenci po okresie gwarancyjnym cokolwiek wam z chęcią naprawią. Jeśli nie wprowadzą programu naprawczego na 99% odprawią was z kwitkiem. 

Poza tym Apple ma tak dużo klientów że kolejny obrażony czy niezadowolony nic im nie zmieni. Gdybyście kupili Bentleya to fakt pewnie wyglądałoby to inaczej ale nawet wtedy postawcie się na pozycji sprzedawcy i spróbujcie uwierzyć klientowi że coś mu się zepsuło po 5 latach i na pewno to wasza wina. 


  • Wania lubi to

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#19 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 22 lutego 2018 - 13:26

O czym ty piszesz, mój MacBook ma 4 miesiące, używany jest niezbyt często i tylko w domu, a klawisze się zacinają. Jaki kurz i jakie paprochy?

Mój stary laptop z 2008 roku jakoś do tej pory ma działającą klawiaturę a MacBook ma problemy po kilku miesiącach. I to jest normalne?



#20 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2018 - 14:35

Jeszcze raz to powtórzę. Słabsze konstrukcję to niestety trend całego tego sektora. Nie tylko Apple. Ludzie chcą coraz cieńszych urządzeń a potem narzekają że nie ma portów wszystko przylutowane itd. Problem jest taki że Apple jest droższe i tu jest problem.

Co do twojego przypadku. Oddaj go na gwarancję a nie tylko narzekasz że coś jest nie tak. A może poczekaj do końca gwarancji i później narzekaj podwójnie że Apple nie chce naprawić. Tyle w temacie. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 22 lutego 2018 - 14:56

  • Wania lubi to

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#21 michobo

michobo
  • 1 158 postów

Napisano 24 lutego 2018 - 16:51

No akurat Apple nie produkuje coraz tańszych urządzeń - to raz. Mało tego - najtańsze laptopy Apple - MBA - są jakby nie patrzeć nie dość że najmniej awaryjne to i najbardziej serwisowalne. Baterie można wymienić w 5-10 minut.

Nic nie jest klejone.

 

Prawda jest brutalna - obecnie wszystkie współczesne, przenośne komputery Apple (z wyjątkiem MBA) to sprzet obliczony na 2-3 max 4 lata eksploatacji.


Użytkownik michobo edytował ten post 24 lutego 2018 - 16:52


#22 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lutego 2018 - 18:16

Pełna zgoda. Nigdzie temu nie przeczyłem. Niemniej nie tylko Apple produkuje "jednorazówki". Problem z Apple to cena. Jak padnie komputer za 3-4 tys to ludzie jakoś to przeboleją. Jak padnie za 9 tys już słabo. Oczywiście tu dochodzi kolejna dyskusja czy warto tyle wydawać itd. Niemniej inni producenci również nie chcą obniżać cen. Co więcej widząc co robi Apple sami podnoszą ceny swoich "nowych" urządzeń. 

Podsumowując. Nic co Apple zrobi źle nie jest fajne. Niemniej nie rozumiem czemu aż tak bardzo ktoś narzeka na AppleCare.


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#23 michobo

michobo
  • 1 158 postów

Napisano 26 lutego 2018 - 18:31

Ja sam mam wielką chrapkę na MBP z TouchBarem ale właśnie ze względu na awaryjność i jednorazówkowość obecnych MBP, prawdopodobnie łyknę jednak Della XPS z i7 i GF1050

Szkoda. Mimo to, tym którzy mają problemy ze swoimi bądź co bądź paskudnie drogimi MBP - na prawdę szczerze współczuję. Niepotrzebny stres



#24 MiL

MiL
  • 1 184 postów
  • Płeć:

Napisano 27 lutego 2018 - 09:30

A no właśnie, Dell jakoś potrafi zrobić lekkiego, cienkiego laptopa, którego można normalnie rozkręcić i naprawić a Apple nawali wszędzie kleju i jeszcze udaje że jest ekologicznie. Gdyby nie macOS, nigdy nie kupiłbym tego badziewia.



#25 kristof461

kristof461
  • 1 925 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lutego 2018 - 10:07

I to jest właśnie klucz do całej sprawy. System którego nie ma nigdzie indziej. To jest karta przetargowa Apple. Tak wiem że dla niektórych liczy się samo logo ale są tacy dla których liczy się system i dlatego wybierają Apple. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 27 lutego 2018 - 10:08

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods





Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych