Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Program wymiany matryc.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robsonsz

Robsonsz
  • 9 postów

Napisano 12 stycznia 2018 - 22:28

Witam,

 

Czy program wymiany matryc w macbookach zakończył się ? znalazłem w internecie nieoficjalna wiadomość że trwał do 17 października 2017

Sam wymieniałem w dwóch komputerach i w żadnym z Polskich serwisów nie było oficjalnej informacji o tym, dopiero jak się spytałem czy wymieniają to powiedzieli że nie ma problemu.



#2 Emej

Emej
  • 1 109 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 stycznia 2018 - 23:07

Przedłużyli go chyba o kolejny rok. W związku z tym, że obejmuje on wszystkich modele, nawet te najnowsze, myślę, że co roku będą to wydłużać.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#3 zibiap1

zibiap1
  • 72 postów

Napisano 13 stycznia 2018 - 11:21

Daty obowiązywania programu dla poszczególnych roczników laptopów: 

  • 2013 13-calowy MacBook Pro: lipiec 2018 
  • 2013 15-calowy MacBook Pro: lipiec 2018 
  • 2014 13-calowy MacBook Pro: marzec 2019 
  • 2014 15-calowy MacBook Pro: maj 2019 
  • 2015 13-calowy MacBook Pro: październik 2020 
  • 2015 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
  • 2016 13-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021 
  • 2016 15-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021 
  • 2017 13-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
  • 2017 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie 
  • 2015 12-calowy MacBook: kwiecień 2020 
  • 2016 12-calowy MacBook: czerwiec 2021

 

 

zródło:

https://myapple.pl/p...antyrefleksyjna



#4 Robsonsz

Robsonsz
  • 9 postów

Napisano 13 stycznia 2018 - 19:31

Dziękuję bardzo za odpowiedź.



#5 Xeelee

Xeelee
  • 1 postów

Napisano 17 maja 2018 - 12:04

2 tygodnie temu byłem zapytać w ispot galeria północna, czy mój macbook pro jest objęty programem wymiany matryc. Otrzymałem odpowiedź, że jak najbardziej ten model się kwalifikuje. Wyślą do serwisu i jeżeli zweryfikują rodzaj usterki, to naprawią za darmo. Jeszcze raz potwierdzili okres naprawczy i wysłali. Dzisiaj dostałem odpowiedź z serwisu - "płać grubo ponad 2 tys, albo odsyłamy, bo ten model się nie kwalifikuje do darmowej wymiany". Dzwoniłem prawie wszędzie - salon, serwis, gwarant i generalnie wszyscy mają klienta gdzieś. Generalnie apple twierdzi, że nie jest odpowiedzialny za ispoty i jak mam jakiś problem, to mogę pozwać salon ispot. Od 15 lat używam sprzętu apple, ale po tej całej sytuacji - nigdy więcej apple.



#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 24 maja 2018 - 19:38

2 tygodnie temu byłem zapytać w ispot galeria północna, czy mój macbook pro jest objęty programem wymiany matryc. Otrzymałem odpowiedź, że jak najbardziej ten model się kwalifikuje. Wyślą do serwisu i jeżeli zweryfikują rodzaj usterki, to naprawią za darmo. Jeszcze raz potwierdzili okres naprawczy i wysłali. Dzisiaj dostałem odpowiedź z serwisu - "płać grubo ponad 2 tys, albo odsyłamy, bo ten model się nie kwalifikuje do darmowej wymiany". Dzwoniłem prawie wszędzie - salon, serwis, gwarant i generalnie wszyscy mają klienta gdzieś. Generalnie apple twierdzi, że nie jest odpowiedzialny za ispoty i jak mam jakiś problem, to mogę pozwać salon ispot. Od 15 lat używam sprzętu apple, ale po tej całej sytuacji - nigdy więcej apple.

Chyba powinno być: "nigdy więcej nie pomylę salonu z serwisem".
Jak serwis uzasadnił konieczność płacenia za wymianę matrycy ? Czyżby Twój MacBook Pro nie spełniał kryteriów opisanych powyżej:
https://myapple.pl/p...antyrefleksyjna

Nie ma Retiny lub jest starszy niż 4 lata ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 506 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 25 maja 2018 - 08:41

Podeślij numer seryjny to zobaczymy co da się zrobić. Komputer nie może być starszy niż cztery lata. Czy ekran był już wcześniej wymieniany?


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#8 azariasz

azariasz
  • 19 postów

Napisano 24 lipca 2018 - 09:34

Dzwoniłem do Cortlandu z zapytaniem czy mac kwalifikuje się do programu darmowej wymiany matryc, to odesłali mnie do serwisu, gdzie kiedy napisałem do nich i podałem numer seryjny, to spławili mnie mówiąc, że nie są w stanie tak sprawdzić, jedynie to sprawdzą, kiedy przyniosę im do serwisu. Jest to prawda że nie da się po numerze seryjnym? Bo czuję że po prostu mnie spławili :/

#9 DnL

DnL

  • 369 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 24 lipca 2018 - 10:19

Dzwoniłem do Cortlandu z zapytaniem czy mac kwalifikuje się do programu darmowej wymiany matryc, to odesłali mnie do serwisu, gdzie kiedy napisałem do nich i podałem numer seryjny, to spławili mnie mówiąc, że nie są w stanie tak sprawdzić, jedynie to sprawdzą, kiedy przyniosę im do serwisu. Jest to prawda że nie da się po numerze seryjnym? Bo czuję że po prostu mnie spławili :/

 

Wygląda na to, że zostałeś spławiony... Który to Cortland? Ja telefonicznie zapytałem najpierw w iDream, potwierdzili i dopiero wtedy zaniosłem. Był to MBP z 2015 roku. W 5 dniach roboczych się zamknęli ze wszystkim. 


MBP 13 TouchBar 2018 | iPhone XS Gold | Apple Watch Series 4 44mm


#10 azariasz

azariasz
  • 19 postów

Napisano 24 lipca 2018 - 12:42

Cortland Katowice...

Wygląda na to, że zostałeś spławiony... Który to Cortland? Ja telefonicznie zapytałem najpierw w iDream, potwierdzili i dopiero wtedy zaniosłem. Był to MBP z 2015 roku. W 5 dniach roboczych się zamknęli ze wszystkim.


Cortland Katowice...

#11 Emej

Emej
  • 1 109 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 lipca 2018 - 15:04

Nie mogą oficjalnie o tym mówić przecież, bo to nieoficjalny program. Musisz zanieść i wtedy ci powiedzą. Moim zdaniem, możesz spokojnie wysyłać do naprawy.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 24 lipca 2018 - 22:59

Dzwoniłem do Cortlandu z zapytaniem czy mac kwalifikuje się do programu darmowej wymiany matryc, to odesłali mnie do serwisu, gdzie kiedy napisałem do nich i podałem numer seryjny, to spławili mnie mówiąc, że nie są w stanie tak sprawdzić, jedynie to sprawdzą, kiedy przyniosę im do serwisu. Jest to prawda że nie da się po numerze seryjnym? Bo czuję że po prostu mnie spławili :/

Bo matryca "kwalifikuje" się do wymiany w pierwszej kolejności po wyglądzie, a dopiero jak wygląd jest "odpowiedni" to sprawdzany jest numer czy jeszcze "łapie się" na wymianę darmową. Jeżeli chcesz załatwić sprawę z serwisem korespondencyjnie, to zanim wyślesz komputer do serwisu: poza nr seryjnym powinieneś do serwisu wysłać zdjęcia matrycy.

Ja tak robiłem już w trzech komputerach firmowych: za każdym razem z kurierem zamówionym przez serwis, w dwie strony nie przekraczało 3-4 dni., a "stacjonarnie" serwisy na miejscu oferowały mi wymianę w tydzień - dwa.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 Cecily

Cecily
  • 1 postów

Napisano 03 listopada 2018 - 17:10

Cześć,

 

Jakie dane są potrzebne by ubiegać się o wymianę matrycy, oczywiście gdy wada powłoki antyrefleksyjnej faktycznie występuje?
Pytam, ponieważ mam macbooka a1502 (z 13" matrycą Retina, Early 2015r.) i niestety początkowo ta wada była minimalna, ale w ciągu ostatnich 3 miesięcy bardzo mocno oblazły mi brzegi matrycy (na czarnych polach).
Niestety nie mogę znaleźć dowodu zakupu (laptop kupowany na początku 2016r. w Anglii, w autoryzowanym Apple iStore) i zastanawiam się co mogę przedstawić w takiej sytuacji.
Mam mieć wyciąg bankowy jako poświadczenie (historia transakcji) ? Czy wystarczy numer seryjny? Komputer nie był naprawiany, matryca również.

Ponadto, bylabym wdzięczna za podpowiedź do którego punktu w Warszawie się zgłosić?

 


#14 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 506 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2018 - 10:46

Nie trzeba żadnych dokumentów, w systemie mamy kiedy komputer został kupiony. Jeśli chcesz to możesz go nawet do nas wysłać za darmo, możemy umówić kuriera, który odbierze sprzęt.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#15 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 listopada 2018 - 00:19

 

Ponadto, bylabym wdzięczna za podpowiedź do którego punktu w Warszawie się zgłosić?

 

Skoro naprawa ma być bezpłatna to kryterium niższej ceny odpada. Rozsądnie byłoby więc przekazać w ręce tego serwisu, który zadeklaruje najkrótszy czas naprawy.

Napisz lub zadzwoń do kilku i zapytaj o deklarowane obecnie czasy takiej naprawy. Jeden serwis zadeklaruje 2-3 dni inny 2-3 tygodnie.

Wyszukiwarkę ASA w najbliższej Ci okolicy znajdziesz np. tu: https://locate.apple.com/pl/pl/ 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#16 Marcink01

Marcink01
  • 4 postów

Napisano 13 lutego 2019 - 20:25

Dobry wszystkim.
Po czterech i pól roku czyszcząc MBP z retiną zaczęła schodzić powłoka antyrefleksyjna. Dbałem o komputer, nie było potrzeby czyścić co rusz. Środki stosowane były dedykowane do tej czynności. Wyrzuciłem je, bo uszkodziły ekran.

Czytając wypowiedzi tu padające jestem chyba szczęściarzem, że dopiero teraz.

W ISpocie odmowa bo minęło cztery lata. Na info lini wsparcia Apple to samo. Apple informowało tej wadzie, tylko czemu to do mnie nie dotarło. Rejestrując Maca jak i inne od nich urządzenia podaje się maila i numer telefonu. W różnych mediach czytałem artykuły o Apple i nic do mnie nie trafiło.

Na wątek ten natrafiłem gdy jednak poszedłem po rozum do głowy - to niemożliwe. Przecież wcześniej czyszcząc nic się nie działo, wpisałem w necie problem i jestem.

Abstrahując, pewien koncern samochodowy zaprasza na bezpłatną wymianę jakiegoś podzespołu po 8 i drugi raz po 10 latach, auta którego byłem trzecim właścicielem.

Okazuje się że stan i wygląd ekranu jest zasługą Apple i świadczy o potknięciu w fazie produkcji. Nie przyczyniłem się do tego. Porównując z ogólnym stanem komputera, dziwi taka wada i będzie wizytówką Apple.

Nie ukrywam, że kupując zależało mi na niezawodności komputera i systemu operacyjnego, kompatybilności z telefonem, prostej obsłudze jakości wykonania i stylistyce. No cóż, kupując komputer z górnej półki innych producentów, co dwa lata, dokonałbym lepszego wyboru.

Czy ktoś próbował się sądzić?

Macie jakieś pomysły, albo wiecie co zrobić?


Pozdrawiam Marcin.



Daty obowiązywania programu dla poszczególnych roczników laptopów:

  • 2013 13-calowy MacBook Pro: lipiec 2018
  • 2013 15-calowy MacBook Pro: lipiec 2018
  • 2014 13-calowy MacBook Pro: marzec 2019
  • 2014 15-calowy MacBook Pro: maj 2019
  • 2015 13-calowy MacBook Pro: październik 2020
  • 2015 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
  • 2016 13-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021
  • 2016 15-calowy MacBook Pro: czerwiec 2021
  • 2017 13-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
  • 2017 15-calowy MacBook Pro: wciąż w ofercie
  • 2015 12-calowy MacBook: kwiecień 2020
  • 2016 12-calowy MacBook: czerwiec 2021


zródło:
[url="https://myapple.pl/posts/15441-wszystkie-macbooki-od-2013-roku-objete-programem-naprawy-ekranow-z-wadliwa-warstwa-antyrefleksyjna"]https://myapple.pl/posts/15441-wszystkie-macbooki-od-2013-roku-objete-programem-naprawy-ekranow-z-wadliwa-warstwa-antyrefleksyjna[/url]

Nie wiedząc, że jest taki program niestety zostanę z kaszką na ekranie. Zemści się to na Apple.

#17 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 lutego 2019 - 19:26

Dobry wszystkim.
Po czterech i pól roku czyszcząc MBP z retiną zaczęła schodzić powłoka antyrefleksyjna. Dbałem o komputer, nie było potrzeby czyścić co rusz. ..

Czytając wypowiedzi tu padające jestem chyba szczęściarzem, że dopiero teraz.

Wadliwe powłoki schodzą nawet bez użycia środków chemicznych. Jeżeli przez 4.5 roku normalnie czyściłeś i normalnie używałeś komputer, a powłoka nie schodziła to być może nie była wadliwa (chyba, że schodziła "od zawsze" ale dopiero teraz zorientowałeś się, że mogłeś mieć wymianę za free i próbujesz robić szum).

 

Środki stosowane były dedykowane do tej czynności. Wyrzuciłem je, bo uszkodziły ekran.

W tym momencie popełniłeś duży błąd. 

Jeżeli preparat był dedykowany do czyszczenia matryc z powłoką antyrefleksyjną, a (wg tego co napisałeś) powłoka uszkodziła się po użyciu tego preparatu - to najprostszym rozwiązaniem byłoby zwrócenie się z reklamacją do producenta preparatu.

Znane marki są najczęściej dobrze ubezpieczone na taką okoliczność.


Użytkownik bee3 edytował ten post 15 lutego 2019 - 19:27

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#18 Marcink01

Marcink01
  • 4 postów

Napisano 15 lutego 2019 - 20:48

   Wyrzucenie preparatu było odruchem. Jego obwiniałem za uszkodzenie. Przy czyszczeniu patrzę pod kątem, czy nie ma smug. Zamiast smug zobaczyłem u dołu ekranu, na doku kaszkowate odbarwienia. Patrząc uważnie zeszło coś z ekranu matowego, a pojawiła się powierzchnia odbijająca światło. Tyle. Szum, o który mnie posądzasz jest chyba oczywisty. On ma wadaliwą powłokę i jest w pełni sprawny. Wada jest po stronie producenta urządzenia. Jest tylko taki szkopuł, minęła gwarancja i czas Programu. Zostali nieliczni z tym problemem. Po co się nimi zajmować i cztero-letnimi komputerami. Prawda. 

  Pewna Pani z Ispotu zaproponowała naprawę za 3170 zł. Znaczy mam naprawić błąd w produkcji i wymienić za Apple ich ekran?

  Po czterech latach chcą jeszcze zarobić na tym samym urządzeniu?

  To ma mnie zachęcić do kupna nowego Maca? I telefonu, który będzie z nim współpracował? 

  A nie lepiej jak padnie, za trzykrotnie niższą cenę kupić komputer i po dwóch latach następny.

  Są krótkowzroczni. Jak by zaproponowali, że o tyle spuszczą z ceny za nowy, to kasują stary komputer i swój błąd, i mają dalej klienta.

  Trochę przydługo, ale jestem honorowy i mam zasady. Pozdrawiam.


Preparat był używany wielokrotnie i nic się nie działo. Producent preparatu też sprawdzi czy komputery nie były trefne, sprawdzi szum, jak to określiłeś.

Za kogo mam się bić?



#19 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 lutego 2019 - 23:57

   Wyrzucenie preparatu było odruchem. Jego obwiniałem za uszkodzenie. Przy czyszczeniu patrzę pod kątem, czy nie ma smug. Zamiast smug zobaczyłem u dołu ekranu, na doku kaszkowate odbarwienia. Patrząc uważnie zeszło coś z ekranu matowego, a pojawiła się powierzchnia odbijająca światło. Tyle. Szum, o który mnie posądzasz jest chyba oczywisty. On ma wadaliwą powłokę i jest w pełni sprawny. Wada jest po stronie producenta urządzenia. Jest tylko taki szkopuł, minęła gwarancja i czas Programu. Zostali nieliczni z tym problemem. Po co się nimi zajmować i cztero-letnimi komputerami. Prawda. 

 

Czytuję różne fora (również zagraniczne) i przyznam, że nie czytałem o przypadku w którym pierwsze oznaki wadliwej powłoki uwidoczniłyby się dopiero w 4.5 letnim komputerze. Najczęściej użytkownicy zgłaszali, że pierwsze objawy schodzącej wadliwej powłoki pojawiały się po kilku lub kilkunastu miesiącach używania, ale dla dużej części z nich nie stanowiło to problemu wobec konieczności zapłacenia za nową matrycę 420-600 EUR (w USA odpowiednio: USD+tax). Ci dla których stanowiło to problem szli do serwisu (najczęściej mając wykupioną rozszerzoną gwarancję AppleCare, a bez AC - płacąc pieniądze za wymianę, które później Apple zwracało).

Największy problem dotknął tę część użytkowników, którzy przez kilka lat omijali serwis szerokim łukiem (bo byli przekonani, że nie mając gwarancji nie ma sensu iść do ASA, a problem nie jest wart potencjalnej ceny którą wydawało im się że trzeba zapłacić), a po upływie 4 lat dowiedzieli się że na darmową wymianę już jest za późno. 

 

 

Preparat był używany wielokrotnie i nic się nie działo. Producent preparatu też sprawdzi czy komputery nie były trefne, sprawdzi szum, jak to określiłeś.

Za kogo mam się bić?

Pytałeś co można zrobić w tej sytuacji - staram się pomóc. 
Nie przypominam sobie, abym czytał gdzieś, że komuś w podobnej do Twojej sytuacji (po upływie 4 lat) - ani w Polsce ani na świecie - udało się "nagiąć" Apple choćby o miesiąc, stąd rada żeby spróbować u producenta preparatu bo IMO: w tej sytuacji z Apple nic nie załatwisz.

Przecież sam piszesz, że przez wiele lat czyściłeś ekran i nic złego na matrycy nie zauważyłeś aż do teraz - to zwiększa prawdopodobieństwo skutecznego wykazania, że być może to ta ostatnio użyta porcja preparatu mogła "pomóc" zejść powłoce. 
Każdą powłokę da się uszkodzić, nawet tę bez wad fabrycznych - stosując (nie)odpowiednie środki.

 

...

  Pewna Pani z Ispotu zaproponowała naprawę za 3170 zł. Znaczy mam naprawić błąd w produkcji i wymienić za Apple ich ekran?

  Po czterech latach chcą jeszcze zarobić na tym samym urządzeniu?

  To ma mnie zachęcić do kupna nowego Maca? I telefonu, który będzie z nim współpracował? 

  A nie lepiej jak padnie, za trzykrotnie niższą cenę kupić komputer i po dwóch latach następny.

  Są krótkowzroczni. Jak by zaproponowali, że o tyle spuszczą z ceny za nowy, to kasują stary komputer i swój błąd, i mają dalej klienta.

  Trochę przydługo, ale jestem honorowy i mam zasady. Pozdrawiam.

 

iSpot to nie Apple. To "tylko" sieć sklepów autoryzowanych i serwisów, ale będących własnością osobnej firmy.
Jeżeli ktoś chce tu na Tobie zarobić w tym przypadku to chyba nie Apple (oferując darmową wymianę matrycy nawet 3 lata po upływie gwarancji), a serwis który wycenia usługę w ponad 4-letnim komputerze kosztującą w europejskich serwisach Apple 600EUR - na cenę ponad 20% wyższą (3170zł. to równowartość ponad 730EUR).


Użytkownik bee3 edytował ten post 16 lutego 2019 - 00:00

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#20 Zireael

Zireael
  • 649 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 16 lutego 2019 - 13:53

Ostatnio na facebooku widziałam, jak ktoś wstawiał zdjęcia Macbooka z odchodzącą warstwą antyrefleksyjną i po jej całkowitym usunięciu (jeśli dobrze pamiętam to on oddawał akurat do zbitaszybka)... Jeśli nie chcesz tyle płacić za wymianę matrycy i nie przeszkadzałby Ci brak powłoki (a na odchodzącą nie możesz patrzeć), to może warto się tym zainteresować?


 MacBook Pro 13 (2018) Silver   |    Magic Mouse 2 White   |    iPhone X Silver +  Leather Case (ostry błękit)   |    Watch Series 3 GPS Silver (42 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018) Silver   |    AirPods


#21 Marcink01

Marcink01
  • 4 postów

Napisano 19 lutego 2019 - 22:02

   To, że Ispot to nie Apple jest oczywiste. Nie chciałem rozdrabniać całości, podałem największego beneficjenta kwoty usługi wymiany matrycy. Bo Ispot chyba jej nie produkuje tylko Apple, a oni są wymieniaczami. Biorą część, w uproszczeniu i wymieniają, dodając swoje koszty. Nie mylę się chyba?

   Zastanawia fakt, że jak podałem numer seryjny, to zarówno Ispot i wsparcie Apple zamilkło i koronnym argumentem był przekroczony czas.

   Jeśli nabywca komputera o numerze seryjnym poprzedzający i następny po mnie, miał wymienianą matrycę, lub po prostu cała seria miała ten problem i była wymieniana, to jest tylko kwestia czasu kiedy defekt się objawia. Nie szorowałem ekranu. Jeśli pięć razy ten środek użyłem, to podaję z górką. Nie informując nabywcy, a taka możliwość jest, producent liczy że nie wszyscy zgłoszą, bo jednym wpadnie do rzeki, drugi machnie ręką, trzeci zgubi, czwarty będzie w sposób nieuprawniony dokonywał zmian i napraw... .  

   Komputer kupiłem nowy i jestem jego pierwszym i jedynym właścicielem i też użytkownikiem. O tym też wiedzą.

   Chyba się pogodziłem z tym faktem, różne argumenty mają na to wpływ, ale jednak jakiś niesmak pozostaje.

  

  Dziękuję za poświęcony czas i rady. Pozdrawiam.



#22 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 lutego 2019 - 00:11

 

   Jeśli nabywca komputera o numerze seryjnym poprzedzający i następny po mnie, miał wymienianą matrycę, lub po prostu cała seria miała ten problem i była wymieniana, to jest tylko kwestia czasu kiedy defekt się objawia. 

Przypuszczam, że gdyby tak było to informacja o tym musiałaby się znaleźć tu: https://www.apple.co...xchange_repair/

Nie ma takiej informacji, to znaczy że problem (jakkolwiek mogący występować w nieprzyzwoicie dużej ilości matryc) nie został zidentyfikowany i przypisany do konkretnej serii komputerów (nawet zawierającej dużą ilość numerów seryjnych).

 

... Nie informując nabywcy, a taka możliwość jest, producent liczy że nie wszyscy zgłoszą, bo jednym wpadnie do rzeki, drugi machnie ręką, trzeci zgubi, czwarty będzie w sposób nieuprawniony dokonywał zmian i napraw... 

 

Czy przypuszczasz, że w przypadku innych publicznych programów naprawczych (publikowanych na stronie wsparcia) Apple - zgłaszają się do serwisu ci, którzy MacBooka / iPhona: zgubili lub utopili w rzece? Albo ci u których opisywane objawy usterek objętych danym programem nie występują lub nie są zauważane?

 

   Zastanawia fakt, że jak podałem numer seryjny, to zarówno Ispot i wsparcie Apple zamilkło i koronnym argumentem był przekroczony czas.

Jeżeli Apple ustaliło samozwańczo czas obowiązywania akcji na 4 lata - to ani serwis, ani infolinia tego nie zmienią. Mogło być nawet: 2 lub 3 lata. Jest 4.

Gdyby było 5 - to "załapałbyś" się na bezpłatną wymianę, ale z pewnością znaleźliby się inni tacy którzy nie "zdążyliby" i w okresie 5 lat zgłosić się do serwisu.

Można oczywiście zastanawiać się dlaczego okres obowiązywania nie obejmuje np. całego okresu w którym Apple zapewnia wsparcie dla danego modelu komputera ?
To już byłby jednak temat na inną dyskusję - w tej koncentrujemy się na obowiązującym stanie prawnym i tym co można próbować zrobić (a co nie uda się - bo inni już bezskutecznie próbowali).


Użytkownik bee3 edytował ten post 20 lutego 2019 - 00:16

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#23 MPTG

MPTG
  • 1 postów

Napisano 11 kwietnia 2019 - 06:58

Dzień dobry,

 

Czy komukolwiek w Polsce udało się wymienić matrycę w ramach programu Apple? Pytam bo od roku szukam pomocy i raczej wszystkie serwisy odsyłają mnie z kwitkiem. Np. w warszawskiej Galerii Północnej w iSpot usłyszałem, że nie ma takiego programu i że jest to typowy fake :-(

 

MG



#24 xbit

xbit
  • 362 postów

Napisano 11 kwietnia 2019 - 07:40

Witam! Mam takiego Macbooka: 2014 15-calowy MacBook Pro: maj 2019. Czy dobrze rozumiem, że program obowiązuje do maja 2019? Dzwoniem na infolinie Cortland i po podaniu nr seryjnego powiedziano mi, że sprzęt nie kwalifikuje sie ponieważ minęło 4 lata od zakupu. Czyli rozumiem, że ,,po ptakach" i każdy inny serwis powie to samo?



#25 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 506 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 11 kwietnia 2019 - 08:19

Matrycę można wymienić bezpłatnie do 4 lat o daty pierwszej sprzedaży.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych