Skocz do zawarto艣ci

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj si臋 aby uzyska膰 pe艂ny dost臋p do forum.

Zdj臋cie
- - - - -

Jak zosta艂em oszukany przez serwis, czyli koszmar w SAD sp.z.o.o


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
148 odpowiedzi w tym temacie

#76 tHE-oNE

tHE-oNE
  • 193 post贸w

Napisano 10 grudnia 2007 - 21:32

jak to długo? przecież dopiero tydzień...

#77 raptou

raptou
  • 1聽644 post贸w
  • Sk膮dUnited Europe

Napisano 10 grudnia 2007 - 21:38

Witam,


5. Koncepcja spotakania z serwisantem. To jest cos absolutnie chorego i tego nie ma w zadnych serwisach zadnych firm. Klient przynosi sprzet do punktu serwisowego i w tym punkcie odbiera. Serwisanci moga byc w tym budynku, ale dla klienta nie istnieja. Rzeczywiscie staralismy sie funkcjonowac przez wiele lat jako serwis "user friendly" ale Apple stara sie dostosowac do otaczajacego swiata. W niedlugim czasie serwisanci beda w zupelnie innej lokalizacji niz punkt przyjec. Rozmowy klienta z serwisantem nie wchodza w gre.


I to jest bardzo z艂a praktyka. Cz臋sto jest tak, 偶e klient chce co艣 przekaza膰, czego nie zapisze lub przekr臋ci "przyjmowacz" sprz臋tu, co mog艂oby u艂atwi膰 prac臋 serwisantowi, skr贸ci膰 czas na poszukiwanie usterki itp. a zarazem sprawia wra偶enie, 偶e klient czuje si臋 wa偶ny dla serwisu. Zaryzykuj臋, 偶e 90% spor贸w i awantur serwisowych wynika w艂a艣nie z lamerstwa po艣rednika przyjmuj膮cego/wydaj膮cego sprz臋t. Czesto jest to wr臋cz bariera j臋zykowa. Jeden m贸wi j臋zykiem "literackim", drugi "technicznym" a po艣rednik przyjmuj膮cy i tak opisuje po swojemu i zaczynaj膮 si臋 dzia膰 tzw. jaja.

Nie wszystkie zasady, kt贸re 艣lepo i bezkrytycznie przyjmujemy z zachodu w Polsce si臋 sprawdzaj膮.
Wszelkie IVR oraz "po艣rednicy" serwisowi budz膮 jedynie agresj臋 w tych, co chc膮 spraw臋 przekaza膰/za艂atwi膰 szybko i sprawnie. Niech potem serwisanci nie p艂acz膮, 偶e ich nikt nie lubi. Czasem bezpo艣redni kontakt jest po prostu NIEZB臉DNY. Owszem. Serwisant kontakt z klientem powinien mie膰 ograniczony do niezb臋dnego minimum ale z wyj膮tkami
w sytuacjach nietypowych.

Ludzie nie rozumiej膮 procedur i slangu technicznego, wiec si臋 denerwuj膮. Jak jest do tego jeszcze niezrozumienie i brak komunikacji to potem s膮 efekty w postaci paszkwili na forach.
Wi臋kszo艣膰 serwis贸w i tzw. Call center tego nie rozumie i uwa偶a za "oczywist膮 oczywisto艣膰", 偶e ka偶dy wie co i jak przekaza膰 po艣rednikowi aby ten w艂a艣ciwie przekaza艂 spraw臋 dalej. To nie jest wina petent贸w tylko serwisu/boku itp. Poza tym konsultant/pracownik przyjmuj膮cy/wydaj膮cy to zwykle osoba najta艅sza w utrzymaniu a nie kompetentna.

Taki wizerunek, jakie zrozumienie klienta.

#78 marcin_sz-n

marcin_sz-n
  • 118 post贸w
  • Sk膮dSZCZECIN

Napisano 10 grudnia 2007 - 21:59

Pozwolicie iż ja dorzucę swoje cztery grosze Kupiłem miesiąc temu iMaca i po przyniesieniu go do domu okazało się że brzęczy. Poszedłem do Macsimum i oni wysłali go do działu handlowego w celu wymiany (gdyż od nowości był niesprawny). Po 2 tyg. dowiedziałem się że nie ma dostaw nowych iMaców i muszę czekać jeszcze tydzień. Po tygodniu doszedł(sprawny), lecz dziwi mnie jedna rzecz jak to jest że na taki mały rynek jakim jest Polska jest problem dostarczyć nowe komputery. Czy nie można zamówić więcej sztuk maków. W Stan. Zjed. jest jakoś termin dostawy iMaców 2-3 dni a chyba więcej maków się sprzedaje.

#79 Klimer

Klimer
  • 848 post贸w

Napisano 10 grudnia 2007 - 22:22

lecz dziwi mnie jedna rzecz jak to jest 偶e na taki ma艂y rynek jakim jest Polska jest problem dostarczy膰 nowe komputery. Czy nie mo偶na zam贸wi膰 wi臋cej sztuk mak贸w.
W Stan. Zjed. jest jako艣 termin dostawy iMac贸w 2-3 dni a chyba wi臋cej mak贸w si臋 sprzedaje.



sam sobie odpowiedzia艂e艣 na pytanie :) w Polsce jest trudniej i wszystko trwa d艂u偶ej bo rynek jest ma艂y.

#80 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 11 grudnia 2007 - 11:09

Mo偶e i maj膮, ale jako艣*nie daj膮. Ca艂膮 moj膮 ostatni膮 wizyt臋 zastanawia艂em si臋 kiedy偶 to pani podetknie mi t臋 karteluszk臋, ale jako艣 jej si臋 nie uda艂o. Innemu panu, kt贸ry odbiera艂 sprz臋t w tym samym czasie te偶 nie.

A ja pierwszy raz teraz o tym wog贸le s艂ysz臋. Gdyby nie tw贸j post wog贸le bym nie wiedzia艂em o czym艣 takim jak ankiety w serwisie. By艂em ju偶 w SAD'zie 4 razy i ani razu nikt mi nic nie m贸wi艂 o 偶adnych ankietach. Nie s艂ysza艂em, ani nie zauwa偶y艂em, aby innym klientom, kt贸rzy byli w SAD'zie w tym samym czasie co ja, proponowano wype艂niani jaki艣 ankiet. Nie pisz臋 tego, aby si臋 domaga膰 ankiet, ja po prostu chce otrzyma膰 wolny od wad sprz臋t.

#81 michau

michau
  • 436 post贸w

Napisano 11 grudnia 2007 - 11:54

Ankiety leżą sobie na takim stosiku pod parapetem, jak się czeka w kolejce pół godziny to można z nudów wypatrzeć :/

#82 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 11 grudnia 2007 - 14:29

- jestem pe艂en uznania dla sposobu relacjonowania sprawy przez Autora w膮tku. Mimo stania si臋 ofiar膮 niew艂a艣ciwego traktowania i niedobrego do pewnego momentu rozwoju ca艂ej sytuacji, co zasadnie powoduje emocje, czytelne w tytule w膮tku, Kolega GoodBoy25 natychmiast napisa艂 o kontakcie ze strony Szefa Serwisu, przeprosinach, i o dalszym przebiegu; trzymam palce, aby sprawa zako艅czy艂a si臋 w spos贸b w艂a艣ciwy, a upraszam GoodBoy25 o przyj臋cie moich szczeg贸lnych wyraz贸w szacunku i serdecznych pozdrowie艅 :)

Dzi臋ki za s艂owa wsparcia, ale z tego co napisa艂 JJB to nie ma gwarancji, 偶e wymieniony ipod tym razem bedzi臋 pozbawiony wad :(

Bodaj najwi臋cej informacji ( w ramach obowi膮zuj膮cych Go tzw. Apple Confidential) poda艂 na tym Forum U偶ytkownik JJB czyli Szef Serwisu SAD, dr. Janusz Borodzi艅ski.

Je艣li chodzi o kwesti臋 "wadliwego ekranu" w ipodach touch to podejrzewam, 偶e "confidential" jest tutaj bardzo wiele aspekt贸w, o kt贸rych z oczywistych wzgl臋d贸w (g艂贸wnie interesu Apple), Pan JJB tutaj nam nie m贸wi, lecz uwa偶nie czytaj膮c r贸偶ne anonimowe wypowiedzi na zagranicznych forach i portalach mo偶na doj艣膰 do bardzo szokuj膮cych wniosk贸w. Z zebranych przeze mnie informacji z bardzo wielu 藕r贸de艂 wynika, 偶e:

- pojawi艂 si臋 iPhone, z pi臋knym LCD, nad kt贸rym si臋 wszyscy zachwycali i opisywali go jako jeden z najlepszych ekran贸w w tego typu urzadzeniach.

- po jakim艣 czasie, kiedy to na rynek wyszed艂 iPod Touch, zauwa偶ono, 偶e wiele egzemplarzy nie posiada ju偶 tak 艂膮dnego ekranu jak wczesne partie iPhone. Gorsze ekrany obserowowano tez w bardzo wielu iPhonach z p贸藕niejszych tygodni produkcji.

- na podstawie sekwencji wpisania znak贸w na klawiaturze odkryto, 偶e mo偶na w ten spos贸b sprawdzi膰 jaki ekran jest motnowany w iPhonie. W ten spos贸b ustalono, 偶e ekrany o bardzo dobrej jako艣ci to te z tzw "5-series", a te gorsze to "7-series".

- Apple w ko艅cu oficjalnie przyzna艂o si臋 do wady ekran贸w polegaj膮cej na tzw "negatywnej czerni" i o艣wiadczy艂o, 偶e zostanie ta wada naprawiono programowo. Wielu jednak pow膮tpiewa艂o w skuteczno艣膰 "programowego naprawienia", zw艂ascza w przypadku kiedy mamy do czynienia z fizyczn膮 wad膮 ekranu.

- Potwierdzi艂y si臋 najgorsze scenariusze. Apple zamiast wyrzuci膰 do kosza wszystkie wadliwie wyprodukowane LCD, postanowi艂o je dalej montowa膰, po pewnym programowym tricku, kt贸ry polega na rozja艣nieniu ekranu i zmianie warto艣ci GAMMA. Zniwelowa艂o to efekt negatywnej czerni, ale uwypukli艂o inne fizyczne wady matrycy, takie jak shimmering, czy poszarpane przej艣cia tonalne, szczeg贸lnie w szaro艣ciach.

- Ludzie zacz臋li masowo wymienia膰 swoje ipody/iphony. Tajemnic膮 poliszynela jest, czemu Apple nie wywali艂o do kosza wadliwie wyprodukowanych ekran贸w tylko dalej je montuje do wielu ipod贸w i iphon贸w, postanawiaj膮c jedynie programowo zatuszowa膰 fizyczne wady LCD, my艣l膮膰, 偶e w ten spos贸b wielu klient贸w ich nie zauwa偶y. Byc mo偶e zreszt膮 tak jest, ale skala zjawiska niezadowolenia tysi臋cy os贸b z ekran贸w w ipodach i iphnach jest na tyle masowa, 偶e problem istnieje i to powa偶ny i 偶e bardzo wielu ludzi zauwa偶a fizyczne wady matrycy.

- Podobno Apple ju偶 zako艅czy艂o wsp贸艂prac臋 z jednym ze swych chi艅skich podwykonawc贸w, kt贸ry robi艂 dla nich LCD, ale w艂a艣ni nie pozbyli si臋 wadliwych ekran贸w, tylko nadal je montuj膮 do ipod贸w te kt贸re im jeszcze zosta艂y.


Nikomu nie ka偶臋 wierzy膰 w przedstawione powy偶ej informacje i sam zreszt膮 mam do nich dystans, bior膮c na poprawk臋, 偶e nie s膮 w 100% potwierdzone. Pochodz膮 one jednak z wielu 藕r贸de艂 i z moich ju偶 dosy膰 d艂ugich obserwacji sprawy pt "wadliwe ekrany w ipodach touch i iphonach", tocz膮cej si臋 na bardzo wielu forach internetowych, jak r贸wnie偶 portalach profesjonalnie zajmuj膮cych si臋 sprz臋tem elektronicznym. 艢miem nawet twierdzi膰, 偶e to co wy艂o偶y艂em powy偶ej nale偶y do tajemniczego "Apple Confidential", ale o tym z wiadomych wzgl臋d贸w nie powie 偶aden pracownik Apple ani SAD'u, a ju偶 tym bardziej nie na publicznym forum internetowym.

I tutaj ma艂a uwaga do Pana JJB - Apple rzecz jasna mo偶e sobie w swoich wytycznych dla SAD'u nie uwzglednia膰 przedstawionych i udowodnionych przeze mnie wad ekranu, mo偶e sobie wpisywac na Wasze "listy wad" co chce i jak chce. Nie znaczy to jednak, 偶e wad nie ma. Jest wi臋c r贸偶nica mi臋dzy Waszymi wytycznymi a stanem faktycznym. Powody, dla kt贸rych pewne wady nie zosta艂y przez Apple wpisane na Wasze "listy wad" s膮 dla mnie jako klienta niezrozumia艂e, natomiast s膮 ju偶 nieco bardziej zrozumia艂e dla kogo艣 kto patrzy na te ca艂膮 spraw臋 z punktu widzenia interes贸w Apple, co oczywi艣cie nie oznacza, 偶e w jakikolwiek spos贸b to usprawiedliwiam.

Tyle.



pozdrawiam,
Micha艂 Bonkowski

#83 vivacee

vivacee
  • 376 post贸w
  • Sk膮dPoznan

Napisano 11 grudnia 2007 - 17:50

Totalną paranoją jest nieuznawanie wady, tylko i wyłącznie dlatego, że nie istnieje w "wykazie wad/usterek" czy jak to się nazywa. Sytuacja jak w NFZ, choroby nie ma w wykazie, pacjent niech dogorywa na ulicy, lub leczy się sam. Że w Polsce jest to możliwe, to rozumiem, żyjemy w chorym kraju, ale że takie rzeczy zdarzają się w USA, to już mnie przeraża.

#84 Simborek

Simborek
  • 1聽272 post贸w
  • Sk膮dZewsz膮d. Obywatel 艢wiata.

Napisano 11 grudnia 2007 - 21:55

Dlaczego Apple nadal montuje wadliwe ekrany? Odpowiedź jest prosta: nadchodzi sezon świąteczny, a trzeba mieć co rzucić na rynek żeby się dobrze obłowić. Bez towaru nie ma biznesu... ;)

#85 jar

jar
  • 228 post贸w
  • Sk膮dWarszawa/Bydgoszcz

Napisano 12 grudnia 2007 - 00:47

Totaln膮 paranoj膮 jest nieuznawanie wady, tylko i wy艂膮cznie dlatego, 偶e nie istnieje w "wykazie wad/usterek" czy jak to si臋 nazywa. Sytuacja jak w NFZ, choroby nie ma w wykazie, pacjent niech dogorywa na ulicy, lub leczy si臋 sam. 呕e w Polsce jest to mo偶liwe, to rozumiem, 偶yjemy w chorym kraju, ale 偶e takie rzeczy zdarzaj膮 si臋 w USA, to ju偶 mnie przera偶a.


- bardzo przepraszam, ale takie sprawy jak te, szczeg贸lnie przywo艂ywane przez Ciebie w ostatnim zdaniu Twego postu, mia艂y miejsce wedle mej wiedzy i do艣wiadczenia szczeg贸lnie w USA. Powiem wi臋cej: by艂y/s膮 niejako wpisane w tamtejszy system. To USA zarzuca nadal krajom europejskim, 偶e maja za wysokie podatki, bo wci膮偶 lansuja model pa艅stwa opieku艅czego.

Poniewa偶 ostatni raz przemieszkiwa艂em w USA 20 lat temu, upraszam wszystkich b臋d膮cych zorientowanych na bie偶膮co o jak najsurowsz膮 i jak najdalej id膮c膮 korekt臋 powy偶szego. Dla dobra nas wszystkich.

@ Autor tego w膮tku: uj臋ty powt贸rnie kultur膮 Twej wypowiedzi i dojrza艂o艣ci膮 plus g艂臋bi膮 refleksji, pozwol臋 sobie napisa膰 do Ciebie na priv, OK ? Nie mam nic do ukrycia, po prostu nie chc臋 za艣mieca膰 w膮tku, traktuj膮cego o niew艂a艣ciwym potraktowaniu Ciebie przez autoryzowany serwis Apple. Rozwini臋cie refleksji aksjologicznych by艂o by bardzo nie na temat, czy偶 nie ?

Jak zawsze

Jacek A.R.
  • Heidi lubi to

#86 vivacee

vivacee
  • 376 post贸w
  • Sk膮dPoznan

Napisano 12 grudnia 2007 - 16:12

- bardzo przepraszam, ale takie sprawy jak te, szczeg贸lnie przywo艂ywane przez Ciebie w ostatnim zdaniu Twego postu, mia艂y miejsce wedle mej wiedzy i do艣wiadczenia szczeg贸lnie w USA.


No to mnie o艣wieci艂e艣, nie mia艂em poj臋cia. wprowadzonych w b艂膮d przepraszam.

To USA zarzuca nadal krajom europejskim, 偶e maja za wysokie podatki, bo wci膮偶 lansuja model pa艅stwa opieku艅czego.


No to jest prawda, ale jak to si臋 ma do tematu dyskusji, bo nie rozumiem? :)


z powa偶aniem

A.H.

#87 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 12 grudnia 2007 - 16:53

Niestety, ale wymieniony ipod jest taki sam jak poprzednie, zalamka :-(

Nie odebralem go i czekam na ponowna wymiane...

Jesli Pan Janusz to czyta to prosilbym o wyslanie tam skad otrzymujecie ipody, informacji z opisem wady (shimmering, wadliwe przejscia tonalne, co latwo dostrzec na poswiacie ikony statusu baterii) i zeby nie przysylali Wam juz ipodow z tymi wadami tylko dobrego, zeby go dokladnie sprawdzili przed wysylka do Was.

Zreszta wysle jeszcze Panu Januszowi mejla, bo chyba przestal czytac ten temat.

pozdrawiam,
Michal Bonkowski

---- Dodano 12-12-2007 o godzinie 17:00 ----
Niestety, ale wymieniony ipod jest taki sam jak poprzednie, zalamka :-(

Nie odebralem go i czekam na ponowna wymiane...

Jesli Pan Janusz to czyta to prosilbym o wyslanie tam skad otrzymujecie ipody, informacji z opisem wady (shimmering, wadliwe przejscia tonalne, co latwo dostrzec na poswiacie ikony statusu baterii) i zeby nie przysylali Wam juz ipodow z tymi wadami tylko dobrego, zeby go dokladnie sprawdzili przed wysylka do Was.

Zreszta wysle jeszcze Panu Januszowi mejla, bo chyba przestal czytac ten temat.

pozdrawiam,
Michal Bonkowski

#88 JJB

JJB
  • 53 post贸w

Napisano 12 grudnia 2007 - 17:25

Dzi臋ki za s艂owa wsparcia, ale z tego co napisa艂 JJB to nie ma gwarancji, 偶e wymieniony ipod tym razem bedzi臋 pozbawiony wad :(

..... I tutaj ma艂a uwaga do Pana JJB - Apple rzecz jasna mo偶e sobie w swoich wytycznych dla SAD'u nie uwzglednia膰 przedstawionych i udowodnionych przeze mnie wad ekranu, mo偶e sobie wpisywac na Wasze "listy wad" co chce i jak chce. Nie znaczy to jednak, 偶e wad nie ma. Jest wi臋c r贸偶nica mi臋dzy Waszymi wytycznymi a stanem faktycznym. Powody, dla kt贸rych pewne wady nie zosta艂y przez Apple wpisane na Wasze "listy wad" s膮 dla mnie jako klienta niezrozumia艂e, natomiast s膮 ju偶 nieco bardziej zrozumia艂e dla kogo艣 kto patrzy na te ca艂膮 spraw臋 z punktu widzenia interes贸w Apple, co oczywi艣cie nie oznacza, 偶e w jakikolwiek spos贸b to usprawiedliwiam.


Niestety nie jest to wszystko takie proste, gdyz tak naprawde nie zawsze mozna okreslic czy cos jest defektem ktory powinien byc usuniety przez serwis, czy tez cecha modelu, bo producent zaoszczedzil, zmienil w trakcie produkcji poddostawce czesci, popelnil blad konstrukcyjny czy tez przyjal bardzo elastyczne normy. Pol biedy, jezeli cos jest opisywane przez jakas norme - np. ilosc martwych pikseli, temperatura nagrzewania sie obudowy itp. itd. Ale zadna norma nie okresla jaka moze byc dopuszczalna roznica w odstepie miedzy ekranem a komputerem przy zamknietym laptopie a sa klienci dla ktorych 1mm robi roznice, a rozrzut montazowy moze byc znacznie wiekszy. Albo kwestia poziomu halasu wydawanego przez twardy dysk, naped DVD czy nieobciazony procesor. Czy rowniez nierownomiernosc podswietlenia wyswietlacza. Czy sprawa renderingu pikseli w matrycy LCD

Rola serwisu jest usuwanie usterek, nie zas poprawianie bledow konstrukcyjnych. Jezeli plyta glowna piszczy we wszystkich komputerach podobnie i identycznie zachowuja sie plyty zamienne to nie jest to usterka z powodu ktorej mozna rekamowac sprzet w serwisie. Mozna natomiast skorzystac z uprawnien wynikajacych z Ustawy o szczeg贸lnych warunkach sprzeda偶y konsumenckiej i odniesc urzadzenie do sprzedawcy, gdyz jest niezgodne z umowa (reklama itp. itd.). Skonczy to sie jednak co najwyzej zwrotem pieniedzy.

Tutaj mala uwaga odnosnie wypowiedzi rzecznika praw konsumentow (pisalem o tym w jednym z postow wczesniej). Mialem na ten temat rozmowe z prawnikami i podtrzymuje, ze rzecznik nie do konca mial racje. Oczywiscie jest ustawa, oczywiscie obowiazuje ona na terenie Polski, a wlasciwie na terenie calej Unii, gdyz wszedzie wprowadzono ustawy jednakowe. Ale okreslaja one relacje pomiedzy konsumentem a sprzedawca. Dlatego jesli konsument chce skorzystac ze swoich praw to egzekwuje je od sprzedawcy. Nie interesuja go wtedy serwisy, gwarancje itp. Chce od sprzedawcy dostac towar wolny od wad, lub zwrotu pieniedzy. Jezeli sprzedaca jest w Hiszpanii to niestety tam musi atakowac, hiszpanski sprzedawca jest oczywiscie zobowiazany respektowac swoja, identyczna z nasza ustawe. Oczywiscie ustawa nie mowi, ze kupujacy nie moze sie domagac czegos od sprzedawcy amerykanskiego. Ale czy on musi sie stosowac do przepisow europejskich?

Prosze zwrocic uwage, ze przyjecie koncepcji, ze wg. Ustawy nie ma roznic w odpowiedzialnosci wobec klienta pomiedzy sprzedawca a serwisem i nie jest istotne gdzie towar zostal zakupiony doprowadziloby do sytuacji, w ktorej mozna by np. po 20 miesiacach od zakupu domagac sie od autoryzowanego serwisu Hummera w Polsce (nie wiem czy takowy jest) zwrotu gotowki, gdyz kupiony w Stanach samochod nie jest zgodny z umowa.

Zainteresowanych zachecam do dokladnego przeczytania informacji zawartych na stronach Europejskiego Centrum Konsumenckiego (http://www.konsument...slug/index.html)

JJB
  • MacDada lubi to

#89 marad_co

marad_co
  • 450 post贸w
  • Sk膮dEU

Napisano 12 grudnia 2007 - 17:46

Niestety nie jest to wszystko takie proste, gdyz tak naprawde nie zawsze mozna okreslic czy cos jest defektem ktory powinien byc usuniety przez serwis, czy tez cecha modelu, bo producent zaoszczedzil, zmienil w trakcie produkcji poddostawce czesci, popelnil blad konstrukcyjny czy tez przyjal bardzo elastyczne normy. Pol biedy, jezeli cos jest opisywane przez jakas norme - np. ilosc martwych pikseli, temperatura nagrzewania sie obudowy itp. itd. Ale zadna norma nie okresla jaka moze byc dopuszczalna roznica w odstepie miedzy ekranem a komputerem przy zamknietym laptopie a sa klienci dla ktorych 1mm robi roznice, a rozrzut montazowy moze byc znacznie wiekszy. Albo kwestia poziomu halasu wydawanego przez twardy dysk, naped DVD czy nieobciazony procesor. Czy rowniez nierownomiernosc podswietlenia wyswietlacza. Czy sprawa renderingu pikseli w matrycy LCD


Nie zgodze sie z Panem. Jezeli cos ma taka wade jak powyzej to oczywiscie reklamuje sie komputer zaraz po zakupie (tzw DOA). Natomiast jezeli komputer pracowal normalnie przez 6 miesiecy i nagle zaczyna wariowac, pekac, ekran nierownomiernie swieci to jak najbardziej od tego jest serwis zaby to naprawic.

Rola serwisu jest usuwanie usterek, nie zas poprawianie bledow konstrukcyjnych. Jezeli plyta glowna piszczy we wszystkich komputerach podobnie i identycznie zachowuja sie plyty zamienne to nie jest to usterka z powodu ktorej mozna rekamowac sprzet w serwisie. Mozna natomiast skorzystac z uprawnien wynikajacych z Ustawy o szczeg贸lnych warunkach sprzeda偶y konsumenckiej i odniesc urzadzenie do sprzedawcy, gdyz jest niezgodne z umowa (reklama itp. itd.). Skonczy to sie jednak co najwyzej zwrotem pieniedzy.


Odpowiedzialem powyzej. Zwrot pieniedzy to mozna dostac zaraz na poczatku po zakupie i zareklamowaniu. Nikt nie zwroci pieniedzy po 6 czy 10 miesiacach co najwyzej po 3 naprawie dadza nowy egzemplarz.

Tutaj mala uwaga odnosnie wypowiedzi rzecznika praw konsumentow (pisalem o tym w jednym z postow wczesniej). Mialem na ten temat rozmowe z prawnikami i podtrzymuje, ze rzecznik nie do konca mial racje. Oczywiscie jest ustawa, oczywiscie obowiazuje ona na terenie Polski, a wlasciwie na terenie calej Unii, gdyz wszedzie wprowadzono ustawy jednakowe. Ale okreslaja one relacje pomiedzy konsumentem a sprzedawca. Dlatego jesli konsument chce skorzystac ze swoich praw to egzekwuje je od sprzedawcy. Nie interesuja go wtedy serwisy, gwarancje itp. Chce od sprzedawcy dostac towar wolny od wad, lub zwrotu pieniedzy. Jezeli sprzedaca jest w Hiszpanii to niestety tam musi atakowac, hiszpanski sprzedawca jest oczywiscie zobowiazany respektowac swoja, identyczna z nasza ustawe. Oczywiscie ustawa nie mowi, ze kupujacy nie moze sie domagac czegos od sprzedawcy amerykanskiego. Ale czy on musi sie stosowac do przepisow europejskich?



Potwierdzam ze odpowiada sprzedawca, serwis jest czasem tylko wynajeta firma do napraw i ewentualnie moze posredniczyc w wymianie sprzetu ale sam od siebie nigdy nie da nowego egzemplarza bo i niby dlaczego ?

#90 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 12 grudnia 2007 - 18:12

Niestety nie jest to wszystko takie proste, gdyz tak naprawde nie zawsze mozna okreslic czy cos jest defektem ktory powinien byc usuniety przez serwis, czy tez cecha modelu, bo producent zaoszczedzil, zmienil w trakcie produkcji poddostawce czesci, popelnil blad konstrukcyjny czy tez przyjal bardzo elastyczne normy. Pol biedy, jezeli cos jest opisywane przez jakas norme - np. ilosc martwych pikseli, temperatura nagrzewania sie obudowy itp. itd. Ale zadna norma nie okresla jaka moze byc dopuszczalna roznica w odstepie miedzy ekranem a komputerem przy zamknietym laptopie a sa klienci dla ktorych 1mm robi roznice, a rozrzut montazowy moze byc znacznie wiekszy. Albo kwestia poziomu halasu wydawanego przez twardy dysk, naped DVD czy nieobciazony procesor. Czy rowniez nierownomiernosc podswietlenia wyswietlacza. Czy sprawa renderingu pikseli w matrycy LCD

Tyle tylko, że:

- to co ustali sobie producent za normę, a stan faktyczny to dwie różne kwestie. Jeżeli producent uważa ewidentne wady sprzetu za "prawidłowe i w obrębie normy" to nie oznacza, że klient nie może reklamować takiego sprzętu i domagać się wymiany na nowy lub zwrotu pieniędzy. W przeciwnym wypadku producenci mogliby bezkarnie wypuszczać na rynek buble i nie naprawiać ich bo przecież "to jest w obrębie naszej normy"....

- W przypadku ipodów i opisywanych przeze mnie wad sprawa wygląda tak, że na rynku są ipody touch z ekranami wadliwymi, ale są też ipody touch z ekranami diamteralnie różniącymi się jakością. Więc chyba coś jest nie tak.

Rola serwisu jest usuwanie usterek, nie zas poprawianie bledow konstrukcyjnych. Jezeli plyta glowna piszczy we wszystkich komputerach podobnie i identycznie zachowuja sie plyty zamienne to nie jest to usterka z powodu ktorej mozna rekamowac sprzet w serwisie. Mozna natomiast skorzystac z uprawnien wynikajacych z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i odniesc urzadzenie do sprzedawcy, gdyz jest niezgodne z umowa (reklama itp. itd.). Skonczy to sie jednak co najwyzej zwrotem pieniedzy.

Proszę Pana, gdybym ja wiedział, że będzie taka historia z Waszym serwisem to nigdy bym do Was nie poszedł. Jestem już po 5 wizytach u Was i mam naprawdę tego powoli dość... Gdybym to wszystko wiedział wcześniej to bym przez kogoś odesłał do stanów ipoda w oryginalnym pudełku i akcesoriami, paragonem i domagał się zwrotu pieniędzy. W tej chwili jednak sprawa wygląda tak, że ipoda do którego mam pudełko i paragon już nie ma, bo go gdzieś odesłaliście, a więc po pierwsze wzedłem już z Wami w zależność prawną (przyjęliście ipoda pierwotnie przeze mnie zakupionego w stanach, daliście inny egzemplarz z innym numerem seryjnym), a po drugie nie zaniose już do stanow ipoda, którego numer seryjny nie zgadza się z tym co jest na oryginalnym pudełku i paragonie.


Tutaj mala uwaga odnosnie wypowiedzi rzecznika praw konsumentow (pisalem o tym w jednym z postow wczesniej). Mialem na ten temat rozmowe z prawnikami i podtrzymuje, ze rzecznik nie do konca mial racje. Oczywiscie jest ustawa, oczywiscie obowiazuje ona na terenie Polski, a wlasciwie na terenie calej Unii, gdyz wszedzie wprowadzono ustawy jednakowe. Ale okreslaja one relacje pomiedzy konsumentem a sprzedawca. Dlatego jesli konsument chce skorzystac ze swoich praw to egzekwuje je od sprzedawcy.

Byłoby tak, gdybym od początku zaniósł ipoda do sprzedawcy. W tej chwili wszedłem z Wami w zależność prawną, ponieważ zabraliście ipoda do którego mam paragon i pudełko i w zamian zaoferowaliście inne egzemplarze z innymi numerami seryjnymi.

W tej chwili w tej całej nieszczęsnej sytuacji pociesza mnie tylko, że nie robicie już problemów z wymianą sprzętu. Liczę też na to, że tym razem przy trzeciej już wymianie uczulicie w jakiś sposób ludzi, od których otrzymacie ipoda, aby nie miał wad które miały poprzednie egzemplarze. Może powinniście ich uczulić, aby tym razem dali nowego ipoda, bo te dotychczas wymieniane ewidentnie nowe nie były, choćby z racji tego, że były już fabrycznie aktywowane i bez pudełek.


pozdrawiam,
michał

#91 marad_co

marad_co
  • 450 post贸w
  • Sk膮dEU

Napisano 12 grudnia 2007 - 18:26

bo te dotychczas wymieniane ewidentnie nowe nie były, choćby z racji tego, że były już fabrycznie aktywowane i bez pudełek.


Zapomnij ze dostaniesz w pudelku iPoda. SAD otrzymuje w takim szarym malym pudelku, wyjmuja z niego otrzymanego, wkladaja Twoje, drukuja return order w 2 egzemplarzach i odsylaja spowrotem w tym pudle. Dlatego Ty mozesz co najwyzej w folijce dostac lub innym kartonowym pudelku (pewnie wala sie tego u nich pelno).

#92 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 12 grudnia 2007 - 19:10

Dlatego Ty mozesz co najwyzej w folijce dostac lub innym kartonowym pudelku (pewnie wala sie tego u nich pelno).

Żadnego białego pudełka nie widziałem. Oryginalne pudełko od mojego ipoda pierwotnie zakupionego, leży u nich i zawsze dostaję wymienionego w tym moim pudełku. Dla mnie może być i refurbished, choć oczywiście wolałbym nówke. Najwazniejsze dla mnie jest dostać ipoda z dobrym ekranem, a mimo już 2 wymian takiego nie dostałem :( :( :(
  • Ruczaj lubi to

#93 JJB

JJB
  • 53 post贸w

Napisano 12 grudnia 2007 - 19:21

a) Nie zgodze sie z Panem. Jezeli cos ma taka wade jak powyzej to oczywiscie reklamuje sie komputer zaraz po zakupie (tzw DOA). Natomiast jezeli komputer pracowal normalnie przez 6 miesiecy i nagle zaczyna wariowac, pekac, ekran nierownomiernie swieci to jak najbardziej od tego jest serwis zaby to naprawic.



B) Odpowiedzialem powyzej. Zwrot pieniedzy to mozna dostac zaraz na poczatku po zakupie i zareklamowaniu. Nikt nie zwroci pieniedzy po 6 czy 10 miesiacach co najwyzej po 3 naprawie dadza nowy egzemplarz.
?


Ad a) czy ja gdziekolwiek napisalem inaczej. Przeciez to oczywiste, ze tak powinno byc i tak jest. To jest normalna naprawa
Ad B) Zgodnie z ustawa moze Pan sie domagac zwrotu pieniedzy przez dwa lata. I prosze mi uwierzyc, ten mechanizm dziala.

pozdrawiam

jjb

---- Dodano 12-12-2007 o godzinie 21:29 ----

Tyle tylko, 偶e:

Prosz臋 Pana, gdybym ja wiedzia艂, 偶e b臋dzie taka historia z Waszym serwisem to nigdy bym do Was nie poszed艂. Jestem ju偶 po 5 wizytach u Was i mam naprawd臋 tego powoli do艣膰... Gdybym to wszystko wiedzia艂 wcze艣niej to bym przez kogo艣 odes艂a艂 do stan贸w ipoda w oryginalnym pude艂ku i akcesoriami, paragonem i domaga艂 si臋 zwrotu pieni臋dzy. W tej chwili jednak sprawa wygl膮da tak, 偶e ipoda do kt贸rego mam pude艂ko i paragon ju偶 nie ma, bo go gdzie艣 odes艂ali艣cie, a wi臋c po pierwsze wzed艂em ju偶 z Wami w zale偶no艣膰 prawn膮 (przyj臋li艣cie ipoda pierwotnie przeze mnie zakupionego w stanach, dali艣cie inny egzemplarz z innym numerem seryjnym), a po drugie nie zaniose ju偶 do stanow ipoda, kt贸rego numer seryjny nie zgadza si臋 z tym co jest na oryginalnym pude艂ku i paragonie.
By艂oby tak, gdybym od pocz膮tku zani贸s艂 ipoda do sprzedawcy. W tej chwili wszed艂em z Wami w zale偶no艣膰 prawn膮, poniewa偶 zabrali艣cie ipoda do kt贸rego mam paragon i pude艂ko i w zamian zaoferowali艣cie inne egzemplarze z innymi numerami seryjnymi.


Nie jest tak jak Pan pisze. W systemie GSX jest wprowadzona Panska naprawa z numerami seryjnymi wszystkich iPodow ktore Pan dostawal od Apple. Do systemu ma dostep kazdy sklep i kazdy serwis Apple. Jezeli kolejny iPod ktory przyjdzie bedzie identyczny, moge wystawic Panu oficjalne pismo, ze nie jestesmy w stanie usunac problemu, gdyz wszystkie iPody ktore otrzymujemy do wymiany od Apple maja takie same objawy. Oczywiscie dolaczony bedzie numer systemowy naprawy itp. itd. Moge Pana nawet (naginajac nieco pewne reguly :) ) ukierunkowac na odpowiedni adres do pisania skargi, domagania sie zwrotu pieniedzy itp. itd

przykro mi bardzo, ale z poziomu serwisu wiecej zrobic sie nie da.

JJB

p.s. Oczywiscie mam nadzieje, ze iPod ktory przyjdzie bedzie lepszy, ale nie za duza:(

#94 Ruczaj

Ruczaj
  • 3聽528 post贸w
  • Sk膮dPoznan

Napisano 12 grudnia 2007 - 19:32

T
Prosz臋 Pana, gdybym ja wiedzia艂, 偶e b臋dzie taka historia z Waszym serwisem to nigdy bym do Was nie poszed艂. Jestem ju偶 po 5 wizytach u Was i mam naprawd臋 tego powoli do艣膰... Gdybym to wszystko wiedzia艂 wcze艣niej to bym przez kogo艣 odes艂a艂 do stan贸w ipoda w oryginalnym pude艂ku i akcesoriami, paragonem i domaga艂 si臋 zwrotu pieni臋dzy.


Panie Januszu, dajcie juz chlopakowi tego dobrego iPoda i niech Pan przestanie osmieszac SAD tekstami o niedorzecznym rzeczniku, o jakis normach producenta dopuszczajacymi uszkodzenia itd itd. No rece opadaja.
Kazdy kolejny post w tym watku zmniejsza wiarygodnosc Pana firmy i odstrasza klientow od SADu. Jak czytam te przygody goodboya25 to mi sie wlos na glowie je偶y... No lito艣ci.

Przypomina mi sie historia kobiety z Krakowa, ktorej popsul sie Volkswagen a diler krecil, krecil, zmyslal itd az w koncu wkurzona babka wyslala list do Wolfsburga i dostala od reki nowy silnik do Golfa. Bo tam wiedza, ze taki dym w gazetach im sie nie oplaca. Polski diler jeszcze byl oburzony,ze co by bylo gdyby tak kazdy chcial miec uwzgledniona szkode, polaczek jeden...

#95 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 12 grudnia 2007 - 20:03


przykro mi bardzo, ale z poziomu serwisu wiecej zrobic sie nie da.

JJB

p.s. Oczywiscie mam nadzieje, ze iPod ktory przyjdzie bedzie lepszy, ale nie za duza:(

No cóż, jeżeli Wasza moc ogranicza się tylko do pośrednictwa w wymianie sprzętu na inny egzemplarz to ok, w takim razie będę wymieniać do skutku aż otrzymam wolny od wad egzemplarz. Niestety nie mam innego wyjścia - wyjeżdżać teraz specjalnie do stanów z powodu ipoda nie zamierzam. Sprzedałbym go na allegro, ale nikt z kupujących nie uwierzy, że pudełko i paragon z innym numerem seryjnym niż sprzedawane urządzenie służy jako gwarancja na ipoda z innym nr seryjnym, więc jego cena musiałaby być znacznie mniejsza niż z gwarancją. Na razie pozytywna zmiana jaka mnie spotkała ze strony SAD'u to bardziej przyjazne podejście w obsłudze i nie robienie już problemów z wymianą sprzętu. Zobaczymy co będzie dalej.

#96 Klimer

Klimer
  • 848 post贸w

Napisano 12 grudnia 2007 - 20:04

tak sobie czytam i hymm myślę ze burzycie się trochę nad wymiar. Tzn to że to co się dzieje jest złe i niedorzeczne, ale pamiętajcie że nie rozmawiacie z przedstawicielem Apple, tylko z jego podwykonawcą, który ma określone wytyczne. Z tego co tutaj wyczytałem serwis ma dokładne procedury i apple narzucając je nie pozwala na inne postępowanie. To tak jak czasami z urzędnikami, przyznają petentowi rację i podzielają jego opinię, ale prawo pozwala tylko na jeden typ działań. Przepraszam JJB, nie chcę urazić, ale ludzie kochani... kłócicie się tylko z pionkiem apple... JJB, SAD itp. może tylko tyle na ile im pozwolono... Pewnie że SAD może pisać do apple, kwestia tylko na ile to będzie uwzględnione... sam pewnie przeklinałbym bo to jest nie do pomyślenia co się dzieje, ale trzeba też oszacować realne możliwości. wątpię czy ktokolwiek w ogóle czyta to co im z Polski wyślą :P
  • goodboy25 lubi to

#97 raptou

raptou
  • 1聽644 post贸w
  • Sk膮dUnited Europe

Napisano 12 grudnia 2007 - 20:38

Tzn to 偶e to co si臋 dzieje jest z艂e i niedorzeczne, ale pami臋tajcie 偶e nie rozmawiacie z przedstawicielem Apple, tylko z jego podwykonawc膮, kt贸ry ma okre艣lone wytyczne.
Z tego co tutaj wyczyta艂em serwis ma dok艂adne procedury i apple narzucaj膮c je nie pozwala na inne post臋powanie.


To problem serwisu. Niech sobie wynegocjuje takie warunki, 偶eby ka偶dy by艂 zadowolony na ile si臋 da.

"Co to konia obchodzi, 偶e si臋 w贸z przewr贸ci艂" ? . Klient zap艂aci艂 i 偶膮da tego, za co zap艂aci艂.
Klient pisze tam, gdzie mo偶e i powinien - do serwisu i to nie jego problem, 偶e serwis nie umie za艂atwi膰 sprawy. To nie jest 偶adne t艂umaczenie.

Problemy serwisu to nie problem klienta. Jak podwykonawca nie mo偶e sie dogada膰 Apple to powinien wy艂o偶y膰 w艂asne pieni膮dze - cho膰by po to, by mu opinii nikt nie psu艂. Ciekawe co b臋dzie kosztowniejsze dla serwisu ? Przepychanki, czy po prostu wymiana dla 艣wi臋tego spokoju ?
  • goodboy25 lubi to

#98 JJB

JJB
  • 53 post贸w

Napisano 12 grudnia 2007 - 21:13

Panie Januszu, dajcie juz chlopakowi tego dobrego iPoda i niech Pan przestanie osmieszac SAD tekstami o niedorzecznym rzeczniku, o jakis normach producenta dopuszczajacymi uszkodzenia itd itd. No rece opadaja.


Bardzo chetnie. Jutro rano wyjme z szafy w firmie jednego z tych 100 dobrych iPodow ktore tam leza i do tej pory z czystej zlosliwosci ich nie dawalem.:)

Naprawde trzeba otwartym tekstem napisac, ze wszystkie iPody sa dokladnie takie same i maja ten sam efekt ktory nie podoba sie kol GoodBoy. Moze na poczatku Apple zrobil lepsza serie? Moze znowu zrobi?. Ale na dzien dzisiejszy jest jak jest.

Mialem to pisac na priv, ale niech bedzie publicznie. Jezeli kol. GoodBoy25 znajdzie gdzies w Polsce dobrego (wg. niego) iPoda, to prosze go o kontakt. Bede umial zalatwic wymiane. Mysmy nie znalezli:(

JJB

#99 marad_co

marad_co
  • 450 post贸w
  • Sk膮dEU

Napisano 12 grudnia 2007 - 21:16

Ad B) Zgodnie z ustawa moze Pan sie domagac zwrotu pieniedzy przez dwa lata. I prosze mi uwierzyc, ten mechanizm dziala.


Jesli mowa o niezgodnosci towaru z umowa to jest jedno ale. Po 6 miesiacach to na kliencie ciazy udowodnienie ze wada byla tam od poczatku i ujawnila sie wlasnie teraz. Co w wiekszosci wypadkow sprowadza do 0 mozliwosci uzyskania zwrotu pieniedzy. I mnie rowniez prosze uwierzyc to dziala (od strony sklepu :D )

#100 goodboy25

goodboy25
  • 4聽354 post贸w
  • Sk膮dWaWa

Napisano 12 grudnia 2007 - 21:25

Naprawde trzeba otwartym tekstem napisac, ze wszystkie iPody sa dokladnie takie same i maja ten sam efekt ktory nie podoba sie kol GoodBoy.

Jest to nieprawd膮, ale prosze bardzo:
Saturn Arkadia w Warszawie - dwa egzemplarze wy艂o偶one do bawienia si臋 klientom - jeden skopany, drugi z zupe艂nie innym ekranem, bez wad po艣wiaty przy ikonie statusu baterii.

Saturn Z艂ote Tarasy w Warszawie - to samo.

Mialem to pisac na priv, ale niech bedzie publicznie. Jezeli kol. GoodBoy25 znajdzie gdzies w Polsce dobrego (wg. niego) iPoda, to prosze go o kontakt. Bede umial zalatwic wymiane. Mysmy nie znalezli:(

JJB

Niby jak mam znale藕膰 skoro s膮 foliowane? Mog臋 tylko ogl膮da膰 i testowa膰 te, kt贸re s膮 w sklepach wystawione do ogl膮dania dla klient贸w. Co Pan w takim uk艂adzie rozumie przez wymiane, niby jak mia艂oby to wygl膮da膰?



pozdrawiam,
micha艂




U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 2

0 u偶ytkownik贸w, 2 go艣ci, 0 anonimowych