Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Macbook Pro Retina 2013 - odpadająca warstwa antiglare


  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#76 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 11 November 2015 - 09:28

Witam

 

Mam podobny problem z powłoką. 

Widać takie jakby "pościerane" ślady przy kamerze czyli tam gdzie sie otwiera klapę.

 

Gdzie najlepiej sie z tym udać, aby nie było problemów z wymianą?

Mieszkam niedaleko Częstochowy.

 

pozdr

Możesz zadzwonic na infolinię Apple to wskażą Ci prawdopodobnie najbliższy autoryzowany serwis. Możesz też wybrać sam: https://locate.apple.com/pl/pl/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#77 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 11 November 2015 - 10:01

Panowie, a Ci którzy mają problem, możecie pisać jaką macie matrycę? Jakiego producenta? Możecie to sprawdzić w ten sposób:

 

http://www.makoweabc...ekranem-retina/

 

 

Fajnie by było zbudować taką baze.

 

 

Moja MID 2012 15' z matrycą LG nie ma tego problemu. Oznaczenie matrycy:

LP154WT1-SJA1

DCN234606VVDMJ0AA


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#78 wieniu26

wieniu26
  • 61 posts

Posted 13 November 2015 - 13:50

Dzięki bee3

Najbliżej do Katowic z tego co podajesz.

 

Znalazłem w Galerii J. sklep/serwis Apple - iDream  :)

 

pozdr



#79 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 13 November 2015 - 22:57

Dzięki bee3

Najbliżej do Katowic z tego co podajesz.

 

Znalazłem w Galerii J. sklep/serwis Apple - iDream   :)

 

pozdr

Wyślą go do serwisu w Łodzi lub Bydgoszczy (w Cz-wie nie ma serwisu)


Edited by bee3, 13 November 2015 - 23:00.

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#80 literat

literat
  • 419 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 November 2015 - 13:27

Panowie, a Ci którzy mają problem, możecie pisać jaką macie matrycę? Jakiego producenta? Możecie to sprawdzić w ten sposób:

 

http://www.makoweabc...ekranem-retina/

 

 

Niestety podany sposób nie działa - w terminalu otrzymuję informację "xcrun: error: invalid active developer path (/Library/Developer/CommandLineTools), missing xcrun at: /Library/Developer/CommandLineTools/usr/bin/xcrun"

 

​Jestem jednym z pierwszych użytkowników Retiny MID 2012 kupionej w dniu kiedy pojawiła się w polskich sklepach (Cortland)i tak jak pisałem wcześniej około rok temu dotknęła mnie ta przypadłość. Oczywiście podpisałem petycję o której była mowa na 1 stronie wątku, zapisałem się do grupy na FB itd. Komputer już ponad dwa lata po gwarancji - wcześniej bezskutecznie próbowałem reklamować matrycę w iSource oraz w Cortlandzie - niestety bez efektu. Zawsze dostawałem odpowiedź, że niewłaściwie czyściłem ekran :( 16.10 na necie pojawiła się informacja, że Apple jednak zaczęło wymieniać matryce więc postanowiłem spróbować raz jeszcze. Komputer tym razem został zawieziony do firmy iMad do Krakowa. Sympatyczny Pan z iMad też nie bardzo chciał przyjąć komputer (brak dowodu zakupu sic!) ale poradził mi żebym zadzwonił na infolinię Appla. Na infolinii przesympatyczny p.Ziółkowski po wysłuchaniu mojej sprawy oraz po sprawdzeniu komputera w bazie (komuter tak jak pisałem dwa lata po gwarancji, a oficjalnego programu naprawczego nie ma) właściwie prawie "od ręki" załatwił całą sprawę. Od wczoraj cieszę się komputerem z nową matrycą, a kontakt z infolinią przywrócił mi lekko nadszarpniętą wiarę w firmę z nadgryzionym jabłkiem. Wszyscy którzy mają problemy z wycieraniem się powłoki polecam, aby spróbowali raz jeszcze :)


Edited by literat, 14 November 2015 - 13:27.


#81 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 14 November 2015 - 18:33

Ile zapłaciłeś? Czy Ci to zrobili w ramach gestu handlowego? 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#82 literat

literat
  • 419 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 November 2015 - 19:01

Właśnie najistotniejsze jest to, że wymiana była w ramach gwarancji. Inaczej raczej bym się nie chwalił

#83 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 14 November 2015 - 19:02

Czyli zaczęła się powoli "cicha" akcja serwisowa :) 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#84 literat

literat
  • 419 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 November 2015 - 23:42

Tak mi się wydaje

#85 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 15 November 2015 - 08:16

Pamiętasz jakiej marki miałeś matryce ? 

 

 

Zauważyłem pewną zależność, problemy mają tylko matryce LG, zarówno z ghostingiem, bad pixelami jak i anti-glare. W mid 2012 dostałem LG i same z nią problemy, w late 2013 mam samsunga i jest IDEALNA. 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#86 mitsufan

mitsufan
  • 11 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 November 2015 - 13:08

Wczoraj wieczorem zauważyłem u siebie na matrycy odklejony pasek (jakieś 8x1,5 cm) niemalże na środku ekrany, do tego pierwszy symptomy odklejenia w okolicach kamery. Mam MB Pro 13" Retina, late 2013. Pan z infolinii Apple poinformował mnie, że mój komputer nie kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany (ponoć tylko "piętnastki"). Czy ktoś z Was miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać nieodpłatnie po okresie gwarancyjnym? Pozdrawiam.



#87 Zetor

Zetor
  • 624 posts
  • SkądGdańsk

Posted 16 November 2015 - 22:23

O ile się nie mylę to gdzieś na MacRumors wyczytałem, że  Apple będzie wymieniać Retinę za darmo trzy lata od daty zakupu MacBooka lub MacBooka Pro?. Nie pisało nic czy to 13 czy 15 cali. Proszę poprawić jeżeli się mylę. Więc dobrze się dowiedz.


MacBook Pro 13 2017, iPhone 7


#88 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 16 November 2015 - 22:47

http://myapple.pl/po...kach-pro-retina


  • mitsufan likes this

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#89 literat

literat
  • 419 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 16 November 2015 - 23:28

Pamiętasz jakiej marki miałeś matryce ?

Wcześniej miałem Samsunga, a teraz nie wiem jaką i nie wiem jak to stwierdzić. Wcześniejszy sposób nie działa

Edited by literat, 16 November 2015 - 23:29.


#90 mitsufan

mitsufan
  • 11 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 November 2015 - 10:02

O ile się nie mylę to gdzieś na MacRumors wyczytałem, że  Apple będzie wymieniać Retinę za darmo trzy lata od daty zakupu MacBooka lub MacBooka Pro?. Nie pisało nic czy to 13 czy 15 cali. Proszę poprawić jeżeli się mylę. Więc dobrze się dowiedz.

Masz absolutną rację, zresztą  bee3 wkleił poniżej link. Będę się odwoływał. Żal, że ciągle Polska traktowana jest przez Apple jak przysłowiowy trzeci świat.


  • bee3 likes this

#91 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 17 November 2015 - 19:09

Masz absolutną rację, zresztą  bee3 wkleił poniżej link. Będę się odwoływał. Żal, że ciągle Polska traktowana jest przez Apple jak przysłowiowy trzeci świat.

"powyżej"
Pod tym względem Polska chyba nie odstaje od reszty świata. Nie znalazłem w kraju w którym taki program naprawczy jest/był przez Apple szeroko reklamowany, ale jak widac i polskie serwisy załatwiają takie sprawy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#92 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 23 November 2015 - 11:33

No i mi w moim late 2013 to samo, na razie tylko przy kamerze. Foto:
 
http://i.imgur.com/NXhJlRe.jpg
 
 
 
Ktoś wymieniał, nie wiecie jakie matryce teraz dają? Coś poprawili w tej kwestii?

Edited by Murgal, 23 November 2015 - 11:34.

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#93 elita

elita

  • 3034 posts
  • SkądKalisz, PL

Posted 23 November 2015 - 13:31

W sumie to u mnie nie odchodzi, nawet mam kamerę zaklejoną "ceną" i odkleiłem aby sprawdzić.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#94 karo911

karo911
  • 118 posts

Posted 09 December 2015 - 00:15

Cześć,

czy już ktoś wymieniał ekran korzystając z tego 'cichego" programu naprawczego wymiany matrycy?

 

Ja w swoim MBP retina mid 2012  mam dwa odpryski z bad pixelami, nie jest to wada mechaniczna, po prostu 'pyknęło' i się pojawiły, taka mini eksplozja :)

Warstwę antyodblaskową mam idealna, bez żadnych ubytków. Natomiast jakiś czasu pojawił się ghosting i po oddaniu komputera do serwisu zaproponowali mi nową matrycę za ok 3600 zł.

Czy myślicie, że taka wada może być podciągnięta pod wymianę z programu naprawczego? Nie jest to mega uciążliwe i pilne :)

 

 

Komputer oddałam do serwisu z uwagi na pojawiające się artefakty przy włączaniu/wybudzaniu, zawieszanie i wyłączanie samoistne komputera. Wiem, że jest program naprawczy dotyczący wymiany kart graficznych

i stwierdziłam, że moje usterki pasują do tych wymienionych przez apple.

Czy ktoś miał podobne problemu z kartą graficzną?



#95 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 09 December 2015 - 00:47

Program nie jest taki cichy , głośno jest o nim od dłuższego czasu. Dotyczy jednak warstwy antiglare, a nie innych przypadłości matrycy.

Już conajmniej kilku forumowiczów chwaliło się, że skorzystało (a ilu się nie pochwaliło ?).

 

Matrycę (całą pokrywę) w Retinie 13 można wymienić w autoryzowanym serwisie nawet <2kpln. Rozrzut cenowy w serwisach jest duży, ale wystarczy poszukać/popytać

http://myapple.pl/fo...laniem-obrazu/

 

Programem naprawczym dla problemów z obrazem w MacBook-ach nie są objęte Retina 13-ki.

http://www.apple.com...ro-videoissues/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#96 Murgal

Murgal
  • 911 posts

Posted 09 December 2015 - 07:32

Moja matryca już wymieniona, co ciekawe miałem Samsunga, teraz dostałem LG.
  • Czarny85stw likes this

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#97 karo911

karo911
  • 118 posts

Posted 10 December 2015 - 00:09

bee3 tak właśnie widzę, że dotyczy to warstwy antiglare, natomiast o odpryskach, podobnych do moich, też czytałam, zdarzają się lecz uznawane są za uszkodzenie mechaniczne... Być może to odpryskuje

powłoka antiglare?

 

Mam mbp retina 15 cali. Obejmuje mnie program naprawczy ale serwis się ociąga. Po 10 dniach i po mojej interwencji dopiero zrobili diagnostykę. Zaproponowali wymianę matrycy z uwagi na ghosting

ale największą uciążliwością w użytkowaniu jest dla mnie wieszanie się komputera, artefakty co związane jest z programem naprawczym. To zostało pominięte/zignorowane i czekam na kolejną odpowiedź.


Murgal z programu naprawczego czy na gwarancji? Problemem była powłoka?



#98 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 10 December 2015 - 21:17

...

 

Mam mbp retina 15 cali. Obejmuje mnie program naprawczy ale serwis się ociąga. Po 10 dniach i po mojej interwencji dopiero zrobili diagnostykę. Zaproponowali wymianę matrycy z uwagi na ghosting

ale największą uciążliwością w użytkowaniu jest dla mnie wieszanie się komputera, artefakty co związane jest z programem naprawczym. To zostało pominięte/zignorowane i czekam na kolejną odpowiedź.


...

Dostałeś propozycję wymiany matrycy "na ghosting' w ramach gwarancji, czy za pieniądze ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#99 karo911

karo911
  • 118 posts

Posted 10 December 2015 - 21:34

dostałam ofertę na ok 3600 zł brutto za ghosting :) 

oczywiście nie będę wymieniać matrycy.

 

a moje usterki, które apple proponuje w ramach programu naprawczego, cudem znikły w serwisie...

 

Latem zrobiłam raport po jednym wyłączeniu, czy ktoś z Was mógłby mi pomoc go "odczytać"?



#100 Pawelek___

Pawelek___
  • 71 posts
  • SkądGdynia

Posted 01 March 2016 - 10:17

Mili Państwo, od 2 tygodni jestem posiadaczem MacBook Pro Retina 13 z 2015 a data produkcji koniec grudnia 2015.
Staram sie jak najbardziej dbać o sprzęt, bo nie sa to jednak tanie rzeczy. Folia uwazam ze to lekka przesada, bo to wciąż laptop niedotykowy, a nie tablet tabletolaptop czy telefon.

Czy sprawa w tej serii została zażegnana całkowicie?

iPhone 6 & Macbook Pro Retina 13" 2015 & iPad Mini IV & iPod Touch





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users