Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 13 retina, problemy z wyświetlaniem obrazu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 26 listopada 2015 - 23:22

Witam,
z góry przepraszam jeseli był juz taki temat na forum ale cieżko przejrzeć je całe na iPhonie.

Moj MBPr 13 zakupiony w październiku 2013 roku wlasnie przestał wyświetlać obraz.
W pewnym momencie zaczęły pojawiać sie dziwne paski, migotania i na ten moment jest czarno-fioletowy.

Resetowałem go 3 krotnie i nic to nie daje.

Na stronie wsparcia Apple sa podane czynności których ja nie moge wykonać ponieważ na ekranie nic nie widać.

W załączniku przesyłam zdjecia. Czy ktokolwiek z Was drodzy forumowicze miał podobny problem lub wie w czym moze tkwić problem ???

Z góry dziękuje za każdą odpowiedz.

#2 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 27 listopada 2015 - 09:37

Jak ruszasz klapą matrycy w górę i w dół coś się dzieje na ekranie? 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopada 2015 - 09:37

A gdzie ten załącznik?

Stawiam na uszkodzoną matrycę.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 27 listopada 2015 - 09:46

Załącznik chyba sie nie załączył :/
Dodaje pierwszy raz temat z telefonu.

Nie, ruch klapą nie wpływa na to co dzieje sie na ekranie.

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopada 2015 - 09:51

Zrób zdjęcie i wklej tutaj, bo inaczej nie da się tego jednoznacznie ocenić. W takiej sytuacji zazwyczaj jest to problem z matrycą.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 27 listopada 2015 - 10:30

Tutaj zdjęcie

Załączone pliki



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopada 2015 - 10:34

Mniejszego to już się chyba nie dało. Wygląda na uszkodzoną matrycę. Upadł Ci czy coś podobnego?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 27 listopada 2015 - 11:01

Większe niestety nie chce sie załadować.
Nic z tych rzeczy. Stał na biurku, w trakcie przegladania safari zaczął mrugać a potem nabierać coraz dziwniejszych kolorów.
Był przewożony w zimnym samochodzie (około 10 minut), ale nie był uruchomiony od razu po wejściu do domu. Nigdy nie spadł.b

Jakies możliwe przyczyny ? Czy mam po prostu peszka ?

No i zasadnicze pytanie. Czy ktokolwiek sie orientuje ile kosztuje nowa matryca ???

#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 listopada 2015 - 11:13

U nas 2200. W serwisie autoryzowanym drożej. Jeśli masz gwarancję to spróbuj z niej skorzystać, bo zdarzały się przypadki ze wymieniali takie uszkodzenia za darmo.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 00:58

Kilka miesięcy temu wymieniałem w autoryzowanym serwisie rozbitą (po gwarancji) matrycę w 13" Retinie i zapłaciłem poniżej 2000zł. (z przesyłkami bo wysyłałem kurierem).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#11 slawko1234

slawko1234
  • 14 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 02:30

Kilka miesięcy temu wymieniałem w autoryzowanym serwisie rozbitą (po gwarancji) matrycę w 13" Retinie i zapłaciłem poniżej 2000zł. (z przesyłkami bo wysyłałem kurierem).


Wydaje mi sie ze to nie problem matrycy a ukladu granicznego pewnie bga sie odkleja

#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 listopada 2015 - 10:01

Wydaje mi sie ze to nie problem matrycy a ukladu granicznego pewnie bga sie odkleja

 

Wiedzą, że dzwonią, ale nie wiedzą w którym kościele i w jakim mieście ... pewnie w matrycy się odkleja , tak w prawym górnym rogu :D


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 10:11

I tak musisz Maca oddać do serwisu i tak, podmienią tam zapaewne matryce i sprawdzą, jeśli to nie ona, to wymienią układ...


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#14 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 listopada 2015 - 10:43

Kilka miesięcy temu wymieniałem w autoryzowanym serwisie rozbitą (po gwarancji) matrycę w 13" Retinie i zapłaciłem poniżej 2000zł. (z przesyłkami bo wysyłałem kurierem).

 

Matrycę czy całą klapę?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#15 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 13:20

Matrycę czy całą klapę?

Całą klapę z matrycą. Miałem uszkodzoną tylko matrycę - obudowa była OK, ale naprawiałem w autoryzowanym serwisie, a tam nie rozklejają ekranów tylko wymieniają całość.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#16 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 14:25

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Jutro z samego rana jade do cortlandu w Poznaniu i zobaczymy co powiedzą. O ile temat nie zostanie zamknięty i kogoś to interesuje to na pewno opisze jak ta sprawa sie skończyła !
Pozdrawiam :)

#17 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 01 grudnia 2015 - 00:11

Witam ponownie,

Udałem sie dzisiaj do ispotu w którym kupiłem maca i jeden z pracowników powiedział mi, ze on nie potrafi jednoznacznie ocenić co to za uszkodzenie. Powiedział jednak, że jeśli jest to wina matrycy to faktycznie naprawa będzie droga (około 2000) a jeśli jest to wina układu granicznego to wtedy z pewnością będzie taniej.

Następnie udałem sie do cortlandu gdzie usłyszałem, że oni w takich wypadkach nie naprawiają żadnych układów tylko zawsze jest to wymiana całej górnej klapy. (Co jak już wszyscy wiemy jest ultra drogie).

Czy ktoś sie orientuje czy takie układy graniczne sie naprawia czy zawsze wymienia sie matryce? Nie chciał bym zostać naciągnięty ...

Kilka miesięcy temu wymieniałem w autoryzowanym serwisie rozbitą (po gwarancji) matrycę w 13" Retinie i zapłaciłem poniżej 2000zł. (z przesyłkami bo wysyłałem kurierem).


Można wiedzieć co to za serwis ?

#18 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 grudnia 2015 - 00:40

...

Można wiedzieć co to za serwis ?

Jutro sprawdzę na fakturze bo naprawę jednego MB robiłem w Szczecinie, a drugiego w Lublinie  - jeden był zalany (wymiana topcase), a drugi rozbity tylko nie pamiętam dokładnie który gdzie pojechał :). W W-wie było trochę (kilkaset PLN) drożej więc zdecydowałem się na wysyłkę (po wcześniejszym napisaniu do kilku serwisów z zapytaniem o ceny).
EDIT (sprawdzę już dzisiaj :) ale dopiero przed południem).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#19 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 grudnia 2015 - 09:30

Układy graficzne, a nie graniczne. To po pierwsze. Układ taki jest częścią płyty głównej i serwisy autoryzowane wymieniają całą płytę główną za dużo złotówek, a normalne serwisy naprawiają płyty. Ale u Ciebie zepsuta jest matryca, w serwisie autoryzowanym koszt wymiany całej klapy będzie około 3 tysięcy.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#20 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 grudnia 2015 - 15:51

@ Michał Stachowiak:

Jutro sprawdzę ...

poszło na prv


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#21 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 03 grudnia 2015 - 22:15

Poznański Cortland wycenił naprawę na około 2130 zł. (cena brutto). Nie wiem czy to dobra oferta, jutro sprawdzę jeszcze inne punkty. 

 

W diagnozie napisali mi, że matryca została uszkodzona mechanicznie. Mac nigdy mi nie spadł, ani o nic nie uderzył. Nie potrafię powiedzieć skąd mogło wziąć się to uszkodzenie. Jedyne co przychodzi mi do głowy to mój kot, który od czasu do czasu maszeruje po biurku depcząc swoimi łapkami po moim laptopie. Waży około 4.5 kg.

Aczkolwiek robi to codziennie od 2 lat i nigdy nic się nie stało więc na prawdę nie potrafię znaleźć odpowiedzi … :/ 



#22 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 11:37

Cortland chce mi dać na naprawę gwarancje 90 dni. Czy ktoś wie czy te 90 dni to taki standard ? Nie chcą zgodzić sie na więcej, nie rozumiem dlaczego skoro jest to fabrycznie nowa część.
Dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta, który powiedział, że prawo w Polsce mowi iż powinni mi dać dłuższa gwarancje.

#23 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 11:41

Zapytaj się tego całego rzecznika na jakiej podstawie mają Ci dać dłuższą gwarancję.

 

Apple zawsze daje 90 dni na wymienione części.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#24 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 11:44

A jesli za 92 dni znowu sie spie*rzy to mam zapłacić kolejne 2 koła ?

#25 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 11:45

Tak.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych