Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro Retina 2013 - odpadająca warstwa antiglare


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
150 odpowiedzi w tym temacie

#126 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 23 grudnia 2016 - 23:13

W poniedziałek oddany MacBook Pro 13" mid 2014 - Odpadała warstwa, komputer po gwarancji - wymieniona cała klapa. 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#127 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 23 grudnia 2016 - 23:45

W poniedziałek oddany MacBook Pro 13" mid 2014 - Odpadała warstwa, komputer po gwarancji - wymieniona cała klapa. 

To normalne. Ale Mid 2014 nie miał szansy jeszcze być "starszy niż 3 lata", a zaczęliśmy zajmować się (rzekomym) problemem z komputerami ponad 3-letnimi.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#128 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 24 grudnia 2016 - 10:10

W poniedziałek oddany MacBook Pro 13" mid 2014 - Odpadała warstwa, komputer po gwarancji - wymieniona cała klapa. 

Gdzie oddawałeś? Czyli w tydzień się z tym uwineli?



#129 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 24 grudnia 2016 - 10:22

iDream

 

 

Tak, w tydzień się uwineli.


  • North lubi to

Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#130 northwest

northwest
  • 457 postów

Napisano 28 grudnia 2016 - 21:31

do kiedy trwa akcja serwisowa?



#131 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 grudnia 2016 - 21:58

Oficjalnego programu naprawczego nie ma (więc nie ma końcowej daty). Zgłaszasz sprzęt do serwisu i każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez serwis (w porozumieniu z Apple) indywidualnie (w zdecydowanej większości znanych przypadków - pozytywnie).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#132 weronix

weronix
  • 184 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 11:54

Mam również problem z matrycą z tym, że nie odchodzi mi warstwa refleksyjna, natomiast pojawiły się "dziury po 1-2mm" na ekranie, które z początku wyglądały jak martwy piksel.

Po przyjrzeniu się, wyszło na jaw, że to jest wgłebienie w matrycy. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że to uszkodzenie mechaniczne, ale nie jest to możliwe. Maca używam w domu i nie czyściłam go żadnymi środkami, scierkami itp. Użyłam tylko spręzonego powietrza i mikrofibry dołączonej razem z komputerm (nie ma szwów). Ślady są na tyle głebokie, że musiałby to być mały kamyk albo coś bardzo twardego i okrągłego - nie jest to możliwe. Jedyne co mi przychodzi na myśl to fakt, że klapa może być niedopasowana i dotyka klawiszy. Wcześniej miałam inne macbooki i nic takiego się nie działo - jak to jest możliwe, że przy pedantycznym użytkowaniu ekran ma takie wady?! Gdy pojawiła się pierwsza taka rysa-wgłebienie (kilka miesiecy temu), Cortland stwierdził, że to uszkodzenie mechaniczne, więc stwierdziłam, że sprawę zostawiam i może faktycznie to jest kwestia zarysowania z mojej winy. Niestety po paru miesiącach jest tego więcej, pomimo, że jeszcze bardziej się cackam z tym komputerem. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi teraz na myśl to:

1. Spotkanie z Geniusem w Apple Store w Berlinie (komputer jest na gwarancji do końca stycznia)

2. Wykupienie Apple Care ?! pytanie: czy to coś da? Tj. czy posiadając taki pakiet serwisowy mogę zażądać wymiany matrycy / powłoki matrycy za darmo? Z drugiej strony z jakiej racji mam płacić za wymianę jeśli to uszkodzenie powstało nie z mojej winy.

 

Oczywiście nie wyobrażam sobie zapłacenia 2500 zł za wymianę matrycy.



#133 MiL

MiL
  • 1 445 postów
  • Płeć:

Napisano 04 stycznia 2017 - 12:34

Dziura sama nie powstała, coś musiało zadziałać na matrycę tak że powstało to wgłębienie. Pokaż zdjęcia jak to wygląda bo tak to można sobie to tylko wyobrażać.



#134 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 04 stycznia 2017 - 23:34

... Jedyna rzecz jaka przychodzi mi teraz na myśl to:

1. Spotkanie z Geniusem w Apple Store w Berlinie (komputer jest na gwarancji do końca stycznia)

2. Wykupienie Apple Care ?! pytanie: czy to coś da? Tj. czy posiadając taki pakiet serwisowy mogę zażądać wymiany matrycy / powłoki matrycy za darmo? Z drugiej strony z jakiej racji mam płacić za wymianę jeśli to uszkodzenie powstało nie z mojej winy.

 

Oczywiście nie wyobrażam sobie zapłacenia 2500 zł za wymianę matrycy.

1. Spotkanie z Geniuszem nie zaszkodzi a być może pomoże (jako ostatnia deska ratunku po niezałatwieniu sprawy przez jeden z krajowych serwisów)
2. Wykupienie ACPP nie zmieni statusu Twojego komputera w przedmiotowej sprawie. Jeżeli (zdaniem serwisu) należałaby się Ci bezpłatna wymiana matrycy (np. w ramach cichego programu serwisowego) to miałabyś już ją wymienioną (i bez ACPP). Zakup ACPP warto rozważyć z innych powodów - przedłużenie gwarancji do 3 lat (w tym również np. na baterię, której wymiana w Retinach po gwarancji kosztuje ok 1000zł.)

 

P.S.
Wymiana matrycy w MBPR13 w Niemczech kosztuje ok 370EUR+MwSt. (VAT) czyli w Polsce nie powinno przekraczać ceny ok. 2000zł.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#135 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 22 lipca 2017 - 13:05

Czy ktoś z oddających MBP na program wymiany Apple z powodu odpadającej warstwy antiglare nie miał MBP w stanie idealnym? Niestety, odpiął mi się pasek na torby z MBP i w torbie spadł na asfalt z wysokości około 20cm. W efekcie pojawił się mały odprysk na dolnej częsci rogu komputera i minimalne wgniecenie klapy do dołu (na może 0,1mm widoczne po dłuższym przyjrzeniu się).



#136 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 06 sierpnia 2017 - 23:44

Czy ktoś z oddających MBP na program wymiany Apple z powodu odpadającej warstwy antiglare nie miał MBP w stanie idealnym? Niestety, odpiął mi się pasek na torby z MBP i w torbie spadł na asfalt z wysokości około 20cm. W efekcie pojawił się mały odprysk na dolnej częsci rogu komputera i minimalne wgniecenie klapy do dołu (na może 0,1mm widoczne po dłuższym przyjrzeniu się).

Te drobne "defekty" nie powinny mieć żadnego znaczenia w tym przypadku/.  Ważne żeby laptop był sprawny i nie miał śladów zalania. Może być poobijany (nawet mocno)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#137 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 26 sierpnia 2017 - 11:31

Tak też było, została wymieniona cała klapa Macbooka. Polecam także iStrefę z Lublina, cały proces naprawy trwał dosłownie jeden dzień, a następnie MBP został odesłany do mnie kurierem za darmo.



#138 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 02 września 2017 - 23:30

Tak też było, została wymieniona cała klapa Macbooka. Polecam także iStrefę z Lublina, cały proces naprawy trwał dosłownie jeden dzień, a następnie MBP został odesłany do mnie kurierem za darmo.

Przesyłka do serwisu też była na ich koszt ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#139 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 03 września 2017 - 02:48

Akurat byłem na miejscu i oddałem osobiście w serwisie.

#140 Zabol226

Zabol226
  • 50 postów
  • SkądAndrychów, Poland

Napisano 06 września 2017 - 06:08

Przesyłka do serwisu też była na ich koszt ?

Kontaktujesz się z nimi przez formularz piszesz co i jak po chwili dostajesz maila od dhl kiedy przyjadą po laptopa po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się że przesyłki są darmowe w dwie strony jeśli wada zostanie uznana wczoraj mac dotarł do nich i czekam na rozwój sytuacji mam nadzieję że zostanie wymieniona matryca bo wyglądała już okropnie macbook pro 13" 2015:/ nie po to dałem za komputer ponad 8k żeby po 1,5roku tak wyglądał.

#141 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 06 września 2017 - 23:53

Kontaktujesz się z nimi przez formularz piszesz co i jak po chwili dostajesz maila od dhl kiedy przyjadą po laptopa po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się że przesyłki są darmowe w dwie strony jeśli wada zostanie uznana wczoraj mac dotarł do nich i czekam na rozwój sytuacji mam nadzieję że zostanie wymieniona matryca bo wyglądała już okropnie macbook pro 13" 2015:/ nie po to dałem za komputer ponad 8k żeby po 1,5roku tak wyglądał.

Pytałem o koszty przesyłek, bo najczęściej przesyłki kurierskie do serwisów na naprawy pogwarancyjne są płatne (nie licząc tych przypadków gdy przesyłkę masz w cenie, ale cena za naprawę jest taka, że za różnicę w kosztach dałoby się wynająć umyślnego posłańca). Po wysłaniu zapytań do paru serwisów o koszt i czas naprawy - w iStrefie nawet z przesyłkami kurierskimi często wychodziło najtaniej i szybciej niż zrobienie tego w Wwie, ale dobrze wiedzieć, że naprawy z programów naprawczych (nawet tych nieoficjalnych) traktują jak gwarancyjne (czyli: kurier w obie strony gratis).


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#142 Zabol226

Zabol226
  • 50 postów
  • SkądAndrychów, Poland

Napisano 07 września 2017 - 09:40

Tak zgadza się przesylka w obie strony bezplatna :) wczoraj dostałem maila o akceptacji przez Apple mojego przypadku i że zostanie wymieniona całą klapa oraz otrzymam 3miesiace gwarancji na usługę i jeśli się uda mac zostanie dzisiaj odesłany:)

#143 Andrés

Andrés
  • 6 postów
  • SkądWA

Napisano 26 września 2017 - 21:37

Potwierdzam. W iStrefie robią szybko i kurier DHL na ich koszt w obie strony. W poniedziałek po południu MacBook wysłany do Lublina kurierem, a w czwartek ok. południa wrócił do Warszawy z wymienioną matrycą (jeszcze z folią na jabłku). MacBook po gwarancji (ponad dwa lata) - naprawa bezpłatna.



#144 wieniu26

wieniu26
  • 61 postów

Napisano 11 grudnia 2017 - 08:38

Witam

 

U mnie 2 lata po wymianie i ....

Od nowa to samo się dzieje :(

 

Zaczyna znowu  odpadać ta warstwa.



#145 rzymcio9

rzymcio9
  • 95 postów

Napisano 11 grudnia 2017 - 22:46

Witam

 

U mnie 2 lata po wymianie i ....

Od nowa to samo się dzieje :(

 

Zaczyna znowu  odpadać ta warstwa.

Wałkowane było (w dodatku w tym temacie!), że matryca wadliwa, że folię na ekran warto założyć........


MacBook Pro 13 Touch Bar 2016 i5 8GB 512 SSD

iPhone X 64GB Black


#146 wieniu26

wieniu26
  • 61 postów

Napisano 13 grudnia 2017 - 09:49

Myślałem, że w ramach wymiany są juz zakładane matryce bez wady fabrycznej.

 

Świetne motto: "Naprawimy/ wymienimy Ci tylko wiedz, że i tak na wadliwy produkt"



#147 rzymcio9

rzymcio9
  • 95 postów

Napisano 14 grudnia 2017 - 07:48

Jeszcze żeby to była jakaś nowość u nich, chyba w każdym modelu z ekranem ta warstwa odpada bez względu na model czy rocznik.

MacBook Pro 13 Touch Bar 2016 i5 8GB 512 SSD

iPhone X 64GB Black


#148 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 grudnia 2017 - 00:01

Witam

 

U mnie 2 lata po wymianie i ....

Od nowa to samo się dzieje :(

 

Zaczyna znowu  odpadać ta warstwa.

Który rocznik/model komputera ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#149 wieniu26

wieniu26
  • 61 postów

Napisano 06 stycznia 2018 - 22:47

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)

 

 

Kontakt z infolinią Apple i ponowna wymiana na nowy :)

Tym razem tak jak polecali na infolinii - Cortland 


Użytkownik wieniu26 edytował ten post 06 stycznia 2018 - 22:48


#150 mateusxzz

mateusxzz
  • 242 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 stycznia 2018 - 00:46

W iSpot udają, że nie ma programu wymiany skrzydeł. Byłem, pokazałem, Pan chciał wmówić, że będę musiał zapłacić... jak powiedziałem, że jest program wymiany to zrobił się czerwony, ale kazał przyjść z paragonem...

Pójdę wymienić w iMad. Będzie to mój drugi raz, i znowu odchodzi w tych samych miejscach.
Koleżanka natomiast ma model już z oporowym gładzikiem i jej odchodzi warstwa po całości...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 8

0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych