W MBP 2015 ten problem ie występuje.
Macbook Pro Retina 2013 - odpadająca warstwa antiglare
#101
Napisano 01 marca 2016 - 10:34
- Pawelek___ lubi to
MBP 15" 2015 iPhone 6s iPad 4 Apple TV3
#102
Napisano 01 marca 2016 - 21:39
Mili Państwo, od 2 tygodni jestem posiadaczem MacBook Pro Retina 13 z 2015 a data produkcji koniec grudnia 2015.
Staram sie jak najbardziej dbać o sprzęt, bo nie sa to jednak tanie rzeczy. Folia uwazam ze to lekka przesada, bo to wciąż laptop niedotykowy, a nie tablet tabletolaptop czy telefon.
Czy sprawa w tej serii została zażegnana całkowicie?
Trudno powiedzieć czy zażegnana całkowicie, ale jeżeli trafi Ci się matryca z wadliwą warstwą antiglare to masz aż 3 lata na ew. "ujawnienie" problemu.
Pomogłem ? - Lubię to
#103
Napisano 19 marca 2016 - 18:32
W MBP 2015 ten problem ie występuje.
Nieprawda. Niestety dzisiaj boleśnie się o tym przekonałem. Mam early 2015 13''. Miękka ściereczką próbując wytrzeć uciążliwy odcisk palca, zdałem sobie sprawę, że to nie jest odcisk palca. Plama przy wycieraniu powiększyła się i powstało takie oto małe cudo:
Jestem zażenowany. Dobrze, że jeszcze nie skończyła się gwarancja. Mam również trochę nierówno podświetloną matrycę, miałem to olać, ale w takim przypadku muszę oddać go do serwisu. I trzeba się będzie zastanowić nad apple care albo wymianą na nowy model...
#104
Napisano 19 marca 2016 - 20:19
...no to niezbyt dobra wiadomość :/
MBP 15" 2015 iPhone 6s iPad 4 Apple TV3
#105
Napisano 21 marca 2016 - 00:03
... I trzeba się będzie zastanowić nad apple care albo wymianą na nowy model...
Polecam Apple Care - obejmuje także zużytą baterię, a kosztuje mniej więcej tyle co wymiana baterii
Pomogłem ? - Lubię to
#106
Napisano 06 września 2016 - 13:38
No to i ja się pochwalę...
Jakiś czas temu pojawiła się u mnie niby rysa ale kompletnie nie wyczuwalna pod palcem (komputer czyszczony miękkimi mikrofibrami pluszowymi gdzie ryzyko zarysowania jest zerowe). No i dzisiaj oprócz powiększenia tamtej dołączyła kolejna, tym razem plama...
Może w sobotę uda mi się podskoczyć do iSpotu... na pewno będę informował jak potoczy się naprawa, mam nadzieję, gwarancyjna..
#107
Napisano 29 września 2016 - 11:44
I jak, ma ktoś jakieś nowe doświadczenia z traktowaniem tego problemu przez polskie serwisy w iSpot czy Cortlandzie?
U mnie w modelu MBP Retina 15 z Mid 2014 pojawiły się uszkodzenia na szkle nad kamerką, wyglądają właśnie jak schodząca wartwa antiglare. Fotka poniżej. Nie wiem, czy robić już coś z tym, czekać aż będzie więcej (a może więcej już nie będzie)?
Załączone pliki
#108
Napisano 29 września 2016 - 11:54
Wyślij do Cortlandu - bez problemu wymieniają ekran na nowy.
- North lubi to
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#109
Napisano 01 października 2016 - 15:36
Witam.Problem pojawil sie i u mnie.Macbook pro mid. 2014.Zaczelo sie od ramki na gorze i jest coraz wieksze.Zadzwonilem dzisiaj do Apple.Ekran zostanie wymieniony za darmo.
#110
Napisano 02 października 2016 - 09:37
Witam.Problem pojawil sie i u mnie.Macbook pro mid. 2014.Zaczelo sie od ramki na gorze i jest coraz wieksze.Zadzwonilem dzisiaj do Apple.Ekran zostanie wymieniony za darmo.
Komputer jeszcze na gwarancji? Mam ten sam model i ten sam problem.
#111
Napisano 03 października 2016 - 22:27
Komputer jeszcze na gwarancji? Mam ten sam model i ten sam problem.
Komputer nie musi być na gwarancji, żeby załapał się na program wymiany matryc.
Pomogłem ? - Lubię to
#112
Napisano 05 października 2016 - 06:33
Komputer nie musi być na gwarancji, żeby załapał się na program wymiany matryc.
Zgadza sie.Moj juz nie ma gwarancji.
Użytkownik meduza88 edytował ten post 05 października 2016 - 06:33
#113
Napisano 10 października 2016 - 19:12
Poza gwarancją podstawową na (cały) sprzęt Apple są jeszcze pogwarancyjne ale bezpłatne programy serwisowe.
Część z nich jest "publiczna" : http://www.apple.com...xchange_repair/ , zdecydowana większość jednak nie jest upubliczniana.
W takim przypadku - o ile niepubliczny program serwisowy nie jest już powszechnie znany (np. naprawa opadających ekranów w iMac-ach, wymiana ekranów z wadliwą powłoką antyodblaskową w MacBook-ach, etc.) to dowiadujesz się o nim zgłaszając z problemem do autoryzowanego serwisu (np. wymiana kart graficznych w komputerach Mac Pro czy wymiana spuchniętych baterii w Macbook-ach).
Każdy z takich programów serwisowych ma najczęściej jednak określony termin w którym dany sprzęt kwalifikuje się do udziału w nim. Sprzęt nie musi być na gwarancji, ale warto pamiętać, że możliwość bezpłatnej naprawy pogwarancyjnej określonej usterki nie trwa wiecznie.
Pomogłem ? - Lubię to
#114
Napisano 10 października 2016 - 19:22
A na jakiej podstawie wymieniają matryce?Komputer nie musi być na gwarancji, żeby załapał się na program wymiany matryc.
Czy komputer musi pochodzić z Polski?
#115
Napisano 10 października 2016 - 19:54
Na podstawie tego co dostarczysz do serwisu.
Komputer nie musi pochodzić z Polski.
Pomogłem ? - Lubię to
#116
Napisano 21 października 2016 - 12:17
Hej.
Dzisiaj oddałem swojego MB Pro (Late 2013) do naprawy pogwarancyjnej właśnie ze względu na usterkę związaną z warstwą antyrefleksyjną.
W Cortlandzie odmówili, w Espo z chęcią przyjęli
Miałem już ten problem we wcześniejszym modelu MB Pro (mid 2012) i w Cortlandzie wymienili całe skrzydło matrycy bez problemu, ale laptop był jeszcze pod ochroną Apple Care- ostatni dzień
Czekam na info z serwisu.
#117
Napisano 03 listopada 2016 - 19:06
Czy ktoś się orientuje czy jest jeszcze możliwość bezpłatnej naprawy problemu odpadającej warstwy antiglare w 13 calowym macbooku mid 2014? Dzisiaj objawiła mi się spora plama w okolicy kamery. Gwarancja się skończyła.
Użytkownik Mycroft edytował ten post 03 listopada 2016 - 19:13
#118
Napisano 04 listopada 2016 - 00:01
Czy ktoś się orientuje czy jest jeszcze możliwość bezpłatnej naprawy problemu odpadającej warstwy antiglare w 13 calowym macbooku mid 2014? Dzisiaj objawiła mi się spora plama w okolicy kamery. Gwarancja się skończyła.
Wg mojej wiedzy - bezpłatna wymiana matryc z wadliwą powłoką jest nadal możliwa.
Dla programów naprawczych Apple (tych oficjalnych i tych nieoficjalnych) gwarancja nie jest konieczna.
I odwrotnie: możesz mieć gwarancję, a komputer może nie kwalifikować się do programu.
Ale mamy za Ciebie pisać / dzwonić do serwisu ?
Listę serwisów masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl/ , http://myapple.pl/fo...81#entry2075595
Piszesz lub dzwonisz do wybranego serwisu (lub kilku serwisów - jeżeli masz w planach wysyłkę, a chcesz sprawdzić gdzie deklarują najszybszy czas naprawy, czy najtańszą przesyłkę), umawiasz się na wizytę lub wysyłasz i ... czekasz na sprawdzenie przez serwis czy zgłaszana przez Ciebie usterka kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy.
To jest (przykładowy) standardowy tok postępowania jak masz (lub wydaje Ci się że masz) jakąś sprawę serwisową do załatwienia.
Użytkownik bee3 edytował ten post 04 listopada 2016 - 00:01
Pomogłem ? - Lubię to
#119
Napisano 09 listopada 2016 - 20:16
Kupowałem Maca w iSpot, 1 grudnia 2015...mam linię grubości 0,5mm przez prawię połowę matrycy. Na razie jest tak mała, że widać tylko przy wyłączonym wyświetlaczu...Super...sprzęt za 6200 i takie jaja. Myślę, że szybko kupię jakąś folię porządną, bo podobno to pozwala to zahamować rozwój. Ekran czyszczę od początku szmatką Apple i profesjonalnym płynem do monitorów LCD...Szkoda gadać.
model to Pro Retina 13 2015.
#120
Napisano 09 listopada 2016 - 22:30
Kupowałem Maca w iSpot, 1 grudnia 2015...mam linię grubości 0,5mm przez prawię połowę matrycy. Na razie jest tak mała, że widać tylko przy wyłączonym wyświetlaczu...Super...sprzęt za 6200 i takie jaja. Myślę, że szybko kupię jakąś folię porządną, bo podobno to pozwala to zahamować rozwój. Ekran czyszczę od początku szmatką Apple i profesjonalnym płynem do monitorów LCD...Szkoda gadać.
model to Pro Retina 13 2015.
A jesteś pewny że to odpadająca warstwa a nie zwykłe rysy ? Bo to akurat na ostatnich retinach standard niestety.
#121
Napisano 13 listopada 2016 - 00:25
Kupowałem Maca w iSpot, 1 grudnia 2015...mam linię grubości 0,5mm przez prawię połowę matrycy. Na razie jest tak mała, że widać tylko przy wyłączonym wyświetlaczu...Super...sprzęt za 6200 i takie jaja. Myślę, że szybko kupię jakąś folię porządną, bo podobno to pozwala to zahamować rozwój. Ekran czyszczę od początku szmatką Apple i profesjonalnym płynem do monitorów LCD...Szkoda gadać.
model to Pro Retina 13 2015.
Jeżeli to jest wada warstwy antyrefleksyjnej (co może być stwierdzone bezpłatnie w serwisie) to nie maskuj tego żadną folią tylko zgłoś się na wymianę.
Jeżeli serwis uzna, że to nie jest usterka związana z wadą matrycy ale np. z Twoim brakiem ostrożności to wtedy będziesz maskował ...
Pomogłem ? - Lubię to
#122
Napisano 05 grudnia 2016 - 15:52
Dzwoniłem dzisiaj do Espo i powiedziano mi, że każdy model się kwalifikuje, tyle, że naprawa może nastąpić tylko w ciągu 3 lat od zakupu laptopa.
Przykład - kupiłem laptopa 30.09.2014 to laptop kwalifikuje się do naprawy do 30.09.2017.
#123
Napisano 22 grudnia 2016 - 15:49
Witam, również zaliczam się do grona osób dotkniętych tą farsą, że w laptopie (w moim przypadku) za 14 000 zł ściera się folia antyrefleksyjna podczas używania załączonej do sprzętu oryginalnej ściereczki od Apple. Niewątpliwie jest to farsa i ogromna pośmiewisko dla firmy. Osobiście używałem już ponad 6 laptopów i nawet w Asusie za 2000 zł nie byłoby takiego problemu choćbym tarł gąbką do mycia naczyń przez 3 lata. Serwisy firmy Apple odpisały mi na moje wiadomości, że darmowa wymiana matryc została zakończona i teraz wymieniają tylko w laptopach zakupionych maksymalnie 3 lata temu.
Mam więc pytanie, czy może ktoś zna jakiś sposób jak wyegzekwować wymianę o którym nie wiem albo gdzie się z tym zwrócić, lub może doradzić jakiś sposób jak sobie poradzić z tymi śladami na ekranie, na youtubie znalazłem kilka filmików i chciałem zapytać czy ktoś coś podobnego stosował, jakich środków ewentualnie używał i co o tym uważacie ?
#124
Napisano 22 grudnia 2016 - 19:51
Możesz dzwonić na infolinię Apple i próbować coś ugrać, ale raczej łatwo nie będzie. Rozumiem, że w twoim wypadku minęło już te 3 lata od momentu kupna?
#125
Napisano 23 grudnia 2016 - 22:50
Witam, również zaliczam się do grona osób dotkniętych tą farsą, że w laptopie (w moim przypadku) za 14 000 zł ściera się folia antyrefleksyjna podczas używania załączonej do sprzętu oryginalnej ściereczki od Apple. Niewątpliwie jest to farsa i ogromna pośmiewisko dla firmy. Osobiście używałem już ponad 6 laptopów i nawet w Asusie za 2000 zł nie byłoby takiego problemu choćbym tarł gąbką do mycia naczyń przez 3 lata. Serwisy firmy Apple odpisały mi na moje wiadomości, że darmowa wymiana matryc została zakończona i teraz wymieniają tylko w laptopach zakupionych maksymalnie 3 lata temu.
Mam więc pytanie, czy może ktoś zna jakiś sposób jak wyegzekwować wymianę o którym nie wiem albo gdzie się z tym zwrócić, lub może doradzić jakiś sposób jak sobie poradzić z tymi śladami na ekranie, na youtubie znalazłem kilka filmików i chciałem zapytać czy ktoś coś podobnego stosował, jakich środków ewentualnie używał i co o tym uważacie ?
Napisz które serwisy udzieliły Ci takiej informacji.
Jeżeli "zwykły" serwis nie może, to próbuj w serwisach premium (ale moim zdaniem powinni móc załatwić tą sprawę gratisowo w każdym autoryzowanym).
Tzw. "program wymiany matryc" nie jest i nigdy nie był ogłoszony oficjalnie przez Apple - nie ma więc żadnych konkretnych dat zakończenia.
Poza tym Apple (wg informacji z infolinii) do każdego takiego przypadku podchodzi indywidualnie i ... najczęściej rozpatruje pozytywnie.
Matrycę (w ramach tego cichego programu) wymieniałem nawet w jednej z firmowych 15-ek Retina Mid 2012 z 3-letnim ACPP po upływie rozszerzonej gwarancji (a więc po upływie 3 lat od zakupu) i serwis nie robił żadnych problemów.
Użytkownik bee3 edytował ten post 23 grudnia 2016 - 22:53
Pomogłem ? - Lubię to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 7
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych