Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5S - Pierwsze wrażenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2007 odpowiedzi w tym temacie

#901 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 08 grudnia 2013 - 10:32

Połącz się z infolinią Apple 00800 441. 875 jest tam mowa o gwarancji wynikającej z przepisów działających w obrębie UE i Szwajcarii.


Długo jeszcze będziesz wprowadzał ludzi w błąd? Gwarancja jest 12 miesięcy. Koniec kropka!

Proszę poczytaj ustawę bo mi się słabo robi jak ktoś się auroytatywnie wypowiada nie mając najmniejszego pojęcia o tym o czym mówi.

#902 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 11:42

Długo jeszcze będziesz wprowadzał ludzi w błąd? Gwarancja jest 12 miesięcy. Koniec kropka!

Proszę poczytaj ustawę bo mi się słabo robi jak ktoś się auroytatywnie wypowiada nie mając najmniejszego pojęcia o tym o czym mówi.



Jest dokładnie tak jak piszesz - rozmawiałem też o tym w AOS - 12mc to gwarancja producenta a potem 12 mc to odpowiedzialność sprzedawcy, a że sprzedawcą jest sklep internetowy Apple to jakość usług nie podlega innym standardom niż typowa reklamacja.

Jeśli chodzi o tel refurbished to:
- nowy przysługuje tylko wtedy jak w okresie 10 dni (ustawowo, to że Apple daje inny okres to whatever) dokonasz rezygnacji z zamówienia. Żądania reklamacyjne są tak rozwiązywane w AOS, że Konsultanci składają dyspozycję zwrotu towaru i zamówienia kolejnego. Po otrzymaniu nowej sztuki znowu jest 10 dni.

- tel refurbished możemy, ale nie musimy dostać wtedy jak jesteśmy w okresie gwarancji urządzenia. Według prawa w tym okresie producent musi naprawić szkodę. Apple działa tak, że nie naprawia tylko wymienia albo odrzuca gwarancję i absolutnie jest to zgodne z prawem.

#903 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 11:45

U was też po dłuższym czasie użytkowania 5S, przycisk Home Button jakby osiadł głębiej? Czuć jak się dotyka palcem boki, ze nie są tak równo ze szkłem jak na początku, ale to w niczym nie przeszkadza, tylko pytam z ciekawości ;)

#904 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 11:52

Gwarancja Apple to 12 miesięcy, a niezgodność towaru z umową to 24 miesiące ( jeśli jesteś konsumentem ). Jestem ciekawy, czy ktoś po 12 miesiącach zgłaszał Apple o wadzie i dostał refuba/ nowego iPhone'a.


Czytałem o takich przypadkach na necie. Ale skoro wysłali mi nowy bumper po upływie gwarancji to wszystko jest możliwe (jakoś 7-8 miesięcy po gwarancji).

@l.gajewski
Nowy telefon również przysługuje wtedy, kiedy wyślemy urządzenie z tytułu niezgodności towaru z umową (najłatwiej w ciągu pierwszych 6ciu miesięcy). Widzę, że niektórzy tego nie mogą zrozumieć. Jeśli mój egzemplarz przyjdzie z uszkodzeniami to powołam się właśnie na tę ustawę. Wyjdzie, że będę pierwszą osobą na tym forum, która powalczy z AOS właśnie w taki sposób.

#905 juscik

juscik
  • 66 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 grudnia 2013 - 13:22

@Danio02 Spamujesz całe forum o tej wymianie towaru z tytułu niezgodności. To nie jest wcale takie łatwe i proste jak myślisz. Przeczytałeś gdzieś i sie napaliles ze Ci odrazu nowy telefon wreczą a rzeczywistości jest zupełnie inaczej i nie tak kolorowo. Kolega po 3 miesiącach użytkowania iPhona 4s złożył właśnie reklamacje z tytułu niezgodności bo ekran mu plamił i wiesz co dostał? Naszego kochanego refurba :) Twoje "walki" obawiam się, ze nic nie wskurają.

#906 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 13:37

@Danio02

Spamujesz całe forum o tej wymianie towaru z tytułu niezgodności. To nie jest wcale takie łatwe i proste jak myślisz. Przeczytałeś gdzieś i sie napaliles ze Ci odrazu nowy telefon wreczą a rzeczywistości jest zupełnie inaczej i nie tak kolorowo. Kolega po 3 miesiącach użytkowania iPhona 4s złożył właśnie reklamacje z tytułu niezgodności bo ekran mu plamił i wiesz co dostał? Naszego kochanego refurba :) Twoje "walki" obawiam się, ze nic nie wskurają.


I dalej będę spamować, ponieważ dwa razy udało mi się wygrać z Regenersis. T-Mobile zmuszone było wymienić urządzenie na nowe, zafoliowane. Serwis odsyłał refurba, nie przyjmowałem i ciągle wnosiłem o wymianę na NOWY egzemplarz. Przeważnie po drugiej wymianie przychodziło pismo od T-Mobile. Zawsze można iść do Rzecznika Praw Konsumenta, pomoże w napisaniu pisma.

Od jakiegoś czasu nie korzystam z gwarancji, sprzęt leci z tytułu niezgodności towaru z umową, jako, że jestem bardzo trudnym klientem - kombajn Brothera, telefony, ostatnio konsola ;)

#907 AvATar7SeVen

AvATar7SeVen
  • 64 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 16:58

Czy ktoś może ma problem z jakością dźwięku w 5S? Miałem wcześniej 4 i tam dźwięk był czysty, wyrazisty, tutaj jest jakby przymglony, a partiom wokalnym towarzyszy jakby brzęczenie. Nawet podczas odtwarzania dźwięku blokady ma się wrażenie, że ten dźwięk jest jakby wąski, zza szkła. Trudno opisać wrażenia dźwiękowe, bo każdy inaczej je odbiera, ale w każdym razie jakość jest zdecydowanie niższa niż w mojej starej czwórce. Edycja: To może być wina oprogramowania, pobawiłem się korektorem i na trybie nocnym (cokolwiek to w praktyce oznacza) brzmi pięć razy lepiej. Co jest dziwne, bo w trybie Rock, którego używałem do tej pory od zawsze, na 4 było dobrze, a na 5S źle.

#908 tomciopaluch123

tomciopaluch123
  • 988 postów
  • SkądEarth

Napisano 08 grudnia 2013 - 17:02

Porównywał ktoś swojego 5s, do innych 5s wystawionych w jakiś salonach ? Chodzi mi o wyświetlacz. W moim 5s, kolory są mniej żywe niż w innych iPhone'ach... Widać to dobrze na jasnym tle, lub na jakimś kolorowym obrazku. Ktoś miał/ma tak? Reklamował czy coś ?

#909 Arturo90

Arturo90
  • 252 postów
  • SkądSpain

Napisano 08 grudnia 2013 - 17:23

wczoraj w apple store porownywalem swojego 5s i nic takiego nie zaowazylem wiem tylko ze we wszystkich ktore tam byly przycisko power sie rusza. nawet w moim nowim ipadzie mini ktorego kupilem wczoraj

- - - Połączono posty - - -

I dalej będę spamować, ponieważ dwa razy udało mi się wygrać z Regenersis. T-Mobile zmuszone było wymienić urządzenie na nowe, zafoliowane. Serwis odsyłał refurba, nie przyjmowałem i ciągle wnosiłem o wymianę na NOWY egzemplarz. Przeważnie po drugiej wymianie przychodziło pismo od T-Mobile. Zawsze można iść do Rzecznika Praw Konsumenta, pomoże w napisaniu pisma.

Od jakiegoś czasu nie korzystam z gwarancji, sprzęt leci z tytułu niezgodności towaru z umową, jako, że jestem bardzo trudnym klientem - kombajn Brothera, telefony, ostatnio konsola ;)




Kolega ma iphone 5, juz ma rok i pare miesiecy a wiec po gwarancji w apple, zepsula sie mu bateria, oddal telefon do operatora gdzie zakupil tel, sprawdzili go i wymienili mu baterie. Jako ze sprzedawca ma obowiazek udzielic 2 letniej gwarancji i wszedzie mnie o tym zapewniali. nawet wczoraj kupujac ipada mini w apple store, powiedzial mi gosc ze pomimo ze pisze w apple support rok gwarancji, w EU maja obowiazek udzielenia 2 letniej.

#910 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 17:50

Skończmy te błędne interpretacje... Każdy kto chce poczytać o gwarancji a niezgodności towaru z umową odsyłam tu:

Europejskie Centrum Konsumenckie - Zakupy towarów i usług - zasady ogólne

#911 grzes1213

grzes1213
  • 72 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 20:24

skoro taki temat to mogę jeszcze zapytać? taka sytuacja: kupuję rocznego iphona , kupionego u operatora. Czy mam jeszcze rok gwarancji i z problemami zgłaszam się do tego właśnie operatora?

#912 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 08 grudnia 2013 - 20:33

Nie. Nie masz ani gwarancji ani nie chroni Ciebie niezgodność. Masz za to rękojmię od sprzedającego.

#913 grzes1213

grzes1213
  • 72 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 21:00

dzięki wielkie za odpowiedź. czyli jakby coś było nie tak z telefonem, który nie ma już gwarancji Apple, muszę się zgłaszać do osoby od której kupiłem?

#914 Erykos

Erykos
  • 2 847 postów

Napisano 08 grudnia 2013 - 21:17

Jeśli kupiłeś od innego konsumenta, to nie masz rękojmi. To znaczy niby jest, ale może być ciężko z tym. Kiedyś przejrzałem dużo przepisów prawnych i opinii o niezgodności towaru z umową i rękojmi.

art. 559 kc
Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego, chyba że wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej.


Jest też wiele innych przepisów, które odpowiednio użyte są ważnym argumentem.

#915 Radi-83

Radi-83
  • 250 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 01:38

Jeśli będziesz chciał dokonać zwrotu i zamówienia nowej sztuki to konieczne jest zrobienie tego z poziomu profilu na AOS, z którego było zamówienie.


A jeśli chodzi o wymianę, to obowiązują takie same zasady ?

#916 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 05:38

Apple w ogóle to na fakturze ma coś takiego jak dane płatnika i dane odbiorcy. Jeśli ktoś inny był płatnikiem a Ty znasz jego dane dokładne to powinno się dać reklamować/ wymieniać. Mnie w AOS, po podaniu product code iPhone'a wypytali o te dane a potem przeszliśmy do procedury wymiany. (Zwrot grzechoczącej sztuki, zamówienie nowej). BTW wyczułem pod palcem złe spasowanie górnego szkiełka z soczewką aparatu względem aluminiowej pokrywki. Z jednej strony łączenie jest idealnie gładkie a z drugiej, choć niewidoczne, to bardzo wyczuwalne. Nie jest to dla mnie jakaś wielka wada bo i tak telefon ulegnie podniszczeniu, ale tak jak już pisałem w którymś wątku, to jest kawałek klocka za 3.4k PLN i jakiejś jakości się wymaga choćby dla zasady. Pozdrawiam, Łukasz

#917 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 09 grudnia 2013 - 09:28

Pisałem do pewnej Pani z Apple, pozwolę sobie zacytować jej odpowiedź, pewnie część z was się ucieszy :)

Witam Serdecznie!

Jeżeli chodzi o urządzenia zakupione w okresie świątecznym, klient ma czas na zgłoszenie chęci wymiany/zwrotu do 7 stycznia, zatem czekam na Pana decyzję.

Wymiany w naszym sklepie w okresie kiedy klient ma na to czas/sposobność odbywają się zawsze na nowe fabrycznie urządzenie.

W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt via e- mail.



#918 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 10:45

Dziś ma przyjechać 5S z wymiany, dam znać czy tym razem uda się o sztukę bez wad. Wysłany został w piątek więc dostawa ekspresowa.

#919 Danio02

Danio02
  • 369 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 12:30

No to szybko, mój również został wysłany w piątek, ale jest jakieś opóźnienie. Co najlepsze, nie dostałem żadnych smsów od Apple - nawet nie wiadomo, czy trzeba wpisać numer telefonu poprzedzony kierunkowym na Polskę (0048 / +48).

#920 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 09 grudnia 2013 - 13:30

Czytam i czytam o tym co dzieje się z 5S i nie wiem co zrobić :( Oglądałem ten telefon i faktycznie grzechocze. Niby jest tam coś co ma powodować, że telefon nie będzie aż tak lekki (informacja od sprzedawcy). Później usłyszałem, że to optykę aparatu tak słychać, a tak na prawdę to jak przytrzymałem power/sleep button to nic już nie wydawało dźwięku. Moim zdaniem ten klawisz stuka o ramkę i tyle. Telefon za takie pieniądze, a taki rzeczy się dzieją w wielu sztukach. Nie wiem teraz co zrobić gdyż narzeczona chciała mi wziąć ten model u sprawdzonego sprzedawcy z punktu GSM. Oczywiście zafoliowany z fakturą zakupu (telefon od operatora). Ja osobiście po tym co tu czytam mam mieszane uczucia :( może do stycznia wyjdzie partia w której nie będzie wad? Waszym zdaniem po tym co przechodzicie ze swoimi 5S'ami warto brać go z poza sklepu iSpot, Cortland i AOS?

#921 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 09 grudnia 2013 - 13:33

@up iPhone'a kupuj tylko i wyłącznie z AOS. Można zwrócić i nie robią problemów z wymianą.

#922 036f6c57bf

036f6c57bf
  • 1 336 postów
  • Płeć:

Napisano 09 grudnia 2013 - 13:42

Trochę kiepsko to widzę ze względu na cenę. Nie chce narzeczonej naciągać na ponad 3 tys :(

#923 juscik

juscik
  • 66 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudnia 2013 - 14:32

To kup sobie nexus 5 i przestań płakać, to nie jest temat o tym ile Twoja narzeczona jest w stanie wyłożyć na telefon dla Ciebie a pierwsze wrażenia w użytkowaniu iPhona 5s

#924 sto8

sto8
  • 177 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 15:36

Czy w przypadku wymiany przez AOS muszę najpierw odesłać wadliwego iP i dopiero wtedy wysyłają nowy egzemplarz? Orientuje się ktoś?

#925 Mati1135

Mati1135
  • 93 postów

Napisano 09 grudnia 2013 - 16:03

Czy w przypadku wymiany przez AOS muszę najpierw odesłać wadliwego iP i dopiero wtedy wysyłają nowy egzemplarz? Orientuje się ktoś?


Jeżeli zostanie Ci przyznana wymiana to telefon jest wysyłany w najszybszym możliwym terminie, natomiast po zwrot zgłosi się kurier i umawiasz dogodny dla Ciebie termin odbioru, więc czasem może być tak, że będziesz mieć dwa telefony w domu, na odesłanie masz chyba max 2 tygodnie przynajmniej taki jest termin jeśli zwracasz, po zgłoszeniu Apple daje Ci 2 tygodnie na odesłanie sprzętu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych