Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac Late 2012 - opinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1426 odpowiedzi w tym temacie

#776 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 09 lipca 2013 - 09:20

Defektyzm? Od pół roku zamiast cieszyć się komputerem, jeżdżę z 14 kilogramowym sprzętem po serwisach i co chwila go wymieniam. Najdłuższy okres bezproblemowego działania to... 2 miesiące. Naprawdę nie życzę tego nikomu i myślę że nikt nie chciałby się znaleźć w mojej sytuacji. To nie defektyzm tylko zwykła bezradność, bo człowiekowi w takich sytuacjach ręce opadają. Na 3 PC jakie miałem w ostatnich 10 latach tylko jeden miał usterkę, tutaj w pół roku już 4 iMaki poszły w *****. Widocznie mam pecha lub Apple mnie nie lubi.

#777 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 10:05

U mnie od koncówki stycznia (po wymianie jednego egzemplarza ze względu na image rettention) działa bez zarzutu. A katuję go pod Windowsem po kilka godzin w Metro, Wiedźmaka i inne gry, na OS X- także bez problemu- kilkugodzinne rendery w Cinema 4D, Photoshop, Illustrator itp- działanie bezproblemowe, tak więc potwierdzam opinię o mocnym sprzęcie (opcja i7, 680 MX, Fusion 1Tb). Aczkolwiek rozumiem złość osób, które mają po prostu wyjątkowego pecha. Swoją drogą Apple powinno jednak bardziej przykładać się do sprawdzania komponentów przed złożeniem komputera- czteroktortna wymiana kompa przez Hubson-a, to delikatna przesada- i ciężko tu mówić o jakimś małym procencie usterek, skoro zdaża się to pod rząd jednemu i temu samemu klientowi. Pozdrawiam

#778 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 10:10

Czytając wasze problemy, to można tylko współczuć :/ Mam nadzieję, że z moim iMac'iem 1 TB FD nie będzie problemów...

#779 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 09 lipca 2013 - 13:03

Defektyzm? Od pół roku zamiast cieszyć się komputerem, jeżdżę z 14 kilogramowym sprzętem po serwisach i co chwila go wymieniam. Najdłuższy okres bezproblemowego działania to... 2 miesiące. Naprawdę nie życzę tego nikomu i myślę że nikt nie chciałby się znaleźć w mojej sytuacji. To nie defektyzm tylko zwykła bezradność, bo człowiekowi w takich sytuacjach ręce opadają. Na 3 PC jakie miałem w ostatnich 10 latach tylko jeden miał usterkę, tutaj w pół roku już 4 iMaki poszły w *****. Widocznie mam pecha lub Apple mnie nie lubi.


Poprzednia moja wypowiedź, była reakcją na hurraoptymizm Montu. Nie wyczułeś sarkazmu?
Twoja reakcja mnie nie dziwi, bo obecnie do serwisu częściej zgłaszają się właściciele rocznych maków, niż PC. Apple odpuściło sobie jakość, a w dodatku totalnie zablokowało możliwość własnej ingerencji. Bo przecież, jak bym wiedział, że padł mi dysk, czy pamięć, to rzuciłbym to dziadostwo sprzedawcy i zażądał zwrotu kasy, a kupiłbym sobie osobno coś lepszego.
Próbowałem kiedyś ulepszać komputery Apple, ale o wiele lepiej i taniej wychodzi złożenie po swojemu z poszczególnych komponentów.

#780 MACmadeinPoland

MACmadeinPoland
  • 5 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 14:18

Problemy z waszymi iMacami biorą się de facto z dwóch przyczyn. Pierwsza to design maszyny . W tak kompaktowej obudowie nie sposób zapewnić prawidłowego chłodzenia podstawowych podzespołów a zwłaszcza procesora ! iMac się przegrzewa i nic się na to nie poradzi bo takie są prawa termodynamiki. To co się dzieje z tymi kompami w pierwszym czy drugim roku od zakupu to jest wierzchołek góry lodowej. Za 3 czy 4 lata ciężko będzie znaleźć sprawny egzemplarz. Ale może Apple ma to w planach ? Druga przyczyna to słaba jakość podzespołów. Chodzi głównie o pamięci czy dyski twarde. Apple ładuje najtańsze pamięci i dyski typu Hitachi skądinąd znane ze swojej awaryjności. Przyczyna tego jest prozaiczna - cięcie kosztów i nastawienie się na max zysk. Podstawa stabilnej i bezawaryjnej pracy komputera to są właśnie odpowiedniej jakości podzespoły. O ile jakość można poprawić to design iMaca jest nie do przejścia. Wysoka temperatura podzespołów działa też na matryce monitora. Stąd zupełnie kuriozalne wady typu odbarwienia itp - nie do pomyślenia w zwykłych monitorach LCD czy nawet w laptopach gdzie ekran jest odseparowany od podzespołów. Generalnie to Apple powinien się zdecydować czy chce produkować gadżety szokujące wyglądem czy też komputery do bezkompromisowej pracy. Pozdro.

#781 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lipca 2013 - 14:26

Druga przyczyna to słaba jakość podzespołów. Chodzi głównie o pamięci czy dyski twarde.
Apple ładuje najtańsze pamięci i dyski typu Hitachi skądinąd znane ze swojej awaryjności.


Proszę o dowód, a nie pisanie dyrdymałów.

#782 koyoot

koyoot
  • 2 235 postów
  • SkądKoło, PL

Napisano 09 lipca 2013 - 14:59

Elektronika jak to elektronika - ma prawo sie zepsuc. Hubson, masz po prostu gigantycznego pecha.

#783 MACmadeinPoland

MACmadeinPoland
  • 5 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 15:30

Najlepszym dowodem są padające pamięci i dyski :D Ale sprawdź sobie jakie masz pamięci - zawsze to będą te z "dolnej półki". Mam duże doświadczenie serwisowe i powiem ci że zawsze można dobrać takie podzespoły żeby awarie ograniczyć prawie do zera. Oczywiście że chodzi o koszty. Z tym że np. różnica 50 zeta między pamięciami gorszymi a lepszymi dla jednego kompa to jest pikuś, natomiast korporacja mnoży to razy sto tysięcy (czy ile tam iMaców zrobi) i wychodzą miliony $$$. Niestety projektanci iMaca aż się proszą żeby ich dzieło było max awaryjne. W przypadku takiej konstrukcji podstawą powinien być dysk SSD na system i miejsce na dołożenie zwykłego HDD na dane . Tymczasem Apple forsuje dyski hybrydowe (czyli Fusion drive) które są namiastką dysków SSD a w stosunku do HDD bardzo drogie - rozwiązanie to jest już w zasadzie niestosowane bo ma więcej wad niż zalet. Normalnie jak w stacjonarnym PC pada dysk z danymi to system chodzi , oddajesz dysk na naprawe gwarancyjną podłanczasz drugi i jazda. To samo dotyczy pamięci. Dzisiaj już nikt nie kisi kompa 2 tygodnie w serwisie z byle powodu , dla klienta biznesowego to jest nie do pomyślenia, to troche tak jakby go wysłać na bezpłatny urlop ) Pozdro.

#784 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 09 lipca 2013 - 15:44

@MACmadeinPoland Piszesz straszne bzdury, bez obrazy ale zmień forum bądź się ''doinformuj'' bo widać że Twoja ''znajomość'' iMaca jest nikła. Tak informacyjnie, nowy iMac się nie grzeje a własnoręczne dodanie dysku to robota na 10 minut w warunkach domowych. Tak samo wymiana pamięci. (wersja 27'').

#785 MACmadeinPoland

MACmadeinPoland
  • 5 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 16:06

@MACmadeinPoland

.............

Tak informacyjnie, nowy iMac się nie grzeje a własnoręczne dodanie dysku to robota na 10 minut w warunkach domowych. Tak samo wymiana pamięci. (wersja 27'').



Tylko pytanie czy dasz rade to zrobić na gwarancji ? Bo z tego co mi wiadomo to musisz odsyłać całe urządzenie a nie
tylko dysk czy pamięci.
Natomiast jeśli się według Ciebie nie grzeje to co jest przyczyną tak dużej awaryjności ? Siedze w branży IT już
kilkanaście lat i powiem ci że w dzisiejszych czasach dobrze zaprojektowany komp (pomijając niskobudżetowe
markeciaki) w zasadzie nie ma prawa się fizycznie zepsuć. Przez ostatnie 5 lat zapomniałem co to jest awaria dysku .
Jak odpalisz kompa i nie ma wad fabrycznych to prędzej go zezłomujesz po 10 latach niż skorzystasz z gwarancji.

#786 montu

montu
  • 310 postów
  • Płeć:

Napisano 09 lipca 2013 - 16:23

Poprzednia moja wypowiedź, była reakcją na hurraoptymizm Montu. Nie wyczułeś sarkazmu?


Źle mnie zrozumiałeś. To nie jest hurraoptymizm. Ba, to nawet nie jest optymizm, tylko zaciekawienie. Trudno o miarodajne statystyki dotyczące urazowości iMac'ów, MBP,MBA i id. To normalne, bo kto miałby je publikować? Konkurencja? Apple? To nie będą informacje obiektywne. Gdyby na tym forum, każdy posiadacz nowego iMac'a napisał jedno zdanie, można by pokusić się o jakąś mini-statystykę. Ale oczywiście jedni piszą dużo, nawet za duzo, inni nie piszą wcale. Więc jedyne, co można mi zarzucić to swoista utopia, a nie hurraoptymizm. Niektórzy piszą, że im popadały dyski. Ja napisałem, że mnie - nie i miałem do tego takie samo prawo, jak oni. To są fakty. Daleki jestem od gloryfikowania Apple. Oprócz trzech komputerów tej marki (które uważam za świetnie działające zabawki), posiadam też PC-ta, który jest solidnym narzędziem do pracy, na którym robię to, czego zrobić nie mogę na Mac'u.

#787 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 09 lipca 2013 - 18:48

Serwis potwierdził dziś awarię dysku. Mają jeszcze sprawdzić te duchy na matrycy. Pracownik AOS, który zajął się moją sprawą oznajmił mi dzisiaj że zlecił serwisowi naprawę komputera. Ciekawe, dlaczego sklep decyduje za klienta co ma być robione z jego własnością, tym bardziej że poprosiłem wyłącznie o ekspertyzę. Poinformowałem szanownego Pana, że takie rozwiązanie mnie nie interesuje i czekam na ponowny kontakt w dniu jutrzejszym. 2-miesięczny komputer i nagle chcą mi obniżyć jego wartość o połowę (będzie po serwisowy), bo to jest najprostsze rozwiązanie. Nie płaciłem za sprzęt 5000 tylko ponad 10000 i oczekuję sprawności tego urządzenia adekwatnego do jego ceny. Chyba naprawdę w Polsce uważają ludzi za nienormalnych...

#788 MACmadeinPoland

MACmadeinPoland
  • 5 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 19:17

Pracownik AOS, który zajął się moją sprawą oznajmił mi dzisiaj że zlecił serwisowi naprawę komputera.


A co tu jest do naprawiania ? Wymienia się dysk na nowy i tyle. Naprawiał to może będzie producent
tego dysku a nie oni. Takie rzeczy powinno sie załatwiać od ręki no chyba że czekają aż nowy dysk
"przyjdzie" od producenta. W takie wymiany na całkiem "nowe" też są troche dziwne bo przecież nawet jak
komuś wymienią na "nowy" to "stary" odpicują i sprzedadzą jako nowy bo przecież go nie wyrzucą )
Zresztą w elektronice lepiej mieć podzespoły używane przez pare miesięcy bo są wtedy bardziej przetestowane.
Na przykład najdroższe pamięci to tzw. "hand tested" czyli realnie sprawdzane przez producenta - ale wtedy
koszty idą w góre bo ktoś musi to robić .
Na twoim miejscu nie chciałbym nowego bo jest większe prawdopodobieństwo że znowu coś padnie, a tak masz
pewność że coś już działa . Pozdro.

#789 dm76

dm76
  • 2 445 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 lipca 2013 - 20:21

w dzisiejszych czasach dobrze zaprojektowany komp (pomijając niskobudżetowe
markeciaki) w zasadzie nie ma prawa się fizycznie zepsuć.


nie porównuj desktopów tower gdzie jest dobre chłodzenie, cześci dobierane na życzenie itd z komputerem all in one
awaryjność imaka mógłbyś jedynie porównywać do allinoneów asusa czy sony - ale dla tych firm to produkt niszowy, ciekawostka i mogą sobie pozwolić na włożenie tam lepszych podzespołów nawer
imac dla apple to główny desktop w masowej produkcji, głównie na polskie realia dość drogi - dlatego polacy tak psioczą na jego ew awaryjność...

#790 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 09 lipca 2013 - 21:42

Mi tam wsio bangla, ale fakt, ze HDD od nowosci nie zdarzyl sie nawet zakrecic, bo wsadzilem SSD :) Poleci ktos jakis dobry plyn do czyszczenia szyby?

#791 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lipca 2013 - 08:47

Dalej dyrdymały i 0 faktów.

- - - Połączono posty - - -

@kucyk, iPure w sumie się nadaje.

#792 kucyk

kucyk
  • 1 918 postów

Napisano 10 lipca 2013 - 09:01

chcialem zamowic iPure ale nikt sie nie odezwal ...

#793 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lipca 2013 - 11:38

Cortland ma tego na stanie trochę. U mnie brak - nie odzywają się coś.

#794 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 10 lipca 2013 - 11:43

nie porównuj desktopów tower gdzie jest dobre chłodzenie, cześci dobierane na życzenie itd z komputerem all in one
awaryjność imaka mógłbyś jedynie porównywać do allinoneów asusa czy sony - ale dla tych firm to produkt niszowy, ciekawostka i mogą sobie pozwolić na włożenie tam lepszych podzespołów nawer
imac dla apple to główny desktop w masowej produkcji, głównie na polskie realia dość drogi - dlatego polacy tak psioczą na jego ew awaryjność...


Ja psioczę bo na nowy na gwarancji mnie nie stać a używany na allegro strach kupować. Stare iMaki działają do tej pory a od pojawienia się wersji Alu 24 są coraz większe problemy.

#795 MACmadeinPoland

MACmadeinPoland
  • 5 postów

Napisano 10 lipca 2013 - 12:34

Problemy się zaczeły odkąd iMac wygląda jak monitor LCD a nie komputer ) Nie wiem skąd się wzieła ta mania miniaturyzacji urządzeń desktopowych kosztem ich stabilności i funkcjonalności. To znaczy domyślam się że jest to chwyt marketingowy polegający na zrobieniu czegoś czego nie ma konkurencja. Ale bądźmy poważni komputer to narzędzie do pracy (przynajmniej dla części osóB) a nie dzieło sztuki. No cóż nowego Maca Pro czeka ten sam los . Pozdro.

#796 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lipca 2013 - 14:17

Ja dziwnym trafem miałem iMaka 20 cali, sprzedałem znajomemu, który na nim pracuje do dzisiaj. Co jest z tymi iMakami...

#797 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 10 lipca 2013 - 14:18

Dziś dostałem informację, że komputer ponownie zostanie mi wymieniony na nowy. Szukam kupca, jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na priv. Specyfikacja taka jak w stopce, tyle że ze standardowymi 8GB RAM. Oczywiście będzie to nowiutki zaplombowany egzemplarz. Otrzymam go pewnie za jakieś max 2 tygodnie.

#798 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 10 lipca 2013 - 17:37

... Stare iMaki działają do tej pory a od pojawienia się wersji Alu 24 są coraz większe problemy.


Problemy miałem z rocznym białym iMakiem 20", więc o wiele wcześniej się to zaczęło. Moim zdaniem po przejściu na Intela. Skorzystali z tego, że PeCeta można dowolne skonfigurować i wybrali niską półkę. Po jakimś czasie zaczęło to przynosić problemy.

- - - Połączono posty - - -

...Trudno o miarodajne statystyki dotyczące urazowości iMac'ów, MBP,MBA i id. ...


Mnie wystarczy, że od czasu do czasu zaglądam do autoryzowanych serwisów. Półki uginają się od nowych iMaków.

#799 montu

montu
  • 310 postów
  • Płeć:

Napisano 10 lipca 2013 - 17:52


Mnie wystarczy, że od czasu do czasu zaglądam do autoryzowanych serwisów. Półki uginają się od nowych iMaków.


No widzisz.. a mnie to nie wystarcza. Bo mojego iMac'a tam nie ma..

#800 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 10 lipca 2013 - 21:04

iMac jak każdy komputer ma prawo się popsuć, wadą jest że z powodu drobnostki komputer trzeba wysyłać do serwisu. Jednakże jest to rewelacyjny sprzęt, wydajny i piękny. Dla siebie nie widzę żadnej alternatywy. @Iro Ależ nie lubisz jabłuszek :).




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych