Co jest przestarzałego w iOS?@cortez79
Masz rację, ale zastanówmy się z czego te oczekiwania wynikają? Jeśli u nas koszt iPhone to równowartość połowy pensji, całej pensji, a często nawet 2-3 pensji to zrozumiałe, że klient oczekuje po takim produkcie perfekcji. Musimy w końcu przyjąć do wiaodmości, że iPhony mają wady, a ich cena jest realnie mało adekwatna do oferowanej jakości. Nie kupujesz tylko fizycznego urządzenia, kupujesz również markę, trend, styl i modę. Klient na zachodzie też na to narzeka, tylko on pomysli o tym przez 5 minut i przejdzie do porzadku dziennego, bo za rok rok będzie miał nowego iPhone'a za równowartości 7 dni pracy. Dla takich ludzi Apple jest ucziciwe, super i w ogóle wszystko fajnie, ponieważ ja również uwazam, że iPhone z całym swoim inwentarzem wad i zalet jest wart kilku dni przeciętnej pracy biurowej. Najbardziej szczypią się, dmuchają i chuchają ci, którzy zbierali na iPhone'a dlugie miesiące, a czasem i dłużej. Jeśli wydajesz na iPhone'a całą pensję i potem narzekasz na jego wady i każdą pierdołę to masz do tego pełne prawo i usprawiedliwienie, bo zwyczajnie to nie jest produkt wart całej pensji, albo i więcej... Taka jest moim zdaniem brutalna prawda. Ludzie powinni kupować to na co ich realnie stać. Obserwuję wielu ludzi, którzy mają iPhony, a których na nie nie stać, a mają je bo się zapożyczyli, odkładali cały rok, nie kupowali innych potrzebnych rzeczy byle dostac upragniony telefon... To jest chore i wśród takich ludzi jest najwięcej tych, którzy traktują iPhone'a jak delikatną porcelanę i przedmiot luksusu, o którego trzeba dbać chuchac i dmuchać. To tylko telefon nie zapominajmy o tym. Za pół roku będzie kolejny model być może poprawią w nim wady poprzednika. Apple leci se w kulki, ale to jest znany schemat to samo było z każdym iPhonem muszą mieć ewidentne wady po to, by szumnie ogłaszac ich brak w następcach generując tym samym popyt na nowości. Tak było jest i będzie dopóki ludzi będą nadmiernie podatni na marketing i wydumaną kineiczność posiadania zawsze najnowszego sprzętu.
Moim zdaniem iPhone 5 ma kilka wad, a to co pisałes o przycisku ja traktuję jako kategorię "pierdół". Najistotniejsze wady to wg. mnie:
- problemy z obudową (wgniatanie, odpryski farby)
- problemy z aparatem foto (flary)
- zbyt wąski ekran
- szybki, ale przestarzały iOS
Wszystko inne to dla mnie pierdoły, które można wybaczyć, zwłaszcza, jeśli powtarzam koszt iPhone to dla kogoś wydatek kilku dni pracy, a więc tak jak być de facto powinno.

iPhone 5 - Pierwsze wrażenia
#1251
Napisano 13 stycznia 2013 - 16:43
#1252
Napisano 13 stycznia 2013 - 17:56
Choćby wygląd i zasada działania które od 6 lat nie uległa znacznej zmianie.Co jest przestarzałego w iOS?
#1253
Napisano 13 stycznia 2013 - 18:06
#1254
Napisano 13 stycznia 2013 - 19:09
Choćby wygląd i zasada działania które od 6 lat nie uległa znacznej zmianie.
Słusznie, dążenie do ideału nie polega na ciągłym zaczynaniu od nowa tylko obraniu jednego kierunku i szlifowaniu go. Android też długo szukał swojego właściwego wyglądu i teraz od 2 lat wygląda tak samo z mikro poprawkami. WP od początku bazował na kafelkach i tak już pewnie zostanie.
#1255
Napisano 13 stycznia 2013 - 19:50
+ Wciąż brak pełnej kontroli dla użytkownika. Tu nadal Apple jest bogiem, a klient poddanym userem, który się musi dostosować. Powinno być na odwrót, przynajmniej wg. mnie i zgodnie z ideą, która od samego początku przyświecała rozwojowi smartphone'ów. Na pewno jest lepiej niż było w pierwszym iPhonie, ale to nadal nie jest tak jak być powinno. To użytkownik powinien decydować o układzie layoutu menu, rozmieszczeniu ikon i ich ilości na pulpitach i podfolderach, sposobie zamykania otwartych appsów, sposobie wgrywania contentu itp. Cydia nadeszła z pewnymi rozwiązaniami, które powinny być w standardzie out of box. Zdaje się, że Ive z Apple dostał jakiś czas temu przydział rozwoju iOS, po kolesiu który został wyrzucony, ciekawe co z tego wyniknie.
iOS zwyczajnie poswieca "kontrole uzytkownika" dla "latwosci uzytkowania". User experience jest wazniejsze, bo "customizowac" sobie chce mniejszosc calej bazy uzytkownikow. Wedlu mnie balans miedzy stabilnoscia i latwoscia uzytkowania a kontrola jest nieco zachwiany, ale jest do wytrzymania.
#1256
Napisano 13 stycznia 2013 - 20:10
#1257
Napisano 14 stycznia 2013 - 04:56
Choćby wygląd i zasada działania które od 6 lat nie uległa znacznej zmianie.
Mhm....toś się wysilił:)Mam dla Ciebie propozycję...napisz mi w którym momencie Apple uczyniło ze mnie poddanego usera...

#1258
Napisano 14 stycznia 2013 - 12:42
#1259
Napisano 14 stycznia 2013 - 14:33
W żadnym. Czemu odbierasz to personalnie? Tobie się nawet może bardzo podobać obecna strategia tej firmy maksymalnego uproszczenia i "flashowości" interfesju. Nie zmienai to faktu, że bardziej zaawansowani użytkownicy oczekują większej władzy nad OS smartphone'a, jak również nie taka była idea smartphoneów przed erą iPhone'a.
Bardziej zaawansowani tzn. nastolatki lubiące wszystko zmieniać? Też lubiłem kiedyś dłubać wszędzie, teraz najważniejsza jest stabilność i prostota. Ale mamy na rynku propozycje dla każdego. Chcesz zamknięty system wybierasz Windows 8 lub iOS, chcesz mieć możliwości dla "bardziej zaawansowanych użytkowników" masz androida i wiele bardzo dobrych highend'owych słuchawek.
#1260
Napisano 14 stycznia 2013 - 15:00


#1261
Napisano 14 stycznia 2013 - 17:03
#1262
Napisano 14 stycznia 2013 - 17:15

#1263
Napisano 14 stycznia 2013 - 17:26
Na 100% nie dostaniesz nowego. Będzie to refurb. Pani Cię bajerowała, że niby nie wie, żeby Ci nadziei nie odbierać
Nie znaczy to, że refurb będzie zły, ale nie będzie to nówka... Chcesz mieć nówką zapakowaną zafoliowaną fabrycznie z Chin, nie odsyłaj na żadne gwarancje do Cortlandu. Nówkę możesz jedynie uzyskać jak kupiłeś na apple.pl albo w innym sklepie czy u operatora, z którym się dogadasz i Ci prosto z gabloty wyciągnie nową zapakowaną nówkę. Nie ma innej możliwości.
No właśnie kupiłem z polskiego Apple Online Store i tam też na infolinie dzwoniłem


#1264
Napisano 14 stycznia 2013 - 18:15
W żadnym. Czemu odbierasz to personalnie? Tobie się nawet może bardzo podobać obecna strategia tej firmy maksymalnego uproszczenia i "flashowości" interfesju. Nie zmienai to faktu, że bardziej zaawansowani użytkownicy oczekują większej władzy nad OS smartphone'a, jak również nie taka była idea smartphoneów przed erą iPhone'a.
Czy Ty pojmujesz moje pytanie czy jest zbyt skomplikowane?
#1265
Napisano 14 stycznia 2013 - 19:41
No właśnie kupiłem z polskiego Apple Online Store i tam też na infolinie dzwoniłem
. Jest taka opcja, żeby przysłali nowego? Gdzie dzwonić w takim razie żeby się dogadać?
Jakos jeszcze sie nie spotkalem zeby ktoś dostał refurba z AOS. Dostaniesz nówkę sztukę zafoliowaną
#1266
Napisano 14 stycznia 2013 - 20:14
Jakos jeszcze sie nie spotkalem zeby ktoś dostał refurba z AOS. Dostaniesz nówkę sztukę zafoliowaną
Pani powiedziała, że muszę złożyć reklamację na stronie Cortlandu w zakładce Serwis, następnie odesłać im swoją sztukę i na podstawie numeru seryjnego oni od góry dostają niby sztukę pokrywającą się z moim telefonem (?) następnie mi go wysyłają, ale nie wiedzą czy dostanę refurba czy nówkę. Ale tak czy inaczej muszę odesłać bo ta wada co raz bardziej się pogłębia.
#1267
Napisano 14 stycznia 2013 - 20:23
#1268
Napisano 14 stycznia 2013 - 20:49
Oddaj do aos a nie cortland
Jak mam oddać do AOS skoro tam dzwoniłem i powiedzieli mi, że oni nie przyjmują, podali namiar na Cortland i tam kazali załatwiać :-|
#1269
Napisano 14 stycznia 2013 - 21:04
#1270
Napisano 14 stycznia 2013 - 21:16

#1271
Napisano 14 stycznia 2013 - 21:27

#1272
Napisano 14 stycznia 2013 - 21:29
#1273
Napisano 14 stycznia 2013 - 21:51
#1274
Napisano 15 stycznia 2013 - 02:34
#1275
Napisano 16 stycznia 2013 - 21:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych