Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja Orange


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
154 odpowiedzi w tym temacie

#26 karcho

karcho
  • 18 postów

Napisano 17 maja 2012 - 18:22

W orange jest 24msc gwarancji i nie ma zadnej dyskusji z tym. Kazdy kto kupil ipka ma kartke na ktorej stoi jak wol ze 24MSC gwarancji(u gory sa dane telefonu). Malo tego napisalem pytanie na fanpagu orange i tam tez odpisali ze jest 24msc GWARANCJI. Swoja droga na mojego 3gs na stronce apple pokazuje ze mam ich gwarancje do 3 apr 2013. Pozdrawiam

#27 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 17 maja 2012 - 19:27

W orange jest 24msc gwarancji i nie ma zadnej dyskusji z tym. Kazdy kto kupil ipka ma kartke na ktorej stoi jak wol ze 24MSC gwarancji(u gory sa dane telefonu).


Wiesz... na 10 kupionych iUrządzeń w orange tylko raz dostałem tę kartkę z 3GSem i faktycznie było tam 24 mies. ale w odniesieniu do niezgodności towaru z umową, oraz informacja, że dla iPhone nie ma kart gwarancyjnych. Gwarantem jest producent a nie sprzedawca i gwarancja NIE JEST obowiązkowa. Na prawdę było to wiele razy przerabiane i odszukaj stare wątki zamiast pisać bzdury.


Malo tego napisalem pytanie na fanpagu orange i tam tez odpisali ze jest 24msc GWARANCJI.

Jakbyś zapytał o 36 też by przytakneli, w końcu to marketingowcy tam odpisują...

#28 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 maja 2012 - 20:55

W orange jest 24msc gwarancji i nie ma zadnej dyskusji z tym. Kazdy kto kupil ipka ma kartke na ktorej stoi jak wol ze 24MSC gwarancji(u gory sa dane telefonu). Malo tego napisalem pytanie na fanpagu orange i tam tez odpisali ze jest 24msc GWARANCJI.

Swoja droga na mojego 3gs na stronce apple pokazuje ze mam ich gwarancje do 3 apr 2013.

Pozdrawiam

Nie ma to jak zarejestrować się na forum, żeby przytoczyć wielokrotnie powielaną bzdurę. Kwestia zrozumienia prawa i oczytania.

#29 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 17 maja 2012 - 21:05

Gwarantem jest producent a nie sprzedawca i gwarancja NIE JEST obowiązkowa.

Gwarantem jest ten kto udziela gwarancji czyli np. producent, importer dystrybutor, sklep itp.

#30 maciek_master

maciek_master
  • 98 postów
  • SkądPrzemyśl, PL

Napisano 17 maja 2012 - 22:24

Próbowałem dzis sie skontaktowac z krakowskim oddzialem federacji konsumentow, niestety nikt nie odbieral telefonu, bede probowal jutro. Jesli to nie pomoze to w przyszlym tygodniu wybiore sie tam.

#31 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 maja 2012 - 00:31

Próbowałem dzis sie skontaktowac z krakowskim oddzialem federacji konsumentow, niestety nikt nie odbieral telefonu, bede probowal jutro. Jesli to nie pomoze to w przyszlym tygodniu wybiore sie tam.


Ale z tego co pisałeś to brałeś na firmę czyli NIE JESTEŚ konsumentem. Nie pomogą Ci, bo Kowalkiego dotyczy inne prawo niż firmy, firma nie jest konsumentem i nie jest chroniona w taki sposób jak konsument.

#32 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 maja 2012 - 08:42

@OleYek
A na podstawie dokumentu, który na pewno otrzymał przy zakupie. U mnie w skrócie było tak, że na początku otrzymałem kilka zlewających mnie maili np taki:

Dziękuję za nadesłaną korespondencję.

Uprzejmie informuję, że podane informacje dotyczą gwarancji, tak jak brzmi wytłuszczony tytuł
"Informacje na temat gwarancji". Jest to notatka ogólna, nieodnosząca się w tej sytuacji do telefou iPhone.
Zgodnie z informacją podaną wcześniej, rękojmia obowiązuje do 12 miesięcy od daty zakupu.

Mam nadzieję, że podane informacje okażą się przydatne.

Z poważaniem,
Paulina XXX
Doradca ds. Obsługi Klienta Biznesowego


A na koniec przyszedł taki:

Szanowny Panie,
Dokładnie zapoznaliśmy się z Pana zgłoszeniem, które wpłynęło do PTK Centertel sp. z o. o.
w sprawie gwarancji oraz rękojmi dla terminali Iphone.
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej przeprowadzonej w dniu 10 stycznia 2012 r.
wyjaśniamy, że stanowisko Spółki w powyższej sprawie zostało przedstawione w piśmie z dnia 21 grudnia 2011 r.
W odpowiedzi na zastrzeżenia przekazane w zgłoszeniu wyjaśniamy, że decydując się na skorzystanie
z oferty Propozycja wraz z urządzeniem Iphone zawarł Pan dwie odrębne umowy: Umowę
o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz Umowę Kupna – Sprzedaży modemu. Są to umowy zawierane w
jednym czasie, jednak każda z nich jest odrębna, z każdej z nich wynikają też inne prawa
i obowiązki stron.
Przedmiotem Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych są ww. usługi i PTK Centertel sp. z o.o., jako
operator komórkowej sieci cyfrowej, będący podmiotem świadczącym usługi telekomunikacyjne, ponosi
odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług.
W przypadku Umowy kupna - sprzedaży nasza Spółka, jako Sprzedawca urządzenia Iphone 4G zobowiązana
jest w okresie do 24 miesięcy (liczone od dnia zakupu) do przekazania urządzenia
do Producenta w celu wykonania naprawy. Zaznaczamy, że firma Apple będąca producentem urządzenia Iphone
nie daje gwarancji na swoje terminale. Klienci Biznesowi, który dokonali zakupu urządzenia mogą reklamować
produkt korzystając z uprawnień wynikających z rękojmi, ale w okresie
do 12 miesięcy liczonych od dnia zakupu.
Ze względu jednak na fakt, iż wraz ze sprzedażą urządzenia Iphone 4G otrzymał Pan od Sprzedawcy dokument
infomacyjny o możliwości przyjęcia sprzętu do naprawy w okresie do 24 miesięcy uznajemy, że okres rękojmi
został wydłużony do 24 miesięcy.
W związku z powyższym zapraszamy Pana wraz z telefonem i wszystkimi akcesoriami do Salonu Firmowego
Orange w celu oddania go do bezpłatnej ekspertyzy i ewentualnej naprawy w ramach rękojmi w okresie do 24
miesięcy liczonych od dnia zakupu. Zaznaczamy, że decyzję o naprawie
w ramach rękojmi podejmuje Producent po dokonaniu analizy, czy aktualny stan urządzenia wynika z wady, czy z
uszkodzenia przez Użytkownika.
Liczymy, że przekazane informacje okażą się wystarczające, a nasza dalsza będzie układała się zgodnie z Pana
oczekiwaniami.
Z poważaniem,
Krzysztof XXX
Doradca ds. Obsługi Klienta Biznesowego
PTK Centertel sp. z o. o.


Otrzymałem nowy telefon od Regenersis, za który zapłacił Orange.

#33 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 18 maja 2012 - 09:19

@OleYek
A na podstawie dokumentu, który na pewno otrzymał przy zakupie. U mnie w skrócie było tak, że na początku otrzymałem kilka zlewających mnie maili np taki:

[ciach]


Tylko zauważ jedną rzecz, Ty dostałeś omyłkowo czy nie omyłkowo bo np. z rozpędu papier z Orżnij, że masz 24 miesiące więc musieli uznać, Ty akurat wykorzystałeś błąd Orange. Jeżeli autor nie ma żadnego haka na nich w postaci ichniego pisma to niewiele zrobi. Walczyć oczywiście można a nawet trzeba, ale trzeba też mieć argumenty do tej walki.

#34 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 maja 2012 - 19:47

Z tego co czytałem na tym forum to większość dostało taki papier. Problem w tym, ze odpuścili co mnie rownież doradzano.

#35 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 19 maja 2012 - 08:19

Konsumenci tak, przy firmach tego papieru nie dają. Zresztą na osobę prywatną taki papier dostałem tylko do 3Gs do 4 i 4s już nie. Przy zakupach na firmę nigdy nie dostałem papieru, więc wynika z tego, że dawanie tej kartki jest czysto uznaniowe ze strony salonów chyba.

#36 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 maja 2012 - 08:28

Zamawialem przez internet, treść pisma dotyczyła 3G aczkolwiek tytuł zawierał numer IMEI 4G i jak i nazwę.
A tu link do info o oslawionej karteczkowej informacji http://http://myappl...e-dla-firm.html zreszta na necie sporo o tym.

#37 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 19 maja 2012 - 09:19

Dwa lata temu dawali takie kartki, może sklep internetowy je daje. Ja brałem w salonach, bo miałem dużo lepsze oferty niż w sklepie internetowym i tylko przy 3Gs dostałem tę kartkę. Czyli generalnie jest tak, że ludzie je losowo dostawali, ew. Sklep internetowy je śle dalej.

#38 DanielCW_92

DanielCW_92
  • 266 postów
  • SkądTarczyn

Napisano 28 sierpnia 2012 - 23:53

Witam Posiadam iPhone'a 4 ktory ma juz ponad roczek, dostalem taka fajna karteczke iPhone 3G xD na ktorym raz, ze napisane jest iPhone 3G to w nazwie urzadzenia iPhone 4GS xD ale mniejsza z tym, problem polega na tym, ze wysypalo mi 7 bad pixels, biale, jeden prawie obok drugiego, i czy gwarancja w orange, na karcie pisze 24miesiace uznaje taka usterke ? Bo jako uzytkownik Apple wiem, ze gwarancja producenta to 12miesiecy :) Telefon zakupiony dla klienta indywidualnego

#39 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 29 sierpnia 2012 - 11:51

Możesz nawet zwrócić do sklepu, w ramach odpowiedzialności za wady towaru.

Federacja Konsumentw - poznaj swoje prawa

#40 DanielCW_92

DanielCW_92
  • 266 postów
  • SkądTarczyn

Napisano 29 sierpnia 2012 - 22:00

Możesz nawet zwrócić do sklepu, w ramach odpowiedzialności za wady towaru.

Federacja Konsumentw - poznaj swoje prawa


Nie zabardzo rozumiem :) Raz, nie mamy AppleStore w PL a jechac gdzies tam nie bede, to dwa, Apple daje 12miesiecy a iPek ma juz z 14, wiec jesli juz to tylko gwarancja orange

#41 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 30 sierpnia 2012 - 11:49

Nie zabardzo rozumiem :) Raz, nie mamy AppleStore w PL a jechac gdzies tam nie bede, to dwa, Apple daje 12miesiecy a iPek ma juz z 14, wiec jesli juz to tylko gwarancja orange

Poczytaj to co jest w linku, bo poza gwarancją jest jeszcze 2 letnia ustawowa odpowiedzialność sklepu za wady towaru.

Apple - Informacje prawne - Produkty Apple a gwarancja ustawowa w UE

Tego sklepu w którym kupiłeś, czyli w tym przypadku salonu Orange.

#42 topfacet

topfacet
  • 18 postów

Napisano 31 sierpnia 2012 - 18:04

Wałczę właśnie z Orange o ta rękojmię 24 miesięcy zgodnie z zapisami na karcie, mam prośbę do wszystkich którzy mieli podobne przypadki o informacje jak z nimi walczyliście i jak długo.

#43 DanielCW_92

DanielCW_92
  • 266 postów
  • SkądTarczyn

Napisano 01 września 2012 - 13:52

Poczytaj to co jest w linku, bo poza gwarancją jest jeszcze 2 letnia ustawowa odpowiedzialność sklepu za wady towaru.

Apple - Informacje prawne - Produkty Apple a gwarancja ustawowa w UE

Tego sklepu w którym kupiłeś, czyli w tym przypadku salonu Orange.


Dzieki, udam sie jutro do najblizszego salonu orange i sprobuje oddac telefon, zobaczymy tylko czy przya bo zakupiony przez sklep internetowy Orange

#44 topfacet

topfacet
  • 18 postów

Napisano 04 września 2012 - 17:55

Moja batalia z Orange trwa już trzy tygodnie, wysłałem na nich skargę do UKE i Inspekcji Handlowej. Przy okazji nikomu nie polecam korzystania z ich usług.

#45 japusz

japusz
  • 361 postów

Napisano 04 września 2012 - 18:03

Skoro sami piszą,że jest 24miesięcy gwarancji,czyli 12 miesięcy apple,kolejne 12ście orange to muszą to respektować. A nie twierdzić,że zaszła jakaś pomyłka. To ja też pójdę podpiszę abonament na 300zł,a będę im płacił 60zł bo stwierdzę,że zaszła pomyłka.

#46 topfacet

topfacet
  • 18 postów

Napisano 04 września 2012 - 18:44

Powinni się wywiązywać z tego do czego się zobowiązali i ja będę ich do tego zmuszał, nawet poprzez pozew i prawnika. Prośba o kontakt na priv osoby które są w tej samej sytuacji.

#47 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 września 2012 - 18:46

Moja batalia z Orange trwa już trzy tygodnie, wysłałem na nich skargę do UKE i Inspekcji Handlowej. Przy okazji nikomu nie polecam korzystania z ich usług.


UKE a co ma UKE do sprzedawcy? Inspecja Handlowa ? Fajnie ale po co? W Twoim przypadku tylko: federacja konsumentów, miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów.

#48 topfacet

topfacet
  • 18 postów

Napisano 04 września 2012 - 19:13

Nie jestem konsumentem bo aparat jest na firme- polecam wczesniejsze wpisy.

#49 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 września 2012 - 19:15

Nie jestem konsumentem bo aparat jest na firme- polecam wczesniejsze wpisy.


W takim przypadku jedyną instytucją gdzie możesz dochodzić swoich praw to sąd...

#50 topfacet

topfacet
  • 18 postów

Napisano 04 września 2012 - 19:16

Zamierzam to zrobić, szukam także innych pokrzywdzonych w ten sposób do ewentualnego pozwu zbiorowego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych